Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stront vreten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Stront vreten

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik wordt er zo moedeloos van :roll: Katniss is een vervend strontvreter, eigen stront en van andere honden alles gaat erin en zoveel dat ze het ook weer na een tijdje allemaal uitkotst. Op mijn werk lopen de honden op het terrein en de velden en die worden zo goed mogelijk schoon gehouden maar ja er ligt altijd wel wat en het is nu al zover dat ik haar niet lekker naar buiten kan laten zonder erbij te blijven omdat ze er ziek van wordt en mijn auto onderkotst :gvd:

Iemand nog ideeen wat zou kunnen helpen? Vind het nu echt niet leuk meer :S:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Stront vreten

Ongelezen bericht door sbientje »

muilkorfje?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik dacht dat het een broodje aap was en waarom het nou zou werken weet ik ook niet maar een kennis had ook een strontvreter. Die heeft een paar keer een ananasschijf gegeven en toen was het over :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Semmie deed het ook. Hij heeft een hele tijd veendrenkstof gekregen en voor hem heeft dat geholpen, hij eet het nu ook niet meer.
Brigitte
Zeer actief

sbientje schreef:muilkorfje?
Ja, als allerlaatste optie heb ik daar aan lopen denken ja :(:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Hier werd de muilkorf gewoon volledig in de stront geduwd als dat hem zo uitkwam.
Tiny schreef:Ik dacht dat het een broodje aap was en waarom het nou zou werken weet ik ook niet maar een kennis had ook een strontvreter. Die heeft een paar keer een ananasschijf gegeven en toen was het over :19:
Hier niets geholpen helaas :(

En veendrenkstof werkt hier ook niet, maar ik ken daarvan wel heel veel positieve verhalen. Dat kun je inzetten als het een mineralentekort is, bijvoorbeeld. Bij Beau was het puur gedragsmatig en het gewoon 'lekker vinden'. Door middel van clickertraining heb ik het gedeeltelijk kunnen omvormen, maar helemaal gaat het me niet lukken vrees ik.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Tiny schreef:Ik dacht dat het een broodje aap was en waarom het nou zou werken weet ik ook niet maar een kennis had ook een strontvreter. Die heeft een paar keer een ananasschijf gegeven en toen was het over :19:
Ik schrijf het even op, probiotica kreeg ik ook al als tip.
Brigitte
Zeer actief

mirriejj schreef:Semmie deed het ook. Hij heeft een hele tijd veendrenkstof gekregen en voor hem heeft dat geholpen, hij eet het nu ook niet meer.
Ik ga even googlen daarop :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Brigitte schreef:
Ja, als allerlaatste optie heb ik daar aan lopen denken ja :(:
Oeh lekker, geprakte stront aan en in de korf :cool2: .

Verder geen tips. Ik weet van de fabelachtige middeltjes die hier ook al langskomen, maar niet van iets wat echt werkt. Ik heb zelf niet veel uitgeprobeerd en ben allang blij dat Lais niet meer obsessief, dwangmatig en vooral reflexmatig haar eigen poep opeet. Als ik erbij ben dan komt ze nu naar me toegesjeest voor een poepkoekje. Als ik er niet ben eet ze het meestal alsnog op (net als Mister overigens).
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het hangt af van waarom ze het doet en of het niet al een ingesleten gewoonte geworden is. Boomer was ook een vreselijke strontvreter. Bij hem was het toch vooral een kwestie van zorgen dat hij er de kans niet voor kreeg. Eierkoek en ananas werkten niet bij hem. Regelmatig pens geven leek wel te helpen. Zorgen dat hij niet met honger buiten liep. Maar het is er nooit volledig uit gegaan bij hem
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Misschien van voer wisselen? Mijn moeders hond vreet stront bij het leven als hij Farmfood krijgt, maar als ze hem rodi geeft taalt ie nergens meer naar.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke is ook een kakvreter. Tijdens het wandelen heb ik het ongeveer afgeleerd, gewoon door heel vervelend te worden als ik dr betrap.
Maar goed, Katniss loopt dus zonder toezicht op veldjes waar ze stront vindt, dat lijkt me nauwelijks af te leren. Is het niet te doen om haar alleen op een veld te laten lopen waar je zeker van weet dat er niets ligt?
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Alex eet alleen mensen stront, ik heb hem dat nooit af kunnen leren :kotz:
Vusi vreet haar eigen stront :tong: ik ruim het zo snel mogelijk op. Mensen stront eet ze ook maar als ik het zie en een ferme "leave" roep laat ze het liggen :ok:
Muilkorfje? wordt in de stront geduwd.... daarna moet je het dus schoon peuteren :ugh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier heb ik ook zo'n poepeter :ugh: ... Buiten gaat ze er actief naar op zoek. Uiteindelijk is het eten van de poep nog altijd behoorlijk zelfbelonend gedrag. Dus achteraf boos worden heeft eigenlijk nooit zin. Heel soms kan ik het voorkomen als ik zie dat ze weer iets op het spoor is.
Op zo'n veldje is het helemaal lastig... Vervelende ook is vaak dat een hond het prima door heeft dat ze geen poep kunnen eten met muilkorf. Zodra je die af doet dan begint alles opnieuw. Dat is hier in ieder geval zo met wandelen aan de lijn. Ze weet dan dat het niet kan dus dan eet ze geen poep. Zodra ze los is begint het..

Helaas geen tips dus voor je. Het enige waar ik een klein beetje verschil in zie is als ze vantevoren heeft gegeten of als ik koekjes mee heb. Dan is ze veel meer op zoek naar poep...
chantalc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chantalc »

Mijn pup van 5 maanden eet enorm veel poep.
In de buurt worden enorm veel honden uitgelaten. Als ik een rondje maak van 5 minuten moet ik minstens 5 keer poep uit haar bek halen (als ik het tijdig merk). Ik denk dat ze ongeveer evenveel poep eet dan voer.
Sommigen zeggen dat het vanzelf overgaat als ze groter wordt, maar ik heb daar weinig vertrouwen in.
Ananas en banaan (zoals me is aanbevolen) helpen niet.
Andere dingen die ze in het begin wilde opeten (sigarettenpeuken, veren) had ik na 2 dagen met 'foei' afgeleerd. Ook een bakje van patat of andere vettige dingen/etensresten laat ze meteen vallen als ik 'foei' zeg.
Ik laat haar nu alleen nog plassen en poepen op de 2 m2 van de middenberm (poepvrij). Daarna alleen nog door straten zonder groen. Als er wat op de stoep ligt, kan ik dat dan makkelijk vermijden.
Maar ik vind het wel heel erg irritant en vreselijk goor, omdat ik ze uit haar bek/keel haal. Ze word er nooit misselijk van, ook niet met een vinger in de keel.
Ze eet heel gevarieerd: vlees van de dierenwinkel (konijn, paard, geit, rund, kip, orgaanvlees, vis), maar ook vers: stukjes runderlap, kipfilet, kippenlevertjes, -harten, -nekken, -karkassen, botten, eieren, rijst, fruit en groenten.
Ze heeft ook sticks, kauwbotten en speelgoed om op te bijten.
Als ik dit lees, lijkt het alsof er niets aan te doen is. Zucht!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik heb er een poos terug een blog over geschreven.
Veel honden vinden het gewoon lekker en dan helpt er helaas erg weinig tegen.

http://pets-passion.blogspot.nl/2016/06 ... -poep.html

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
chantalc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chantalc »

Paisley schreef:Is het niet te doen om haar alleen op een veld te laten lopen waar je zeker van weet dat er niets ligt?
Dat doe ik nu: stukje gras van 1 x 2m, waar ze poept en plast (middenberm: auto's links, auto's rechts) en verder zo min mogelijk groen. Niet de leukste wandelingen ...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

chantalc schreef:
Paisley schreef:Is het niet te doen om haar alleen op een veld te laten lopen waar je zeker van weet dat er niets ligt?
Dat doe ik nu: stukje gras van 1 x 2m, waar ze poept en plast (middenberm: auto's links, auto's rechts) en verder zo min mogelijk groen. Niet de leukste wandelingen ...
Tijdens een wandeling is het niet te doen, maar TS werkt op een pension dacht ik, en de honden lopen dus op speelveldjes van het pension, heb ik begrepen.
Daar lijkt het me niet onhaalbaar om gewoon goed op te ruimen voordat de honden er worden achtergelaten.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Tobi at ook opeens al het poep wat hij tegenkwam. Maar toen bedacht ik mij dat ik naar twee keer op een dag voeden was gegaan maar de hoeveelheid voer van die twee keer niet had verhoogd. Hij had gewoon honger. Dus toen ik hem iets meer ben gaan voeren is dat poep eten ook over gegaan. Hij likt nu alleen nog zwanenpoep van de straat :piew:
_Esmee
Brigitte
Zeer actief

Paisley schreef:
chantalc schreef:
Tijdens een wandeling is het niet te doen, maar TS werkt op een pension dacht ik, en de honden lopen dus op speelveldjes van het pension, heb ik begrepen.
Daar lijkt het me niet onhaalbaar om gewoon goed op te ruimen voordat de honden er worden achtergelaten.
Nee, ze lopen niet op de speelveldjes van het pension. En natuurlijk wordt alles regelmatig schoongehouden maar er lopen nog 50 andere honden 4x per dag dus er ligt altijd wel wat, het zijn nl flinke velden om het terrein heen.
Brigitte
Zeer actief

tobi__ schreef:Tobi at ook opeens al het poep wat hij tegenkwam. Maar toen bedacht ik mij dat ik naar twee keer op een dag voeden was gegaan maar de hoeveelheid voer van die twee keer niet had verhoogd. Hij had gewoon honger. Dus toen ik hem iets meer ben gaan voeren is dat poep eten ook over gegaan. Hij likt nu alleen nog zwanenpoep van de straat :piew:
Ik ben 3x van kvv veranderd. Op Kivo was het het minst erg. Op brok (DLG en Carocroc) was het 10x zo erg. Ze staat nu op Smuldier en Carnibest
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Hoeveelheid voer maar ook de tijden van voeren, bijv. een beetje vulling vlak voor het wandelen kan best schelen.

Bij mijn eigen Aismee heeft het heel erg geholpen om Renske Golddust door de KVV te doen. Dat ben ik eigenlijk gaan geven omdat ze zo vreselijk in de rui was.
Toen viel het me op dat ze ook veel minder stront zat te snacken.
Afbeelding

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Veendrenkstof heeft hier goed geholpen.
rico1984
geregistreerd lid
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door rico1984 »

SuzieC1970 schreef:Veendrenkstof heeft hier goed geholpen.
Dat heeft hier even geholpen maar daarna ging ze gewoon weer door!
Nu is het hier voornamelijk eigen stront dus vind ik minder erg dan stront van het veld buiten maar
blijft een smerige gewaarwording!

iemand anders nog tips? :mrgreen:
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Als ze gewoon goed op gewicht is, het eten goed verteerd en ze geen honger heeft op het moment dat ze snackt lijkt het logisch dat ze het gewoon lekker vindt.
Dan zou je een muilkorf kunnen proberen om te voorkomen dat ze zichzelf kan belonen.
Afbeelding

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Wat bij mijn hond (=labrador = prototype strontvreter) helpt is zorgen dat ze niet met honger naar buiten gaat.
Dus morgens eerst eten voor het uitlaten en s'avonds ook.
Verder heb ik werkelijk alles geprobeerd maar niets heeft echt geholpen. Enigzins onaangenaam worden na het vreten en direct aan de lijn naar huis is het enige wat ik nu nog doe.

Het is overigens het ergste als ze met andere honden loopt, dan komt er ook een soort "alles is voor Bassie" gevoel in haar los.
Leuk met andere honden spelen vergeet ze dan en gaat driftig op zoek. Jammer dus.

Gelukkig kotst ze er niet van dus mocht ze een keer wat eten dan is dat niet meteen een wereldramp. Het blijven nou eenmaal smerige beesten :)
blablabla :)
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Waarschijnlijk nog broodje aapril maar hier hielp karnemelk. En 2x daags voeren.
Alleen sommige dagen -en ik ben nog steeds aan het uitvogelen of dat op de dagen is dat ik enkelvoudig kvv voer- dan is katten poep het beste wat er is volgens leo
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”