Hilde schreef:Pemba schreef:kipo schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt waar/ door wie die test gedaan is?Testen op voedselallergie is bij mijn weten wetenschappelijk niet mogelijk en allergieën voor leverextracten ken ik ook niet.Voedselallergie is inderdaad niet te testen.
Voedsel allergieën zijn naar mijn weten niet zeker te testen helaas
Met een nauwkeurig eliminatie dieet en veel geduld kun je wel wijzer worden. Het kost veel tijd omdat het ruim 6 weken duurt voordat het systeem 'schoon' is van het oude voer.
Bij honden met een combi van allergieën blijft het moeilijk. Je hond kan dan bijvoorbeeld nog jeuk hebben door mijten terwijl ze wel goed tegen het voer kan. Je weet dan zelf niet of het aan de mijten of het voer ligt.
Flo is allergie 's voor verschillende soorten mijten. Daarbij is bij haar een sterk vermoeden van een voedselallergie omdat de waarden in haar bloed zo hoog zijn. Ze krijgt al een poosje Canagan Grain Free Scottish Salmon en ongeveer 2 keer per week KVV.
Flo is ook allergisch voor de 'brokmijt'. Ik vries nu alles in op -21 graden, ook kauwdingen etc. Min 21 schijnen mijten niet te overleven. Sommige honden reageren juist sterk op de uitwerpselen van mijten.....die kun je helaas niet wegvriezen.
Kleedjes gaan ook de vriezer in of wassen op 90 graden.
Sterkte met het hondje van je vrienden. Hopelijk gaat het snel beter.