Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Er zit beweging in de zaak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Er zit beweging in de zaak

Ongelezen bericht door Suusz27 »

kooi schreef:
Suusz27 schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Suusz27 schreef:Het zat er aan te komen en toch schrik ik als SPA eigenaar hier wel een beetje van, maar ben zeker van mening dat er iets moet gebeuren!

Die anonieme tiplijn ben ik ook wel benieuwd naar, hoe ze zulks zien. Zo ook wat ze gaan verstaan onder een ernstig bijtincident, ik hoop mens-hond maar ook zeker hond-hond waarbij wel gekeken wordt naar waarom het begonnen is.
(Voor sommige mensen hier is dat wellicht niet relevant omdat een ander ras minder schade aanricht maar als een labrador in mijn aangelijnde klapkaak vliegt en die besluit iets terug te doen, vind ik de schuld eerlijk gezegd niet bij de klapkaakeigenaar liggen als die er alles aan gedaan heeft dit te voorkomen.)
Hoe kan jouw aangelijnde klapkaak met een muilkorf om een labrador kapot maken? Of heb je geen muilkorf omgedaan en dus niet alles eraan gedaan om het te voorkomen?
Ik ben het er overigens wel mee eens dat er ook gekeken moet worden wie de uitlokker was
Incidenten gebeuren niet alleen in losloopgebieden, hoe vaak er voor mijn deur in de bebouwde kom wel geen hond de straat over rent omdat ze Muis naar buiten zien komen.. (groenstrookJE voor mijn deur)
Ook in dat geval snap ik nog steeds niet dat jij 'er alles aan gedaan' hebt om dit te voorkomen?
Als je er werkelijk alles aan doet, dan gebeurt het gewoon niet. Wat er ook op jouw hond afgevlogen komt, je hebt er voor te zorgen dat hij dat niet sloopt. Wanneer je dit niet kunt garanderen dan hoort jouw hond niet in de openbare ruimte thuis.

Overigens geeft een muilkorf ook weleens een vals gevoel van zekerheid, er zijn situaties geweest waarin honden zich daar uit of langs wisten te wurmen met hun klapperende kaken.

Ik hoop dat dit beleid ertoe zal leiden dat die dieren niet meer worden gefokt. Ook in hun belang.
Dat begint met het ontmoedigen van de kopers. Goede plannen dus dit.
Nee als we er 'alles' aan doen spuiten we gewoon elke hond af en is er helemaal geen risico meer. Dan pas kun je garanderen dat honden niet slopen. Jij kunt net zo min garanderen dat je hond nooit iets doet, als elk ander. Onmogelijk.

Maar als ik in een aanlijngebied met met hondvriendelijke aangelijnde klapkaak loop en er komt een labrador de hoek om zijlen die vol in mijn klapkaak klapt, dan is het mijn verantwoordelijkheid dat mijn klapkaak niks sloopt maar wel gesloopt wordt?
Nee zo werkt het in mijn ogen niet, en uiteraard spring ik er meteen tussen en weet hoe te handelen. Alhoewel tussen, de keer dat Muis is aangevallen krijsde ze als een speenvarken, zich verstoppend achter mijn benen.

Met dit beleid zullen deze honden minder aangeschaft worden door de echte liefhebbers maar de tokkies heb je hier niet mee denk ik.
Puppie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herdermixen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Puppie »

Stel je voor: twee mannen in een cafe die ruzie krijgen. De één geeft de ander een uitdagende duw. Situatie 1: De ander geeft hem zo'n harde duw terug dat hij tussen de barkrukken ter aarde stort.
Situatie 2: De ander trekt een pistool en schiet hem dood.

In de eerste situatie kan ik nog achter de reactie van de tweede meneer staan. In situatie 2 echter niet. Die reactie is ver overtrokken en buiten proportioneel agressief. Dit is hoe ik klapkaken zie. Gewapende honden met een kort lontje. Die moeten we gewoon niet in onze samenleving willen. Ik kan ook nog steeds niet begrijpen wat de meerwaarde is voor mensen, om er 1 aan te schaffen. Ik hoor alleen maar: "omdat ze zo lief zijn voor de baas". Ik heb ook een hond die lief is voor de baas maar buiten loopt ze niet met een pistool op zak.

Ik zal nu vast mensen voor het hoofd stoten, maar het is wel mijn eerlijke mening. Het liefst zou ik willen dat er nog verder wordt gegaan. Gewoon een muilkorf om zodra je 1 stap in de openbare ruimte zet.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Suusz27 schreef:
Nee als we er 'alles' aan doen spuiten we gewoon elke hond af en is er helemaal geen risico meer. Dan pas kun je garanderen dat honden niet slopen. Jij kunt net zo min garanderen dat je hond nooit iets doet, als elk ander. Onmogelijk.

Maar als ik in een aanlijngebied met met hondvriendelijke aangelijnde klapkaak loop en er komt een labrador de hoek om zijlen die vol in mijn klapkaak klapt, dan is het mijn verantwoordelijkheid dat mijn klapkaak niks sloopt maar wel gesloopt wordt?
Nee zo werkt het in mijn ogen niet, en uiteraard spring ik er meteen tussen en weet hoe te handelen. Alhoewel tussen, de keer dat Muis is aangevallen krijsde ze als een speenvarken, zich verstoppend achter mijn benen.

Met dit beleid zullen deze honden minder aangeschaft worden door de echte liefhebbers maar de tokkies heb je hier niet mee denk ik.
Wat ga je nu opeens draaien?
Hoe kun je nu een hondvriendelijke klapkaak hebben die een andere hond zou verscheuren? En hoe is nu ineens die labrador de hond met de erfelijke aanleg om andere honden te verscheuren?

als jouw hond bij jou voor de deur in aangelijnde toestand, een andere hond verscheurt die op hem afgevlogen komt, dan heb jij wat mij betreft er niet alles aan gedaan om dat te voorkomen.

Als we er alles aan zouden doen zou iedere klapkaak worden afgemaakt, ja.
Maar dat kan nu eenmaal niet, wel kunnen we er voor zorgen dat ze niet meer worden aangeschaft en dus niet meer worden gefokt. Ook niet door en voor tokken.

Weet je, iedere keer wanneer ik de straat op ga met mijn hond, ervaar ik een bepaalde mate van stress.
Ga ik een klapkaak tegen komen deze keer? Op welke manier kan ik die ontwijken? Wat als die losloopt?
Wat als die op mijn hondje afkomt denderen? Houdt die baas hem tegen? Komt die hond gewoon om te spelen, of scheurt die dadelijk mijn hond aan stukken?

Het was voor mij een belangrijke overweging om maar geen nieuwe hond meer te nemen. Voordeel van het overlijden van mijn hond? Ze kan in ieder geval niet meer worden verscheurd door een klapkaak. :ugh:

In de afgelopen dagen al weer drie close encounters.

De minst angstige gisteren. We zagen iemand met een kk aankomen en konden ruim op tijd de weg oversteken. En volgens mijn zus was deze wel oké.

De avond ervoor was hachelijker. Ik kwam rond 0.30 uur terug van mijn wandeling met het hondje en onverwacht kwam er van om de hoek een jonge vrouw aan met twee honden, waarvan 1 een kk. Deze wilde met een luid gebrul op mijn hondje afkomen en het dametje kon hem ternauwernood bedwingen.
Ik dook met mijn hondje achter een auto weg, maar de hond sleurde dat mevrouwtje mee achter ons aan, dus ik draaide nog maar weer de andere kant op. Met veel moeite kreeg ze hem mee. Nog steeds met mijn hond uit het zicht achter die auto, zag ik het sleuren van de vrouw nog een poosje doorgaan, terwijl de kk bleef omkijken en onze kant weer op willen.
Trillend op mijn benen en met hartkloppingen, ging ik mijn huis binnen.

Diezelfde dag, maar dan een paar uur eerder aan de wandel met zusje.

Joena had last van verstopping en zat te persen op haar ontlasting toen zus een kk spotte die los met de baas onze richting op kwam. Zij kon nog wegglippen, maar mijn hondje zat daar nog.

Een klein hondje op haar meest kwestbaarst en daar komt dat ding aangedenderd.
Hou je hond bij je, riep ik. Maar dat had geen effect. Joena was klaar dus ik probeerde met haar weg te komen door snel de andere kant uit te lopen. Hou je hond bij je, riep ik nog eens. En nog eens. Terwijl die achter ons aan bleef komen.

Ondertussen kwam de man dichterbij en vroeg aan mij waarom hij zijn hond bij zich zou moeten houden, want die deed niks.

Maar goed, dat wéét je dus tegenwoordig niet meer hè? En ik wil dat soort Russische roulette niet hoeven spelen.

Dat je niet weet of dat gevaarte dat op je hondje afgestoven komt, je hondje gaat verscheuren. Maar dat je je ervan bewust bent dat die kans er wel in zit.

Dat zijn de omstandigheden waarmee de 'gewone' hondenbezitter vandaag de dag zijn hond moet uitlaten.
Kun jij je dat voorstellen? Hoe dat moet zijn? Is er enige manier waarop je vindt dat dit aanvaardbaar is?

Omdat jij en velen met jou uit het onuitputtelijke aanbod van hondenrassen, nu net die ene wil kiezen die dodelijk kan zijn voor zijn eigen soort, dwing je andere hondenbezitters om op deze manier te moeten leven met hun hond.

Dus ja, als je kiest voor zo'n hond, dan moet jij de lasten dragen. Altijd kort aangelijnd, met een muilkorf.
En dan maar hopen dat dat ervoor gaat zorgen dat die rassen van de straat verdwijnen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

kooi schreef:
Ondertussen kwam de man dichterbij en vroeg aan mij waarom hij zijn hond bij zich zou moeten houden, want die deed niks.

Maar goed, dat wéét je dus tegenwoordig niet meer hè? En ik wil dat soort Russische roulette niet hoeven spelen.

Dat je niet weet of dat gevaarte dat op je hondje afgestoven komt, je hondje gaat verscheuren. Maar dat je je ervan bewust bent dat die kans er wel in zit.
Of dat beest wel of niet iets doet, ik wil geen onbekende hond, wat voor ras dan ook, zonder toestemming van mij bij mijn hond hebben staan. Als ze denken hun beest los te kunnen laten lopen, moet-ie maar onder appel staan en bij zich kunnen houden.
Ik ga al niet meer naar de bossen, gewoon in angst dat je niet weet wat er allemaal los loopt, terwijl het allemaal aangelijnd moet zijn, maar goed, hetzelfde hier in het dorp, van de week zag ik ergens 'n poolhond loslopen en geen eigenaar in de buurt. Ben maar snel omgedraaid een andere kant op.

OH en je wilt niet weten hoe mijn vriendin zich voelt. Haar teckeltje is ook tot gort gescheurt door zo'n 'lieve' klapkaak.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik heb allang geleerd om tegen mensen die hun hond niet bij zich willen houden om het hardst te brullen dat mijn hond schurft, chronische besmettelijke diarree, kennelhoest of net gelijk wat heeft. ;)
Echt, het lost zoveel op. Je moet niet met eencelligen in discussie willen. Nu vind ik van de meeste honden hier in de buurt het prima als ze komen buurten hoor (Rhodi is bijzonder lief met andere honden), maar ik weet prima dat een aantal van de chronische loslopers gewoon zelf geen vriendelijke honden zijn. En dan wil ik geen gesodemieter.

In het begin moest ik constant vuurtjes blussen tussen onvriendelijke loslopers en Rhodi, puur en alleen omdat de eigenaren te lamlendig waren hun vervelende klier terug te roepen. Sinds ik ga gooien met allerlei akelige (en kostbare) hondenziekten, kunnen ze ineens wél een lijntje meenemen en aanlijnen. ;)
Afbeelding
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik liep vanmorgen op een stuk fietspad waar ik ruim overzicht heb wat er aankomt e.d. Daar loop ik veel, juist vanwege dat overzicht en omdat hier veel van die kk honden lopen. Maar ja, er staan daar ook een paar bomen. Ik was al een pad niet opgegaan omdat ik daar loslopende honden zag, komt er plotseling achter die paar bomen een kk aanstormen. Los. Hij bleef omgeveer 10 mtr. voor ons staan en kijkt. En baas nergens te zien. Hond draait zich om en aarzelt wat hij zal doen. Ik langzaam terug en zodra het kon Pepper achter een struik gemoffeld. Ik ben toen i.p.v. een rondje maar weer terug gegaan.
Nee, het is niet ontspannend lopen.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Simone-H schreef:Ik liep vanmorgen op een stuk fietspad waar ik ruim overzicht heb wat er aankomt e.d. Daar loop ik veel, juist vanwege dat overzicht en omdat hier veel van die kk honden lopen. Maar ja, er staan daar ook een paar bomen. Ik was al een pad niet opgegaan omdat ik daar loslopende honden zag, komt er plotseling achter die paar bomen een kk aanstormen. Los. Hij bleef omgeveer 10 mtr. voor ons staan en kijkt. En baas nergens te zien. Hond draait zich om en aarzelt wat hij zal doen. Ik langzaam terug en zodra het kon Pepper achter een struik gemoffeld. Ik ben toen i.p.v. een rondje maar weer terug gegaan.
:jank: :cry:
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ik ben het helemaal met Puppie eens en ook met kooi.
Ook ik ervaar stress als ik met mijn honden uitga en heel veel situaties vermijd ik. Ons leven wordt nu al behoorlijk beperkt door de angst dat we een klapkaak met onverantwoordelijke baas tegenkomen.
Het zou het beste zijn als alle klapkaken die nu in asiels zitten niet meer herplaatst worden maar ingeslapen.
Een zachte dood sterven is niet erg voor de hond zelf. Het is het idee van mensen dat zo'n hond moet blijven leven en nog tig kansen moet krijgen. Voor die hond is het niet erg om dood te zijn.
Wat wel erg is, is het lijden van de slachtoffers van dit soort honden. De vreselijke pijnen waar een hond doorheen moet als hij aan flarden wordt gescheurd door zo'n monster. Aan deze ellende moet een einde komen, zo snel mogelijk.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Simone-H schreef:Ik liep vanmorgen op een stuk fietspad waar ik ruim overzicht heb wat er aankomt e.d. Daar loop ik veel, juist vanwege dat overzicht en omdat hier veel van die kk honden lopen. Maar ja, er staan daar ook een paar bomen. Ik was al een pad niet opgegaan omdat ik daar loslopende honden zag, komt er plotseling achter die paar bomen een kk aanstormen. Los. Hij bleef omgeveer 10 mtr. voor ons staan en kijkt. En baas nergens te zien. Hond draait zich om en aarzelt wat hij zal doen. Ik langzaam terug en zodra het kon Pepper achter een struik gemoffeld. Ik ben toen i.p.v. een rondje maar weer terug gegaan.
Wat is een kk?
Simone-H
Zeer actief

Ik heb dat overgenomen uit een eerder bericht, voormij.
Kk is klapkaak. Voorheen beschreef is het als "zo'n hond".
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou blij zijn met een "kk" of welke hond dan ook die op 10 meter blijft staan. :P
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Nanna schreef: want als dit allemaal echt van kracht gaat zie ik de asootjes hun vechthonden wel als een haas inleveren.
Ja en "het kwartje van Kok krijgen we ook terug....
Nee sorry dat zie ik niet gebeuren, ik hoop het wel maar zie het niet gebeuren.
En denk je dat er regelmatig gesurveilleerd gaat worden op de naleving??
Nee hoor denk dat ze alleen met de spuit aan komen rennen als het te laat is voor een ander.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

De goeie moeten onder de kwaden lijden....nou dat dacht ik toch ff niet.

No way dat ik Lola een muilkorf om ga hangen en/of ineens na ruim 9 jaar ga aanlijnen :piew: die hond heeft in al die jaren nog nooit geen gaatje gemaakt bij wat of wie dan ook :piew: simpelweg omdat ik weet wat ik bij me heb en het gebeurt gewoon niet, punt.

Dus ze kunnen alvast anoniem gaan klikken wat mij betreft.
Simone-H
Zeer actief

runninggirl schreef:Ik zou blij zijn met een "kk" of welke hond dan ook die op 10 meter blijft staan. :P

Ik ook, en dat wil ik ook graag zo houden. Maar op dat moment weet je niet wat die hond besluit te gaan doen. Ik was blij dat de afstand vergroot werd.

Vanmorgen was redelijk ontspannen lopen, in de regen, geen hond te zien.
Alleen Pepper vond de regen niet leuk, tis ook nooit goed. :vaag:
Neeltje

Donkere Dame schreef:
Nanna schreef: want als dit allemaal echt van kracht gaat zie ik de asootjes hun vechthonden wel als een haas inleveren.
Ja en "het kwartje van Kok krijgen we ook terug....
Nee sorry dat zie ik niet gebeuren, ik hoop het wel maar zie het niet gebeuren.
En denk je dat er regelmatig gesurveilleerd gaat worden op de naleving??
Nee hoor denk dat ze alleen met de spuit aan komen rennen als het te laat is voor een ander.
Hebben we dat kwartje van Kok ooit terug gekregen??? Kan me dat niet herinneren.
Neeltje

Simone-H schreef:
runninggirl schreef:Ik zou blij zijn met een "kk" of welke hond dan ook die op 10 meter blijft staan. :P

Ik ook, en dat wil ik ook graag zo houden. Maar op dat moment weet je niet wat die hond besluit te gaan doen. Ik was blij dat de afstand vergroot werd.

Vanmorgen was redelijk ontspannen lopen, in de regen, geen hond te zien.
Alleen Pepper vond de regen niet leuk, tis ook nooit goed. :vaag:
Ik doe het ook hoor. Net op het speelveld van de kinderen liep er ook een klapkaak los. Eigenaar was in het speeltuintje met zijn zoontje/dochtertje aan het spelen en lette helemaal niet op de hond. Gelukkig liep ik aan de andere kant van de weg met wat struiken er tussen, maar heb dat beest constant in de gaten gehouden. Aan de andere kant van het veld stond iemand met 2 honden aan de lijn te kijken, die is ook maar omgekeerd.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik vind t prima om mn hond een muilkorf om te hangen, maar laat ze dan ook eens hard gaan controleren op loslopers in aanlijngebieden. Als ik de mensen moet geloven kan de mijne ook voor klapkaak door, dus zal die regel ook wel voor de mijne gaan gelden. Maar dan wil ik ook rustig kunnen lopen met mijn gemuilkorfde hond zonder constant lastig gevallen te worden door loslopers. Ongeacht vriendelijk of niet.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Angelique. schreef:De goeie moeten onder de kwaden lijden....nou dat dacht ik toch ff niet.

No way dat ik Lola een muilkorf om ga hangen en/of ineens na ruim 9 jaar ga aanlijnen :piew: die hond heeft in al die jaren nog nooit geen gaatje gemaakt bij wat of wie dan ook :piew: simpelweg omdat ik weet wat ik bij me heb en het gebeurt gewoon niet, punt.

Dus ze kunnen alvast anoniem gaan klikken wat mij betreft.
Wat zouden eigenlijk de consequenties zijn bij het niet dragen van een muilkorf?
AfbeeldingAfbeelding
Suusz27
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik zou overigens wel zijn voor in aanlijngebied (dus zowel in bos als in bebouwde kom en wijk) zowel korte lijn als muilkorf. Je ziet maar al te vaak bij de ongelukken dat honden aangelijnd zijn maar de baas 'm niet kon houden of de lijn uit z'n vlerken laat schieten (is mij ook gebeurd) of dat de lijn breekt of de musketon het begeeft. Dan kan 'ie tenminste niet gelijk gehakt maken van Fifi.
Ik snap je gedachtengang maar ik denk dat zelfs mijn bankhanger een terrorist wordt buiten.
Dan is echt niks meer mogelijk met de hond, tenzij op eigen grond.

Een meterlijntje en een muilkorf overal, wat kun je dan nog met je hond...

Wandelen maar daar worden ze niet bepaald moe van.

Fietsen, canicrossen, steppen, allemaal onmogelijk met een meterlijntje tenzij je zelf een lilyputter bent misschien.

Flexilijnen mogen ze van mij wel afschaffen, direct en overal, heerlijk!
Meterlijntje binnen de bebouwde kom (en een poepbeleid dan graag. :P) en buiten de bebouwde kom 2,5 of liever nog 5 meterlijn maakt het leven toch een stuk makkelijker.
Een gevangene is nog vrijer
Neeltje

Suusz27 schreef:
Kruimel53 schreef:Ik zou overigens wel zijn voor in aanlijngebied (dus zowel in bos als in bebouwde kom en wijk) zowel korte lijn als muilkorf. Je ziet maar al te vaak bij de ongelukken dat honden aangelijnd zijn maar de baas 'm niet kon houden of de lijn uit z'n vlerken laat schieten (is mij ook gebeurd) of dat de lijn breekt of de musketon het begeeft. Dan kan 'ie tenminste niet gelijk gehakt maken van Fifi.
Ik snap je gedachtengang maar ik denk dat zelfs mijn bankhanger een terrorist wordt buiten.
Dan is echt niks meer mogelijk met de hond, tenzij op eigen grond.

Een meterlijntje en een muilkorf overal, wat kun je dan nog met je hond...

Wandelen maar daar worden ze niet bepaald moe van.

Fietsen, canicrossen, steppen, allemaal onmogelijk met een meterlijntje tenzij je zelf een lilyputter bent misschien.

Flexilijnen mogen ze van mij wel afschaffen, direct en overal, heerlijk!
Meterlijntje binnen de bebouwde kom (en een poepbeleid dan graag. :P) en buiten de bebouwde kom 2,5 of liever nog 5 meterlijn maakt het leven toch een stuk makkelijker.
Een gevangene is nog vrijer
Ik kan nu ook niks met mijn hond omdat die rotbeesten overal rondlopen. Hier in het dorp, in de bossen overal. En ik houd me gewoon aan de regels. Aan de lijn in de bebouwde kom en lange lijn in de bossen, want daar moeten ze ook aangelijnd zijn. Maar goed, ik loop liever niet het risico dat mijn hond verscheurd wordt, dus loop in het dorp met ogen voor en achter en vermijd paden waar geen zijwegen zijn. Boven op de berg lopen in het Ecopark is heerlijk, maar je kunt geen kant op, dus dat doen we maar niet meer.
Suusz27
Zeer actief

Vervelend om te horen dat jullie zo veel last hebben van dit type hond.
Ik herken t (gelukkig) totaal niet met hier in de regio, en vast niet omdat ik een klapkaak heb want ik ben een hele toegankelijke kantoorkut waarvan mensen eerder verwachten dat ik met een chihuahua loop dan met een klapkaak. ;)

Heb regelmatig gesprekken met mensen in de buurt over of zij last hebben van deze problematiek of als ze weer eens verliefd zijn op Muis en ik ze maar eens de minder leuke kanten ook vertel.

Ik vind t oprecht heel vervelend, en verbaas me er enigszins ook over dat jullie nergens kunnen/durven te lopen omdat er zo veel onverantwoordelijke bazen mee lopen blijkbaar. Bedoelen jullie met lopen ook aangelijnd, of enkel los met Sjonnie bazen? Want dan zou je bijvoorbeeld mij ook doodeng vinden...

Jullie halen ook mensagressie aan, iets wat ik raar vind want daar staan deze honden totaal niet om bekend en is ook echt geen raseigenschap.

Ik zie trouwens liever niet standaard heupgordels want daar wordt door de zwaardere jongens zo doorheen getrokken als deze bijvoorbeeld met kliksluiting zijn.
Wel liever knap spul zoals extreme dog gear met haken die onmogelijk kunnen breken. Verbod om je telefoon in je hand te hebben ofzo, want hoe let je anders op je hond (en lijn).
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb gelukkig dat probleem niet met de plekken waar wij wandelen. Ik kom echt heel zelden SPA's tegen in het bos bijvoorbeeld. Toevallig afgelopen weekend nog een loslopende stafford reu met pup erbij, die waren de baasjes kwijt :schrik: Mila heb ik in de hei geparkeerd met een zit en blijf (die houdt niet van pups) zodat Amoz ze kon 'opvangen'. Even later kregen ze de baasjes in het vizier en vertrokken ze weer. Ik denk dat dat voor het eerst sinds een halfjaar is dat ik in dat bos een SPA tegenkwam, terwijl ik er meerdere keren per week loop.
Hier in de wijk zie ik ze wel veel, maar daar loop ik zelf maar heel zelden met hond en dan zijn ze altijd aangelijnd, dus daar heb ik geen last van.
Ik mag blijkbaar van geluk spreken dat het hier echt meevalt met de SPA's in de losloopgebieden net buiten de stad.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ook ik ben zo iemand die met angst loopt.
Vroeger niet, had vertrouwen in iedere hond. Maar na een geknapte musketon en een gesloopte Habibi wel. (door am staff)

En ik ga dat gesprek inderdaad niet aan met iemand van wie ik weet dat die een Staf of Pit heeft.
Het is ontzettend moeilijk om mijn standpunt te laten binnenkomen bij mensen met dit type honden, is mijn ervaring.
En dat doet mij dan weer verdriet of pijn. Dus dat doe ik maar niet meer.
Ik krijg nauwelijks uitgelegd dat ik nog altijd echt in de paniek kan schieten als ik ze tegen kom, kompleet met hartkloppingen en tranen en de hele mikmak.

Hier op het forum zitten -gelukkig- ook bazen zoals jij Suuz, en dat maakt me blij. Niet alleen ellende qua bazen.
En hier spreek ik het dus wel uit.

Maar in real life heb ik opgegeven.
Hooguit bij mensen die zelf een klein hondje hebben, of die eigenlijk niets met honden hebben.
Maar dus niet meer bij eigenaren van dit type honden.
Gewoon echt te vaak mijn neus gestoten.

Mensen die dan bijvoorbeeld zeggen dat hun hond sociaal is, en dat het best meevalt, alleen opvoeding is.
Terwijl hun hond fixerend in de halsband hangt.
Helaas.

Ik ben dus ook erg blij als er maatregelen komen.
Ik hoop alleen dat ze fair gaan zijn, en uitvoerbaar.
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Kan het me heel goed voorstellen dat je na zo'n incident in paniek raakt en daardoor dit soort honden niet meer moet, in paniek raakt en wel kan janken als je ze ziet.
Het had verdorie nooit mogen gebeuren. Daarom mag er van mij ook wel een eis komen aan wat voor spul mensen voor hun SPA gebruiken, action lijntjes en ferplast en name what, is niet geschikt voor een hond met die kracht. (Het nylon trouwens ook niet)

Hoop zelf ook dat er maatregelen komen hoor, want ik kan al die incidenten ook niet meer aanhoren.
In mijn omgeving en de mensen die ik ken met SPA gebeurt t niet maar helaas als ik alle foto's en kranten moet geloven, bleeeehh!

Ik hoop alleen (heel asociaal) dat ik nog wel lekker kan doen met Muis, als wat ze gewend is. Lekker trainen, fietsen, workshops volgen etc.
Trainen doe ik al lekker privé met twee andere klapkaakeigenaren om andere mensen niet met angt op te schepen, kleine moeite.
Aanlijnplicht vind ik ook een goede, al dan moeilijk te handhaven want diep in t bos waar Muis nu even los gaat op overzichtelijke stukken, is toch geen controle :P
Losloopplaatsen verbieden voor klapkaken lijkt me ook een goede. (Laat er dan wel please een stukje strand voor mij overblijven ;-))

Ik hoop dat er een doordacht plan komt, wat voor iedereen leefbaar is en waardoor de angst bij mensen wordt weggehaald. Hét plan ansich, vind ik nog iets lastigs, wát er precies moet gebeuren.
Wel vind ik dat het niet per gemeente moet, maar over het hele land hetzelfde én dat er een goed registratiesysteem moet komen, zo moeilijk hoeven die twee dingen niet te zijn.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Gelukkig zijn ze hier niet of amper (alleen wij met onze Cane Corso's ;), maar een tijd geleden was ik met Pebbles (chihuahua) in Leer, toen er iemand met een kruising Pitbull-Stafford aan kwam. Prachtig dier om te zien, dat moet gezegd worden. Hij werd ook enorm bewonderd door iedereen. De baas ging op een bankje zitten, enkele meters vanaf waar wij zaten en de lus van de riem (waar je de hond vasthoudt) werd om de leuning van het bankje gehangen. Ik heb Pebbles op gepakt en ben verder gelopen, Pebbles uit het zicht houdend van de hond. Het leek er niet op dat hij wat zou doen, maar ik krijg serieus hartkloppingen van het idee dat hij Pebbles uit mijn handen zou trekken en haar zou verscheuren.
Van de week hoorde ik van mijn dochter, die in Leer op school zit, dat deze man altijd bij het station rond hangt, met de hond los. Dan komen zijn vrienden erbij (ook aso's, zoals ze ze dan noemt) met soortgelijke honden en dan krijgen ze ruzie omdat de honden elkaar aanvliegen.

En laatst was ik in Winschoten, in de auto. Man reed, ik had Pebbles op schoot en het raam open, ze hing met haar koppie half uit het raam, naar buiten te kijken. Toen liep er iemand met een klapkaak, ook los. Meneer liep expres vlak voor een auto de straat op, op de voet gevolgd door de hond. De auto stopte natuurlijk en die vent keek zo brutaal de auto in, hij provoceerde duidelijk. Ik heb het raam van de auto dicht gedaan, was doodsbang dat zijn hond Pebbles in het oog zou krijgen en haar uit de auto zou sleuren.
Het is toch te gek dat je ogen voor en achter moet hebben, omdat je bang bent dat je hond vermoord wordt....

Dat is ook de reden dat ik vind dat er wat moet gebeuren en als dat drastisch is, dan is dat maar zo. Ik zou dus met plezier mijn Cane Corso's muilkorven. Doordat ik ook kwetsbare hondjes heb (trouwens, minder kwetsbare honden hebben ook geen schijn van kans tegen een klapkaak) weet ik ook precies hoe die mensen zich voelen en hoe beangstigend het tegenwoordig is om met je hond over straat te gaan. Ik word al misselijk bij het idee dat zo'n hond zich gaat uitleven op mijn kleintjes.
AfbeeldingAfbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Op zich vind ik de klapkaken leuke honden en meestal erg mensvriendelijk.
Maar,.......................sinds in 2013 mijn Rottweiler oma uit elkaar getrokken werd door een Stafford kijk ik er anders tegenaan. Niet als ik zonder hond buiten ben, maar met hond is een ander verhaal, het maakt je angstig en zorgt ervoor dat je niet meer lekker ontspannen je hond uit kan laten. Daar baal ik enorm van want juist daar genoot ik zo van !!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ook ik loop in een wijk met heel veel stafford(kruisingen) en ambull(kruisingen). Zo even uit mijn hoofd lopen er een stuk of 8 à 10 rond. Plus nog een tweetal boerboels en één dogo. Is wel een wisselend aantal want vaak zie je ze als pup/jonge hond en verdwijnen ze daarna weer even rap.
Gewoon een vinexwijk in Arnhem-Zuid. Geen prachtwijk. Maar wel met eigenaren die óf kwaad worden als je rap verdwijnt met jouw honden óf lachend roepen dat het maar goed is dat je wegloopt omdat ze anders 'wel even gehakt van die stomme honden van je maken' (sic!).
Deze figuren terroriseren het uitlaatgebied hier.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zou willen dat ik uit kon wijken naar klapkaakloze gebieden, maar hier lopen ze overal. Los in het park, aangelijnd in de wijk. Dat ze aangelijnd zijn stelt mij niet tot nauwelijks gerust. De honden trekken, zijn retesterk, sterker dan hun baasjes, en sterker dan de lijnen, en ze hebben vaak helemaal geen goede uitrusting. Er loopt hier bijvoorbeeld een mevrouw met een oppasklapkaak, lijntje aan de halsband. Die halsband zit alleen zo ruim dat hij maar een stapje naar achter hoeft te doen om er uit te vliegen. "Gelukkig" trekt dat beest enorm, dus vooralsnog is er nog niks gebeurd... Overigens bij de meeste klapkaken die ik zie heeft een halsband uberhaupt weinig nut vanwege die enorm dikke nekken. Dus nee, alleen aangelijnd stelt mij niet gerust. Ik wil een muilkorf zien (daar loopt er hier slechts één mee, dat is de enige waarvoor ik niet direct rechtsomkeert maak).

Suusz27 schreef:Jullie halen ook mensagressie aan, iets wat ik raar vind want daar staan deze honden totaal niet om bekend en is ook echt geen raseigenschap.
Desalniettemin gebeurt het natuurlijk vaak genoeg dat een klapkaak een mens grijpt ipv een hond. Je hoeft alleen maar even door Dier en Leed hier te kijken. En zelfs hier in Algemeen staat een topic van een paar dagen oud van twee mensen die door de hond van de buren ernstig toegetakeld zijn.

Even een quote:
"Voor mensen die dol zijn op cijfers hier een registratie van hond => mens aanvallen in de USA en Canada over de periode van 1982 - 2016.
Even wat cherry picking:
Waar pitbulls en hun kruisingen 4.9% van het hondenbestand uitmaken, nemen ze 69% van het aantal hond => mens aanvallen met fysiek letsel voor hun rekening. Daaronder 64% van de aanvallen op kinderen, 74% van de aanvallen op volwassenen, 55% van de aanvallen met overlijden van het slachtoffer tot gevolg en 74% van de aanvallen die leidden tot verminking van het slachtoffer."

http://www.animals24-7.org/2017/01/03/d ... 1982-2016/

Ik vind het dus helemaal niet zo gek dat mensagressie er bij gehaald wordt.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

mijke schreef:Ik zou willen dat ik uit kon wijken naar klapkaakloze gebieden, maar hier lopen ze overal. Los in het park, aangelijnd in de wijk.
Nou Mijke, ga eens wandelen in Noorddijk zou ik zeggen :wink:
Moet te doen zijn vanaf Selwerd, een prachtig losloopgebied met veel water en geen verkeer.
Uren kun je er onbezorgd wandelen.
Ik kom er welgeteld heel soms éen Stafford tegen en die is altijd aangelijnd en heeft een verantwoordelijke baas.
Het gebied rond Kardinge zou ik vermijden, daar lopen idd veel honden vanuit Beijum waar ik met een grote boog omheen zou lopen.
Ik realiseer me dat ik bof met zó weinig KK ellende.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Hoe kijken de mensen er naar die een ras of kruising hebben die op een hoog-risico-hond lijkt? Een boxer x labrador, een beauceron, etc?
Wanneer lijkt een hond er op?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”