Zelf heb ik nu twee types gehad, in vier verschillende honden.
Het type, alles wat me aan wordt geboden, of als ik maar dénk dat het wordt aangeboden is het mijn! HAP SLIK WEG!
En de fijnproevers. Het type die écht niet te dik zijn, maar wel kieskeurig zijn. En dan ook als je ze wat aanbied je doen verbazen dat als ze na wat gesmak en gewoel in de bek écht de gekookte mossel lekker vinden waar de schrok op het weer uit spuugt bij wijze van spreken.
Gisteren een stukje Frikandel. Dat had hij nog nooit op.
Jol is hap slik weg.
Meneer pakt het aan, kauwt er eens op en besluit dat het wel lekker is.
Vervolgens het allerliefste koppie en dan voorzichtig weer aannemen en dan gewoon weer dat smekkende bekkie
Hij kauwt ook gewoon, hij eet gewoon, raar maar waar.
Volgende keer ga ik het filmen. Die andere fijnproever deed dat ook, gewoon eten en niet hap slik weg.
Die ander die niet meer is presteerde het om in een roedel honden die allemaal een broodje hamburger kregen dat te gaan ontleden. Het broodje beliefde hij niet zo, dus dat haalde hij er eerst vanaf, toen kon hij bij de burger.
De andere vijf honden hadden brood en burger al naar binnen gewerkt en zaten te azen op zijn vreten, maar hij ging doodgemoedereerd zijn broodje ontleden
Aki doet het ook in de bak als ik meerdere dingen erin heb zitten, beetje vlees, beetje groenten en aardappel of rijs of pasta. Hij eet gewoon wat hij lekker vind en om de rest eet hij heen
Ik kan er ook gewoon van genieten zoals hij eet.. het gaat nergens over, maar het is zo grappig om te zien, en zeker als hij iets lekker vindt, dat dat gewoon ook echt wordt geproefd
Hebben jullie fijnproevers of schrokop honden?

.