We stonden er weer met de vaste club. Ik met Joep, een man met een yorkie, een vrouw met een sheltie Jikke mijn pleeghond met bazin en nog een man met een golden pup. Er waren vol op balletjes in het spel en een rubberen piepvis. Die piepvis is overigens van de vrouw met de sheltie.
Mikey (yorkie) was met de piepvis in de weer en Jikke(golden retriever) was met de andere honden met de ballen bezig. Jikke apporteert een bal, legt hem voor een van onze voeten, ziet Mikey met de piepvis en hapt zo ineens met zijn nekhaar borstelend uit naar mikey. Hij greep mikey in zijn nek, schudde hem gigantisch heen en weer zoals een hond een prooi doodschud, en liet mikey los toen mikey de piepvis uit angst uit de bek liet vallen. en hij ging er vervolgens met de piepvis vandoor. Ondertussen werd hij luid aangemoedigd door zijn bazin "Goed zo Jikke Goed zo!!!" Iedereen schrok zich lam. De eigenaar van mikey en vreemd genoeg de bazin van jikke stoven op mikey af en keken of mikey gewond was. Op het eerste gezicht leek dit mee te vallen. Ondertussen pakte ik Jikke aan en legde hem af op het veld en pakte de piepvis van hem af.
De eigenaar van Mikey ging met mikey naar huis en ook de rest van de groep ging huiswaards. Onderweg sprak ik de bazin van Jikke aan. Dit gedrag kan toch niet. Mikey had net zo goed dood kunnen zijn. Maar de bazin van Jikke ontkende alle schuld. Ze vond het terrecht dat ze niet optrad naar Jikke, Jikke wou die vis en als hij iets wil dan krijgt hij het ook. Zij vond dat Jikke niet fout was en dat Jikke niet gestraft hoefde te worden voor wat hij had gedaan en dat zij als bazin al helemaaaaal niet haar excuses aan hoefde te bieden naar de baas van mikey. Dat Jikke zo reageerde was een verschil in mening over opvoeden. Zij voed Jikke zo vrij op dat hij haar maatje is en zij geen baas. Volgens haar zal Jikke nooit een vlieg kwaad doen en als hij dat wel doet heeft hij daar alle reden toe.
Ik was er echt van ontdaan. Jikke speelt graag met Joep maar Jikke blijkt dus niet te vertrouwen. Hij heeft in zijn pubertijd al 2 keer zijn eigen bazin gegrepen en nu dus een yorkie. Ik ben dan wel niet de baas van Jikke maar Jikke luistert beter naar mij dan naar zijn eigen bazin. Ik ben 's avonds naar de eigenaar van mikey gegaan met een bos bloemen. voor de schrik. En ik wilde weten hoe Mikey er aan toe was. Die heeft dus een flinke open hap in zijn nek en zijn lip was kapot. Mikey was helemaal ontdaan en durft niet meer naar buiten. Zelfs de tuin durfde hij niet meer in.
Dat wordt dus morgen nog wat als beide eigenaars elkaar tegen komen op het uitlaatveld. De man van de gebeten mikey gaat eisen dat Jikke voorlopig aan de riem loopt als hij daar is met mikey en dat zal de bazin van Jikke nooit accepteren want Jikke is geleerd dat de riem straf betekent. Jikke loopt alleen aan de riem als hij straf heeft, anders nooit.
Ik hoop dat het de eerste en de laatste keer is dat Jikke dit gedaan heeft maar omdat de bazin erbij aanmoedigend stond te juigen vrees ik het ergste