Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rennen als pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mieke-Navajo
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 2

Re: Rennen als pup

Ongelezen bericht door Mieke-Navajo »

malinois schreef: T is toch zo? Je hebt verdorie een mechelaar... als die wil sleurt ie je straks over straat. Dat hoort een hulphond niet te doen... weet je wel.wat je in huis hebt aan hond?
Dakota is geen Mechelaar, ze is 50% Zwitserse witte herder, 25% Hollander en 25% Duitse

Al blijft het natuurlijk wel een herder.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe. :zwaai
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mieke-Navajo schreef:
malinois schreef: T is toch zo? Je hebt verdorie een mechelaar... als die wil sleurt ie je straks over straat. Dat hoort een hulphond niet te doen... weet je wel.wat je in huis hebt aan hond?
Dakota is geen Mechelaar, ze is 50% Zwitserse witte herder, 25% Hollander en 25% Duitse

Al blijft het natuurlijk wel een herder.
Zucht... je hebt dus een werkhond zo beter? iig voor 50% en nog erger zelfs met de angst van de witte erbij... ga dr maar aan staan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Ik vond het zo mooi om te zien hoe mijn pup eerst met een groepje honden meeliep (steeds langer dan voorgeschreven)strak naast mij, later bij mij in de buurt maar (stiekem) aan de buitenlijn mee rennen met de meute, daarna aan de buitenlijn met meer overtuiging mee rennen en soms rusten bij mij soms heel even mee doen maar als het te ruig werd hup weer naast mij. Daarna nog verder bij me weg mee rennen met de meute en weer mij opzoeken, dan meespelen en nu GOOOOO rennen met de rest.
Als je je hond goed observeert en weet hoe deze is, (sommige moet je idd afremmen) lekker laten gaan maar ik denk dat de meeste honden wel weten wat ze kunnen, instinct noemen ze dat :mrgreen:
Laatst heb ik ook gehoord dat meelopen aan de fiets beter is dan spelen ivm rennen naast de fiets (niet te hard) is rechtuit en niet schadelijk en spelen is schadelijker ivm de wendingen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik liep laatst het honden veld op en gooide met Droef leuk een balletje. Izzy staat dan een beetje dom om zich heen te grazen. Die speelt vrijwel niet met honden en speeltjes zijn buiten niks aan.

Er was ook een meneer met zijn Spaanse waterhond. Dus Droef ging gezellig met zijn hond een potje rennen en samen balletjes halen en terug brengen. Vraagt de meneer nadat ik een paar keer gooide of zo'n grote hond wel mag rennen(ik kwam al op de fiets aan met ze). Waarop ik hem heb uitgelegd dat Droef al bijna 1,5 is dus lekker mag doen wat hij zelf wilt maar ik zou wel aanraden bij zo'n groot ras niet uren lang scherpe bochten te maken en op en af springen voor de rest weten honden over het algemeen hun eigen grenzen wel.
Daarop gooi ik de bal opnieuw Droef pakt de bal en komt rustig aan terug lopen, laat ineens bal los en trekt zijn rechtervoorpoot omhoog. Komt zielig met zijn voorpootje bij me staan, even goed gevoeld en gedaan gekeken naar zijn zooltje etc of er niks inzat maar niks kunnen ontdekken kusje erop en hij kon weer verder. Denk dat hij gewoon op iets gestapt was wat prikte, hij doet dit namelijk ook als hij sneeuw/ijs tussen zijn zooltjes krijgt dan moet ik het even weghalen en kan hij weer door.
Maar ik voelde de bui wel even hangen hoor :ugh: , daarna nog hartelijk met de beste man gelachen. Hondjes waren na een tijdje wel moe en toen zijn we samen terug gefietst ze moesten de zelfde kant als ons op.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”