@Cleva.Paisley schreef:Mee eens. Hier werkt gewoonweg verbieden nog het best. Als je t belangrijk genoeg vindt, heeft je hond het er vanzelf niet meer voor over. Waarom een baas pislink maken terwijl t niets oplevert?Cleva schreef: Sleuren aan de riem mag hier gewoon niet. Ik heb er zo'n gifgroene hekel aan dat ik het domweg niet ga doen. Het is niet aangeboren dus ze beginnen er een keer mee en die eerste keer pik ik het al niet. Je mag best even ergens aan willen ruiken en dan geef ik best even mee maar met je volle gewicht in de lijn hangen vind ik dusdanig stompzinnig gedrag dat er al snel duidelijkheid ontstaat, zeg maar. Over mijn lijk dat je nog krijgt wat je ermee wilde bereiken.
Ik heb met Mayke heel wat behandelplannen uitgewerkt, allemaal zonder enig resultaat. Tot ik besloot dat t klaar was, en toen was dat t ook. Ik vond het verbijsterend.
Kiwi heeft ook de neiging om te trekken, als een ploegpaard. Als het mag aan de fiets, neemt ze dat trekken ook heel serieus. Maar tijdens wandelen aan de lijn is het gewoon not-done en kan ze een hollenwipper verwachten als ze voor me uit loopt. Al met al is illegaal trekken dus nooit een issue geweest. Ik moet haar er heus wel eens aan herinneren, maar mij voortsleuren is er gewoon niet bij.
Je wilt gewoon niet dat de hond trekt. Ik ook niet. Ik denk wel dat ik het in het allereerste begin niet goed heb aangepakt, maar al vrijsnel was ik spuugzat van dat getrek. Hoe maak je je hond dan duidelijk? Pepper wil ook altijd ruiken aan het polletje gras wat 10cm. verder staat dan de lijn lang is.
Ze mag van mij ook best snuffelen, we lopen daar tenslotte ook voor haar plezier.
@Paisley.
Jij besloot dat het klaar was. En dat was het toen ook. Ik vind zo vaak dat het genoeg is, maar Pepper niet. Ze loopt niet vaak vlak voor mijn voeten omdat ik de kortste lijn 2 mrt. is. Dus met de voet corrigeren lukt me niet.