Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd betreft "verkeerd"gedrag engelse stafford

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rimo73
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Advies gevraagd betreft "verkeerd"gedrag engelse stafford

Ongelezen bericht door Rimo73 »

Hallo,

Wij ( ik 43,mijn vrouw 38,zoon 16,dochter 18 en zoontje van 8) hebben een engelse stafford van pup af aan(9 weken),hij is nu bijna 1,5 jaar.
Ik ben met hem op puppycursus geweest en de EG1 doorlopen,ging helemaal goed.
Hij luistert zeer goed naar mij,zowel binnen als buitenshuis,vaak is 1 woord wel genoeg.
Iedereen kan heel goed met hem ,alleen heb ik het idee dat hij enorm aan mij is gehecht en daardoor mijn vrouw gaat uitdagen.
Als ik mijn vrouw even vasthou,dan staat meneertje te blaffen en komt hij er met een speeltje bij staan,als ik niet thuis ben daagt hij mijn vrouw ook uit.
Mijn vrouw uitdagen doet hij dan ook nooit als ik er bij ben,als ik de deur uit ben begint hij al.
Het probleem is dat mijn vrouw een hernia heeft en hier 7 weken geleden aan is geopereerd,dus de hond even goed aanpakken zit er ook niet in.
Als er iemand aan de deur staat en mijn vrouw hem wilt wegsturen,dan hangt hij met zijn poten om mijn vrouw haar been heen en begint hij te grommen en luistert totaal niet,dit doet hij nooit in mijn bijzijn.
Gisteren deed hij dit weer en wilde mijn zoon van 16 hem weghalen waarop hij dit niet kon accepteren en om zich heen begon te "bijten/grommen"om te laten weten ik ben de baas.
Ze hebben hem uiteindelijk in de bench gedaan.
Mijn vrouw begint zich nu wel zorgen te maken om zijn gedrag omdat ze eigenlijk een beetje bang van hem werd hoe hij reageerde.
Ik wil daar zeker wat aan gaan doen,maar het vervelende is,als ik in de buurt ben,dan is hij enorm lief en doet hij alsof er niets aan de hand is,iedereen om ons heen ziet dit.
Wat kan ik hiermee doen,want wil absoluut niet dat dit een keer echt fout gaat natuurlijk.
Het probleem is wel dat mijn vrouw fysiek niet in staat is om er goed mee bezig te gaan gezien haar rug.
Mijn vrouw is wel altijd degene die hem wat lekkers geeft als ze in de keuken is,etc etc,misschien is ze wel te goed voor hem?
Wie o wie kan ons advies geven?
Alvast bedankt!
Groeten,
Richard
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Advies gevraagd betreft "verkeerd"gedrag engelse staffor

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gefeliciteerd je hebt een volwassen geworden stafford in huis.
Strikte regels gedurende de dag.
Eten op vaste tijdstippen, consequent zijn in alles, en veel (aangelijnde) beweging, mentale uitdaging door hem aan hersenwerkjes te zetten maar ook oefeningen aan leren

En ik zou een goede hondenschool opzoeken waar je vrouw met hem naar toe gaat. Om een samenwerking te vinden.

Hij heeft gewoon schijt aan je vrouw.
En je hoeft hem fysiek niet de baas te zijn maar mentaal wel.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Rimo73
Vaste gebruiker

Gimmick schreef:Gefeliciteerd je hebt een volwassen geworden stafford in huis.
Strikte regels gedurende de dag.
Eten op vaste tijdstippen, consequent zijn in alles, en veel (aangelijnde) beweging, mentale uitdaging door hem aan hersenwerkjes te zetten maar ook oefeningen aan leren

En ik zou een goede hondenschool opzoeken waar je vrouw met hem naar toe gaat. Om een samenwerking te vinden.

Hij heeft gewoon schijt aan je vrouw.
En je hoeft hem fysiek niet de baas te zijn maar mentaal wel.
Ik bedoel ook niet wat we hem fysiek de baas willen zijn,maar dat mijn vrouw nu niet fysiek in staat is om ermee aan de gang te gaan vanwege haar rug.
Verder maak ik me wel zorgen dat hij "schijt"aan mijn vrouw heeft aangezien zij de enige volwassene in hui sis als ik er niet ben,dus is er geen overwicht op de hond,dat maakt me weleens angstig ,haar ook.
Zelf kan ik hier niet mee aan de gang gaan aangezien hij dit doet als ik er niet ben,dan denkt hij waarschijnlijk,baasje weg,nu ben ik hier de baas...
Het is een lastig verhaal,maar we moeten er wat mee gaan doen voor het helemaal uit de hand gaat lopen.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Kan je vrouw helemaal niks ivm haar rug?
Want een cursus of een paar prive lessen ergens zouden in dit geval de beste oplossing zijn.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Rimo73
Vaste gebruiker

Gimmick schreef:Kan je vrouw helemaal niks ivm haar rug?
Want een cursus of een paar prive lessen ergens zouden in dit geval de beste oplossing zijn.
Ze is nog herstellende van een operatie aan haar rug wat niet echt soepel gaat.
Er staat nog een bed in de woonkamer waarop zij regelmatig moet liggen.
De hond uitlaten lukt haar namelijk ook niet,dus heel veel kan ze er nu niet mee helaas.
De situatie is nu gewoon even heel erg lastig allemaal.
Is het in te schatten of het gedrag van de hond zal verergeren ten opzichte van mijn vrouw en of we ons zorgen moeten gaan maken?
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Wat doen jullie met de hond allemaal?qua beweging en uitdaging...
Dus wel wat jullie feitelijk doen en niet wat je zou willen?
Rimo73
Vaste gebruiker

Gimmick schreef:Wat doen jullie met de hond allemaal?qua beweging en uitdaging...
Dus wel wat jullie feitelijk doen en niet wat je zou willen?
Ik wandel veel met hem en spelletjes met een bal etc als ik thuis ben,ook in huis ben ik met hem in de weer,oefeningen ,balletje etc.
Ook onze jongens zijn vaak met hem in de weer thuis.
Alleen overdag is mijn vrouw vaak alleen met hem thuis en kan ze niet veel met hem doen vanwege haar rug.
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Een gedragsbegeleider met ervaring met dit type honden is een goed idee.
Kan hij niet een paar dagen per week naar de dagopvang? Daar kan hij lekker buiten lopen, kan veel energie kwijt en je vrouw heeft rust in huis. Het zal niet meevallen om een dagopvang te vinden waar ze stafs nemen, maar daar moet achter te komen zijn.
Clickertraining is ook een goede optie. Je hond gebruikt zijn hersens en je vrouw hoeft niet eens uit haar stoel (nou ja, licht overdreven, maar is het voor de baas niet fysiek inspannend).
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hoe geïnteresseerd zijn zoon en dochter in de hond? Als ze het een beetje leuk vinden, zijn zij wel oud genoeg om wat trainingen/cursussen met de hond te doen. Ze moeten het wel leuk vinden, anders gaat het niet lukken. Zo leren zij ook het een en ander over de hond/honden in het algemeen en kunnen ze je vrouw in huis beter helpen. En de hond gaat leren dat hij ook met de andere gezinsleden kan samenwerken.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou ook hersenwerkjes met hem doen, dat kan je vrouw wel neem ik aan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ook vanaf bed is er een hoop mogelijk wat betreft spelen, hersenwerk aanbieden en (clicker-)trainen met de hond. Zo wordt je hond in elk geval mentaal uitgedaagd, en juist door dit trainen en spelen verstevigt je vrouw de band met de hond.

Je schrijft dat je vrouw wellicht te goed voor de hond is en hem bijvoorbeeld wat lekkers geeft als ze in de keuken is. Laat de hond aandacht en lekkers verdienen, dus overlaad hem er maar niet zo mee. Dan zal hij waarschijnlijk ook eerder geneigd zijn wenselijk gedrag te laten zien.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Honden zijn opportunisten en voelen haarfijn aan waar de grenzen liggen. Als je vrouw bang is dan voelt de hond dat.
Bij dit soort gedrag (met de poten om haar been hangen) moet je vrouw kordaat optreden. Dat kan ook als je fysiek niet in orde bent. Het kan bijvoorbeeld door te corrigeren met de stem. Zolang je maar niet bang, voorzichtig of onzeker bent.
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Kan jij je hond op 1 vraag naar zijn plaats sturen? Kan je vrouw de hond op 1 vraag naar zijn plaats sturen?

Dit soort oefeningen zijn mogelijk als jij er bij bent. Je vrouw vraagt "plaats" jij staat haar bij, dus geen gehoor aan de vraag van je vrouw, pak jij direct de hond en zet hem op de plek (letterlijk dus zonder boos te worden).

Leg voor deze oefening in huis bv 3 badmatten en verplaats de hond na 3 of 5 minuten naar een andere mat.

Je hond maakt duidelijk verschil in respect voor mensen. Dit is mogelijk serieus gevaarlijk gedrag.
Laatst gewijzigd door -tycho op 09 feb 2017 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou daar heel kort in zijn, goed gedrag belonen en laten werken voor zijn vreten, je wilt me uitdagen, prima dan heb je maar honger, je krijgt iets als je luistert en je goed gedraagt :engel: ...... en dan heb je als mens toch echt de langste adem en heel waarschijnlijk valt het kwartje vrij vlot,..... zit. en seconde aarzelen, ja te laat volgende keer beter.... neem je me dan wel serieus en luistert gelijk dan krijg je een beloning ( en dan ook zorgen dat t de moeite waard is) kijken hoe je de dingen dan omdraait :wink: .... en dat is goed aan pakken zonder feitelijke correcties en je hoeft er niet fysiek sterk voor te zijn..... mag wel gek zijn als ik zou gaan knokken met mijn CC :Q: ben gekke gerrit niet, ik bepaal wat en wanneer hij eet, wat en wanneer en hoe lang hij naar buiten gaat enz.... wat nou dominante hond.. ik geef mijn hond geen enkele illusie,..... hij hoeft helemaal geen onderdanig gedrag te vertonen, maar denken dat ik me laat africhten levert hem echt alleen maar nadeel op en hij is niet gek.... en dat doen we gewoon heel vriendelijk zonder strijd op wel front dan ook
-tycho
Zeer actief

Rimo73 schreef:
Ik bedoel ook niet wat we hem fysiek de baas willen zijn,maar dat mijn vrouw nu niet fysiek in staat is om ermee aan de gang te gaan vanwege haar rug.
Verder maak ik me wel zorgen dat hij "schijt"aan mijn vrouw heeft aangezien zij de enige volwassene in hui sis als ik er niet ben,dus is er geen overwicht op de hond,dat maakt me weleens angstig ,haar ook.
Zelf kan ik hier niet mee aan de gang gaan aangezien hij dit doet als ik er niet ben,dan denkt hij waarschijnlijk,baasje weg,nu ben ik hier de baas...
Het is een lastig verhaal,maar we moeten er wat mee gaan doen voor het helemaal uit de hand gaat lopen.
Het feit dat hij er bij komt staan als jij je vrouw vastpakt, zegt ook wat over jouw positie naar hem. Blijkbaar vind hij dat hij in de positie is jou te vertellen met wie je je mag bemoeien. Dat is ook een zorgelijk signaal.
Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Neem eens contact op met Jeroen Stallen en anders Arvid van der Putten, zij hebben ontzettend veel kennis van dit ras en weten hoe te handelen.
Zet desnoods een camera neer en neem het gedrag van hond en vrouw op, zodat je dit gezamenlijk met GT terug kunt kijken.
Welke plek heeft de hond in huis, welke regels heeft hij?

Hoe veel beweging en (geestelijke) uitdaging krijgt hij? Want ik lees 'veel' , maar ik lees niets qua tijden en wat jullie nu precies doen.
Alleen wandelen en balletjes heeft de gemiddelde Engelse Stafford niet voldoende aan.
S@ndr@
Zeer actief

-tycho schreef:
Rimo73 schreef:
Het feit dat hij er bij komt staan als jij je vrouw vastpakt, zegt ook wat over jouw positie naar hem. Blijkbaar vind hij dat hij in de positie is jou te vertellen met wie je je mag bemoeien. Dat is ook een zorgelijk signaal.
ben ik niet helemaal met je eens,... honden, alle honden in een roedel zijn gebaat bij rust, en regelmaat en zullen van nature proberen te zorgen dat er rust is, op de manier die voor hun natuurlijk is, dit heeft niets met positie te maken voor zover dat überhaupt al van belang is in de dagelijkse omgang,....... ik ben er niet zo zeer mee bezig hoor..... welke positie wie en wat heeft..... als t maar luistert :cool2:
-tycho
Zeer actief

S@ndr@ schreef: ben ik niet helemaal met je eens,... honden, alle honden in een roedel zijn gebaat bij rust, en regelmaat en zullen van nature proberen te zorgen dat er rust is, op de manier die voor hun natuurlijk is, dit heeft niets met positie te maken voor zover dat überhaupt al van belang is in de dagelijkse omgang,....... ik ben er niet zo zeer mee bezig hoor..... welke positie wie en wat heeft..... als t maar luistert :cool2:

Dus je vrouw een knuffel geven in je eigen huis moet men maar laten omdat de honden dat het verstoren van de rust vinden?

Zelfs stoeiende kinderen hebben ze maar te accepteren, dat het even stress geeft omdat een hond kan denken dat er ruzie in de roedel is dat kan , maar ook dan ga je maar lekker op je matje liggen want jouw positie in huis is niet de regelaar.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Terecht dat jij je veel zorgen maakt .
Als ik het zo lees wat hij met je vrouw doet en ook met je zoon.
Hup de deur uit met dat beest want dat gaat niet goed.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

bouvierpoedel schreef:Terecht dat jij je veel zorgen maakt .

:denken:
Of ze gaan ermee aan de slag en leven nog lang en gelukkig :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Met fysiek sterk zijn, zou het niets te maken moeten hebben. Je moet mentaal sterk zijn en overwicht hebben.
Ooit probeerde mijn Rottweiler mij uit toen ze volwassen werd en geloof me, een volwassen Rottweiler kan ik fysiek echt niet aan :wink:
Ik zat op mijn hurken en ze ging over me heenhangen en grommen. Daar heb ik in één klap kortemetten mee gemaakt door haar strak recht
aan te kijken (niet afwenden) en uit te dagen 'wil je het aan? kom dan!' met een vlijmscherpe stem en recht aan blijven kijken.
Ze droop af en heeft het nooit meer gedaan.
Maar je moet sterk in je schoenen staan en ervan overtuigd zijn dat jij sterker bent, mentaal dus. Op het moment dat je bang van je hond
wordt, heb je een probleem, want je hond voelt dit feilloos aan.
Maar goed, zo zou ik een uitdaging aanpakken van de hond als hij bv met die poten gaat klemmen. Ik kan me wel voorstellen dat op het
moment dat je fysiek niet in orde bent, je mentaal meestal ook niet zo stevig in je schoenen staat, dus misschien niet het beste idee voor
dit moment.

Wel zou ik adviseren om in de basis de boel recht te zetten: je schrijft dat je vrouw veel lekkers geeft. Niks ervan, de hond moet werken
voor zijn lekkers en ook gewone eten. Eenvoudige zaken als eerst gaan zitten voordat je wat krijgt bijvoorbeeld, geven al overwicht.
Hersenspelletjes doen met je vrouw overdag bijvoorbeeld waarbij je vrouw duidelijk bepaald wat er gebeurt.
Zij moet de touwtjes strakker aan gaan trekken en flink strakker ook.

Het draait om geestelijk overwicht, want bijna niemand kan een sterke hond lichamelijk aan, je moet het daar ook nooit op aan laten komen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
-tycho
Zeer actief

Dat is wel heel makkelijk en kort door de bocht. :p
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

veertje schreef:

:denken:
Of ze gaan ermee aan de slag en leven nog lang en gelukkig :wink:
Lees je wel goed met je lang en gelukkig. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Het kan zijn, dat je zelf het probleem hebt aangewakkerd.

Als jij veel doet met de hond, en je haalt hem ook veel aan, als je thuis bent, dan "pamper" je de hond, zogezegd.
De hond krijgt aandacht van jou. En dwingt het misschien zelfs af, op een leuke manier.
En je vrouw is er anders mee. Als jij weg bent, is je vrouw het vermaak in huis, zo kan de hond ertegen aan kijken.

En de hond vind uit hoe hij een beetje vertier kan krijgen, omdat je vrouw misschien gewoon wat zachter van karakter of neutraler is, naar de hond toe, uit dit zich in uitdaag gedrag.

Als jij minder aandacht aan de hond gaat schenken als jij thuis bent, negeer hem maar eens een paar uur, en je vrouw gaat bijvoorbeeld wat gehoorzaamheidsoefeningetjes met hem beginnen, na een paar dagen, waarbij jij hem wat meer gaat negeren.

Als jij hem wat meer negeert, zal de hond zeer waarschijnlijk na een tijdje inzien, dat hij bij je vrouw moet zijn, voor wat meer leiding en gehoorzaamheidsoefeningetjes, waarvoor hij aandacht krijgt, en misschien soms zelfs een koekje.
S@ndr@
Zeer actief

-tycho schreef:
S@ndr@ schreef: ben ik niet helemaal met je eens,... honden, alle honden in een roedel zijn gebaat bij rust, en regelmaat en zullen van nature proberen te zorgen dat er rust is, op de manier die voor hun natuurlijk is, dit heeft niets met positie te maken voor zover dat überhaupt al van belang is in de dagelijkse omgang,....... ik ben er niet zo zeer mee bezig hoor..... welke positie wie en wat heeft..... als t maar luistert :cool2:

Dus je vrouw een knuffel geven in je eigen huis moet men maar laten omdat de honden dat het verstoren van de rust vinden?

Zelfs stoeiende kinderen hebben ze maar te accepteren, dat het even stress geeft omdat een hond kan denken dat er ruzie in de roedel is dat kan , maar ook dan ga je maar lekker op je matje liggen want jouw positie in huis is niet de regelaar.
ja joh een hond moet alles accepteren daar zijn ze voor toch :blont: een hond er mee om leren gaan is heel wat anders dan je vreet het maar, de meeste ongelukken thuis komen omdat een mens vind dat hij alles maar gewoon moet vinden en niet mag reageren, mijn hond zou spelende kinderen ook uit elkaar proberen te halen, dat is iets wat ik als feit weet, komen er hier kinderen dan gaat hij weg - ergens waar hij geen last heeft, je kunt ze best een soort van aangeleerde hulpeloosheid opdringen, maar de kans dat ze ooit wel reageren is aanwezig en je hebt er maar allert op te zijn ... zeker als 1 van beide partners al geen clou heeft wat ze er mee moet omdat ze niet lekker in haar vel zit......
-tycho
Zeer actief

S@ndr@ schreef: ja joh een hond moet alles accepteren daar zijn ze voor toch :blont: een hond er mee om leren gaan is heel wat anders dan je vreet het maar, de meeste ongelukken thuis komen omdat een mens vind dat hij alles maar gewoon moet vinden en niet mag reageren, mijn hond zou spelende kinderen ook uit elkaar proberen te halen, dat is iets wat ik als feit weet, komen er hier kinderen dan gaat hij weg - ergens waar hij geen last heeft, je kunt ze best een soort van aangeleerde hulpeloosheid opdringen, maar de kans dat ze ooit wel reageren is aanwezig en je hebt er maar allert op te zijn ... zeker als 1 van beide partners al geen clou heeft wat ze er mee moet omdat ze niet lekker in haar vel zit......
Het lijkt er nu op dat je het vooral oneens wil zijn met mij maar in de grote lijn zijn we het eens met elkaar . Voor mens en hond moet er een prettige rustige omgeving zijn.

Ons verschil zit het nu even in de interpretatie van het gedrag van de hond naar de manlijke baas. Ik probeer termen als dominantie te vermijden bewust omdat dat mensen tegenwoordig irriteert . Maar een hond die slechts naar 1 persoon luistert en ook in zijn bijzijn claimgedrag vertoont is wel degelijk een probleem.

Deze hond gaat niet in geleerde hulpeloosheid schieten maak je geen zorgen. Deze hond zegt eerder (zoals hier in de regio pas gebeurd) ik hap iemand de neus af.

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind dit bij dit type hond best zorgelijk gedrag. Ik denk zeker wel dat je hier wat mee kunt om het om te buigen, daarvoor zijn al een heleboel tips gegeven. Maar een deel daarvan zal je vrouw op zich moeten nemen, omdat het ook haar betreft. En als zij zoals je schrijft angstig voor de hond is geworden vraag ik me af of dat dan nog wel zal gaan lukken. Ik zou er iemand bij halen, een gedragsdeskundige, die op film laten zien wat er gebeurt, en dan kijken of hij samen met je vrouw dingen kan aanpakken waardoor je vrouw minder angstig wordt. Maar als ze angstig blijft, of zelfs nog banger wordt, vrees ik dat de hond bij jullie in ieder geval niet op zijn plaats zit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

-tycho schreef:Maar een hond die slechts naar 1 persoon luistert en ook in zijn bijzijn claimgedrag vertoont is wel degelijk een probleem.
Nou heb ik geen stafjes maar dat gebeurt hier ook hoor.
En ik heb echt geen probleem.
Sommige rassen zijn geneigd eenmanshonden te zijn en dat is niet per definitie erg.

Ik denk dat het grootste probleem is dat zowel TS als zijn vrouw niet echt weten wat een goede aanpak is.
Het hangt volledig af van hoe je met dergelijk gedrag omgaat. En of met name Richards vrouw dat gaat kunnen is de vraag.
In die zin is het dus zorgelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-tycho
Zeer actief

Marjoleine schreef:
-tycho schreef:Maar een hond die slechts naar 1 persoon luistert en ook in zijn bijzijn claimgedrag vertoont is wel degelijk een probleem.
Nou heb ik geen stafjes maar dat gebeurt hier ook hoor.
En ik heb echt geen probleem.
Sommige rassen zijn geneigd eenmanshonden te zijn en dat is niet per definitie erg.

Ik denk dat het grootste probleem is dat zowel TS als zijn vrouw niet echt weten wat een goede aanpak is.
Het hangt volledig af van hoe je met dergelijk gedrag omgaat. En of met name Richards vrouw dat gaat kunnen is de vraag.
In die zin is het dus zorgelijk.
Amai maar we hebben het over een staf die klemt en gromt , niet over de poedel van tante riet uit de takkestraat of over de angstige podenco die maar van een mens op de wereld wenst te houden. Er zijn altijd situaties bij te slepen waarom je hond a anders behandeld dan hond b .

Is deze hond al gecastreerd ?
Gimmick
Zeer actief

-tycho schreef:
S@ndr@ schreef: ja joh een hond moet alles accepteren daar zijn ze voor toch :blont: een hond er mee om leren gaan is heel wat anders dan je vreet het maar, de meeste ongelukken thuis komen omdat een mens vind dat hij alles maar gewoon moet vinden en niet mag reageren, mijn hond zou spelende kinderen ook uit elkaar proberen te halen, dat is iets wat ik als feit weet, komen er hier kinderen dan gaat hij weg - ergens waar hij geen last heeft, je kunt ze best een soort van aangeleerde hulpeloosheid opdringen, maar de kans dat ze ooit wel reageren is aanwezig en je hebt er maar allert op te zijn ... zeker als 1 van beide partners al geen clou heeft wat ze er mee moet omdat ze niet lekker in haar vel zit......
Het lijkt er nu op dat je het vooral oneens wil zijn met mij maar in de grote lijn zijn we het eens met elkaar . Voor mens en hond moet er een prettige rustige omgeving zijn.

Ons verschil zit het nu even in de interpretatie van het gedrag van de hond naar de manlijke baas. Ik probeer termen als dominantie te vermijden bewust omdat dat mensen tegenwoordig irriteert . Maar een hond die slechts naar 1 persoon luistert en ook in zijn bijzijn claimgedrag vertoont is wel degelijk een probleem.

Deze hond gaat niet in geleerde hulpeloosheid schieten maak je geen zorgen. Deze hond zegt eerder (zoals hier in de regio pas gebeurd) ik hap iemand de neus af.

Dan heb ik 3 problemen in huis.
Mijn honden luisteren alleen naar mij en daar gaan ze allemaal prima mee om :19:

In het geval van ts heeft de hond grenzen nodig van de vrouw.
Wat meer mentale uitdaging en gericht een band op bouwen met de hond. Als je daarin investeerd komt het wel weer goed.
Maar er nu wel hard mee aan de slag. Staffords zijn nu eenmaal tot 3 jaar echte handen vol. Zeker als je er mentaal weinig in investeerd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”