Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fijnproevers of schrok op

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Fijnproevers of schrok op

Ongelezen bericht door blondie »

Nog steeds sta ik verbaasd over de manier van consumeren van bepaalde honden.
Zelf heb ik nu twee types gehad, in vier verschillende honden.
Het type, alles wat me aan wordt geboden, of als ik maar dénk dat het wordt aangeboden is het mijn! HAP SLIK WEG!
En de fijnproevers. Het type die écht niet te dik zijn, maar wel kieskeurig zijn. En dan ook als je ze wat aanbied je doen verbazen dat als ze na wat gesmak en gewoel in de bek écht de gekookte mossel lekker vinden waar de schrok op het weer uit spuugt bij wijze van spreken.
Gisteren een stukje Frikandel. Dat had hij nog nooit op.
Jol is hap slik weg.
Meneer pakt het aan, kauwt er eens op en besluit dat het wel lekker is.
Vervolgens het allerliefste koppie en dan voorzichtig weer aannemen en dan gewoon weer dat smekkende bekkie :engel:
Hij kauwt ook gewoon, hij eet gewoon, raar maar waar.
Volgende keer ga ik het filmen. Die andere fijnproever deed dat ook, gewoon eten en niet hap slik weg.
Die ander die niet meer is presteerde het om in een roedel honden die allemaal een broodje hamburger kregen dat te gaan ontleden. Het broodje beliefde hij niet zo, dus dat haalde hij er eerst vanaf, toen kon hij bij de burger.
De andere vijf honden hadden brood en burger al naar binnen gewerkt en zaten te azen op zijn vreten, maar hij ging doodgemoedereerd zijn broodje ontleden :LOL:
Aki doet het ook in de bak als ik meerdere dingen erin heb zitten, beetje vlees, beetje groenten en aardappel of rijs of pasta. Hij eet gewoon wat hij lekker vind en om de rest eet hij heen :engel:
Ik kan er ook gewoon van genieten zoals hij eet.. het gaat nergens over, maar het is zo grappig om te zien, en zeker als hij iets lekker vindt, dat dat gewoon ook echt wordt geproefd :LOL:

Hebben jullie fijnproevers of schrokop honden?
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Re: Fijnproevers of schrok op

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier twee schrokkers.
Alles maar dan ook echt alles gaat die kliko's in.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Fijnproevers, zonder twijfel :mrgreen:
Alles wordt eerst geïnspecteerd voordat het gekauwd wordt. Tomas heeft tegenwoordig echter een onverzadigbare eetlust en de bekende dingen schrokt hij nu dus wel naar binnen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer was een schrokop, Elco is een fijnproever. Gait zou zomaar ook een schrokop kunnen worden. Is in ieder geval een goede eter op dit moment
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi kan ook zo intens genieten van haar eten, die kauwt er inderdaad ook heel bedachtzaam op. Met zo'n genietende kop.

Cayuga was de grootste schrokop die ik ooit heb meegemaakt. Als je die wat gaf moest je opletten dat hij je vingers niet ook opvrat :schrik:
Voordeel daarvan was dat hij op het laatst zijn medicijnen gewoon van mijn hand vrat :mrgreen:
De avond voor zijn dood kreeg hij tramadol (van mij) in overleg met de DA.
Ik leg het op mijn hand, houd het hem voor en weg was het :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola is heel kieskeurig. Die steekt haar neus uit en loopt dan weg of neemt het aan. En als ze het aanneemt maar niet heel speciaal vindt, eet ze traaaaaggg. Brokje, voor brokje, voor brokje. Als je haar op zondag een frikandel geeft is die dan wel weer op voor je omgedraaid bent. De kliekjes van ons avondeten ontleedt ze altijd. Eerst het lekkere en eindigen met het minst lekkere. Ze laat dan ook gerust iets liggen, stukjes tomaat of zo. En ze ontleedt rijstkorrel voor rijstkorrel, imagine het slagveld rondom het bord na een portie nasi :schrik:
Het is overigens de afgelopen weken al een aantal keer gebeurd dat ze ons s nachts uit bed haalt. Om te plassen denken wij dan, maar dan wil ze dus eten. Dat wil ze overdag voor zessen eigenlijk liever niet, maar s nachts dan weer wel. Heeeeel handig als de deur dicht zit.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Die van mij zijn schokkoppen
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier drie schrokoppen en één fijnproever (Tara). Tara moet altijd eerst even goed besnuffelen wat je aanbiedt en pakt het ook niet aan als ze het niet zo lekker of bijzonder vindt. Ze peuzelt haar eten ook echt hapje voor hapje op en vist er eerst de lekkerste dingen tussenuit, terwijl de rest het gewoon zo snel mogelijk naar binnen laat glijden.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli zit er tussen in, vind ze iets lekker dan schrokt ze het weg maar ze proeft wel eerst of ze het lekker vind. Balou is duidelijk een fijnproever hij neemt de tijd om te eten, een stukje worst neemt hij voorzichtig aan en gaat het rustig opeten in zijn bench terwijl Mowgli mijn vingers er bij opeet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

de dames zijn schrokkers; eerst naar binnen werken, dan kun je altijd nog besluiten of het lekker was of niet, is het motto.
Kailen is beslist een fijnproever. Er wordt eerst uitgebreid gesnuft. Als het heel lekker ruikt, wil hij het misschien aanpakken om ergens mee naar toe te nemen en daar eens op zijn gemakje te bekijken of ie het ook op gaat eten. Bij twijfel laat ik het maar vallen. Als de ernaast kwijlende aasgieren het dan niet razendsnel wegsnaaien, gaat ie er eerst een paar keer aan likken om te zien of het de moeite waard is.
Als hij een pan uit mag likken kan hij daar zomaar een uur mee bezig zijn. Bedachtzaam wordt iedere molecuul opgelikt en gewaardeerd. Heerlijk vindt ie dat :I:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss is bij iets nieuws een fijnproever, als ze het eenmaal kent een schrokop. Hap, slik weg. Ze krijgt wel eens een gedroogd kipfiletje, het liefste zou ze dat zonder kauwen doorslikken. Dat gaat niet, maar ik denk dat ze er 2 sec over doet om het naar binnen te werken. :mrgreen:
Tycha was een echte schrokop. Als ze maar dacht dat het eten was verdween het naar binnen. Bij pillen inderdaad heel makkelijk, happen en doorslikken. Maar er is ook heel wat naar binnen gegaan wat helemaal niet eetbaar was, maar stel je voor dat het wel eetbaar is, en iemand anders eet het op. Als er iets op de grond viel werd het eerst naar binnen gewerkt, en dan pas gekeken of het eetbaar was :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib is een fijnproever. Hij ruikt, proeft, kauwt in alle rust en geniet van dat wat hij lekker vindt. Wat hij niet lekker vindt, laat hij ook staan.
Pillen geven moet ook op de 'bek open trek' manier

Malou is een vreetschuur. Die vreet, die schrokt en bedenkt achteraf misschien of ze het lekker vond of niet. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily hoort absoluut tot de categorie schrokop.
Alfil is een fijnproever. Als je hem iets geeft wat hij niet kent, bijvoorbeeld een stukje fruit, snuffelt hij er eerst aan. Daarna pakt hij het hééél voorzichtig met zijn bek, hij wil het nauwelijks aanraken. Dan legt hij het op de grond, snuffelt, maakt spelbuigingen, schudt met zijn kop. Dan pakt hij het weer heel voorzichtig, kauwt een beetje, legt het weer neer. En als de smaak hem bevalt eet hij het rustig op.
Lily heeft het dan al een uur op en staat er zo bij van :piew: :piew: :piew:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Jace eet heel langzaam en Meagan en Judy hebben het in enkele tellen allemaal op en blijven likken tot er echt helemaal niets meer te vinden is.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari is een echte fijnproever, als hij een vreemd stukje vlees in zijn Carnibest vind, dan legt hij dat apart en neemt het mee naar zijn kussen om het verder te bestuderen en daarna te besluiten of het wel eetbaar is.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Isa weet 1 sec. nadat ze het eten vóór zich kreeg al niet meer wat ze gehad heeft.
Sammy is een normale, rustige eter. Zahra is een drama. Die moet alles op een prinsesselijke manier.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Schrokoppen hier. In 0,0001 seconde is hun bak leeg. Hoeveel er ook in ligt. Ik kan zelf nog geen paracetamolletje pakken want bij het eerste knisperende geluid van de verpakking staan er al twee vuilnisbakken vol verwachting naast me.
Wat overigens wel handig is met het geven van medicijnen. Alles is eetbaar én lekker volgens hen. :D
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Alex is een Labrador :mrgreen: 3 sekonden is z'n bak leeg, hij kijkt niet eens wat erin zit :wink:
Vusi is een vreselijke tut (ben ik niet aan gewend) ze ruikt eerst aan haar eten en eet het dan langzaam op, kauwt volgens mij op ieder brokje. Als er onrust m haar heen is gaat ze iedere keer van haar bak weg .... niet erg slim want dan schrokt Alex het op wat hij niet mag :mep:
Ik blijf altijd even rustig zitten zodat madam door eet. :ok:
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Igor is een fijnproever :D
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy schrokt alles weg zonder te kauwen.Die heeft geregeld mijn vinger te pakken gehad.

Droef kan echt genieten van zijn eten, en ontleed ook alles. Als hij iets krijgt wat hij niet lust dan probeert hij het wel voorzichtig en tuft het daarna uit.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

2 schrokkers.

Alhoewel Buster vaak wel even ruikt, gaat daarna heel gretig die haaienmuil ver open en slikt het zowat al weg, voordat zijn bek goed en wel dicht is.
Luca pakt het gretig aan, en slobbert het naar binnen.

Toen Buster alleen was, deed hij een stuk beleefder hoor. Maar nu met zijn tweeën, moet het allemaal zo snel mogelijknaar binnen.

Alleen sla. Dat moeten ze niet. Terwijl ze wel gras eten.
Laatst gewijzigd door Emma op 29 nov 2016 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zinzi is een echte schrokker, die heeft alles, of het nou een kauwbot, kvv of lamsribben zijn, binnen 2 sec op :schrik:
Doran is heel rustig, pak alles wat hij kent rustig aan en loopt daarmee naar de mand om het dan rustig op te peuzelen, dingen die hij niet kent pakt hij of niet aan of gaat hij eerst ontleden :F:
Ik heb bij hem ook het idee dat hij de meeste snoep dingen eet omdat de rest het ook eet. Ik ben een keer een paar dagen alleen met hem weggeweest met trainingskamp, zaten we in een huisje, ik had botjes e.d. meegenomen, maar hij moest het helemaal niet :scratch: :mrgreen:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Schrokop hier, binnen drie seconden heeft Joy haar bak kvv leeg. Ik dacht daarom altijd dat ze niet echt proefde, maar bosduif en schol laat ze staan na er eerst met lange tanden een paar hapjes van te hebben geproefd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Fijnproevers. Maar als ik met iets wat echt heel lekker is aankom als ze honger hebben, en ze zijn bij elkaar er zijn bang hun lekkere hapje te verliezen, dan wordt er soms toch geschrokt.
Ik heb Mayke een keer een hele kipfilet zien inhaleren. Zonder 1x kauwen slikte ze m door. Knap.
En Kiwi had voernijd toen ze hier kwam en at soms zo snel dat ze weer kotsen moest. Maar dat had met de omstandigheden te maken. Ze eet nu heel rustig, met smaak en zonder voernijd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vixje lust eigenlijk alles wel en eet met smaak, niet langzaam maar ook niet supervlug.
ze krijgt tegenwoordig 's morgens een handje brokken en die vindt ze duidelijk niet zo lekker als haar verse voer, maar ze eet ze wel.
dat doet ze brokje voor brokje en ze kauwt ze ook heel zorgvludig, zodat het wel even duurt voordat ze haar handje brokjes op heeft ;)
zo grappig om te zien is dat :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas eet precies 3 seconden per dag. Ontbijt in 1 hap en slik en in de avond 2 happen en 2 slikken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier één schrokop, Mike. Echt 'Hap, slik en weg.'

Remy en Indy eten gewoon, normaal. Remy wil het nog wel eens even laten staan ook.
Indy deed dat ook wel, maar nu in huis moet ze er wel bij zijn, want stel dat er een kat een brok steelt. Dat kan niet.
Maar zij eet normaal.

Alle drie zijn ze normaal formaat.

Wat extra's betreft is Mike ook niet kieskeurig. De andere 2 moeten toch eens kijken wat het is soms.
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Tamara81 schreef:
Lieske_1977 schreef:Schrokop hier, binnen drie seconden heeft Joy haar bak kvv leeg. Ik dacht daarom altijd dat ze niet echt proefde, maar bosduif en schol laat ze staan na er eerst met lange tanden een paar hapjes van te hebben geproefd.
Bosduif, hoe kom je daar aan? Lijkt mij exclusief en smakelijk, maar daar denkt Joy dus anders over :D
Besteld bij Lupa. Ik vond het ook klinken als een welkome afwisseling op de geijkte smaken, maar daar dacht Joy dus heel anders over :F:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou eet traag. Helemaal wanneer hij brokjes krijgt: brokje voor brokje en heel rustig kauwen.

Millie is een vreetzak en ze heeft binnen een paar seconden de bak wel leeg. Dan gaat ze wachten tot Lou klaar is en ze zijn bak uit mag likken. Dan gaat ze terug naar haar eigen bak om te kijken of ze niks vergeten is.

Laatst trouwens voor het eerst iets gegeven dat ze niet lustte: wildmix. Denk je iets speciaals te geven...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

schrokops, al eten ze echt alleen wat ze lekker vinden. Dus blijkbaar toch fijnproevers in hun haast met eten ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”