Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pisbank

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Pisbank

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik baaaaaaal zo! Vorige week heeft er een reu onder andere tegen mijn bank gepist, ik dacht dat ik het goed had schoongemaakt maar aangezien Rani er vanochtend ook tegenaan heeft gepist denk ik dus van niet :ugh:
De mat die er lag heb ik al weggegooid, de gordijnen zijn gewassen (was ook tegenaan gepist, kuthond), de hondendekens en zo'n beetje alles wat wasbaar is is gewassen. Maar ik weet niet hoelang de pis van Rani er al lag en of dat ook door het laminaat is gesijpeld.. Toen ik googelde zag ik allerlei moeilijke dingen en rampscenario's dus ik vraag het hier maar wat ik nu moet doen. Het is een stoffen bank :jank:

De pisreu mag niet meer binnenkomen omdat hij ook niet aan de lijn wil binnen, die bijt hij gewoon door. Maar ik krijg wel eens een andere reu te logeren en ik wil niet dat hij het ook gaat doen omdat het nu een pisbank is. En Rani pist ook als een reu dus adviezen zijn heel erg welkom!
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Pisbank

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik maak het dan goed nat met heet water... wrijf er soda in en met de stoomreiniger maak ik het dan nog goed heet.

Hier heeft het geholpen nadat Gimmick laatst urine heeft laten lopen op de bank.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mooie gelegenheid om alles de deur uit te flikkeren en nieuw te kopen .ook de honden. :zweep: :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Mooie gelegenheid om alles de deur uit te flikkeren en nieuw te kopen .ook de honden. :zweep: :zweep:
Als ik het geld had zou ik het zo doen, behalve de honden dan :mrgreen:
Ik moet gewoon geen onopgevoede kuthonden meer binnen laten.

Ik ga maar even rondvragen of iemand in mijn omgeving een stoomreiniger heeft.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

eentje huren op kosten van het baasje van de pisreu?
Gollum
Zeer actief

sbientje schreef:eentje huren op kosten van het baasje van de pisreu?
Ik denk niet dat dat een optie is helaas.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ach, wat zou het leven saai zijn zonder honden :W:
Gollum
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ach, wat zou het leven saai zijn zonder honden :W:
Wat zou mijn huis schoon zijn zonder honden :LOL:
De troep van mijn meiden ruim ik zonder problemen op, kots, poep, een plasje op de grond.. Maar ik heb er zo'n hekel aan als er een poot omhoog gaat om te piesen, dat richt gelijk zoveel meer schade aan. Ik ben daar echt streng op, buiten mogen ze ook niet zomaar tegen alles aan piesen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Gollum schreef:
mosquito1980 schreef:Ach, wat zou het leven saai zijn zonder honden :W:
Wat zou mijn huis schoon zijn zonder honden :LOL:
De troep van mijn meiden ruim ik zonder problemen op, kots, poep, een plasje op de grond.. Maar ik heb er zo'n hekel aan als er een poot omhoog gaat om te piesen, dat richt gelijk zoveel meer schade aan. Ik ben daar echt streng op, buiten mogen ze ook niet zomaar tegen alles aan piesen.
het schijnt dat biotex de urine geur weghaalt.
Lieke weet dat vast wel.
Ik gooi tegenwoordig dus biotex over plekken(meestal de deurmat) waar geplast is, slaat wel wit uit dus daarna goed naspoelen.Maar ja dat is met een bank misschien weer lastig..... :denken:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Tara schreef:Veel mensen vinden het maar zo gewoon dat hun reu te pas en te onpas zijn poot optilt dat het voor hun doodgewoon is geworden dat hun honden ook binnen wel eens ergens tegenaan zeiken.
Ik ken dus serieus mensen die om die reden geen reuen meer op bezoek willen hebben, mijn reu was dan de enige reu die bij hen nog welkom omdat hij dus wél manieren had.
Gisteren ging ik even naar de snackbar om wat voor mijn collega's te gaan halen, zie ik nog net hoe een mevrouw haar chowchow tegen de versierde kerstboom van de snackbar aan laat pissen. Ze deed niet eens moeite om hem weg te trekken. Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Mijn collega heeft een teckel die overal tegenaan piest :ugh:
Een van de eerste keren dat mij dit overkwam zag ik een vreemde natte plek op m'n computer tas :denken: was da nou? ik voorzichtig ruiken... :kotz:
Zegt m'n collega o, dat doet hij wel vaker, hahaha... :boos: ik vind dat helemaal geen "hahaha" :mep: Andermans spullen verpesten :(
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

mosquito1980 schreef:
Tara schreef:Veel mensen vinden het maar zo gewoon dat hun reu te pas en te onpas zijn poot optilt dat het voor hun doodgewoon is geworden dat hun honden ook binnen wel eens ergens tegenaan zeiken.
Ik ken dus serieus mensen die om die reden geen reuen meer op bezoek willen hebben, mijn reu was dan de enige reu die bij hen nog welkom omdat hij dus wél manieren had.
Gisteren ging ik even naar de snackbar om wat voor mijn collega's te gaan halen, zie ik nog net hoe een mevrouw haar chowchow tegen de versierde kerstboom van de snackbar aan laat pissen. Ze deed niet eens moeite om hem weg te trekken. Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Mijn collega heeft een teckel die overal tegenaan piest :ugh:
Een van de eerste keren dat mij dit overkwam zag ik een vreemde natte plek op m'n computer tas :denken: was da nou? ik voorzichtig ruiken... :kotz:
Zegt m'n collega o, dat doet hij wel vaker, hahaha... :boos: ik vind dat helemaal geen "hahaha" :mep: Andermans spullen verpesten :(
mijn hond deed het eens tegen iemands been :ugh: ik was woest op hem. Hij heeft dat ook nooit meer gedaan daarna.
En ook binnen niet dat ik me kan herinneren maar daar ben je als baasje natuurlijk ook zelf bij en ik begrijp niet dat eigenaren daar niet alerter op zijn.
Zelfs buiten bepaal ik of er ergens tegenaan geplast word.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Dat is de reden dat ik in het verleden een vriendin gevraagd heb om haar reu niet meer mee te nemen. Omdat-ie ook ging markeren in huis. Ik vind dat zóóó verschrikkelijk smerig.
Een ongelukje (van een pup of een oude hond), prima. Ruim ik gewoon op. Ook als het van andermans hond is. Maar gericht tegen mijn (teakhouten) meubelen, nee, dank je wel.
En het onfatsoen van mensen die het kennelijk prima vinden dat hun reu tegen auto's, fietsen, tuinhekjes en -hegjes en meubilair mag plassen, begrijp ik echt totaal niet en kan ik rázend van worden. :hmmm:

On topic: Biotex groen (niet blauw, want dat bleekt :mrgreen: ) en nog beter: ecodor (http://www.ecodor.nl/). Dat werkt zelfs tegen kattenurine en breekt de enzymen af in de urine. Dus het maskeert niet alleen tijdelijk de geur maar maakt echt schoon.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Oo gadverdamme. Dat is echt smerig, en dan nog andermans hond ook!

Volgens mij vinden veel mensen het 'sielug' als je een hond wegtrekt wanneer hij zijn poot optrekt. Vorige keer was Tobi met een hond het park uit gelopen, de wijk in. En die hond pist tegen een heg van een voortuin, Tobi loopt er ook heen en wilt zijn pootje optillen, ben er brullend heen gegaan en hij zette gauw zijn poot weer neer. Moet dat soort fratsen niet hebben (daarom is hij in de wijk normaal ook aangelijnd, dan kan hij het ook niet aanleren)

Soms valt een 'vlek' in je bank ook onder je eigen inboedelverzekering. Dat was tenminste zo toen een ex-vriend van mij kwark op de bank van mijn ouders had gemorst en het op de één of andere manier een ontzettende nare vlek werd. Zijn ouders hadden hun verzekering gebeld en die gaf aan dat het onder de eigen inboedelverzekering viel. Mijn ouders dus hun verzekering gebeld en er werd meteen een reinigingsbedrijf gestuurd. Waren er wat verbaasd van ... Wie weet is het bij jou ook zo.
_Esmee
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Is dit niet een klusje voor dat Stalfris product dat nu een nieuwe naam heeft?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb zo'n ellendige reu die overal tegenaan wil pissen. Niet af te leren helaas. Hem hou ik dus altijd strak in de gaten ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb er ook één die soms markeert bij anderen in huis. Niet bij mijn ouders, niet bij m'n zus, niet bij m'n schoonouders, niet bij m'n broer, maar wel bij z'n fokker, bij z'n halfzusje, bij de fokker van Gait :( Niet waar geen honden of alleen volwassen honden zijn, maar wel waar puppies zijn (geweest), ontdek ik net... Valt me nog mee dat hij hier nog niet is gaan markeren in huis
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Machie schreef:Ik heb zo'n ellendige reu die overal tegenaan wil pissen. Niet af te leren helaas. Hem hou ik dus altijd strak in de gaten ;)
Hier ook een. Ik denk niet dat het met opvoeden te maken heeft, hij doet het gewoon binnen in huizen waar andere honden zijn of hebben verbleven. Mijn teef hetzelfde verhaal trouwens, die is dan ook niet te beroerd om op een kleed o.i.d te plassen. Ik neem ze daarom gewoon niet mee naar mensen met honden (of waar een hondengeur in huis hangt).
lieke
Zeer actief
Contacteer:

*Wolf* schreef:
Machie schreef:Ik heb zo'n ellendige reu die overal tegenaan wil pissen. Niet af te leren helaas. Hem hou ik dus altijd strak in de gaten ;)
Hier ook een. Ik denk niet dat het met opvoeden te maken heeft, hij doet het gewoon binnen in huizen waar andere honden zijn of hebben verbleven. Mijn teef hetzelfde verhaal trouwens, die is dan ook niet te beroerd om op een kleed o.i.d te plassen. Ik neem ze daarom gewoon niet mee naar mensen met honden (of waar een hondengeur in huis hangt).

Nou, de dag dat één van mijn honden het in het bolle hoofd haalt om binnenshuis te markeren (bij mij of mij een ander), dan krijgen ze een flèr om de flaporen dat het ze duizelt. :evil:
Ze weten prima dat plassen/markeren buiten moet. Dus ze laten het maar mooi uit de bol.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

mijke schreef:Is dit niet een klusje voor dat Stalfris product dat nu een nieuwe naam heeft?
Ja, dit is een klusje voor Capturine Pets Bio Cleaning zoals men Stalfris nu noemt.
Waarom dat in hemelsnaam zo'n mond vol heeft moeten worden snap ik ook niet maar goed..

Ik kan na 16 jaar met een chronisch sproeiende/markerende kater zeggen dat dit het enige product is wat dit soort klusjes prima aankan.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ninthe had er ook een handje van, totdat ik haar twee keer op heterdaad had en haar daar eens flink op heb toegesproken (daarna alleen nog maar een keer bij Nanna, maar toen ik het zag direct met haar naar buiten gegaan en daar liepen ze beide verder leeg. Blijkbaar hadden ze zich klem gezopen bij het binnenkomen na het wandelen).

Nu is ze prima zindelijk, hoewel ik merk dat ik het nog steeds maar half vertrouw, ondanks dat de laatste keer bij mij in huis in februari was (en bij Nanna in april).
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

lieke schreef:
*Wolf* schreef:

Nou, de dag dat één van mijn honden het in het bolle hoofd haalt om binnenshuis te markeren (bij mij of mij een ander), dan krijgen ze een flèr om de flaporen dat het ze duizelt. :evil:
Ze weten prima dat plassen/markeren buiten moet. Dus ze laten het maar mooi uit de bol.
Heb ik ook gedaan, een grote reprimande. Maar ik vrees met grote vreze dat het effect daarvan na een halfjaar is vervlogen. En ik ga hem niet meenemen op bezoek bij wijze van training :19:

En natuurlijk is het makkelijk praten als je honden toch al niet geneigd zijn binnenshuis te markeren :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

lieke schreef:
*Wolf* schreef:

Dumas is al 100x betrapt en op diverse manieren gecorrigeerd. Werkt niet. Ik denk ook omdat ie bij zijn 1e huis altijd en overal pissen mocht.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amoz 'vergist' zich ook nog wel eens, alleen in huizen waar andere honden wonen. Ik moet hem dus de eerste ca. 10 minuten altijd goed in de gaten houden (ik houd hem dan meestal aan de lijn) en daarna is het gevaar wel geweken. In een huis waar hij op heterdaad is betrapt en gecorrigeerd voor markeren, zal hij het echt niet nog een keer doen. Maar dat betekent voor hem blijkbaar niet automatisch dat het in het volgende huis ook niet de bedoeling is :-(
Gelukkig doen mijn teven het niet.

@Gollum: hopelijk is de bank nog schoon te krijgen!
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Wat heb ik een hekel aan die overal pissende reuen, wij lopen altijd op de weg, mijn reuen mogen niet tegen heggen / hekjes aan pissen en dat weten ze heel goed. Markeren mogen ze als ze loslopen, aan de lijn alleen als ze echt dringend moeten, anders gewoon doorlopen.

in huis pissen is een doodzonde, de mijne doen het niet, soms probeert een bezoekende reu het, die krijgt dan vlieglessen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Allesreiniger er op sprayen en daarna afdeppen met een keukenrolletje. Dat haalt de pisgeur ook weg voor de honden.

Overigens vond Damy het ook altijd grappig binnen te plassen bij mensen. Ik ga nu standaard een eind wandelen als we ergens langsgaan met de honden. Net zolang tot hij zo'n poot enkel nog optilt voor de sier :mrgreen: Dan is het ineens niet meer interessant binnenshuis die poot op te trekken.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

lieke schreef: On topic: Biotex groen (niet blauw, want dat bleekt :mrgreen: ) en nog beter: ecodor (http://www.ecodor.nl/). Dat werkt zelfs tegen kattenurine en breekt de enzymen af in de urine. Dus het maskeert niet alleen tijdelijk de geur maar maakt echt schoon.
Ik heb geen pissende honden gehad, maar wel een paar keer een kat in de fout. Ecodor werkt echt heel goed, het breekt de urine inderdaad af, dus niet zoals water en zeep. :ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mito schreef:
lieke schreef: On topic: Biotex groen (niet blauw, want dat bleekt :mrgreen: ) en nog beter: ecodor (http://www.ecodor.nl/). Dat werkt zelfs tegen kattenurine en breekt de enzymen af in de urine. Dus het maskeert niet alleen tijdelijk de geur maar maakt echt schoon.
Ik heb geen pissende honden gehad, maar wel een paar keer een kat in de fout. Ecodor werkt echt heel goed, het breekt de urine inderdaad af, dus niet zoals water en zeep. :ok:

Ik heb zo'n 30 jaar regelmatig onzindelijke katten gehad (oudere katten worden eigenlijk altijd onzindelijk) dus ik heb een zeer ruime ervaring met het schoonmaken van urine. :mrgreen:
Ecodor (of stalfris, zelfde spul, andere naam) werkt het beste. En natuurlijk je huis erop in richten: geen tapijt, leren bank, etc. :F:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie heeft een paar keer op de bank geplast (zo kwam ik erachter dat ze niet buiten wil plassen als het regent :roll: ) en de enige manier om de geur echt weg te krijgen was de bank volgieten met azijn (half/half met water). Nu ruikt ie weer prima.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

lieke schreef:
*Wolf* schreef:

Dat.

En ongelukjes of zoals bij mijn ouwe kater wat dementie, geen probleem, even een dweil over de vloer en klaar.

Hier hebben de honden trouwens nog nooit binnen bij mij of bij iemand anders thuis gemarkeerd. Maar als een hond tegen mijn bank gaat staan zeiken ga ik er woedend drie rondjes door de kamer achteraan tot die staart tussen de benen zit. Kom op zeg.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Gollum schreef:
sbientje schreef:eentje huren op kosten van het baasje van de pisreu?
Ik denk niet dat dat een optie is helaas.
Via de verzekering van de eigenaar van de reu misschien? Kosten die je maakt voor het reinigen of vervangen van spullen zijn daar wellicht te verhalen. Erg vervelend in ieder geval. :(
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”