Tara schreef:Ik vind het een beetje de standaardzin van veel reueneigenaars.
Dan hebben ze zelf niet genoeg te zeggen over het gedrag van hun honden en grijpen dan maar de hormonen van andermans teef aan om het slechte werken/luisteren/klieren van hun eigen hond mee te verexcuseren/verdedigen.
Deels eens.
Dat honden zo reageren heeft mijn inziens niets met ongehoorzaam te maken, maar met hun natuurlijke reactie.
Of ze luisteren wanneer ze geroepen/gecorrigeerd/door moeten lopen, is wel gehoorzaamheid.
Mijn reuen willen ook wel eens bij bepaalde honden dat gedrag vertonen, wanneer ik het in de smiezen heb, dan is het een kwestie van stoppen met het opdringerige gedrag en doorlopen.
En ja.. dan wil ik mij ook wel eens verexcuseren voor het gedrag van mijn hond, ondanks dat mijn hond dan prima luistert wanneer dit van hem gevraagd word.
Soms zijn de aanhoudender in hun irritante gedrag en ja, dan noem ik ze zeker ongehoorzaam, omdat ze dan liever hun neus en lusten achterna gaan dan mij gehoorzamen.
Dus vind het tweeledig
Maar Paisley, ook ik merk dat mijn honden op sommige honden (reu/teef/castratie maakt niet uit) reageren en waar dat dan aan lit. Denk een soort natuurlijke aantrekkingskracht/geur, die iets aanwakkert in de reu.