Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijnproevers of schrok op
Moderator: moderatorteam
-
sjm
- Zeer actief
Re: Fijnproevers of schrok op
Isa heeft trouwens een keer een eendagskuiken in een keer doorgeslikt. En Sammy een kippennek in een keer.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Beiden
Xavi heeft t al op voor je rechtop staat of t nu een halve kip is (incl botten en al) of iets kleins.
Xygan was een erg lastige eter als pup... hij wilde alleen melk van mama
Nu dat kreeg hij hier niet meer, toen bedacht ie maar niet te eten. Uiteindelijk met de andere honden erbij en dus concurrentie is ie gaan eten maar dat hii proeft idd nog steeds alles. Eet op kangeroe na ook alles maar al proevend.
Xavi heeft t al op voor je rechtop staat of t nu een halve kip is (incl botten en al) of iets kleins.
Xygan was een erg lastige eter als pup... hij wilde alleen melk van mama
Nu dat kreeg hij hier niet meer, toen bedacht ie maar niet te eten. Uiteindelijk met de andere honden erbij en dus concurrentie is ie gaan eten maar dat hii proeft idd nog steeds alles. Eet op kangeroe na ook alles maar al proevend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Twee slokops en een kieskeurig typetje. Boyke en Sidney hebben hun Smuldier in een halve tel naar binnen. Brokken en duurt langer bij Boyke, omdat hij er wat moeite mee heeft door zijn tanden (weinig
).
Freddy eet snel als ze het lekker vindt (vleeeeeeees) en langzaam of gewoon niet als ze er niet veel aan vindt (brokken, snoepjes, sommige kluifjes).
Freddy eet snel als ze het lekker vindt (vleeeeeeees) en langzaam of gewoon niet als ze er niet veel aan vindt (brokken, snoepjes, sommige kluifjes).
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Of Tay echt een fijnproever is weet ik niet, bij zijn normale voer eet hij echt gewoon zonder twijfel. Geen schrokken, maar ook niet extreem rustig. Bij vreemde dingen pakt hij het aan, proeft het en spuugt het dan weer uit om er aan te snuffelen. Soms eet hij het op, maar dat duurt een paar minuten. Als het veren of vacht heeft, eet hij het niet. Rauw ei loopt hij eerst mee in zijn bek zonder te breken en dat moet hij eerst per ongeluk laten vallen voordat hij het gaat eten, terwijl hij dat echt vaak gehad heeft.
Tessa was extreem lastig toen ze kwam met eten, maar is ondertussen een schrokker.
Winni is vanaf pup al een schrokker, die zou het liefst je vingers erbij opeten. Ze hoeft nooit na te denken, als je het geeft is het op voordat je het doorhebt.
Tessa was extreem lastig toen ze kwam met eten, maar is ondertussen een schrokker.
Winni is vanaf pup al een schrokker, die zou het liefst je vingers erbij opeten. Ze hoeft nooit na te denken, als je het geeft is het op voordat je het doorhebt.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hippo is een stofzuiger. Ik geef bijv een scheut warm water bij zijn brokken, anders slikt hij er zoveel tegelijk in dat hij het niet kan inslikken en half stikt
. Hij eet werkelijk alles, behalve BARF. Een rauwe kippenpoot zit op het randje, de rest laat hij ongemoeid...
Kauwdingen geven is dan ook lastig, hoefjes zijn zo op en het laatste stuk wil hij in 1 keer inslikken. Daarop volgt een herhaling van uitkotsen en weer opeten tot het zacht genoeg is(geven we dus ook niet meer). Dingen als runderkophuid, pensstaven, kauwstaven kan je niet geven. Dat stikt hij geheid
Dico is helaas het tegenovergesteld, wát een dramatische eter. Nu eindelijk een brok gevonden die hij elke dag eet zonder z'n voer te laten staan en dan nog doet hij zeker een minuut of 5-8 over zijn portie. De helft van de hondensnoepjes lust hij niet en wordt uitgespuugd of niet eens aangenomen.
Wel is hij gek op runderkophuid/pensstaven e.d.. Die kauwt hij dan weer best snel weg
.
Enige leuke is dat als je hem bijv een nootje of chipje geeft, hij dan 5min aan het frutten is om het op te eten als hij het lust
Geef mij dan maar een Oscar(vorige mechel). Die at KVV en de meeste brokken met smaak, redelijk vlug maar zonder te schrokken. Hij was zeker een 20min zoet met een kauwstaaf en kauwde op snoepjes die je hem gaf.
Kauwdingen geven is dan ook lastig, hoefjes zijn zo op en het laatste stuk wil hij in 1 keer inslikken. Daarop volgt een herhaling van uitkotsen en weer opeten tot het zacht genoeg is(geven we dus ook niet meer). Dingen als runderkophuid, pensstaven, kauwstaven kan je niet geven. Dat stikt hij geheid
Dico is helaas het tegenovergesteld, wát een dramatische eter. Nu eindelijk een brok gevonden die hij elke dag eet zonder z'n voer te laten staan en dan nog doet hij zeker een minuut of 5-8 over zijn portie. De helft van de hondensnoepjes lust hij niet en wordt uitgespuugd of niet eens aangenomen.
Wel is hij gek op runderkophuid/pensstaven e.d.. Die kauwt hij dan weer best snel weg
Enige leuke is dat als je hem bijv een nootje of chipje geeft, hij dan 5min aan het frutten is om het op te eten als hij het lust
Geef mij dan maar een Oscar(vorige mechel). Die at KVV en de meeste brokken met smaak, redelijk vlug maar zonder te schrokken. Hij was zeker een 20min zoet met een kauwstaaf en kauwde op snoepjes die je hem gaf.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ollie kan het allebei, die eet z'n eten (zeker als er gezelschap is in huis) echt met een noodgang op, maar geef 'm iets van tafel en daar kan ie echt van genieten, alsof ie weet dat dat geen dagelijks feestje is :')
Heb ooit eens met kerst zitten gourmetten en er was echt enorm veel over dus Oll kreeg, mét de vork ook nog eens, hapklare stukjes zalm, garnaal en weet ik het wat voorgeschoteld. Genóten heeft ie
Heb ooit eens met kerst zitten gourmetten en er was echt enorm veel over dus Oll kreeg, mét de vork ook nog eens, hapklare stukjes zalm, garnaal en weet ik het wat voorgeschoteld. Genóten heeft ie
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Hier twee schrokkers, en ze vreten werkelijk álles wat je ze voorschotelt. Wel lekker makkelijk. 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn is een echte fijnproever. Laatst was mijn moeder niet zo lekker, dus kon haar eten niet op. Biefstuk nog wel. Ik zat te vol, dus dan maar naar de honden. Joris denkt niet na, alles wat je van ons bord krijgt is vast en zeker lekker. Daisy ook, hap slik weg. Finn ruikt eens, ruikt nog eens goed, pakt het tussen zijn voortanden, laat het vallen om nog eens rustig te snuffelen en eet het dan toch langzaam kauwend op. Het stukje daarna ging wat sneller
Met veel dingen is hij heel langzaam, hij geniet ervan. Joris is alleen langzaam met zijn eigen eten, dat is te gewoontjes. Daisy is nooit langzaam, daarom eet ze maar uit de anti schrok bak.
Joris vrat het dan wel zonder moeite op 
Met veel dingen is hij heel langzaam, hij geniet ervan. Joris is alleen langzaam met zijn eigen eten, dat is te gewoontjes. Daisy is nooit langzaam, daarom eet ze maar uit de anti schrok bak.
Duif is volgens mij ook iets aparts. Finn durfde er na mijn aandringen eens een hapje van te nemen en wist niet hoe snel hij het uit moest spugen. Hij keek me aan alsof ik hem wilde vergiftigen. Zelfs Sophie, die alles vrat, wilde er niet van eten. En dat zijn dan voormalig straathondenLieske_1977 schreef:Schrokop hier, binnen drie seconden heeft Joy haar bak kvv leeg. Ik dacht daarom altijd dat ze niet echt proefde, maar bosduif en schol laat ze staan na er eerst met lange tanden een paar hapjes van te hebben geproefd.
-
_Denise_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Fijnproever. Toen ze nog jonger was, was ze veel makkelijker met eten. Nu lust ze nog maar een select aantal smaken KVV. Wild ging er altijd schrokkend in en van de één op de andere dag moet ze die niet meer.
's Avonds krijgt ze brok, maar die eet ze ook niet meer zomaar zonder toevoeging (leftover boontjes, andijvie, geraspte parmezaanse kaas).
- Barkley
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb een kloon van jullie :/_Denise_ schreef:Fijnproever. Toen ze nog jonger was, wasl makkelijker met eten. Nu lust ze nog maar een select aantal smaken KVV. Wild ging er altijd schrokkend in en van de één op de andere dag moet ze die niet meer.'s Avonds krijgt ze brok, maar die eet ze ook niet meer zomaar zonder toevoeging (leftover boontjes, andijvie, geraspte parmezaanse kaas).
Fred is een behoedzame eter. Vis word absoluut niet gegeten. Soms ruikt hij aan zijn bak en loopt weer weg. We hebben er best even mee gestoeid want hij ging van makkelijk etende pup in 1 x naar een pietlut.
Brok eet hij alleen met wat kvv er door.
-
_Denise_
- Zeer actief
Heel herkenbaar inderdaad! zou dat ook erfelijk zijn? :') Vis is hier echt ook een No-go en de neus wordt nog regelmatig opgehaald voor eten. Als je het niet weghaalt staat het er 10u later nog.Barkley schreef:Ik heb een kloon van jullie :/_Denise_ schreef:Fijnproever. Toen ze nog jonger was, wasl makkelijker met eten. Nu lust ze nog maar een select aantal smaken KVV. Wild ging er altijd schrokkend in en van de één op de andere dag moet ze die niet meer.'s Avonds krijgt ze brok, maar die eet ze ook niet meer zomaar zonder toevoeging (leftover boontjes, andijvie, geraspte parmezaanse kaas).
Fred is een behoedzame eter. Vis word absoluut niet gegeten. Soms ruikt hij aan zijn bak en loopt weer weg. We hebben er best even mee gestoeid want hij ging van makkelijk etende pup in 1 x naar een pietlut.
-
_Denise_
- Zeer actief
Heel herkenbaar inderdaad! zou dat ook erfelijk zijn? :') Vis is hier echt ook een No-go en de neus wordt nog regelmatig opgehaald voor eten. Als je het niet weghaalt staat het er 10u later nog.Barkley schreef:Ik heb een kloon van jullie :/_Denise_ schreef:Fijnproever. Toen ze nog jonger was, wasl makkelijker met eten. Nu lust ze nog maar een select aantal smaken KVV. Wild ging er altijd schrokkend in en van de één op de andere dag moet ze die niet meer.'s Avonds krijgt ze brok, maar die eet ze ook niet meer zomaar zonder toevoeging (leftover boontjes, andijvie, geraspte parmezaanse kaas).
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom is een vreselijke schrokop, echt niet normaal. Lust ook werkelijk alles. Karel is niet echt een fijnproever maar hij eet wel rustiger, en kauwt tenminste. Hij is ook kieskeuriger en lust lang niet alles wat ik hem aanbied of eet het met lange tanden. Als hij zich niet zo lekker voelt eet ie ook gerust niet, dat is met Pom in 4 jaar tijd nog 0 keer gebeurd.
hahaha! ja dat is hier ook vaste prik, zo goor dat terug ophalen.
Hippo schreef:Kauwdingen geven is dan ook lastig, hoefjes zijn zo op en het laatste stuk wil hij in 1 keer inslikken. Daarop volgt een herhaling van uitkotsen en weer opeten tot het zacht genoeg is(geven we dus ook niet meer). Dingen als runderkophuid, pensstaven, kauwstaven kan je niet geven. Dat stikt hij geheid![]()
hahaha! ja dat is hier ook vaste prik, zo goor dat terug ophalen.
-
sifkes4
- Vaste gebruiker
ik had schrokkers
nu heb ik een hond die 1 voor 1 het brokje kauwt
ook al staat er de andere hond bij
en 1 hondje wat dikwijls gewoon een hele dag niet wil eten
mijn oudste hond maakt alles nat met water om ze dan vervolgens in zijn kooi te dumpen
heb toch liever schrokkers
voerde altijd 2 keer per dag nu 1 keer hun dagenlijkse portie en het staat er nu nog
word er soms wel moe van
wat voor brok je ze ook geeft
pitsers noemen wij dat
net kinderen die hun spruitjes niet lusten
nu heb ik een hond die 1 voor 1 het brokje kauwt
ook al staat er de andere hond bij
en 1 hondje wat dikwijls gewoon een hele dag niet wil eten
mijn oudste hond maakt alles nat met water om ze dan vervolgens in zijn kooi te dumpen
heb toch liever schrokkers
voerde altijd 2 keer per dag nu 1 keer hun dagenlijkse portie en het staat er nu nog
word er soms wel moe van
wat voor brok je ze ook geeft
pitsers noemen wij dat
net kinderen die hun spruitjes niet lusten
- Hylos
- Zeer actief
Xavi was een vreselijke muts met eten. Karkasjes moest ik altijd vast houden.. veel dingen lustte hij niet.. nog steeds niet overigens. Mega kieskeurig en hij eet heel langzaam. Dat vind ik overigens wel handig met barf. 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja ik ook! Ik kan alles geven.Hylos schreef:Xavi was een vreselijke muts met eten. Karkasjes moest ik altijd vast houden.. veel dingen lustte hij niet.. nog steeds niet overigens. Mega kieskeurig en hij eet heel langzaam. Dat vind ik overigens wel handig met barf.
Ik vind t ook heel weerzinwekkend al een hond alles maar naar binnen zuigt, zonder zich af te vragen of t eigenlijk wel een goed idee is. De wachtkamer van dierenartsen zitten soms vol met honden die vanalles oneetbaars in hun maag hebben zitten, van piepspeeltjes tot textiel.
Een verstandige en bedachtzame eter vind ik een zegen.
Dat had ik 3 jaar terug overigens niet gezegd, toen Mayke rondliep als een scharminkel en soms dagenlang dr eten weigerde. Maar t is toch een hele hond geworden, dus ach