Nee als we er 'alles' aan doen spuiten we gewoon elke hond af en is er helemaal geen risico meer. Dan pas kun je garanderen dat honden niet slopen. Jij kunt net zo min garanderen dat je hond nooit iets doet, als elk ander. Onmogelijk.kooi schreef:Ook in dat geval snap ik nog steeds niet dat jij 'er alles aan gedaan' hebt om dit te voorkomen?Suusz27 schreef:Incidenten gebeuren niet alleen in losloopgebieden, hoe vaak er voor mijn deur in de bebouwde kom wel geen hond de straat over rent omdat ze Muis naar buiten zien komen.. (groenstrookJE voor mijn deur)Fotogravinnetje schreef:Hoe kan jouw aangelijnde klapkaak met een muilkorf om een labrador kapot maken? Of heb je geen muilkorf omgedaan en dus niet alles eraan gedaan om het te voorkomen?Suusz27 schreef:Het zat er aan te komen en toch schrik ik als SPA eigenaar hier wel een beetje van, maar ben zeker van mening dat er iets moet gebeuren!
Die anonieme tiplijn ben ik ook wel benieuwd naar, hoe ze zulks zien. Zo ook wat ze gaan verstaan onder een ernstig bijtincident, ik hoop mens-hond maar ook zeker hond-hond waarbij wel gekeken wordt naar waarom het begonnen is.
(Voor sommige mensen hier is dat wellicht niet relevant omdat een ander ras minder schade aanricht maar als een labrador in mijn aangelijnde klapkaak vliegt en die besluit iets terug te doen, vind ik de schuld eerlijk gezegd niet bij de klapkaakeigenaar liggen als die er alles aan gedaan heeft dit te voorkomen.)
Ik ben het er overigens wel mee eens dat er ook gekeken moet worden wie de uitlokker was
Als je er werkelijk alles aan doet, dan gebeurt het gewoon niet. Wat er ook op jouw hond afgevlogen komt, je hebt er voor te zorgen dat hij dat niet sloopt. Wanneer je dit niet kunt garanderen dan hoort jouw hond niet in de openbare ruimte thuis.
Overigens geeft een muilkorf ook weleens een vals gevoel van zekerheid, er zijn situaties geweest waarin honden zich daar uit of langs wisten te wurmen met hun klapperende kaken.
Ik hoop dat dit beleid ertoe zal leiden dat die dieren niet meer worden gefokt. Ook in hun belang.
Dat begint met het ontmoedigen van de kopers. Goede plannen dus dit.
Maar als ik in een aanlijngebied met met hondvriendelijke aangelijnde klapkaak loop en er komt een labrador de hoek om zijlen die vol in mijn klapkaak klapt, dan is het mijn verantwoordelijkheid dat mijn klapkaak niks sloopt maar wel gesloopt wordt?
Nee zo werkt het in mijn ogen niet, en uiteraard spring ik er meteen tussen en weet hoe te handelen. Alhoewel tussen, de keer dat Muis is aangevallen krijsde ze als een speenvarken, zich verstoppend achter mijn benen.
Met dit beleid zullen deze honden minder aangeschaft worden door de echte liefhebbers maar de tokkies heb je hier niet mee denk ik.