Wij ( ik 43,mijn vrouw 38,zoon 16,dochter 18 en zoontje van
Ik ben met hem op puppycursus geweest en de EG1 doorlopen,ging helemaal goed.
Hij luistert zeer goed naar mij,zowel binnen als buitenshuis,vaak is 1 woord wel genoeg.
Iedereen kan heel goed met hem ,alleen heb ik het idee dat hij enorm aan mij is gehecht en daardoor mijn vrouw gaat uitdagen.
Als ik mijn vrouw even vasthou,dan staat meneertje te blaffen en komt hij er met een speeltje bij staan,als ik niet thuis ben daagt hij mijn vrouw ook uit.
Mijn vrouw uitdagen doet hij dan ook nooit als ik er bij ben,als ik de deur uit ben begint hij al.
Het probleem is dat mijn vrouw een hernia heeft en hier 7 weken geleden aan is geopereerd,dus de hond even goed aanpakken zit er ook niet in.
Als er iemand aan de deur staat en mijn vrouw hem wilt wegsturen,dan hangt hij met zijn poten om mijn vrouw haar been heen en begint hij te grommen en luistert totaal niet,dit doet hij nooit in mijn bijzijn.
Gisteren deed hij dit weer en wilde mijn zoon van 16 hem weghalen waarop hij dit niet kon accepteren en om zich heen begon te "bijten/grommen"om te laten weten ik ben de baas.
Ze hebben hem uiteindelijk in de bench gedaan.
Mijn vrouw begint zich nu wel zorgen te maken om zijn gedrag omdat ze eigenlijk een beetje bang van hem werd hoe hij reageerde.
Ik wil daar zeker wat aan gaan doen,maar het vervelende is,als ik in de buurt ben,dan is hij enorm lief en doet hij alsof er niets aan de hand is,iedereen om ons heen ziet dit.
Wat kan ik hiermee doen,want wil absoluut niet dat dit een keer echt fout gaat natuurlijk.
Het probleem is wel dat mijn vrouw fysiek niet in staat is om er goed mee bezig te gaan gezien haar rug.
Mijn vrouw is wel altijd degene die hem wat lekkers geeft als ze in de keuken is,etc etc,misschien is ze wel te goed voor hem?
Wie o wie kan ons advies geven?
Alvast bedankt!
Groeten,
Richard