renee-uk schreef:
ga eens mee in zijn gedrag in plaats van er tegenin te gaan, kijk eens naar dat takje, speel er eens samen met je hond mee en gebruik het om hem op te laten staan en weer mee te laten lopen.
ik wil wedden dat dat meer effect heeft dat dat geworstel met en aan dat tuig en het zal zeker ook helpen om jullie band te versterken.
Dit vind ik wel een goede. Ik zie het ook niet echt als uitproberen. Met een maand ken je elkaar gewoon nog niet hij jullie reactie niet, maar jullie ook niet zijn reacties en gedragingen.
Heb zelf 2x een wat oudere hond in huis gekregen, de ene was 4 jaar en was mijn eerste hond, dus alles was echt nieuw voor mij, en de ander was 2 1/2 toen ze kwam.
Eigenlijk pas na een tijdje toen er een beetje wederzijds vertrouwen kwam merkte ik dat ze een beetje zichzelf durfden te zijn. Maar ik weet wel dat ik vaak ook even ging kijken en samen dingen ging bekijken als er een bepaalde reactie was op iets.
En soms was het een takje die hij of zij mooi vond en als ik dan kwam kijken werd er verwachtingsvol opgekeken. "hoe zal ze reageren". Ik ken jouw hond niet natuurlijk, maar die van mij destijds vonden het geweldig dat ik ook interesse toonde en er ontstond dan een (samen)spel.
Zo ben ik ook een keer paardenbloemen gaan plukken omdat er een pardoes tussen ging liggen met een blije bek, om de bolletjes weg te blazen

een lol dat we hadden

.
Tips als zelf iets interessants opzoeken deed ik trouwens ook wel eens, maar dat was meer als ze bewust een spel ervan ging maken om niet bij me te komen of met een attribuut weg te hobbelen wat ze niet wilde afgeven.
Had ik maar toch ineens een veel grotere stok te pakken

dat maakte dan wel weer dat ze heel rap bij me kwam bijvoorbeeld, maar in jouw geval lees ik dat de hond aan de lijn zit, dan zou ik niet gaan sjorren maar gewoon op een positieve manier proberen de hond te motiveren om verder te gaan. Hij is ook nog jong hé.