Ze blijven er maximaal 12 uur op zittenBadu schreef:De bonbon jaagt de teken niet weg hoor, die hangen eerst een uur of 12 aan de gastheer. In die tijd kunnen enge tekenziektes zijn overgebracht.Machie schreef:Tsja, ik heb alle 3 mn honden behandeld met bravecto. Nu 2 jaar achter elkaar in het voorjaar 1 'bonbon' en de hele zomer geen last van teken. Die tekenziektes word ik ook niet vrolijk van en in de omgeving waar ik woon stikt het van de teken. Elk jaar zijn er wel weer waarschuwingen. Dan is het wat mij betreft kiezen uit 2 kwaden waarvan ik heb besloten bravecto de mist kwade vind. Pipetten werken me vaak te matig en daarbij krijgt Luca daar hotspots van, net als van die banden. Dus ja, je moet wat dan he
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bravecto kan toch goedkoper?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Bravecto kan toch goedkoper?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar dan zitten ze er nog steeds op schijnbaar. Hier geen enkele teek meer gevonden na de seresto omgehangen te hebben, geen enkele. Ze vallen er dus schijnbaar al gelijk af als ze een poging doen. Als ze er alsnog eerst opkomen kun je net zo goed de hond na elke wandeling leegplukken. Dan heb je hetzelfde resultaat lijkt me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Je zult het geloven of niet, maar met die bravecto had alfil dus ook geen teken meer op zijn lijf na de wandeling. Ik denk dat het ook heel snel kán werken.malinois schreef:Maar dan zitten ze er nog steeds op schijnbaar. Hier geen enkele teek meer gevonden na de seresto omgehangen te hebben, geen enkele. Ze vallen er dus schijnbaar al gelijk af als ze een poging doen. Als ze er alsnog eerst opkomen kun je net zo goed de hond na elke wandeling leegplukken. Dan heb je hetzelfde resultaat lijkt me.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, ik ben niet zo bang voor tekenziektes, niet elke teek is besmet.
Of ik nou het risico neem dat mijn hond doodgaat aan de tekenziekte of aan de pil er tegen.
Allemaal lood om oud ijzer.
Ik slik zelf ook geen zooi, gelukkig ook niet nodig, ga het ook niet aan mijn honden geven tegen vlooien, als ze iets ernstigs heeft krijgt ze natuurlijk wel medicijnen, zoals pijnstillers voor haar artrose.
Een maand geleden een keer een pipet gegeven omdat Nikkie ineens voor het eerst in haar leven vlooien had, de vlooien waren binnen het uur dood.
Ik vind een pipet al zooi, maar Gerard was met Nikkie bij de dierenarts en toen liep er daar ineens een vlo op Nikkie, dus ze smeerde hem gelijk die pipetjes aan. Eerst wilde ze ook een pil geven, maar dat wilde Gerard niet.
Of ik nou het risico neem dat mijn hond doodgaat aan de tekenziekte of aan de pil er tegen.
Allemaal lood om oud ijzer.
Ik slik zelf ook geen zooi, gelukkig ook niet nodig, ga het ook niet aan mijn honden geven tegen vlooien, als ze iets ernstigs heeft krijgt ze natuurlijk wel medicijnen, zoals pijnstillers voor haar artrose.
Een maand geleden een keer een pipet gegeven omdat Nikkie ineens voor het eerst in haar leven vlooien had, de vlooien waren binnen het uur dood.
Ik vind een pipet al zooi, maar Gerard was met Nikkie bij de dierenarts en toen liep er daar ineens een vlo op Nikkie, dus ze smeerde hem gelijk die pipetjes aan. Eerst wilde ze ook een pil geven, maar dat wilde Gerard niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er maar 5 of wat teken zitten komt er niks om hoor. Ik heb helemaal niks met die rotzooi geen enkele alleen t karnemelk wat al 15 jaar uitstekend werkte. Maar 15 tot 20 per hond per wandeling werd me te gortig. Dan moet je kiezen: ik wil iets wat gelijk weer af kan als er een reactie zou komen. Dat kan niet met pipetten dan moeten ze ook nog eerst gewassen worden wat ik nooit doe dus ze niet gewend zijn. Xena had overigens pipetten omdat ze met het moeilijk ademen geen band om kon maar moest er toch nog dagelijk 1 of 2 afplukken. Terwijl zij niet meer zwom oid. Daarnaast komt er nooit maar dan ook nooit meer onnodig zooi IN mn honden na de ellende met Xito; geen ontworming (hooguit als er echt wormen zijn) maar zeker geen tekenmiddel. Als dat nog t enige was dan gebruikte ik gewoon niks. Nooit een pil dus.Inge O schreef:Je bent zo vol van Seresto, waarschijnlijk omdat jouw honden toevallig nul problemen hebben met de actieve stoffen maar wat doet je besluiten dat deze band zoveel veiliger is dan al de rest?malinois schreef:Maar dan zitten ze er nog steeds op schijnbaar. Hier geen enkele teek meer gevonden na de seresto omgehangen te hebben, geen enkele. Ze vallen er dus schijnbaar al gelijk af als ze een poging doen. Als ze er alsnog eerst opkomen kun je net zo goed de hond na elke wandeling leegplukken. Dan heb je hetzelfde resultaat lijkt me.
De Scalibor heb ik voor t buitenland wel gehad maar deze werkte langer dus daarom deze. Ook werkzaam als ze veel zwemmen wat ze hier doen.
Maar nogmaals ik ga er vanuit dat ze volgend jaar niks nodig hebben zoals alle jaren hiervoor anders weer de band.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke dan werkt t dus zoals ik t eigenlijk ook voorstelde maar als er eerst nog uren teken opzitten zou voor mij t nut al weg zijn. Ze moeten er niet eens op willen komen.Alfilillo schreef:Je zult het geloven of niet, maar met die bravecto had alfil dus ook geen teken meer op zijn lijf na de wandeling. Ik denk dat het ook heel snel kán werken.malinois schreef:Maar dan zitten ze er nog steeds op schijnbaar. Hier geen enkele teek meer gevonden na de seresto omgehangen te hebben, geen enkele. Ze vallen er dus schijnbaar al gelijk af als ze een poging doen. Als ze er alsnog eerst opkomen kun je net zo goed de hond na elke wandeling leegplukken. Dan heb je hetzelfde resultaat lijkt me.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden hebben geen teek meer gehad op ze.
En geloof me, op Csiva zie je vrijwel alles, helemaal als ze net geknipt is.
Ik kan geen Seresto bij mijn honden ophangen. Ze spelen en hangen daarbij in elkaars nekken en daarnaast krijgt Luca daar enorme hotspots van. Ook zo'n band is gewoon gif.
En geloof me, op Csiva zie je vrijwel alles, helemaal als ze net geknipt is.
Ik kan geen Seresto bij mijn honden ophangen. Ze spelen en hangen daarbij in elkaars nekken en daarnaast krijgt Luca daar enorme hotspots van. Ook zo'n band is gewoon gif.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja er zullen geen viooltjes in zitten maar dat gif wordt in ieder geval niet direct in de hond gebracht... kan overigens de band gewoon aanraken zonder constant mn handen te moeten wassen. Er moet langdurig contact zijn voor t afgegeven wordt door de wrijving.
Hier spelen ze ook met elkaar en bijten dus ook in de nek. Hooguit kun je de band dan kwijtraken want hij breekt snel ivm ophanging.
Maar als je hond er niet tegen kan dan kan t niet dat is logisch.
Hier spelen ze ook met elkaar en bijten dus ook in de nek. Hooguit kun je de band dan kwijtraken want hij breekt snel ivm ophanging.
Maar als je hond er niet tegen kan dan kan t niet dat is logisch.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Dit zou mijn bericht kunnen zijn, maar dan na het geven van Bravecto. Dit jaar welgeteld 3 teken gevonden en die waren alle 3 dood.malinois schreef:Maar dan zitten ze er nog steeds op schijnbaar. Hier geen enkele teek meer gevonden na de seresto omgehangen te hebben, geen enkele. Ze vallen er dus schijnbaar al gelijk af als ze een poging doen. Als ze er alsnog eerst opkomen kun je net zo goed de hond na elke wandeling leegplukken. Dan heb je hetzelfde resultaat lijkt me.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet ik en natuurlijk zit t over t lichaam verspreid anders werkt t niet maar ik denk dan toch in mindere mate dan de pipetten. De eerste dagen heb ik ze nauwlettend in de gaten gehouden of ik maar iets van een miniscule reactie zag. Xavi had de scalibor dus al eens om gehad ivm hartworm in dat gebied en dat ging destijds ook goed.Inge O schreef:Oké, jij bent er tevreden over en dat is mooi maar dat maakt de band niet veiliger dan welk ander merk ook.malinois schreef:Als er maar 5 of wat teken zitten komt er niks om hoor. Ik heb helemaal niks met die rotzooi geen enkele alleen t karnemelk wat al 15 jaar uitstekend werkte. Maar 15 tot 20 per hond per wandeling werd me te gortig. Dan moet je kiezen: ik wil iets wat gelijk weer af kan als er een reactie zou komen. Dat kan niet met pipetten dan moeten ze ook nog eerst gewassen worden wat ik nooit doe dus ze niet gewend zijn. Xena had overigens pipetten omdat ze met het moeilijk ademen geen band om kon maar moest er toch nog dagelijk 1 of 2 afplukken. Terwijl zij niet meer zwom oid. Daarnaast komt er nooit maar dan ook nooit meer onnodig zooi IN mn honden na de ellende met Xito; geen ontworming (hooguit als er echt wormen zijn) maar zeker geen tekenmiddel. Als dat nog t enige was dan gebruikte ik gewoon niks. Nooit een pil dus.Inge O schreef:Je bent zo vol van Seresto, waarschijnlijk omdat jouw honden toevallig nul problemen hebben met de actieve stoffen maar wat doet je besluiten dat deze band zoveel veiliger is dan al de rest?malinois schreef:Maar dan zitten ze er nog steeds op schijnbaar. Hier geen enkele teek meer gevonden na de seresto omgehangen te hebben, geen enkele. Ze vallen er dus schijnbaar al gelijk af als ze een poging doen. Als ze er alsnog eerst opkomen kun je net zo goed de hond na elke wandeling leegplukken. Dan heb je hetzelfde resultaat lijkt me.
De Scalibor heb ik voor t buitenland wel gehad maar deze werkte langer dus daarom deze. Ook werkzaam als ze veel zwemmen wat ze hier doen.
Maar nogmaals ik ga er vanuit dat ze volgend jaar niks nodig hebben zoals alle jaren hiervoor anders weer de band.
Overigens is het een misverstand dat bij een band de actieve stof weg zou zijn van zodra je de band af doet, dat is niet zo, het product zit over de hele huid verspreid én een klein deel zal zeker ook in de bloedbaan terechtkomen.
Maar echt gif zo in een hond stoppen nee dat doe ik gewoon echt niet meer. Daar is ook de ellende van Xito debet aan hoor ik hield mn hart vast toen pup Xygan ontwormt moest worden. Dat wordt ook niet snel minder denk ik.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Zonde dat je die eerste dierenarts moest treffen. Ik heb hier ook een gevalletje demodex gehad die maar niet wilde genezen met alleen Advocate en Ectodex. Behandelen met Ectodex was een ellende want t arme dier had er last van en durfde ook te bijten. Na een worsteling had vooral ík de behandeling te pakkenDeDiana schreef: Aha. Mijn vorige Nederlandse dierenarts was héél erg van de regeltjes en die weigerde ivermectine voor te schrijven toen Amy tijdens haar eerste loopsheid hier opnieuw een opleving van demodex kreeg. Omdat ik had gezien hoe goed het werkte en dat ze er geen last van had gehad, had ik niet zo'n zin om met andere middeltjes te gaan rommelen en heb ik uiteindelijk een andere dierenarts gevonden die het wél voor wilde schrijven. Ik vroeg me al af waarom dat zo moeilijk was, maar dat zal dan met die registratie te maken hebben.

De dierenarts heeft t hondje getest om het MDR1 gendefect (want kruisingen kunnen dat ook hebben al is die kans niet heel groot) en ze is succesvol behandeld met ivermectine.
Je kunt het spul trouwens zonder recept gewoon kopen bij de welkoop, maar dan is het tegen myiasis bij konijnen en schapen.
Ik vind het wonderlijk spul. Ik had een konijn wat ineens onder de maden zat en ik durfde niet te hopen op een goede afloop, maar na m goed in te sprayen met ivermectine heb ik geen maden meer gezien en knapte het konijn snel op.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, en dit is dus precies wat ik bedoel: waarom dan eerst rommelen met middeltjes die (best vaak) niet goed genoeg werken en dan pas een middel voorschrijven dat wel meteen werkt? Ik ken mensen die maanden tobben met demodex bij hun hond, en de hele riedel van zalfjes, pipetjes en shampoos hebben gekregen zonder dat het echt blijvend resultaat heeft. Is dat alleen vanwege die registratie of zijn dierenartsen in dit geval wel voorzichtig met het voorschrijven van orale middelen, terwijl de meesten met Bravecto die reserve helemaal niet hebben?Paisley schreef:Zonde dat je die eerste dierenarts moest treffen. Ik heb hier ook een gevalletje demodex gehad die maar niet wilde genezen met alleen Advocate en Ectodex. Behandelen met Ectodex was een ellende want t arme dier had er last van en durfde ook te bijten. Na een worsteling had vooral ík de behandeling te pakkenDeDiana schreef: Aha. Mijn vorige Nederlandse dierenarts was héél erg van de regeltjes en die weigerde ivermectine voor te schrijven toen Amy tijdens haar eerste loopsheid hier opnieuw een opleving van demodex kreeg. Omdat ik had gezien hoe goed het werkte en dat ze er geen last van had gehad, had ik niet zo'n zin om met andere middeltjes te gaan rommelen en heb ik uiteindelijk een andere dierenarts gevonden die het wél voor wilde schrijven. Ik vroeg me al af waarom dat zo moeilijk was, maar dat zal dan met die registratie te maken hebben.![]()
De dierenarts heeft t hondje getest om het MDR1 gendefect (want kruisingen kunnen dat ook hebben al is die kans niet heel groot) en ze is succesvol behandeld met ivermectine.
Je kunt het spul trouwens zonder recept gewoon kopen bij de welkoop, maar dan is het tegen myiasis bij konijnen en schapen.
Ik vind het wonderlijk spul. Ik had een konijn wat ineens onder de maden zat en ik durfde niet te hopen op een goede afloop, maar na m goed in te sprayen met ivermectine heb ik geen maden meer gezien en knapte het konijn snel op.
Netjes trouwens dat je dierenarts wel eerst op MDR1 heeft getest.
-
- Zeer actief
De vlooien blijven met alleen Program nog jaren en jaren uitkomen. Ik kan het weten want heb alle honden in huis, inclusief logés, jarenlang maandelijks met de vlooienanticonceptiepil (van Beaphar) behandeld. De plaag wordt misschien niet direct erger, maar als ze toch constant aan het krabben zijn is het ook niet fijn. Ik denk idd beter om er een vlooiendodend middel bij te geven, in elk geval in de piekperioden.Inge O schreef:Ik heb geen idee hoe een vlooienpopulatie zich op termijn gedraagt als er alleen met Program gewerkt wordt maar als ik tegen vlooien behandel geef ik er wel ook meestal Program bij.Cleva schreef:
Zou program geen goed alternatief zijn? Ik zit niet zo met een doodenkele vlo. Zolang ze zich thuis maar niet gaan zitten vermenigvuldigen.
Bij een enkele vlo lijkt me Program weer te verkiezen boven gif. Het doel is dat de vlooien zich niet kunnen vermenigvuldigen.
- kipo
- Zeer actief
Lufenuron (de werkzame stof van program) is ook een insecticide. Gif dus.*Wolf* schreef:[
Bij een enkele vlo lijkt me Program weer te verkiezen boven gif. Het doel is dat de vlooien zich niet kunnen vermenigvuldigen.
En dode vlooien vermenigvuldigen zich ook niet.
- kipo
- Zeer actief
Dat weet ik. Dat geldt ook voor Bravecto en alle andere vlooien en wormmiddelen.Cleva schreef:Het gegeven gif is relatief.kipo schreef:Gif dus.
Dat het voor een insect giftig is maakt het niet per definitie relevant voor zoogdieren en andersom.
Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is het effect op andere insecten.
Toen ik een paar jaar geleden de slaapkamer ontvlooide en daarna het raam opendeed vielen er ineens 10 dode lieveheersdiertjes uit het kozijn.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hè bah.... dat wil je nietCleva schreef:Het gegeven gif is relatief.kipo schreef:Gif dus.
Dat het voor een insect giftig is maakt het niet per definitie relevant voor zoogdieren en andersom.
Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is het effect op andere insecten.
Toen ik een paar jaar geleden de slaapkamer ontvlooide en daarna het raam opendeed vielen er ineens 10 dode lieveheersdiertjes uit het kozijn.

-
- Zeer actief
Juist omdat we zo flauw zijn met de gezelschapsdieren is het toch leuk verdienen voor de dierenklinieken?Inge O schreef:Dat denk ik zeker, een groot deel van hen toch wel, zeker diegene die nog nuchter denkend kliënteel hebben.DeDiana schreef: Mijn indruk is dat in Spanje de dierenartsen sowieso meer het motto 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' volgen
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Vanavond bij Radar om 20.30 uur gaat het over Bravecto.