Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anderen die jouw hond corrigeren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Anderen die jouw hond corrigeren

Ongelezen bericht door Pemba »

1 keer zelf een hond gecorrigeerd toen ik zelf met mijn honden liep omdat een grote hond met baggerpoten tegen me aan sprong.
Die heb ik van me afgeduwd.
Daar werd het baasje boos om omdat ze vond dat ik maar oude kleren aan moest trekken als ik met mijn honden liep :piew:
Hier thuis een keer een aanvaring met mijn schoonzusje toen ze een hond hardhandig in de houdgreep nam en zijn bek dicht hield omdat hij blafte toen er nog meer visite binnen kwam.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik moet wel een beetje lachen om Mockingjay, je bent net zo'n ouder die blind is voor de 'slechte' gedragingen van zijn eigen kind. Je bekijkt het alleen maar vanuit je eigen perspectief en dat van je hond. Het feit dat nu al behoorlijk wat mensen hebben gereageerd die nagenoeg allemaal hetzelfde erover denken, zegt denk ik wel genoeg over het feit wat/wie hier afwijkend is ;-).

Wat betreft je vraag, mijn honden negeren buiten anderen. Mochten ze eens opspringen o.i.d. dan heb ik er geen moeite mee dat iemand daarop reageert. De kans is niet zo groot dat ze luisteren, Dico slaan of schoppen is voor hun eigen veiligheid al helemaal niet aan te raden :engel:

Als iemand niet wil dat mijn honden in hun tas duiken, dan snap ik dat zeker. Allereerst zullen ze dat waarschijnlijk niet doen of ik stuur ze zelf weg, maar anders mag de taseigenaar dat zeker zelf doen.
Anderen kunnen zonder speelgoed niet met onze honden spelen, dat gaat binnen enkele tellen veel te ruw, dus daar haken ze ongetwijfeld zelf al af. Spelen buiten mijn toezicht wil ik niet, ze hebben er een handje van om maling te hebben aan iemand dus om ongelukjes te voorkomen doen we dat maar niet.
Mensen bij binnenkomst happen of opspringen is een no go, dat zal niet gebeuren zonder dat ze al een correctie van mij hebben gehad.
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:tja, zal best :wink: ik ben niet zo van dat soort wensen vervullerij, 1 keer een klein foutje en je hebt een kut hond, no thanks
ik vinum zelf te leuk, om dat risico te nemen ...
Ik ben blij dat ik niet zo in het leven sta. Bovendien vertrouw ik mijn honden, én er mogen alleen leuke kinderen mee op de foto :pffff:
Ik vind dat ook leuk hoor. Ik laat mijn honden nogal eens poseren als ik ergens ben. Heb al een paar keer gehad dat mensen dan met hen op de foto willen. Helemaal prima :ok: . Ze kunnen mijn honden met een gerust hart op een normale manier aanhalen als ik erbij ben. Met poseren kijken ze iemand niet eens aan, ze zien alleen maar de bal :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

_Tiny_ schreef:
Mockingjay schreef:Ik denk dat men de situatie verkeerd begrijpt.
Ik heb nergens vermeld dat mijn hond zen hoofd in de wagen stak..
Was toen helemaal ook niet, idem bij de tas
Dat doet niet ter zake. Mensen mogen zelf weten waar hun grens ligt en als die ligt bij geen hond in de buurt van de buggy heb je het er maar mee te doen. Klaar.

Jij lijkt te denken dat ze het maar goed hebben te vinden omdat jouw hond niks kwaads in het zin heeft, maar zo werkt dat niet. Als ze het niet willen dan willen ze het niet. Staat helemaal los van de intenties die jouw hond heeft.
Nou zeg Fifi zal eens een trauma oplopen als een ander hem eens terecht wijst.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

_Tiny_ schreef:
Dat doet niet ter zake. Mensen mogen zelf weten waar hun grens ligt en als die ligt bij geen hond in de buurt van de buggy heb je het er maar mee te doen. Klaar.

Jij lijkt te denken dat ze het maar goed hebben te vinden omdat jouw hond niks kwaads in het zin heeft, maar zo werkt dat niet. Als ze het niet willen dan willen ze het niet. Staat helemaal los van de intenties die jouw hond heeft.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik corrigeer overigens ook geen vreemde honden, maar dat is meer omdat ik niets erg vind haha. Nouja, niet mijn hondjes slopen uiteraard, maar dat is dan geen corrigeren.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ook niet snel hoor maar ik had laatst een jolige, vrij grote hond die tot drie keer toe zo hoog sprong dat ik zijn kop bijna tegen mijn gezicht kreeg. Dan grijp ik wel even in want de eigenaar stond heel trots toe te kijken. Ik vond het zelf ook wel grappig hoor maar ik ben al genoeg gehavend geweest dit jaar :engel:

Oh en een labrador die mijn rugtas vast pakte bij het deel waar ik de frikandel had zitten :LOL: Hij was zo blij met zichzelf :LOL: :LOL:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Ik ook niet snel hoor maar ik had laatst een jolige, vrij grote hond die tot drie keer toe zo hoog sprong dat ik zijn kop bijna tegen mijn gezicht kreeg. Dan grijp ik wel even in want de eigenaar stond heel trots toe te kijken. Ik vond het zelf ook wel grappig hoor maar ik ben al genoeg gehavend geweest dit jaar :engel:

Oh en een labrador die mijn rugtas vast pakte bij het deel waar ik de frikandel had zitten :LOL: Hij was zo blij met zichzelf :LOL: :LOL:
Oh jehebt Pom ontmoet? :D
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nja ik corrigeer vrij vaak andermans hond, als ik bij mijn vriendin met tig honden zit en ik heb ff geen zin in dat debiele spanielgedoe dan laat ik de hondenkinders ook even weten dat ze nu even niet op schoot mogen. Of als een van de pups van vriendin nummer 2 in mijn broek hangt :LOL: Net zoals dat die vriendinnen in kwestie ook Ollie best even mogen wegduwen als hij ze bespringt. Of de snoepjes uit hun handen wil jatten. Dikke prima.

Wildvreemde honden heb ik weinig last van eigenlijk. Ja d'r liep laatst een norsig aandoende golden door het lolsloopgebied die zich iets te brutaal bij Ollie ophield. Kop in de nek leggen enzo. Oll was ernstig aan het snuffelen dus ik heb de golden in kwestie even geblokkeerd en weggestuurd. Heb 'm verder met geen vinger aangeraakt en toch zat het baasje mij van gepaste afstand behoorlijk gepikeerd aan te kijken. Tja, dan had ie zélf zijn hond maar moeten wegroepen. Simpel.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik bedenk me net dat Sam vaak met haar honden langskomt en dat ik rustig haar honden even van de bank wegstuur. Of van mijn schoot bonjour. Of tegen ze zeg dat ze moeten gaan zitten anders krijgen ze niks lekkers. :pffff:
Of, en dat komt nog vaker voor ( :mrgreen: ) dat ik tegen Sam zeg dat ze niet zo streng tegen die schatjes van d'r moet zijn, om vervolgens iets lekkers in hun wachtende muil te douwen omdat ik ze zo zielig vind met zo'n ontzettend streng baasje.

Ik ondermijn dus regelmatig het gezag van de rechtmatige eigenaar. :cheer:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

IK had vorig weekend ook een leuke.

Kai mag, als ik wat eet, best schooien. Hij krijgt soms een stukje, en dan is het klaar.
Dat weet hij, en dan gaat hij ook.

Ik zit op de bank, Kai zit bij mij. Ik heb een stukje gebak. Kai wacht netjes, geen gepiep, geen gejengel, geen gedoe. Hij krijgt een likje slagroom.
Op hetzelfde moment dat hij het pakt.. schreeuwt bezoek: " FOEI! DAT MAG NIET HOOR! PAS OP! OP JE PLAATS! GEEF JE HEM OOK NOG WAT? DAT MAG JE NOOIT DOEN! GEEN WONDER DAT DIE HOND NIET LUISTERT!"
Kai was al even verbaasd als ik... Doe rustig mens.
Ik heb gereageerd met:"Als ik denk dat ik mijn eigen hond wat moet geven dan doe ik dat. Daar heeft niemand iets mee te maken."

( overigens luistert Kai best ok. En heeft al helemaal niemand last van hem. )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het ook wel iets anders als een goede bekende mijn honden corrigeert dan wanneer een wildvreemde dat doet. Iemand die mijn honden goed kent, weet hoe ik met ze omga en wat ze hier in huis wel en niet mogen, mag er best iets van zeggen als ze iets doen wat vervelend is.
Met een normale verbale correctie of wegsturen heb ik verder ook geen moeite (en mijn honden ook niet), maar als iemand zou gaan schreeuwen tegen mijn honden of ze fysiek zou corrigeren, zou ik daar wel moeite mee hebben. Vandaar dat ik ook mijn best doe om te voorkomen dat anderen mijn hond moeten corrigeren en zelf op tijd ingrijp.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

sbientje schreef:Pom heeft weleens een enorme trap in haar ribben gehad omdat ze opsprong. Die vent haalde echt vol uit. Ik stond een eind verder en ik hoorde gewoon BOFFF. Niet dat dat haar heel veel uitmaakte trouwens
Een trap vind ik wel wat ver gaan, maar als iemand zn voet uitsteekt om het moment dat je hond vol komt aandenderen, kan het ook lijken op een 'trap' en dat vind ik dan weer heel logisch. De hond mag wel afgewezen worden met dezelfde intensiteit als dat hij aan komt gestoven.
Ik heb ook wel eens van die incidentjes met labradors. Laatst kwam een puber aan gestuiterd, en ik zag op een paar meter afstand al dat het zijn intentie was om vol door me heen te springen. Op het moment dat hij sprong, stak ik een open hand uit en hij sprong met zijn neus vol in mijn hand, waarna hij achterover sloeg en ook even moest piepen.

De eigenaar keek me een beetje beschuldigend aan. Het ging ook best ruig. Maar liever licht die hond piepend op de grond dan dat ik die hond vol in mn maag krijg. Wil ik niet.
Hij heeft t uit eindelijk echt zelf gedaan.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

_Tiny_ schreef:
bouvierpoedel schreef:
_Tiny_ schreef:

Geloof dat het eerder de eigenaar is die er door van streek raakt :mrgreen:

Ik mocht trouwens jouw hond wel corrigeren toen ze zo feestelijk boven op mij plofte. Heeft ze daarna nog lang aan traumaverwerking moeten doen? :roos:
Ja dat was een zwaar trauma na haar 5 x van de bank te hebben geveegd. Pasgeleden moest ze Mieke even uitproberen en dat koste ook wat moeite om door die plaat voor haar kop door te dringen. :engel: De 3 jarige dochter van Dorien legt haar gewoon in de houtgreep plat . :LOL: en dan hard roepen nee blijf liggen want ik hou van jou. :mann:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

In de voorbeelden die genoemd worden snap ik heel goed dat mensen corrigeren, en zou ik dat zelf ook doen. Ik ben er wat dat betreft wel makkelijk mee denk ik. Als ik een patsende hond op oorlogspad zie met mijn honden kies ik er liever zelf voor die hond te corrigeren in plaats van afwachten tot mijn honden gebeten worden. Waarbij het wel afhankelijk is van hoe de eigenaar reageert trouwens. Als die duidelijk aanstalten maakt maar nog op afstand is zal het blijven bij de hond even blocken, maar bij eigenaren die niet eens opkijken krijgt de hond een gepaste correctie hoor.

Vind wel dat de correctie in balans moet zijn met wat er gebeurt en met welke intensiteit. Een knietje bij een opspringende hond snap ik best, doe ik zelf ook en sommige honden zijn daar ook echt lomp in. Wat ik met een puppy Coda mee maakte vond ik echter totaal overtrokken. Die was toen een maand of 4 en mocht voor het eerst naar een jachttraining. Terwijl ik in gesprek ben met de trainer ging ze met haar voorpoten tegen hem aan staan, en nog voordat ik kon ingrijpen beukte hij die knie zo hard omhoog dat ze letterlijk achterover vloog :80: Dat vond ik echt een hele nare streek, en had bij een onzekere pup ook echt verkeerd uit kunnen pakken denk ik. Ik ben er daarna meteen weggegaan en ook nooit meer terug gekomen in ieder geval.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
sbientje schreef:Pom heeft weleens een enorme trap in haar ribben gehad omdat ze opsprong. Die vent haalde echt vol uit. Ik stond een eind verder en ik hoorde gewoon BOFFF. Niet dat dat haar heel veel uitmaakte trouwens
Een trap vind ik wel wat ver gaan, maar als iemand zn voet uitsteekt om het moment dat je hond vol komt aandenderen, kan het ook lijken op een 'trap' en dat vind ik dan weer heel logisch. De hond mag wel afgewezen worden met dezelfde intensiteit als dat hij aan komt gestoven.
Ik heb ook wel eens van die incidentjes met labradors. Laatst kwam een puber aan gestuiterd, en ik zag op een paar meter afstand al dat het zijn intentie was om vol door me heen te springen. Op het moment dat hij sprong, stak ik een open hand uit en hij sprong met zijn neus vol in mijn hand, waarna hij achterover sloeg en ook even moest piepen.

De eigenaar keek me een beetje beschuldigend aan. Het ging ook best ruig. Maar liever licht die hond piepend op de grond dan dat ik die hond vol in mn maag krijg. Wil ik niet.
Hij heeft t uit eindelijk echt zelf gedaan.
nee het was echt een trap. En ik snap dat verder prima hoor, ze was ook gewoon vervelend. En ik was te laat, ik had heel die mensen nog niet gezien. Ze gaf overigens geen krimp verder, ik heb er ook geen punt van gemaakt bij die vent, al vond ik het wel enigszins overdreven.
Paisley
Zeer actief

sbientje schreef: nee het was echt een trap. En ik snap dat verder prima hoor, ze was ook gewoon vervelend. En ik was te laat, ik had heel die mensen nog niet gezien. Ze gaf overigens geen krimp verder, ik heb er ook geen punt van gemaakt bij die vent, al vond ik het wel enigszins overdreven.
:LOL: Heeft ook wel zn charmes. Het leuke van die drieste labs is dat ze net zo makkelijk hun 'verlies' nemen. Ik mag dat wel.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
sbientje schreef: nee het was echt een trap. En ik snap dat verder prima hoor, ze was ook gewoon vervelend. En ik was te laat, ik had heel die mensen nog niet gezien. Ze gaf overigens geen krimp verder, ik heb er ook geen punt van gemaakt bij die vent, al vond ik het wel enigszins overdreven.
:LOL: Heeft ook wel zn charmes. Het leuke van die drieste labs is dat ze net zo makkelijk hun 'verlies' nemen. Ik mag dat wel.
ze knalde echt zo tegen de grond, keek nog ff zo van: nou zeg. Wat onaardig! En toen hop naar de volgende :D :X rotbeest
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Op straat geef ik andere mensen geen situatie waarin ze zouden kunnen vinden te moeten corrigeren. Ik houd mijn honden bij mij. En de zeldzame keer dat ik ze laat snuffelen met iemand, hou ik ze zodanig kort dat ze niet op kunnen springen oid.

Als hier bezoek is (of ik ben ergens op bezoek met de honden) mogen ze hun goddelijke gang gaan met die beesten. Ze mogen best Nee zeggen als Damy z'n neus niet in een tas mag steken. Of continue vragen om te zitten voor een koekje. Als Damy het beu is, loopt hij vanzelf weg.
Noa is te eenkennig, die moeit zich niet met bezoek :pffff:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

sbientje schreef:
Paisley schreef:
ze knalde echt zo tegen de grond, keek nog ff zo van: nou zeg. Wat onaardig! En toen hop naar de volgende :D :X rotbeest
Ja maar goed, dat kan verkeerd uitpakken zo'n trap. Daar zou ik dus niet blij mee zijn, ook al zou mijn hond even opspringen, dan kan er wel
binnen proporties gereageerd worden. Trappen hoort daar niet bij vind ik.
Een schopje is wat anders, maar echt een fikse trap :neenee: Dan word ik dus wel pissig, ook al is het stom van mij dat ik niet opgelet heb, maar
dan nog heb je dat niet te doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Paisley
Zeer actief

Toevallig was ik vandaag in gesprek met een collega over belagende honden. Hij is hardloper en heeft weinig kennis van honden, en ik kreeg plaatsvervangend schaamtegevoel toen hij vertelde wat hij allemaal heeft meegemaakt met honden.
Hij is meerdere keren gebeten en wordt vaak achterna gezeten. En hij kan niet lezen wanneer een hond kwaad in de zin heeft of wanneer het alleen maar enthousiasme en een gebrek aan reserve is.

Als je zoiets vaak meemaakt, snap ik dat je wat over-assertief bent in het afwijzen van aanstormende honden. Of misschien zelfs agressie gebruikt, zoals het trappen van een hond die op je af gestormd komt.

Niet iedereen ziet het verschil in een jolige lab of een hond die durft te bijten omdat de focus van een hardloper m niet bevalt.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Bij mij hangt het er enorm van af wie er corrigeert. :schrik:

Buiten mogen mensen best corrigeren van mij, ze luisteren alleen niet naar vreemden. Maar mijn honden komen eigenlijk nooit bij andere mensen, niet boeiend ofzo. Als ze naar een hond zouden gaan, dan luisteren ze wel naar blokken, maar dat vind ik dan weer geen correctie. Bij kinderwagens en tassen houd ik ze zelf weg, want bij allebei die dingen willen ze graag met hun kop er in. Bezoek hier in huis heb ik liever niet dat ze corrigeren, tenzij ik weet hoe ze met honden omgaan en de honden hun goed kennen. Maar daarom zorg ik er dus wel voor dat er geen reden is om te corrigeren. De honden apart, of ze mogen erbij en ik houd ze in de gaten/bij me. En jassen en tassen niet op de bank/grond. :D
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Mijn honden mogen absoluut niet naar kinderwagens of rolstoelen en snuffelen etc ook niet naar mensen trouwens gewoon langslopen en negeren. En als mensen hier in huis komen vraag ik altijd of ze de tas hoog zetten of naast zich op de stoel of bank.
Gewoon de dingen voorkomen en zorgen dat je hond niet in bepaalde situaties komt.

Mensen mogen mijn honden ook best wegsturen mocht er wat voorvallen, als dit al gebeurd is het meestal met een pup/jonge hond.
Ik zit er met opvoeden best bovenop omdat het mezelf gewoon plezier geeft een opgevoede hond te hebben die dingen negeert.
Als mensen mijn honden zelf roepen en de hond kwijlt dan op hun kleding of laat zand achter omdat we in het boss zijn etc dan moeten ze niet zeuren ze hebben de hond zelf geroepen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb er geen probleem mee als een ander mijn honden corrigeerd mits het op een normale manier gaat. wat ik geen vervelend gedrag vind, kan een ander dat wel vinden. ooit 1x mee gemaakt dat een hond in een kinderwagen sprong, moeder werd kwaad op de baas en op de hond. baas van de hond kon niet begrijpen waarom moeder boos was, hond deed toch niks :oohja:

ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”