Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken voor allergische hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

brokken voor allergische hond

Ongelezen bericht door naomi12 »

Ik ben voor Puck op zoek naar een brok om te voeren als beloningsbrokjes. Gelukkig kan ze wel tegen de kvv die ze altijd kreeg, dus het hoofdvoer is geen probleem. Al willen we eventueel in de toekomst weer (gedeeltelijk) overgaan op brokken.

Ze is helaas voor vrij veel allergisch, en merk dat het lastig is om brokken te vinden zonder aardappel en tarwe. Weet iemand toevallig brokken waar Puck tegen zou kunnen?

Haar allergieën:

- Eend
- Leverextract rund
- Varken

- Aardappel
- Paprika groen

- Spelt
- Gerst
- Haver
- Havervlokken
- Rogge
- Tarwe
o Tarwegries
o Tarwekriel
o Tarwekiemen
o Tarwekiemen gestabiliseerd
o Tarweglutenvoer
o Tarwe proteïne
o Tarwekiemolie

- Ascorbinezuur
- Biergist
- Fermentgranen
- Gefermenteerd plantenextract (EM)
- Gelatine
- Distelolie
- Pepermuntolie
- Sesamolie
- Pepermunt (mentha x piperita)

Ze is trouwens ook allergisch voor grassen en schimmels. Als iemand tips heeft wat ik hier mee kan doen hoor ik ze ook graag. :)
Laatst gewijzigd door naomi12 op 28 nov 2016 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: brokken voor allergische hond

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Allergisch voor ascorbinezuur? Dat is vitamine C...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dan zou ik zelf vlees gaan drogen als beloning.
Maar waaruit komt naar voren dat ze voor dat allemaal allergisch is?
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Brokken van volvoeding?
http://volvoeding.nl/nl/hond/10-vol-voo ... risch.html

Anders gedroogde snacks die je in stukjes knipt?
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

De Zalm versie van Wooof bevat: Zalm, ontsloten mais, Gevogeltevet, Chondroitine, Glucosamine, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.

Het zijn geperste brokken die je makkelijk in nog kleinere stukjes breekt. Jura is heel kieskeurig maar deze vindt zelfs zij lekker genoeg voor beloning! Ze gaan wel per 15 kg maar ik wil je ook best wat opsturen om te proberen tegen verzendkosten. ;)
Vind het zelf echt een prima 'bij' brok helemaal voor die prijs.
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

runninggirl schreef:De Zalm versie van Wooof bevat: Zalm, ontsloten mais, Gevogeltevet, Chondroitine, Glucosamine, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.

Het zijn geperste brokken die je makkelijk in nog kleinere stukjes breekt. Jura is heel kieskeurig maar deze vindt zelfs zij lekker genoeg voor beloning! Ze gaan wel per 15 kg maar ik wil je ook best wat opsturen om te proberen tegen verzendkosten. ;)
Dankje! Dat is inderdaad een brok die ze mag! De wooof regular zou ze ook mogen als ik het zo zie.
Is dit ook goed voer om als hoofdvoer te voeren? (of 1 x per dag woof en 1 x kvv)
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

naomi12 schreef:
runninggirl schreef:De Zalm versie van Wooof bevat: Zalm, ontsloten mais, Gevogeltevet, Chondroitine, Glucosamine, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.

Dankje! Dat is inderdaad een brok die ze mag! De wooof regular zou ze ook mogen als ik het zo zie.
Is dit ook goed voer om als hoofdvoer te voeren? (of 1 x per dag woof en 1 x kvv)
Ik geef het dus ook naast vlees. Merk wel dat ze een stuk meer ontlasting er van hebben dan bij een dure brok zoals Acana. Maar zeker niet zo veel als bij brokken waar graan in zit.
De eerste paar keer dat ik ze er een handjevol van liet speuren in de tuin hebben ze daarna wel vrij veel gedronken viel me op. Dat doen ze nu niet meer dus dat zal wel iets van gewenning zijn geweest.
Ik zou zelf nooit kiezen voor 1 soort voer, maar altijd afwisselen met merken en soorten en het liefste ook dus een (groot) deel vlees zoals ik zelf ook geef. Maar ik vind het zoals ik al zei voor die prijs echt een goeie brok.
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

runninggirl schreef:
naomi12 schreef:

Ik geef het dus ook naast vlees. Merk wel dat ze een stuk meer ontlasting er van hebben dan bij een dure brok zoals Acana. Maar zeker niet zo veel als bij brokken waar graan in zit.
De eerste paar keer dat ik ze er een handjevol van liet speuren in de tuin hebben ze daarna wel vrij veel gedronken viel me op. Dat doen ze nu niet meer dus dat zal wel iets van gewenning zijn geweest.
Ik zou zelf nooit kiezen voor 1 soort voer, maar altijd afwisselen met merken en soorten en het liefste ook dus een (groot) deel vlees zoals ik zelf ook geef. Maar ik vind het zoals ik al zei voor die prijs echt een goeie brok.
Ja het is echt heel goedkoop!
Heb er niet heel veel verstand van, maar de ingrediënten zien er zeker niet slecht uit.

Afwisselen in merken is bij Puck niet zo makkelijk, ze krijgt snel diarree. Met kvv ging ze ook al flink aan de dunne toen de leverancier het verkeerde merk had geleverd, maar op brok reageert ze nog sneller. Als we dit gaan voeren zullen we ook héél langzaam moeten wennen, dat heeft de vorige keer letterlijk weken geduurd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hoe kom je op al die spullen waar ze allergisch voor is?
Afbeelding
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Pemba schreef:Hoe kom je op al die spullen waar ze allergisch voor is?
allergietest via genoline.de
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

carnilove? ik geef het momenteel en het is aardappel en graanvrij.
Pemba
Zeer actief

naomi12 schreef:
Volgens de dermatoloog is een allergie voor voeding niet te testen.
Daar kun je alleen achter komen door te elimineren.
Afbeelding
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Pemba schreef:
naomi12 schreef:
Het kan dus wel. :)
Op de facebookgroep ''allegie bij honden en katten'' zijn er heel veel mensen die het hebben laten testen. De meesten hebben dit gedaan via bioresonantie.

Ik had het ook kunnen doen via mijn dierenarts. Maar de test die ik nu heb laten doen was heel uitgebreid en heel makkelijk en snel, dus vond ik dit fijner.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

naomi12 schreef: De meesten hebben dit gedaan via bioresonantie.
ok :oohja:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

naomi12 schreef:heel uitgebreid en heel makkelijk en snel
Makkelijk en snel is volgens mij niet in overeenstemming met een allergietest, volgens mij is dat juist vrij moeilijk. Ik ben een beetje sceptisch over die snelle allergietesten. Reden dat ik ze niet heb laten doen en zelf ben gaan uitzoeken. Vooral naar de hoofdingrediënten gekeken en kleine porties besteld om het te proberen. Dan val je je in ieder geval geen buil als het niet werkt. Ik zou dus niet al te vast houden aan de uitslag, tenzij ze echt hevige allergische reacties heeft? Hoe uit de allergie zich bij Puck?
Pemba
Zeer actief

naomi12 schreef:
Pemba schreef:
naomi12 schreef:
Het kan dus wel. :)
Op de facebookgroep ''allegie bij honden en katten'' zijn er heel veel mensen die het hebben laten testen. De meesten hebben dit gedaan via bioresonantie.

Ik had het ook kunnen doen via mijn dierenarts. Maar de test die ik nu heb laten doen was heel uitgebreid en heel makkelijk en snel, dus vond ik dit fijner.
Vind je zelf niet dat er bizar veel uit die test komt?
Afbeelding
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Puck heeft dan jeuk op haar voeten, oksels, buik en kin.
Ik vind inderdaad dat er veel uit die test is gekomen.

Daar ga ik nu het voer op aanpassen en we zullen zien of het werkt. Ik heb er iig wel vertrouwen in, anders had ik het niet laten doen, daarvoor is het te duur.
Paisley
Zeer actief

Waarom had je er precies vertrouwen in?
Ik kan de site niet lezen, mijn Duits is te slecht. Maar het stukje wat ze in het Nederlands hebben, komt op mij in ieder geval behoorlijk knullig over.
INNOVATIEF DE TOEKOMST TEGEMOET! IN SPEEKSEL WORDT ALLES OPGESLAGEN
Groene paprika is trouwens een paprika die nog niet rijp is. Chloroplasten worden chromoplasten, en dan is de paprika rood of geel. Chloroplasten zitten in alle groene groenten. Waar de hond volgens Genoline dan precies allergisch voor is, is me geheel onduidelijk.
Ik stoor me altijd behoorlijk aan nepwetenschap en kwakzalvers en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we er hier 1 hebben. En dan kun je een mooie site maken maar wat mij betreft vallen ze in hun korte nederlandse introductie behoorlijk door de mand met een stukje tekst wat uit een vertaalmachine lijkt te komen.

Gewoon ff een stukje
Voedselintoleranties c.q. voedselallergieën

Alsof dat het zelfde is. Nee dat is niet het zelfde. Voedselintolerantie geeft vage klachten en kan komen doordat er bijvoorbeeld bepaalde verteringsenzymen niet of te weinig aanwezig zijn. Het afweersysteem heeft er niets mee te maken.
Voedselallergie is een allergische reactie op voedsel, waarbij het afweersysteem wordt geactiveerd.
Als het voer niet in afzonderlijke delen in het spijsverteringsstelsel wordt opgesplitst, dan kan het niet volledig door het lichaam worden opgenomen.
OPGESPLITST? :80:
Door opname van gifstoffen wordt het organisme van de hond hypersensibel.
Het organisme van de hond. In klas1 biologie leer je wat een organisme is. En het wordt hier alvast verkeerd gebruikt.

En als ik dit lees voel ik een huilbui opkomen:
Gezondheidstests voor dieren
Met behulp van speeksel kunnen alle organen en weefsels worden getest op de afzonderlijke belastingen.
Laatst gewijzigd door Paisley op 29 nov 2016 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

naomi12 schreef:Puck heeft dan jeuk op haar voeten, oksels, buik en kin.
Ik vind inderdaad dat er veel uit die test is gekomen.

Daar ga ik nu het voer op aanpassen en we zullen zien of het werkt. Ik heb er iig wel vertrouwen in, anders had ik het niet laten doen, daarvoor is het te duur.

Hoe werkt het volgens jou dan?

Ik zou er zelf voor kiezen de meest voorkomende allergie triggers uit te sluiten.
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier te weinig verstand van heb om iets nuttigs te zeggen over hoe het precies werkt.
Ik heb er dan ook vooral vertrouwen in gekregen door positieve ervaringen van anderen.

Aangezien een eliminatie dieet heel lastig is en heel lang duurt vond ik het fijner om een test te doen en daar haar voeding op aan te passen. Dat ga ik dan ook doen en we zullen zien of het werkt.
Als het niet werkt zullen we alsnog moeten gaan elimineren, en dat gaan we dan ook doen. Maar ik probeer het eerst op deze manier.

iemand nog tips m.b.t. brokken die ze zou mogen hebben?
veertje
Zeer actief

naomi12 schreef:Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier te weinig verstand van heb om iets nuttigs te zeggen over hoe het precies werkt.
Ik heb er dan ook vooral vertrouwen in gekregen door positieve ervaringen van anderen.

Aangezien een eliminatie dieet heel lastig is en heel lang duurt vond ik het fijner om een test te doen en daar haar voeding op aan te passen. Dat ga ik dan ook doen en we zullen zien of het werkt.
Als het niet werkt zullen we alsnog moeten gaan elimineren, en dat gaan we dan ook doen. Maar ik probeer het eerst op deze manier.

Het is ook best ingewikkeld en ik zal ook zeker niet beweren dat ik het allemaal snap :tongue: Ik heb eens info gezocht over bioresonantie, omdat ik twijfelde Finn te laten testen. Ik heb toen besloten het niet te doen, omdat daar oa. op de website stond dat veel honden allergieën hadden voor granen en gevogelte en dat dat dus zeker uit de test zou komen. Nou dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen :wink:

Ik zou het vooral in de granen zoeken en dus geen brokken met tarwe, gerst, mais en rijst kiezen. Dan heb je denk ik al een grote slag gemaakt.
Finn krijgt nu Dog Lovers Gold Ocean Fish & Sweet potato en sindsdien heeft hij geen jeuk meer. Misschien valt dat te proberen. Er zijn ook 5 kg zakken van. Ik heb ook nog een zak Wolfsblut Dark Forest staan die je wel mag proberen. Het is wel een erg dure brok, dus zou eerst DLG proberen voor je portemonnee :wink:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

veertje schreef:
naomi12 schreef:Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier te weinig verstand van heb om iets nuttigs te zeggen over hoe het precies werkt.

Het is ook best ingewikkeld en ik zal ook zeker niet beweren dat ik het allemaal snap :tongue: Ik heb eens info gezocht over bioresonantie, omdat ik twijfelde Finn te laten testen. Ik heb toen besloten het niet te doen, omdat daar oa. op de website stond dat veel honden allergieën hadden voor granen en gevogelte en dat dat dus zeker uit de test zou komen. Nou dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen :wink:

Ik zou het vooral in de granen zoeken en dus geen brokken met tarwe, gerst, mais en rijst kiezen. Dan heb je denk ik al een grote slag gemaakt.
Finn krijgt nu Dog Lovers Gold Ocean Fish & Sweet potato en sindsdien heeft hij geen jeuk meer. Misschien valt dat te proberen. Er zijn ook 5 kg zakken van. Ik heb ook nog een zak Wolfsblut Dark Forest staan die je wel mag proberen. Het is wel een erg dure brok, dus zou eerst DLG proberen voor je portemonnee :wink:
Ik heb dus wel een bioresonantie laten doen bij Hippo en ben heel blij met de uitkomst. Hij is namelijk exact allergisch voor de dingen die uit de test kwamen.

De meeste honden zijn niet allergisch voor rijst, dat zou ik dus niet zomaar uitsluiten als je op zoek gaat naar een (belonings)brok. Stel dat Puck allergisch is voor eend, dan zou ik zelf gevogelte in zijn geheel uitsluiten. Let op, in veel soorten voer zit gevogeltevet toegevoegd onder de naam: dierlijk vet.
In Woof Zalm & Rijst zit bijv gevogeltevet, Hippo kon er niet tegen.
Kan ze nou helemaal niet tegen rund of alleen niet tegen het leverextract? Hippo krijgt Cavom Lam & Rijst, dat is ook in 5kg verpakkingen te verkrijgen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Pemba schreef:
naomi12 schreef:
dat kan hij wel zeggen, maar ik ken genoeg honden die op alternatieve wijze getest zijn, voeding aangepast en hopla, geen klachten meer.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

M@scha schreef:
Pemba schreef:
naomi12 schreef:
dat kan hij wel zeggen, maar ik ken genoeg honden die op alternatieve wijze getest zijn, voeding aangepast en hopla, geen klachten meer.
Omdat bij die haartest bijna altijd hetzelfde uitkomt en dat is precies iets waar veel honden het slecht op doen.
Rund, kip en granen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Boutje schreef:
Paisley schreef:Waarom had je er precies vertrouwen in?
Ik kan de site niet lezen, mijn Duits is te slecht. Maar het stukje wat ze in het Nederlands hebben, komt op mij in ieder geval behoorlijk knullig over.
INNOVATIEF DE TOEKOMST TEGEMOET! IN SPEEKSEL WORDT ALLES OPGESLAGEN
Knip
Gezondheidstests voor dieren
Met behulp van speeksel kunnen alle organen en weefsels worden getest op de afzonderlijke belastingen.
Tiens, wat snap je er niet aan dan? :denken: Ik voor mij vind het even helder als bioresonantie-testen. :idea: :engel:
:LOL: Ik zal volgende keer mn huisarts even vragen of ie mn organen wil testen met behulp van een rochel.
Ik denk dat ik dan met behulp van al dan niet bio resonantie wat hartritmestoornissen en hoge bloeddruk kan diagnosticeren.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pemba schreef: Omdat bij die haartest bijna altijd hetzelfde uitkomt en dat is precies iets waar veel honden het slecht op doen.
Rund, kip en granen.
bijna altijd hetzelfde klopt niet.
vaak? zeker, maar dat zeg je zelf ook al: iets waar veel honden het slecht op doen.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb absoluut niet genoeg ervaring met allergieën en -testen maar als je zeker wilt weten waarmee je beloont dan moet je zelf gaan drogen (of voorgedroogd kopen). Werkt hier als een tierelier, Oll doet een driedubbele moord voor gedroogde kip en eend.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Voor Malou heb ik voordat ik erachter kwam waar ze waarschijnlijk allergisch is, jawel door de haartest :wink: , de trainers van O'carnis. http://www.hondjekoek.nl/a-44953128/bel ... -of-paard/ Kost wat, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. Hele fijne trainers, maar gezien de hoeveelheid die er bij Toet doorheen gaan, niet te betalen :engel:

Een voedseldroger heb je voor erg weinig geld. Ik heb er nu 1 die was 14 euro en ik kan daar alles in drogen wat ik wil. Als je bijvoorbeeld lamshartblokjes koopt en droogt, krijg je ook hele mooie trainerstukjes :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”