Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paard ingeslapen na aanval hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Re: Paard ingeslapen na aanval hond

Ongelezen bericht door tbeast »

Nanna schreef:Ik denk dat het verschil is dat iedere hond een paard kan bijten maar dat alleen een vechthond zo los kan gaan dat alle pony's in die wei gebeten zijn en de pony dermate zwaar dat ze ingeslapen moest worden.
De Pitbull die het politiepaard in Tilburg beet hield het ook niet op een hap. Die ging door en wilde het paard ook in de borst bijten.
Dat doordraaien is typisch vechthond.
Verder vind ik een paard niet echt typisch een prooidier. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een schaap. Ik denk dat welke hond dan ook veel eerder achter schapen aan zou gaan met de bedoeling om ze te grijpen dan een paard.
En dan laat ik konijnen maar helemaal buiten beschouwing :cool2:
Ik las ook dat deze hond vorige week ook al een mens had gebeten.
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Alles aan dit verhaal ademt een verantwoordelijke eigenaar :help: wat een oetlul - ken de hele persoon niet, maar ik val echt bijna van mijn kruk- laat maar gewoon waaien die verantwoordelijkheid - stond zeker achteraan toen de hersenen werden uitgedeeld. nou ja, hij kan een leuke nieuwe pittbull mix pupje gaan aanschaffen, als je ze ze snel verslijt dan kun je natuurlijk niet te veel uitgeven aan een nieuwe hond :Q: en dan maar hopen dat er ooit een goede tussen zit die van nature vredelievend is :wachten:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

blondie schreef:
Manuma schreef:Zou dit echt te maken hebben met de pitbull? Ik denk dat Manu dit ook zou doen als hij de kans kreeg :schrik: En ik ken ook berhalen van grote herders en zelfs border collies die paarden ernstig hebben verwond.
Ik had al een paar keer een reactie neergetikt maar weer weggehaald. Maar ik had dus dezelfde vraag. Nu betreft het toevallig een stafford of pitbull achtige. Maar regelmatig worden er ook door herders of huskies op schapen of paarden gejaagd en die dieren worden gebeten, een sloot in gedreven met stress tot gevolg waardoor de aangevallen dieren ook ingeslapen moeten worden.
En niet alle bazen verwachten dat hun honden dat in zich hebben, maar als het dan ineens gebeurd ben je gewoonweg te laat met reageren lijkt me. Moeten dan zonder pardon die honden in beslag worden genomen of zelfs acuut worden ingeslapen?
Dat denk ik ook hoor. Als Amy en Amoz samen los zouden lopen, zou ik zoiets ook niet 100% uit durven sluiten (vandaar ook dat ze niet samen loslopen in de buurt bij schapen, paarden, etc.). En natuurlijk kan een beet van een husky of herder net zo goed ongelukkig en fataal zijn, maar ik denk dat een pitbull al snel veel ernstigere verwondingen veroorzaakt als ze zich echt vastbijten.
S@ndr@
Zeer actief

Ik zit dit net even op hart van Nederland herhaling te bekijken, maar is er überhaupt een dierenarts bij de overgebleven pony`s geweest, of het het daar helemaal achtergebleven gebied :roll: zomaar even een vraag hoor -ziet er namelijk niet heel erg uit als of er iets behandeld is of zo - kan me vergissen natuurlijk
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

S@ndr@ schreef:Ik zit dit net even op hart van Nederland herhaling te bekijken, maar is er überhaupt een dierenarts bij de overgebleven pony`s geweest, of het het daar helemaal achtergebleven gebied :roll: zomaar even een vraag hoor -ziet er namelijk niet heel erg uit als of er iets behandeld is of zo - kan me vergissen natuurlijk
Zou zomaar kunnen dat er (nog) niets behandeld is...
Dat kan een combinatie van mentaliteit, karakter en simpelheid zijn en dat gecombineerd met het feit dat de dierenartsen / veeartsen idd een dorp verderop zitten ... Maar vergis je niet,ondanks het wat achtergebleven gebied zitten er in die regio op nog geen 10 km zo 3 dierenartsen/veeartsen en niet de minste.
Het is dus gewoon een kwestie van mentaliteit gok ik....

Misschien ook met de achterliggende gedachte van wat Pendrag schrijft over Shetlanders

Ik vind het trouwens wel een slechte zaak als dat zo is, dat er geen dierenarts is langs geweest.
Dan onthoudt je een dier toch de nodige medische zorg?
Daar kun je toch toch melding van maken ?

Ik heb het zelf niet gezien en kan het nu ook niet terugkijken, maar als jij het zo ervaart dat die beestjes die er nog zijn nu gewond en onbehandeld in een stal staan te kleumen zou ik bellen als ik jou was.
Ik vind dat erg sneu in elk geval, mocht dat het geval zijn.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mercedes2803 schreef:Ik vind het trouwens wel een slechte zaak als dat zo is, dat er geen dierenarts is langs geweest.
Dan onthoudt je een dier toch de nodige medische zorg?
Daar kun je toch toch melding van maken ?
Manuma schreef:
Eén van de paarden was dermate gewond dat een dierenarts het dier heeft laten inslapen.

http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24756 ... rvank.html
Zo :80: Die is flink tekeer gegaan.
Er is in ieder geval een dierenarts bij geweest lijkt me?
Dat stond al in het eerste bericht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

ja om die ene pony in te laten slapen, kreeg niet echt de indruk dat de rest behandeld was geen ( zichtbaar) ontsmettingsmiddel op de wonden of iets van dien aard, was ook een pony in de sloot gelopen, beest stond dan wel binnen, maar geen dekentje of wat dan ook, misschien ben ik wel een sentimentele muts hoor :wink: kan best
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:ja om die ene pony in te laten slapen, kreeg niet echt de indruk dat de rest behandeld was geen ( zichtbaar) ontsmettingsmiddel op de wonden of iets van dien aard, was ook een pony in de sloot gelopen, beest stond dan wel binnen, maar geen dekentje of wat dan ook, misschien ben ik wel een sentimentele muts hoor :wink: kan best
Ik heb er geen verstand van.
Volgens een pony bezitter hier in de buurt kan je die pony's beter gewoon buiten laten, geen dekjes geven en op schrale grond zetten.
Anders worden ze ziek.

Er zijn klachten geweest van mensen die vonden dat de pony's op de naastgelegen weelderig begroeide weide moesten staan.
Daarop heeft de eigenaar een hele uitleg aan het hek vastgemaakt om dat soort klachten te voorkomen.
Hij let heel goed op zijn pony's en hij is er regelmatig mee bezig, dus ik vermoed dat hij best gelijk kan hebben?
Ze staan nu in prima wintervacht, dus koud zullen ze het niet hebben denk ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

ik weet t niet hoor, t beest stond te rillen was nog steeds zeik nat en wed dus stil gezet in de stal, die ook nog best open was. waar bemoei ik me ook mee. en bijtwonden zou je toch echt moeten ontsmetten, maar misschien is dat ook wel mijn makke, en nee ik zou ook geen pony in een hele groene wei zetten hoef bevangen kunnen ze altijd nog worden- zoveel weet ik dan nog net wel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DeDiana schreef:
blondie schreef:
Manuma schreef:Zou dit echt te maken hebben met de pitbull? Ik denk dat Manu dit ook zou doen als hij de kans kreeg :schrik: En ik ken ook berhalen van grote herders en zelfs border collies die paarden ernstig hebben verwond.
Ik had al een paar keer een reactie neergetikt maar weer weggehaald. Maar ik had dus dezelfde vraag. Nu betreft het toevallig een stafford of pitbull achtige. Maar regelmatig worden er ook door herders of huskies op schapen of paarden gejaagd en die dieren worden gebeten, een sloot in gedreven met stress tot gevolg waardoor de aangevallen dieren ook ingeslapen moeten worden.
En niet alle bazen verwachten dat hun honden dat in zich hebben, maar als het dan ineens gebeurd ben je gewoonweg te laat met reageren lijkt me. Moeten dan zonder pardon die honden in beslag worden genomen of zelfs acuut worden ingeslapen?
Dat denk ik ook hoor. Als Amy en Amoz samen los zouden lopen, zou ik zoiets ook niet 100% uit durven sluiten (vandaar ook dat ze niet samen loslopen in de buurt bij schapen, paarden, etc.). En natuurlijk kan een beet van een husky of herder net zo goed ongelukkig en fataal zijn, maar ik denk dat een pitbull al snel veel ernstigere verwondingen veroorzaakt als ze zich echt vastbijten.

Ik denk dat de huskies instinctief van het doden zijn. Jagen om te eten.
Een pitbull is terrier x bullenbijter. Bijten in een rode waas en zonder zelfbehoud.
Het is hier met beiden helaas wel eens mis gegaan, dan zie je het verschil.
Nikita is gewoon een opportunist. 99 keer zonder spanning of interesse langs de ganzen lopen, en de 100e keer snaait ze er zo één weg.
Charlie had laatst voor de tweede keer in haar leven een egel te pakken. Die staat compleet over de tief en bloedend de boel te slopen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

S@ndr@ schreef:ik weet t niet hoor, t beest stond te rillen was nog steeds zeik nat en wed dus stil gezet in de stal, die ook nog best open was. waar bemoei ik me ook mee. en bijtwonden zou je toch echt moeten ontsmetten, maar misschien is dat ook wel mijn makke, en nee ik zou ook geen pony in een hele groene wei zetten hoef bevangen kunnen ze altijd nog worden- zoveel weet ik dan nog net wel
Op een nat paard kun je beter geen deken leggen omdat je de vacht plat legt en het paard dus geen gelegenheid geeft zichzelf te drogen.
Je kunt beter met ze lopen of eventueel een fleecedeken opleggen en direct afhalen als die nat wordt omdat je anders hetzelfde effect houdt. Paarden die zonder deken buiten staan met een goede vacht kun je beter zichzelf laten drogen, eventueel door ze in beweging te houden.
Rillen kan ook spanning zijn. Van in een sloot lopen wordt een paard niet koud. Wel als ze er een aantal uur vastzitten :)
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: dan maar afspuiten, maar dan ook geen nieuwe mee nemen :roll:
daar loopt volgende week weer een nieuwe hoor. Want het was toch echt de schuld van Tyson. En deze nieuwe doet dat niet, zolang we maar goed opfoeden en soosjaliseeren. :roll:
En wat zegt u? Een Labrador is ook leuk? Haha, dat zijn geen 'échte honden' :roll: en daar krijgt de buurt de vliegende schijt niet van.
Jeetje Nanna, wat een taalfouten :ugh: :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”