Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond ingesmeerd met lijm...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Hond ingesmeerd met lijm...

Ongelezen bericht door Sientje »

Zag net dit iets oudere bericht en heb het hier nog niet voorbij zien komen. Anders excuus.

http://blikopnieuws.nl/nieuws/247403/ki ... -grap.html

Arm beest :jank:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hond ingesmeerd met lijm...

Ongelezen bericht door gonnie »

Had het al op Facebook gezien. Erg voor dat hondje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat voor kinderen zijn dat? :piew:
Sientje
Zeer actief

Manuma schreef:Wat voor kinderen zijn dat? :piew:
Toekomstige psychopaten en seriemoordenaars :hmmm: :piew:
Afbeelding
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Wat voor ouders zijn dat, die kinderen de kans geven om zoiets te doen.
Was zo te zien ook geen klusje van vijf minuten
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dat arme beest :jank: Mijn hart breekt! Wat een vreselijke mishandeling! Ik moet gewoon huilen van dat filmpje :cry:
Sientje
Zeer actief

Misschien was het een straathond. Dit was in Spanje. De hond had ook gebroken pootjes.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Arm ding :cry: Maar waarom niet even hup, snel een filmshot en dan weg met dat haar. Ze zit er zo sneu en dan nog onder die kast kruipen.

Moet meteen weer denken aan een filmpje van Spaanse medewerkers op een varkensbedrijf die levende varkens open sneden en met metalen staven sloegen. Vrees dat die kinderen ook zo'n voorbeeld gehad hebben :schrik:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Och ja, kinderen zijn zo eerlijk, zo puur, zo oprecht en zo lief.
Nou, niks. Tussen kinderen heb je ook kleine rotzakjes lopen. Kwaadaardig en dom.
Arm dier, je moet wel gespeend zijn van elke vorm van empathie om een weerloos hondje zo te grazen te nemen.
Kinderen die zoiets walgelijks doen horen in een inrichting thuis. Die zijn écht potentieel gevaarlijk.... Dit was geen ''foutje'', niet ''even een beetje met lijm knoeien''. Dit was bewust een heel dier ermee vol smeren!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nakisha schreef:Och ja, kinderen zijn zo eerlijk, zo puur, zo oprecht en zo lief.
Nou, niks. Tussen kinderen heb je ook kleine rotzakjes lopen. Kwaadaardig en dom.
Arm dier, je moet wel gespeend zijn van elke vorm van empathie om een weerloos hondje zo te grazen te nemen.
Kinderen die zoiets walgelijks doen horen in een inrichting thuis. Die zijn écht potentieel gevaarlijk.... Dit was geen ''foutje'', niet ''even een beetje met lijm knoeien''. Dit was bewust een heel dier ermee vol smeren!
Die hebben hun moeder haar haar zien verven en wilden dat ook bij de hond na spelen.
Alleen helaas met lijm..........
Ook nog een mogelijkheid?

De kwaadaardigheid zie ik nog niet zo, daarvoor zou ik die kinderen moeten kennen en ik ken ze niet :U:

De ouders hadden moeten opletten en de kinderen niet langere tijd met de hond alleen moeten laten.
Langere tijd, omdat ik denk dat je wel even bezig bent voor je zo'n hondje helemaal hebt volgesmeerd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mijke
Zeer actief

Hij was na het inlijmen ook nog door de modder gerold én zn pootjes waren gebroken... Om dat allemaal te kunnen uitdenken en uitvoeren moet je denk ik wel van zo een leeftijd zijn dat je óók best weet dat dit niet OK is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nakisha schreef:Och ja, kinderen zijn zo eerlijk, zo puur, zo oprecht en zo lief.
Kinderen hebben gewoon maar een hele kleine rem en doen gewoon wat ze bedenken en als dat zoiets is dan is dat zo, ze slaan elkaar in een impuls ook zo de hersenen in en zijn daarna weer de beste vrienden, dat is niet beredeneerd ze doen wat ze voor de kop komt, als ouders de taak om dat binnen de perken te houden. maar om nou te zeggen dat de volgende Hannibal in deze wereld is ondekt, ik vind het verschrikkelijk voor dat pupje had nooit mogen gebeuren, maar ouders leer je kinderen dat als je niet lief kunt aaien dat je dan van dieren afblijft
mijke
Zeer actief

Nou Sandra dat is nogal onzin wat je daar loopt te verkondigen. Ik heb als kind nooit iets gemeens gedaan, mijn broertje en zusje ook niet. Het idee dat je andere levende dieren geen pijn mag toebrengen zat er al heel jong in. Ik zou zelfs willen beweren dat kinderen zich daar soms juist méér bewust van zijn dan volwassenen. Ik heb één keer op aandringen van een buurjongetje zout op een slak gelegd (of volgens mij deed hij het zelfs "voor mij") en daar ben ik wekenlang door van slag geweest. Het is echt al lang en breed bewezen dat kinderen die op jonge leeftijd dieren mishandelen op latere leeftijd vaak een psychosociale stoornis blijken te hebben. Dat wil niet zeggen dat het allemaal seriemoordenaartjes worden, maar de aanleg hebben ze iig wel.

Dat buurjongetje vonden we jaren later trouwens ooit terug in onze tuin alwaar hij letterlijk met ons konijn aan het voetballen was. Op een leeftijd dat je echt absoluut wel weet dat dat niet in orde is. Dat zegt genoeg, lijkt me.
Laatst gewijzigd door mijke op 26 nov 2016 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

kinderen krijgen pas in de loop van hun leven hun rem, dat is niet aangeboren hoor, net als zindelijk worden en dergelijks praktische dingen , hoort impuls controle daar ook bij- net als wat wel en niet gewenst en sociaal geaccepteerd gedrag is, dat is aangeleerd, daar wordt je niet mee geboren
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 nov 2016 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

En op welke leeftijd is dat dan volgens jou?
S@ndr@
Zeer actief

mijke schreef:En op welke leeftijd is dat dan volgens jou?
dat is een proces dat groeit, de een pakt dingen sneller op dan een ander ..... het zijn wel individuen :wink: leef omgeving heeft er ook mee te maken, wat krijgen ze aangeboden, en hoe veel hoe vaak enz. een kind vormt zich niet in een dag
mijke
Zeer actief

Uiteraard. Maar ik denk dat een kind dat zo'n hond inlijmt, in de modder rolt en de pootjes breekt toch wel minstens een jaar of 5, 6 is. En op die leeftijd is die rem toch heus al wel aanwezig bij de meeste kinderen.
S@ndr@
Zeer actief

dat ben ik dus niet met je eens, maar je en nee is een eeuwige strijd, ik zie kinderen die de kans krijgen fouten te maken en dingen te doen die echt absoluut niet door de beugel kunnen, omdat volwassen ze veel te veel ruimte geven niet gelijk als toekomstige seriemoordenaars, er zal er incidenteel heus wel een tussen zitten hoor- alles kan. maar t gros is gewoon kind en kan dat niet beredeneren, en is ook niet slecht of gemeen, ze weten gewoon nog niet beter
gonnie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dat ben ik dus niet met je eens, maar je en nee is een eeuwige strijd, ik zie kinderen die de kans krijgen fouten te maken en dingen te doen die echt absoluut niet door de beugel kunnen, omdat volwassen ze veel te veel ruimte geven niet gelijk als toekomstige seriemoordenaars, er zal er incidenteel heus wel een tussen zitten hoor- alles kan. maar t gros is gewoon kind en kan dat niet beredeneren, en is ook niet slecht of gemeen, ze weten gewoon nog niet beter
Precies. Kinderen doen soms domme dingen.

Niet ieder kind is hetzelfde. En onder groepsdruk doen kinderen vaker dingen die ze normaal niet zouden doen.

Zo heeft er hier een knulletje gewoond die was echt niet te harden als hij met zijn vriendjes buiten liep, maar als hij alleen was was het een poepie.

Ik had dit bericht op Facebook gezien en dan de reacties van die mensen, niet normaal, sommigen wensten die kinderen gewoon dood, vindt dat trouwens toch best een enge trend. Op Facebook wordt heel vaak met de dood gedreigd, ik vind die personen dan geen cent beter dan degenen die een dier wat aandoet.

En wat de rol van de ouders hierin betreft, kinderen spelen ook weleens buiten he, neem tenminste niet aan dat mensen modder in hun huis hebben.

Ik woon negen hoog zag ook niet altijd wat mijn zonen buiten deden, nou vertelden ze me wel veel.

Kinderen krijgen ooit de leeftijd dat ze zonder toezicht buiten spelen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief

mijke schreef:Uiteraard. Maar ik denk dat een kind dat zo'n hond inlijmt, in de modder rolt en de pootjes breekt toch wel minstens een jaar of 5, 6 is. En op die leeftijd is die rem toch heus al wel aanwezig bij de meeste kinderen.
Hebben die kinderen dat ook gedaan?

In dat geval ga ik ook wat vraagtekens zetten.

Maar eerst en vooral geldt: ....................... waar waren de ouders?
Zo lang laat je een hond toch niet alleen met jonge kinderen? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
gonnie
Zeer actief

Nou, die gebroken pootjes geloof ik niet zo.

Heb een filmpje gezien van dat hondje nadat hij bevrijd was van de lijm en hij stond gewoon op die gebroken pootjes, zag in ieder geval niks aan die pootjes.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

En door de modder rollen waag ik ook te betwijfelen. Als mijn honden nat zijn is het eerste wat ze doen door het zand rollen. Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind om te zien hoe dat arme hondje lijdt en de enorme angst die zijn lichaampje uit straalt. :(:
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

mijke schreef:Uiteraard. Maar ik denk dat een kind dat zo'n hond inlijmt, in de modder rolt en de pootjes breekt toch wel minstens een jaar of 5, 6 is. En op die leeftijd is die rem toch heus al wel aanwezig bij de meeste kinderen.
Eens hoor, ik vind het intens gemeen en ook normale kinderen hebben een idee van goed en fout en dat die grens soms iets wordt overschreven is
één ding, maar dit is niet meer 'iets' overschreden.
Ik weet nog dat ik als jong kind (6 á 7 jaar) bij andere kinderen stond die vliegen hun vleugeltjes uittrokken en spinnen hun pootjes. Hoe jong als
ik was, ik vond het vreselijk om een dier zo te pesten en ben snel naar huis gegaan.

Dus dat besef zit er stomweg in of niet en als dat er niet inzit en je doet zoiets vreselijks een dier aan (en ze zien echt wel of een dier iets leuk
vindt of niet), dan ben je in mijn ogen gewoon een rot kind met mogelijk een echt kwaadaardige geest.

Bah, bah, bah!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief

gonnie schreef:Nou, die gebroken pootjes geloof ik niet zo.

Heb een filmpje gezien van dat hondje nadat hij bevrijd was van de lijm en hij stond gewoon op die gebroken pootjes, zag in ieder geval niks aan die pootjes.
Heb het filmpje net gezien.
Gebroken pootjes zie ik ook niet nee. :denken:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

dat van die gebroken pootjes stond toch in het artikel? Ik heb ook wel eens mn arm gebroken en er vervolgens nog gewoon de hele nacht mee gedanst en gestoeid hoor. Dus dat hij er nog "gewoon" op kan staan zegt niet zo veel.
gonnie
Zeer actief

Ze zeggen weleens meer om het verhaal nog wat smeuïger te maken.

Er was echt helemaal niks aan die pootjes te zien, stonden er mooi bij.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”