Tara schreef:Veel mensen vinden het maar zo gewoon dat hun reu te pas en te onpas zijn poot optilt dat het voor hun doodgewoon is geworden dat hun honden ook binnen wel eens ergens tegenaan zeiken.
Ik ken dus serieus mensen die om die reden geen reuen meer op bezoek willen hebben, mijn reu was dan de enige reu die bij hen nog welkom omdat hij dus wél manieren had.
Gisteren ging ik even naar de snackbar om wat voor mijn collega's te gaan halen, zie ik nog net hoe een mevrouw haar chowchow tegen de versierde kerstboom van de snackbar aan laat pissen. Ze deed niet eens moeite om hem weg te trekken. Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Dat is de reden dat ik in het verleden een vriendin gevraagd heb om haar reu niet meer mee te nemen. Omdat-ie ook ging markeren in huis. Ik vind dat zóóó verschrikkelijk smerig.
Een ongelukje (van een pup of een oude hond), prima. Ruim ik gewoon op. Ook als het van andermans hond is. Maar gericht tegen mijn (teakhouten) meubelen, nee, dank je wel.
En het onfatsoen van mensen die het kennelijk prima vinden dat hun reu tegen auto's, fietsen, tuinhekjes en -hegjes en meubilair mag plassen, begrijp ik echt totaal niet en kan ik rázend van worden.
On topic: Biotex groen (niet blauw, want dat bleekt

) en nog beter: ecodor (
http://www.ecodor.nl/). Dat werkt zelfs tegen kattenurine en breekt de enzymen af in de urine. Dus het maskeert niet alleen tijdelijk de geur maar maakt echt schoon.