Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"ze moet zeker loops worden"

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

"ze moet zeker loops worden"

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat krijg ik heel vaak te horen van reu eigenaren. Het hele jaar door. Reuen reageren heel sterk op Kiwi (niet gecastreerd)

Ik moet ook regelmatig reuen terug brengen naar zn eigenaar :LOL: Soms best irritant overigens.

Is dat herkenbaar? Weet iemand waar dat aan ligt?

Kiwi heeft overigens zelf niet de neiging om bij reuen te blijven plakken, maar ze doet vaak wel heel parmantige moves die duidelijk effectief zijn :Q:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: "ze moet zeker loops worden"

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy had er vaak last van. Maar goed die was op den duur ook elke 4 maanden loops. Ondanks dat ik haar onder de douche deed als de loopsheid voorbij was rook ze dus altijd erg lekker.

Droef heeft ook bij bepaalde teven. Als ik dan vraag of ze loops moet worden of net geweest is dan krijg ik vaak wel het antwoord dat ze altijd heel lekker ruikt. Die eigenaren hebben er dus ook ervaring mee dat veel reuen niet meer bij hun teef weg te slaan zijn.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ken twee honden die dat hebben. Een stabij die flink wat haar op haar tanden heeft, maar Morris zal altijd weer proberen indruk te maken en staat de bink uit te hangen (en krijgt al op z'n flikker als hij alleen maar kijkt). Als ze loops is vind ze hem wel leuk, helaas voor Morris mag hij dan van mij weer niet in haar buurt komen :engel:
En een labrador heeft het ook. Daar vraag ik altijd de eigenaar voor de zekerheid of ze echt niet loops is. Ze ruikt niet alleen loops, maar gedraagt zich ook zo. Zij vind Morris het einde en Morris vind het ook wel wat, dat is echt vreselijk als ze elkaar tegenkomen :oeps:

Beide niet gecastreerde teven, geen idee waar het aan ligt.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Toevallig vandaag nog. Precies hetzelfde zinnetje.
Het begon zo'n anderhalve maand geleden. Toen dacht ik zelf ook: 'ze wordt vast binnenkort voor het eerst loops'. Maar nee hoor. Het is niet elke dag raak, maar wel regelmatig. Ik weet niet of het meespeelt dat lily andere honden altijd uitgebreid aan zich laat ruiken en likken.
Ze is negen maanden en nog nooit loops geweest.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik krijg het niet het hele jaar door te horen maar als de interesse van de reutjes eenmaal begint (en daarmee natuurlijk de opmerkingen) dan duurt het zeker nog 3 maanden voor ze echt loops is. Kennelijk heeft het een hele lange aanloop.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

De hond van mijn schoonzusje, een labrador, heeft dat ook. Die ruikt ook het hele jaar door lekker voor reuen
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Tara schreef:Ik vind het een beetje de standaardzin van veel reueneigenaars.
Dan hebben ze zelf niet genoeg te zeggen over het gedrag van hun honden en grijpen dan maar de hormonen van andermans teef aan om het slechte werken/luisteren/klieren van hun eigen hond mee te verexcuseren/verdedigen.
dat idd;

ooit eens de proef op de som genomen en gezegd tijdens een training dat mijn teef loops was (wat ze niet was). Elk gedrag van eender welke reu dat niet in het baantje van de desbetreffende eigenaar paste, kwam omdat mijn teef loops was, dat zagen ze meteen :cool2:
terwijl dezelfde reuen geen greintje aandacht aan mijn teef schenken wanneer ze wèl loops is (dat is ze uiteraard 0 keer per jaar overigens :engel: ik doe niet mee aan dat 'loopse teven mogen niet trainen gedoe' :pffff: dus ze is gewoon nooit loops)/
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Ik loop nu juist te zeggen "sorry ze is net(!) voor de eerste x loops geworden" :mrgreen:
Ze reageert nu nogal fel als we andere honden passeren, iets wat ze normaal nooit doet.
Vanmiddag toen we over de helft van een flinke wandeling waren was het al veel minder toen ging het over op negeren. :pffff:
Paisley
Zeer actief

Dan hebben ze zelf niet genoeg te zeggen over het gedrag van hun honden en grijpen dan maar de hormonen van andermans teef aan om het slechte werken/luisteren/klieren van hun eigen hond mee te verexcuseren/verdedigen.
Ja dat zal bij sommige reu eigenaren zeker mee spelen. Maar ik zie die typische uitwerking op reuen ook wel - klappertanden, kwijlen, markeren. En dan Kiwi dr Beyonce-moves er omheen :denken:
Als ik passeer en "doorlopen" roep, dan vliegt ze als een speer vooruit maar heeft de reu dan meestal al in dr slip-stream hangen :LOL:

Vanmiddag lag ik na het mountainbiken in het zonnetje uit te puffen toen ik ineens 3 stabij's om me heen had ipv 1. Twee reuen die een hele bombarie om Kiwi heen maakten terwijl ze Mayke totaal geen aandacht schonken.
Na de eigenaar het ritueel van doorlopen, roepen, en "ik ga echt weg hoor"-roepen zijn ze maar terug gekomen om ze aan te lijnen, waar ik bij moest helpen anders kregen ze het niet voor elkaar.
Laatst gewijzigd door Paisley op 12 feb 2017 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Alfilillo schreef:Toevallig vandaag nog. Precies hetzelfde zinnetje.
Het begon zo'n anderhalve maand geleden. Toen dacht ik zelf ook: 'ze wordt vast binnenkort voor het eerst loops'. Maar nee hoor. Het is niet elke dag raak, maar wel regelmatig. Ik weet niet of het meespeelt dat lily andere honden altijd uitgebreid aan zich laat ruiken en likken.
Ze is negen maanden en nog nooit loops geweest.
Mijn beide honden hadden overigens ook voor hun eerste loopsheid best een lange periode dat ik dacht "kan niet lang meer duren"
Puberale avances :mrgreen:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Paisley schreef:
Ja dat zal bij sommige reu eigenaren zeker mee spelen. Maar ik zie die typische uitwerking op reuen ook wel - klappertanden, kwijlen, markeren. En dan Kiwi dr Beyonce-moves er omheen :denken:
Als ik passeer en "doorlopen" roep, dan vliegt ze als een speer vooruit maar heeft de reu dan meestal al in dr slip-stream hangen :LOL:

Vanmiddag lag ik na het mountainbiken in het zonnetje uit te puffen toen ik ineens 3 stabij's om me heen had ipv 1. Twee reuen die een hele bombarie om Kiwi heen maakten terwijl ze Mayke totaal geen aandacht schonken.
Na de eigenaar het ritueel van doorlopen, roepen, en "ik ga echt weg hoor"-roepen zijn ze maar terug gekomen om ze aan te lijnen, waar ik bij moest helpen anders kregen ze het niet voor elkaar.
Het is inderdaad wel echt wat anders dan de niet luisterende reuen. Die eigenaars zullen dat vast bij elke hond roepen. Daar zullen er zeker wel veel van zijn. Die opmerking krijg ik zelfs wel eens te horen. Op mijn 'het is een reu hoor :hmmm:' komen ze dan wat mopperend hun hond halen :LOL:

Maar als ik kijk naar de twee teven hier dan ruiken die gewoon anders :19: en geen idee wat het is. Bij de een kan ik het ook nog op de rest van het gedrag schuiven, die gedraagt zich ook anders, maar de ander is de meest stoïcijnse hond die je je voor kunt stellen.
Morris heeft nog steeds gewoon te luisteren. Dat is niet anders. En we komen sowieso heel veel teven tegen, maar daar reageert hij heel anders op. Niet alsof ze altijd loops zijn..
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Gaat niet voor allemaal op hoor. Droef is niet perfect en luistert ook heus niet altijd maar ik zie wel een verschil wanneer hij gewoon niet luistert en wanneer hij last van die gierende hormonen heeft en dan gaat er dus ook gewoon een riempie omheen en lopen we door.

En het is niet bij elke teef, het is bij 1 intacte teef uit de buurt en 1 geholpen teefje(waarbij de eigenaren zich er ook bewus van zijn dat hun teef dit effect vaak op reuen heeft). En de andere keren als ik het vraag zijn ze vaak net loops geweest of hangen er tegen aan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Onze golden was ook zo'n magneet. Die rook gewoon altijd lekker ofzo :denken:
Paisley
Zeer actief

Tara schreef:
Bij ons thuis heet dat gewoon ongehoorzaam hoor.
Nou dan snap je mijn punt niet. Het gaat mij om de aantrekkingskracht van reuen naar Kiwi. Dat zie ik ook bij gehoorzame honden gebeuren.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Deels eens.

Dat honden zo reageren heeft mijn inziens niets met ongehoorzaam te maken, maar met hun natuurlijke reactie.
Of ze luisteren wanneer ze geroepen/gecorrigeerd/door moeten lopen, is wel gehoorzaamheid.

Mijn reuen willen ook wel eens bij bepaalde honden dat gedrag vertonen, wanneer ik het in de smiezen heb, dan is het een kwestie van stoppen met het opdringerige gedrag en doorlopen.
En ja.. dan wil ik mij ook wel eens verexcuseren voor het gedrag van mijn hond, ondanks dat mijn hond dan prima luistert wanneer dit van hem gevraagd word.

Soms zijn de aanhoudender in hun irritante gedrag en ja, dan noem ik ze zeker ongehoorzaam, omdat ze dan liever hun neus en lusten achterna gaan dan mij gehoorzamen.

Dus vind het tweeledig :mann:

Maar Paisley, ook ik merk dat mijn honden op sommige honden (reu/teef/castratie maakt niet uit) reageren en waar dat dan aan lit. Denk een soort natuurlijke aantrekkingskracht/geur, die iets aanwakkert in de reu.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy heeft het ook en het is inderdaad iets anders dan ongehoorzaamheid bij de reu, het is een bepaalde reactie die je bij reuen ziet wat niet gelijk wil zeggen dat ze vervolgens niet meer naar hun baas luisteren. Ik vraag me weleens af of het voor een deel aan het aantal intacte teven ligt, zoveel zijn dat er niet, hier in de buurt niet in ieder geval. Reuen lijken het niet gewend te zijn of zo.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ja, herkenbaar. Laicka had dat ook ontzettend, reden genoeg om haar niet meer mee te nemen naar druk bezochte gebieden want het gros van de honden luistert niet en zij was de sjaak en vond het echt niet leuk al de polonaise aan haar lijf.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Heavy schreef:Er zullen altijd honden zijn die extra lekker ruiken .
Yup. Het is me met Izzie tot 3 keer toe gebeurd dat een hondeneigenaar begon te schreeuwen dat ik een achterlijke mongool was dat ik met een loopse hond in het losloopgebied kwam. Drie keer een verschillende baas overigens :mrgreen:
Izzie is hartstikke onklaar gemaakt maar ruikt blijkbaar lekker :U:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mahru heeft het ook. Het is vooral extreem tijdens de periode van schijnzwangerschap. Gelukkig wonen we nu rustig dus het geeft niet veel ongemak zoals in de stad het geval was.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ben het er niet mee eens dat het een smoesje is van eigenaren. Tobi is natuurlijk een puber, maar luistert prima als hij mee moet terwijl hij met andere honden speelt. Behalve de twee keer dat we een (bijna) loops teefje tegenkwamen. Toen kon ik springen, op mijn kop staan en gillen wat ik wilde. Maar de hormonen hadden het compleet overgenomen.
_Esmee
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik herken het zeker, Luna is ook het hele jaar door erg aantrekkelijk voor reuen en ook hier komt de 'is ze loops?' vraag wel eens voorbij. En ja, sommige reuen die over het algemeen best goed luisteren hebben een enorm bord voor hun kop als ze Luna tegen komen. Als er andere teefjes bij zijn worden die meestal keihard genegeerd door passerende reuen, die hangen namelijk al bij Luna onder haar staart :roll:
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Tara schreef:
tobi__ schreef:Ben het er niet mee eens dat het een smoesje is van eigenaren. Tobi is natuurlijk een puber, maar luistert prima als hij mee moet terwijl hij met andere honden speelt. Behalve de twee keer dat we een (bijna) loops teefje tegenkwamen. Toen kon ik springen, op mijn kop staan en gillen wat ik wilde. Maar de hormonen hadden het compleet overgenomen.
Dat zegt ook niemand, maar het is wel opvallend hoe vaak reueneigenaren het willen gebruiken als excuus of verklaring voor het feit dat hun reu niet luistert. Het is ook helemaal niet erg als je een reu hebt die er heftig op reageert, maar het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de reu om hem weer bij zich te halen en niet die van de eigenaar van de teef.
Dat is natuurlijk zo. Alleen merk ik dat de eigenaren van die loopse teefjes zich zelf ook verantwoordelijk voelen. Zij lopen immers met hun loopse teef door een los loopgebied. Dus tot nu toe helpen die ook gewoon mee om mijn reu weer te vangen. Maar kan me voorstellen dat het vervelend is als je steeds moet stoppen of teruglopen omdat er reuen achter je teef aan zwermen.
_Esmee
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja, Kay is ook maar een man en vroeger hadden we nergens last van. Hoog loops of niet. Maar hij vind teven wel uitermate leuk en is eigenlijk altijd uitermate charmant voor ze. Ik zie wel verschil of de teef loops moet worden of niet. Maar sommige teven hebben inderdaad wel meer uitwerking op hem. Mogelijk draagt ze toch een bepaalde geur een soort meisje van weldaad, die herkent ook iedereen op straat :goeie: .

Kay raakt bijvoorbeeld best wel in de war van gecastreerde teven. Gaat hij ook van klappertanden. Een teef die schijnzwanger is, roept ook iets bij hem op. Maar allemaal net wat anders dan een loopste teef, al vind ik het ook wel eens moeilijk te onderscheiden.

Maar luisteren moet hij sowieso. Loops of niet.

Santos is een wat ander verhaal. Maar goed daar loop ik dan ook niet dagelijks mee, maar die raakt sowieso in de war van al het vrouwelijk schoon. En tja het blijft een eigenwijze schotse collie. Hij luistert sowieso als het hem uitkomt.(hij is op zich heel braaf, dus het mag)
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik maak regelmatig mee dat teefjes opgehaald moeten worden bij mijn reu. :mrgreen:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Bishy schreef:Ik maak regelmatig mee dat teefjes opgehaald moeten worden bij mijn reu. :mrgreen:
Hahaha, inderdaad. Zo moet ik Lily regelmatig ophalen bij andere honden, of het nu een reu of een teef is. Ik geef toe dat ze nog niet 100% luistert. We werken eraan, maar ik ga ervan uit dat het bij de leeftijd hoort, dus ik lig er niet echt wakker van.

Ik zit er ook niet mee als een reutje blijft plakken. Dan wachten we even tot de eigenaar hem aangelijnd heeft en gaan we weer verder. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

blaasontsteking, vaginale infectie, struviet kan ook een oorzaak zijn.

Ik denk ik vermeldt het gewoon even , zodat dat uitgesloten kan worden :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik krijg de opmerking ook regelmatig.
Alleen heb ik twee gecastreerde reuen. :engel:
Het gezicht van de mensen als ik dat zeg spreekt altijd boekdelen. :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nikkielvis schreef:Ik krijg de opmerking ook regelmatig.
Alleen heb ik twee gecastreerde reuen. :engel:
Het gezicht van de mensen als ik dat zeg spreekt altijd boekdelen. :lekkerpuh:
Tja maar gecastreerde reuen is dan weer een heel ander verhaal. Daar krijg je inderdaad een soortgelijke interesse van volle reuen als teven die tegen loopsheid aanhangen. Inclusief klappertanden. Wat er precies verandert is niet helemaal duidelijk, maar volle reuen raken van castraten helemaal hoteldebotel. (en ja dan kunnen ze dus nog steeds luisteren). Kay zou zelf van rassen die hij gruwelijk haat (dalmatiers) een castraat aanbidden. (ik zoek er nog 1 op hem van zijn dalmatenfobie af te helpen :goeie: )
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik kom met Elco liever echt loopse teven tegen dan gecastreerde reuen. En sommige gecastreerde teven zijn net zo erg als gecastreerde reuen. Alleen dekrijpe teven vermijd ik nog iets liever, maar dat is omdat ik geen ongeplande nestjes wil veroorzaken ;)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tara schreef:
Heavy schreef:Waarom zie je het als een verwijt als dat gevraagd wordt ?
Omdat ik namelijk niet zo nodig verantwoordelijk gehouden hoef te worden voor het feit dat andermans hond niet luistert.
Dat een reu niet bij een hoogloopse teef weg te slaan is vind ik niet meer dan normaal, maar achter mijn teven aan blijven lopen als ze net loops zijn geweest of bijna loops moeten worden vind ik minder normaal en ik zit er niet op te wachten dat ik daarvoor de beschuldigende vinger op me gericht krijg. In alle redelijkheid hou ik rekening met iedereen, maar een niet-luisterende reu is gewoon een niet-luisterende reu. Niet mijn verantwoordelijkheid, máák het dan ook niet mijn verantwoordelijkheid.
Hoezo is die vraag een verwijt in jouw ogen? Ik ga er vanuit dat mensen het vragen als verklaring voor het erdagon van hun eigen hond. Niet als vrijbrief dat ze daarom niet hoeven te luisteren. Zo gek is die vraag niet. sommige teven ruiken nu eenmaal heel snel lekker, 2 maanden voor de loopsheid, tijdens de loopsheid en ook die 2 maanden er na. Het zal vooral een soort verklaring zijn waarom hun hond het doet, geen verwijt naar jouw lekker ruikende teef.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”