Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ernstige allergie, hulp gevraagd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Ernstige allergie, hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Shibby »

Hutsje schreef:
Shibby schreef:Naturis :ok:

1 eiwitbron en 3%zeewier, verder niks.
Ik voer het Malou naar tevredenheid. Eerst 6 weken de kangoeroe en nu heb ik lam toegevoegd. Maar er zijn nog veel meer diersoorten. En betaalbaar. :wink:
ik kan nergens prijzen van naturis vinden :denken:
http://www.pebbelshondenvoer.com/pages/ ... VLEES.html

Deze prijzen kloppen wel. Verschilt misschien een paar cent met het ene of andere verkooppunt.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Shibby schreef:
Hutsje schreef:
Shibby schreef:Naturis :ok:

1 eiwitbron en 3%zeewier, verder niks.
Ik voer het Malou naar tevredenheid. Eerst 6 weken de kangoeroe en nu heb ik lam toegevoegd. Maar er zijn nog veel meer diersoorten. En betaalbaar. :wink:
ik kan nergens prijzen van naturis vinden :denken:

Deze prijzen kloppen wel. Verschilt misschien een paar cent met het ene of andere verkooppunt.
Ter aanvulling: http://www.via-natura.nl/Natuurvoeding- ... lees-hond/ :)
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Hilde schreef:
Shibby schreef:

Ter aanvulling: http://www.via-natura.nl/Natuurvoeding- ... lees-hond/ :)
Herstel: Kan 50 eurocent per verkooppunt schelen :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, maar Pebbels heeft (op de site tenminste) de laatste prijswijziging van Naturis zelf niet doorgevoerd. Ik zou er vanuit gaan dat dat nog komt :)
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb zelf Naturis brok HE Vis gegeven, maar was daar niet tevreden over. Hippo bleef milde klachten houden, ondanks dat de eigenaar van Naturis beweert dat er geen granen of gevogelte in zit.
Let bij een brok in elk geval op dat er geen gevogeltevet in zit als haar hond allergisch is voor kip. Van de brokken die ik heb bekeken( lees: veel soorten/merken) zaten in veel soorten toch gevogeltevet. In de meeste gevallen wordt er vermeld: dierlijk vet. Als je dan gaat bellen of mailen, blijkt het om gevogeltevet te gaan.

Hippo krijgt Cavom Lam & rijst, daar doet hij het ontzettend goed op. Qua brok zou dat misschien wat kunnen zijn?
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Hilde schreef:Pemba schreef:kipo schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt waar/ door wie die test gedaan is?Testen op voedselallergie is bij mijn weten wetenschappelijk niet mogelijk en allergieën voor leverextracten ken ik ook niet.Voedselallergie is inderdaad niet te testen.
Voedsel allergieën zijn naar mijn weten niet zeker te testen helaas :wink:

Met een nauwkeurig eliminatie dieet en veel geduld kun je wel wijzer worden. Het kost veel tijd omdat het ruim 6 weken duurt voordat het systeem 'schoon' is van het oude voer.
Bij honden met een combi van allergieën blijft het moeilijk. Je hond kan dan bijvoorbeeld nog jeuk hebben door mijten terwijl ze wel goed tegen het voer kan. Je weet dan zelf niet of het aan de mijten of het voer ligt.

Flo is allergie 's voor verschillende soorten mijten. Daarbij is bij haar een sterk vermoeden van een voedselallergie omdat de waarden in haar bloed zo hoog zijn. Ze krijgt al een poosje Canagan Grain Free Scottish Salmon en ongeveer 2 keer per week KVV.

Flo is ook allergisch voor de 'brokmijt'. Ik vries nu alles in op -21 graden, ook kauwdingen etc. Min 21 schijnen mijten niet te overleven. Sommige honden reageren juist sterk op de uitwerpselen van mijten.....die kun je helaas niet wegvriezen.
Kleedjes gaan ook de vriezer in of wassen op 90 graden.

Sterkte met het hondje van je vrienden. Hopelijk gaat het snel beter.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Hilde schreef:Ja, maar Pebbels heeft (op de site tenminste) de laatste prijswijziging van Naturis zelf niet doorgevoerd. Ik zou er vanuit gaan dat dat nog komt :)
Ik vergeleek het met de prijs die ik vorige week bij de die hier in de buurt heb betaald ;)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hippo schreef:Ik heb zelf Naturis brok HE Vis gegeven, maar was daar niet tevreden over. Hippo bleef milde klachten houden, ondanks dat de eigenaar van Naturis beweert dat er geen granen of gevogelte in zit.
Let bij een brok in elk geval op dat er geen gevogeltevet in zit als haar hond allergisch is voor kip. Van de brokken die ik heb bekeken( lees: veel soorten/merken) zaten in veel soorten toch gevogeltevet. In de meeste gevallen wordt er vermeld: dierlijk vet. Als je dan gaat bellen of mailen, blijkt het om gevogeltevet te gaan.

Hippo krijgt Cavom Lam & rijst, daar doet hij het ontzettend goed op. Qua brok zou dat misschien wat kunnen zijn?
Daar zit lam in en dat is een van de dingen waar de hond niet tegen zou kunnen
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Ik was nieuwsgierig naar de brok van Naturis dus heb ik wat recencies opgezocht en die waren niet best. Ook het vers vlees komt er niet best vanaf.
Shibby
Zeer actief

Blafke schreef:Ik was nieuwsgierig naar de brok van Naturis dus heb ik wat recencies opgezocht en die waren niet best. Ook het vers vlees komt er niet best vanaf.
En zo zijn er genoeg mensen die dolenthousiast zijn over lotgering en orijen, terwijl ik daar totaal niet over te spreken ben. ;)
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Blafke schreef:Ik was nieuwsgierig naar de brok van Naturis dus heb ik wat recencies opgezocht en die waren niet best. Ook het vers vlees komt er niet best vanaf.
Mijn beide honden hebben net een uitgebreid bloedonderzoek gehad en dat was helemaal goed, dan zal er toch wel iets goed zijn aan naturis :wink:
Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat hij het beste voer vindt en over elk merk zul je ook wel iets negatiefs vinden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Het is maar net waar de allergie voor is. KVV is al snel lastig als er een kip of rund allergie is. Brokken liegen nog harder dan KVV merken over ingrediënten. Nog leuker is dat ze ingrediënten zonder melding gewoon veranderen. Als de allergie echt ernstig is dan is de enige echt goede optie helemaal zelf samenstellen. Pas als je de hond weer op de rit hebt kun je weer naar complete commerciële voeding gaan kijken. Zo kwam ik voor de overal allergisch voor Sammy uit op proplan zalm rijst. Idioot dat dat goed ging als je de ingrediënten bekijkt maar het werkte. Dat was nooit gelukt als ik niet eerst helemaal naar nul was gegaan
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kivo heeft ook goede kvv, paard, geit, eend, allemaal compleet. Dit kreeg Luna ook de laatste jaren ivm allergie
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lunatic schreef:Kivo heeft ook goede kvv, paard, geit, eend, allemaal compleet. Dit kreeg Luna ook de laatste jaren ivm allergie
Bij zowel kivo als Lotgering moesten ze achteraf ondanks de stelligheid vooraf toegeven dat er inderdaad soms meer in een KVV zit aan diersoorten dan aangegeven is
Afbeelding
c.otto
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door c.otto »

Fish & Rice van Natural Health ?
Nora één jaar.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

M@scha schreef:
Lunatic schreef:Kivo heeft ook goede kvv, paard, geit, eend, allemaal compleet. Dit kreeg Luna ook de laatste jaren ivm allergie
Bij zowel kivo als Lotgering moesten ze achteraf ondanks de stelligheid vooraf toegeven dat er inderdaad soms meer in een KVV zit aan diersoorten dan aangegeven is
Bij lotgering klopt dat wel, daar kon Luna ook echt niet tegen, met die 3 smaken van Kivo heeft ze nooit problemen gehad gelukkig :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Smuldier/Mulder paard compleet (gluten- en granenvrij) is wellicht ook nog een optie.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”