Nou heb ik als tip gekregen en dat had ik zelf ook wel door dat ik meer en duidelijk grenzen aan moet geven. Ik corrigeer wel maar beetje halfbakken en dat helpt niet waardoor het bij mij weer irritatie en boosheid opwekt.
Dus ik ben bezig in huis de rust al terug te brengen door als ze debiel begint te doen te stoppen met wat ik wilde doen, haar te negeren en gewoon te wachten tot ze weer stil staat of zit. Moet zeggen dat het kwartje al best snel valt bij haar haha.
Met wandelen doe ik haar voorlopig even niet aan de flex want daarmee kan ik niks corrigeren.
Als ze nu trekt ga ik stilstaan totdat ze omkijkt en we weer "contact" hebben. Ook dat gaat in de woonwijk al best goed mits er niet teveel omheen gebeurd
Alleen ik vroeg me af, ik gebruik geen clicker maar Yes als clickerwoord. Als ze trekt ga ik stilstaan, dan kijkt ze om en komt een stukje naar me toe dan zeg ik yesss geef ik een koekje.
Alleen ik vraag me af moet je wel wat zeggen als ze omkijkt? Want na 20 keer zijn we ook 20 koekjes verder. Het motiveert haar wel heel goed hoor haha. Alleen daarna trekt ze vrolijk weer verder. Moet wel zeggen dat het na bv 15 min al best goed gaat en ik ook heel zacht aan de riem kan trekken of tempo kan verminderen en ze alweer omkijkt. Dan kunnen we al gewoon door blijven lopen.
Ik probeer overigens ook veel hersenwerkjes met Yindi te doen om haar moe te maken in haar koppie dus op dat vlak werken we er ook aan
Hebben jullie verder nog tips?
Morgen wil ik het gaan proberen in het bos en das de test omdat ze daar altijd heel hyper is. Daarom zijn alle tips welkom