Dat ziet er inderdaad wel indrukwekkend uit..Heavy schreef:Wat ik begrijp doet ze ook roedelopnames en ook sessies waarvan je dan filmpjes ziet van voor (meestal trekkende uitvallende hond met baas) en na (keurig lopende hond met baas)maar die sessies zijn wel op haar trainingscentrum .Paisley schreef:Natuurlijk moeten de eigenaren dan ook nieuwe gewoonten krijgen. Of is het bij haar de bedoeling dat je de hond inlevert en 'af' weer terug krijgt?
Als dat zo is, zou ik dat raar vinden. De eigenaar is vaak een belangrijk persoon geweest waarbij het gedrag is ontstaan, dan moet daar ook wat gebeuren om te voorkomen dat het oude gedrag weer opborrelt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondengedragsdeskundige
Moderator: moderatorteam
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Re: Hondengedragsdeskundige
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Nou, het is rondom huis wel erger dan anders. De honden die hij hier tegenkomt heeft hij (en ikPaisley schreef:
Nouja kan heel effectief zijn toch? Tenzij het om gedrag gaat wat alleen thuis wordt laten zien, maar dat is in het geval van Spike niet zo. Ik heb even haar website gezien maar het ziet er wel erg commercieel uit.
Maar ik vind het er wel goed uit zien. Beter dan die gedragsdeskundigen die ervan overtuigd zijn dat je alles kunt oplossen door op precies het juiste moment met worst te strooien, of die zweefkippen die met handoplegging en verbrande salie aan de gang gaan.
Als ik op de Veluwe ben en we gaan naar de heide dan taalt hij niet naar andere honden. Hij ontloopt ze dan liever, maar dan is hij ook gewoon los natuurlijk..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Bumper69
- Zeer actief
Cleva schreef:Dat is echt veel te duur.Bumper69 schreef:Kost 395 euro als ze bij ons komt.
Ik doe het voor 20 euro minder. 40 omdat jij het bent.
-
Bumper69
- Zeer actief
Die U lead ga ik eens naar kijken. Maar je hebt allerlei verschillende tuigen, dus moet even kijken wat dan voor Spike handig zou zijn..Budkes schreef:Als je hem wel meestal onder controle hebt dan ligt je angst en onzekerheid dus in de momenten dat je hem niet onder controle hebt en bang bent voor wat hij dan gaat doen.Bumper69 schreef:Ja hoor, hij luistert heel goed. Alleen als er een andere hond in zicht is gaat hij tegenwoordig weer liggen en fixeert. Dan kan ik hem ook niet meer bereiken.Budkes schreef:Hoe is verder je band met hem, en in hoeverre heb je controle over hem? Met andere woorden luisterd hij naar je?
Dat doet hij ook als zijn vriendje er aankomt. Totdat hij doorheeft dat het zijn vriendje is en dan rent hij er blij op af.
Als ik hem aan de riem heb en hij gaat liggen dan probeer ik hem te blokkeren. Hij springt pas op vlak voordat de andere hond bij ons is. En het is ook heel verschillend hoe hij dan reageert. Bij sommige honden gaat hij dan helemaal uit zijn dak en kan ik hem bijna niet houden en bij een andere hond doet ie een grom en loopt weer door.
Een tijdje terug kwamen we een herder tegen. Hij zat in het gras en ik stond voor hem en probeerde hem af te leiden. Daardoor had ik de riem niet goed stevig vast. Hij rende dus weg op die andere hond af. Maar rende daarna direct een paar meter door om te wachten dat ik hem weer vast pakte. Hij deed die hond dus niets..
Ik zou hem als ik jou was, een muilkorf om doen, dat neemt bij jou een heleboel spanning weg. Daarnaast zou ik hem een U lead aan doen, dan weet je ook dat je hem kunt houden, dat neemt nog meer spanning weg.
En voorts zou ik hem op jouw laten focussen. Ik vind dit geen honden die ik perse met andere honden zou willen laten spelen. Ga lekker met hem sporten, fietsen, zoek het plezier in de combinatie tussen jullie en je hond, niet in spelen met andere honden.
Als je weet dat er niets kan gebeuren en dat je altijd de controle kunt houden dan komt de ontspanning vanzelf.
395 euro vind ik een waanzinnig bedrag. Heel commercieel zijn maakt je geen betere hondenvrouw. Alhoewel ze wel een hele goede naam heeft natuurlijk. Vooral haar voornaam uiteraard
Fietsen zou ik wel graag willen maar dat durf ik niet aan. Nu is het zo dat als hij iets ziet of hoort hij er graag naar toe wil. Als ik m los laat lopen kan ik de omgeving afspeuren om te bekijken of hij even vast moet of niet (kat in gezichtsveld of ineens rennende schapen of een opduikende hond). Als ik dus met hem zou fietsen ben ik bezig om op hem te letten of hij niet iets ziet en me zo de sloot in wil trekken
Ik vind 395 euro ook ontzettend veel geld, maar was ook erg nieuwsgierig of er iemand hier wel ervaring had met haar als deskundige. Dat is dus niet zo.
Ik ga contact opnemen met die andere hondenschool, via het asiel heb ik een naam van iemand in de buurt gekregen die ook als hondengedragsdeskundige werkt. Zij is helaas momenteel erg druk met andere dingen dus hoop binnenkort een afspraak met haar te maken (ze heet geen Anniek
En ik ga eens kijken naar een tuig of zo.
-
Bumper69
- Zeer actief
Ben je dan in een kort tijdsbestek bezig geweest met beide gedragstherapeuten? Of eerst met de ene en toen het probleem niet oploste heb je een andere gezocht?Sabi85 schreef:Wij zijn bij 2 verschillende gedragstherapeuten geweest met Wilma. Zij valt ook uit naar andere honden en ze jaagt soms onzekere honden op.
Eerst ben ik bij groepswandelingen geweest onder leiding van een gedragstherapeute. Dit waren 4 wandelingen, gedeeltelijk aangelijnd en gedeeltelijk los, met een groep van 5 honden. Ik heb hier geleerd om sneller in te grijpen als Wilma vervelend doet tegen een andere hond en om op een veel strengere toon verbaal te corrigeren. Ik praat nogal monotoon en vond dit altijd lastig. Ik moest er ook echt mee oefenen. "Gelukkig" zat er een hond in de groep die onzeker op Wilma reageerde, dus ik kon veel oefenen met corrigeren. De gedragstherapeute gaf me steeds een cijfer. "Wilma, nee"; een 5. "Wilma, NEE!!"; een 6je. "WILMA, NEE, ophouden, NU!!!!"; een 8. Bij de 8 hield Wilma onmiddellijk op met het pesten van de andere hond en ging zitten. Ze had eindelijk door dat ik het meende. Het uitvallen aan de riem hebben we hier niet kunnen oefenen omdat ze dit niet doet als ze in een groep loopt.
Later is er nog een gedragstherapeute 2x bij ons thuis geweest. Zij heeft veel tips gegeven om Wilma meer zelfvertrouwen te geven en om het uitvallen naar andere honden te stoppen.
Het uitvallen naar andere honden is niet verminderd ondanks de tips van de 2 gedragstherapeuten. Ik heb maar geaccepteerd dat dit gedrag niet te veranderen is. Ik heb wel geleerd om Wilma beter te begrijpen. Bij het loslopen doet ze bijna niet meer vervelend tegen andere honden. Als ze het wel doet, stopt ze direct als ik roep.
De gedragstherapeuten hadden beide een totaal andere aanpak en zienswijze, maar ik heb van beide veel geleerd. Degene van de groepswandelingen was erg van het streng en duidelijk zijn en van het corrigeren. Ze adviseerde zelfs een schokhalsband, maar dit wilde ik niet. De andere gedragstherapeute was juist van het meer ruimte geven aan je hond en je hond eigen beslissingen laten maken. Van beide heb ik de dingen gebruikt die bij mij en Wilma passen.
Want dat hoor en zie ik ook wel dat iedereen er weer anders over denkt en dan krijg jij ook (misschien wel ) tegenstrijdige adviezen toch?