Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daarom horen jagende honden aan een lijntje
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Daarom horen jagende honden aan een lijntje
O ja verder is het ook nog dat ik mensen in de omgeving ook in de gaten wil houden, ze willen nog wel eens een interactie aan gaan als er geen toezicht is, er is hier in de omgeving al eens een hond vergiftigt, en ik vind hem gewoon te lief zeg maar, dus ik houd wel toezicht, voor zijn veiligheid en die van de omgeving
maar dat is een andere discussie,..

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou ik niet. Dan zit ik hele dagen buiten zomer en winter. Ze liggen en lopen nl graag buiten. Als er hier dan een kat zou lopen (ree zie ik niet gebeuren) dan is t jammer maar helaas. Als ik zo zou wonen idem.gonnie schreef:Nou ja, als het op eigen terrein was dan kan de baas er ook niks aan doen, ik neem aan dat iedereen niet constant bij zijn hond is als die in de tuin loopt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Als het privé terrein is heeft de boswachter er niets mee te maken. Het is niet fijn dat dit gebeurd maar je houdt het niet tegen. En ik zou er nog steeds echt niet blij mee zijn als mijn hond dit deed.
De boswachter die dit deelt wil helemaal geen (loslopende) honden meer in de natuur en daar doet ie erg zijn best voor met deze filmpjes.
Maar wel lekker evenement na evenement organiseren in die bossen.survivalen en mtb en wat al niet meer......het is jammer dat dit gebeurd is want ik denk niet dat het goed is voor het hert maar op privé terrein kan het gebeuren.
De boswachter die dit deelt wil helemaal geen (loslopende) honden meer in de natuur en daar doet ie erg zijn best voor met deze filmpjes.
Maar wel lekker evenement na evenement organiseren in die bossen.survivalen en mtb en wat al niet meer......het is jammer dat dit gebeurd is want ik denk niet dat het goed is voor het hert maar op privé terrein kan het gebeuren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Natuurlijk wel.Eefje83 schreef:Als het privé terrein is heeft de boswachter er niets mee te maken. Het is niet fijn dat dit gebeurd maar je houdt het niet tegen. En ik zou er nog steeds echt niet blij mee zijn als mijn hond dit deed.
Dat ree woont niet op dat privé terrein maar is daar terechtgekomen.
Mogelijk door het hetzen van die hond.
De boswachter laat het filmpje zien, maar hij heeft het filmpje niet gemaakt.
-
- Zeer actief
ranetje schreef:Dat ree woont niet op dat privé terrein .

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dus werkt hij mee aan een bepaalde hetze, die boswachter dus.ranetje schreef:Natuurlijk wel.
Nee, dat ree woont daar niet maar als hier een vreemde kat terecht komt wordt ie ook van het erf gejaagd hoor.
Waarom zou dat voor een ree anders zijn?
- ranetje
- Zeer actief
Ik denk (en bedoelde ook) dat ook die hond niet op dat terrein thuishoort eigenlijk?Marjoleine schreef:En dus werkt hij mee aan een bepaalde hetze, die boswachter dus.ranetje schreef:Natuurlijk wel.
Nee, dat ree woont daar niet maar als hier een vreemde kat terecht komt wordt ie ook van het erf gejaagd hoor.
Waarom zou dat voor een ree anders zijn?

Mijn vermoeden (geen wetenschap dat is duidelijk) is dat de hond hetzend achter dat ree samen met het dier is terecht gekomen op dat terrein.
Als de hond daar wel thuishoorde, was er ook geen vraag van wie de hond is.
En ja, de boswachter maakt er herrie over.
Op zich vind ik het niet slecht dat gewezen wordt op wat er kan gebeuren.
Daar een rel van maken en alle honden per decreet verplicht aangelijnd houden vind ik zelf minder geslaagd.
-
- Zeer actief
Jammer dat het Ree gegrepen is.
Op zich is er natuurlijk niks mee, als je hond wild verjaagt van velden waar jachtpacht op rust.
Scheelt toch ook weer dierenleed.
Op zich is er natuurlijk niks mee, als je hond wild verjaagt van velden waar jachtpacht op rust.
-
- Zeer actief
Ik weet niet waar de hond vandaan komt. Misschien van dat terrein. Misschien niet. Voor mij is dat niet helemaal meer duidelijk. Mijn eerste aanname was idd dat ie daar niet vandaan zou komen en dat de boswachter dus heel terecht zoekt naar de eigenaar vd hond.ranetje schreef:Natuurlijk wel.Eefje83 schreef:Als het privé terrein is heeft de boswachter er niets mee te maken. Het is niet fijn dat dit gebeurd maar je houdt het niet tegen. En ik zou er nog steeds echt niet blij mee zijn als mijn hond dit deed.
Maar ja als het wel privé terrein is dan kan die boswachter er vrij weinig aan doen lijkt me.
Ik vind het gewoon alleen maar heel jammer dat dit bijdraagt aan de hetze die al een poosje gaande is tegen honden in natuurgebied, al dan niet loslopend.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Precies. Ik kan me zo voorstellen dat als je een eigen goed omheind terrein hebt, dat juist een mogelijkheid is om je jagende hond vrij te kunnen laten rennen. Maar dan kan er lijkt mij ook niet zo makkelijk een ree in dat terrein terechtkomen.Eefje83 schreef:Ik weet niet waar de hond vandaan komt. Misschien van dat terrein. Misschien niet. Voor mij is dat niet helemaal meer duidelijk. Mijn eerste aanname was idd dat ie daar niet vandaan zou komen en dat de boswachter dus heel terecht zoekt naar de eigenaar vd hond.ranetje schreef:Natuurlijk wel.Eefje83 schreef:Als het privé terrein is heeft de boswachter er niets mee te maken. Het is niet fijn dat dit gebeurd maar je houdt het niet tegen. En ik zou er nog steeds echt niet blij mee zijn als mijn hond dit deed.
Maar ja als het wel privé terrein is dan kan die boswachter er vrij weinig aan doen lijkt me.
Ik vind het gewoon alleen maar heel jammer dat dit bijdraagt aan de hetze die al een poosje gaande is tegen honden in natuurgebied, al dan niet loslopend.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Maar heeft dit met verjagen t maken?korthaar schreef:Jammer dat het Ree gegrepen is.

Ook als het de eerste keer zou zijn dat de hond dit doet (waarom wordt er zo naar mogelijkheden gezocht om die hond vrij te pleiten eigenlijk?) is de baas daar verantwoordelijk voor. Of mag een Pitbull ook de eerste hond afslachten zonder dat we daar een mening over vormen, want de baas wist het niet?
En hoewel ik de vleesindustrie een heel vreemd zijpad vind hier, ja ik weet wat daar gebeurt. En nee, dat keur ik ook niet allemaal goed. Ik vind een -eerlijk gevangen stuk vlees- een heel goed alternatief, maar dat is geen Wodan die ongecontroleerd een ree loopt te slopen waarna die ree er ook nog eens vandoor gaat. En nee, ik kijk dit filmpje niet maar ik heb wel degelijk gezien hoe de bio-industrie in elkaar steekt met eigen ogen, dat was destijds onderdeel van de opleiding die ik deed. Maar nogmaals, dat vind ik echt geen vergelijk met dit.
- ranetje
- Zeer actief
Als die hond van dat terrein komt hoeft niemand te vragen van wie die hond is toch?Eefje83 schreef:Ik weet niet waar de hond vandaan komt. Misschien van dat terrein. Misschien niet. Voor mij is dat niet helemaal meer duidelijk. Mijn eerste aanname was idd dat ie daar niet vandaan zou komen en dat de boswachter dus heel terecht zoekt naar de eigenaar vd hond.ranetje schreef:Natuurlijk wel.Eefje83 schreef:Als het privé terrein is heeft de boswachter er niets mee te maken. Het is niet fijn dat dit gebeurd maar je houdt het niet tegen. En ik zou er nog steeds echt niet blij mee zijn als mijn hond dit deed.

Een boswachter weet doorgaans uitstekend waar welke hond thuis hoort in het buitengebied.
Volgens mij mag ook op eigen terrein geen wild gestroopt worden.
Dus fout is het ook dan.
-
- Zeer actief
ik zeg toch ook niet dat ik het goedkeurranetje schreef:Als die hond van dat terrein komt hoeft niemand te vragen van wie die hond is toch?Eefje83 schreef:Ik weet niet waar de hond vandaan komt. Misschien van dat terrein. Misschien niet. Voor mij is dat niet helemaal meer duidelijk. Mijn eerste aanname was idd dat ie daar niet vandaan zou komen en dat de boswachter dus heel terecht zoekt naar de eigenaar vd hond.ranetje schreef:Natuurlijk wel.Eefje83 schreef:Als het privé terrein is heeft de boswachter er niets mee te maken. Het is niet fijn dat dit gebeurd maar je houdt het niet tegen. En ik zou er nog steeds echt niet blij mee zijn als mijn hond dit deed.
Ik vind het gewoon alleen maar heel jammer dat dit bijdraagt aan de hetze die al een poosje gaande is tegen honden in natuurgebied, al dan niet loslopend.![]()
Een boswachter weet doorgaans uitstekend waar welke hond thuis hoort in het buitengebied.
Volgens mij mag ook op eigen terrein geen wild gestroopt worden.
Dus fout is het ook dan.

Maar als de hond op eigen terrein loopt en de boswachter zegt dat ze aangelijnd moeten zijn praat ie dus poep, op eigen terrein heeft ie daar niks over te zeggen.
Overigens is het niet eens alleen de boswachter maar vooral reageerders op twitter en andere sociale media die daar dan over bezig zijn, gesteund door de boswachters van de diverse gebieden.
En op eigen terrein kun je er gewoon niet persee wat aan doen als je niet thuis bent of er niet met je neus bovenop zit.
En dat het aannemelijk is dat de boswachter wel weet waar welke hond thuishoort kan zijn maar je weet het niet toch?
Ik niet iig.
Het zijn allemaal aannames.
Ik denk dat de boswachter uit mijn omgeving ook niet weet welke honden waar thuis horen.Als ik hem juist inschat.
-
- Zeer actief
en ik snap ook wel dat als de hond daar thuis hoort hij niet op de loop zou gaan, dus heel waarschijnlijk is het niet.Dat begrijp ik heus.
En ik ben ook echt van mening dat als je weet dat je hond achter wild aan gaat je de hond gewoon vast dient te houden.
Hopelijk heeft de hond niet teveel schade aangebracht en heeft het dier niet liggen creperen ergens in het bos.
En ik ben ook echt van mening dat als je weet dat je hond achter wild aan gaat je de hond gewoon vast dient te houden.
Hopelijk heeft de hond niet teveel schade aangebracht en heeft het dier niet liggen creperen ergens in het bos.
- ranetje
- Zeer actief
Als niemand die hond heeft gestopt is dat ree ter plekke doodgegaan en als het is ontsnapt is het waarschijnlijk ook snel dood gegaan.Eefje83 schreef:en ik snap ook wel dat als de hond daar thuis hoort hij niet op de loop zou gaan, dus heel waarschijnlijk is het niet.Dat begrijp ik heus.
Reeën gaan dood door stress en dat was hier ruim voldoende aanwezig.
Ik snap overigens niet dat je ook maar het idee zou kunnen hebben dat die hond daar thuis zou kunnen horen?
Dan had die boswachter dat geweten.
Je denkt toch niet dat hij dat niet eerst nagaat als hij toevallig niet zou weten of die hond daar hoort?
En hij vraagt dus van wie die hond is.
Nergens zeg ik dat je het goed zou keuren als die hond daar wel zou horen.

Ik zeg alleen dat de baas evengoed strafbaar is als die hond op eigen terrein een ree zou pakken.
Over iets dergelijks is een rechterlijke uitspraak geweest.
edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 26 dec 2016 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Jawel hoor, mits niet verpacht heeft de eigenaar het jachtrecht.ranetje schreef:Volgens mij mag ook op eigen terrein geen wild gestroopt worden.
Dus fout is het ook dan.
- ranetje
- Zeer actief
Daar heeft hij dan een jachtakte bij nodig.korthaar schreef:Jawel hoor, mits niet verpacht heeft de eigenaar het jachtrecht.ranetje schreef:Volgens mij mag ook op eigen terrein geen wild gestroopt worden.
Dus fout is het ook dan.

En ook dan is het verboden om dit soort dingen door een hond te laten doen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Echt ja. Hoe is dit weidelijk te noemen? Dit is gewoon het slopen van een ree, laten we het niet mooier maken dan het is