Ik liep laatst het honden veld op en gooide met Droef leuk een balletje. Izzy staat dan een beetje dom om zich heen te grazen. Die speelt vrijwel niet met honden en speeltjes zijn buiten niks aan.
Er was ook een meneer met zijn Spaanse waterhond. Dus Droef ging gezellig met zijn hond een potje rennen en samen balletjes halen en terug brengen. Vraagt de meneer nadat ik een paar keer gooide of zo'n grote hond wel mag rennen(ik kwam al op de fiets aan met ze). Waarop ik hem heb uitgelegd dat Droef al bijna 1,5 is dus lekker mag doen wat hij zelf wilt maar ik zou wel aanraden bij zo'n groot ras niet uren lang scherpe bochten te maken en op en af springen voor de rest weten honden over het algemeen hun eigen grenzen wel.
Daarop gooi ik de bal opnieuw Droef pakt de bal en komt rustig aan terug lopen, laat ineens bal los en trekt zijn rechtervoorpoot omhoog. Komt zielig met zijn voorpootje bij me staan, even goed gevoeld en gedaan gekeken naar zijn zooltje etc of er niks inzat maar niks kunnen ontdekken kusje erop en hij kon weer verder. Denk dat hij gewoon op iets gestapt was wat prikte, hij doet dit namelijk ook als hij sneeuw/ijs tussen zijn zooltjes krijgt dan moet ik het even weghalen en kan hij weer door.
Maar ik voelde de bui wel even hangen hoor

, daarna nog hartelijk met de beste man gelachen. Hondjes waren na een tijdje wel moe en toen zijn we samen terug gefietst ze moesten de zelfde kant als ons op.