Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tobi wordt lastiggevallen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: Tobi wordt lastiggevallen.

Ongelezen bericht door 63673J »

Ri@nne schreef:
Kruimel53 schreef:Langzamerhand wel een eind OT maar toch: ik kom het op cursus ook heel vaak tegen. Dat eigenaren echt volstrekt geen benul hebben en helemaal niet zien wat hun eigen hond en de andere hond(en) zoal tegen elkaar zeggen. Soms besteed ik de helft van de cursus aan het uitleggen van gedrag van honden onderling, wanneer en waarom het handig is om je pup uit een situatie te halen. Dat soort zaken.

Ik kwam laatst een stoere kerel met een sjiewawa tegen die de dreumes ff op de arm nam toen de IJzen de hoek om kwamen. Gelijk had 'ie, dat heb ik ook tegen hem gezegd. Al bedoelen de heren het goed, ze zijn lomp en zo'n onderdeur is maar zo kapot.

Ik wou dat ik jou een keer tegenkwam..! Ik krijg alleen maar commentaar, scheldpartijen en bedreigingen :schrik: Omdat ik mijn bloedeigen hondje optil als ik het even niet vertrouw..
Ik deed het ook met Polly hoor, optillen. Krap 5 kilo, en geboren met een totaal verwrakt skeletje, die liet ik echt niet als speelgoed gebruiken, en dan kreeg ik ook altijd de wind van voren van al die mensen die hun eigen hond niet onder controle wensen te houden.

Nu ook weer, met mijn oppashondjes. Ik loop met een beagle en een oud wit hondje, blind aan 1 oog, vrijwel doof, artrose, die werd laatst ook gegrepen door een RR van nu bijna een jaar oud. Ik kreeg die hond bijna niet weg, en die man maar schreeuwen dat ik het moest laten gaan want dan regelden ze het zelf. Ja hoor, tuurlijk. Ik vroeg of hij z'n hond voortaan bij zich wilde houden, omdat ze natuurlijk helemaal geen partij voor elkaar waren en honden bovendien hier aangelijnd moesten. Waarop hij zei: oh, speel je in je vrije tijd ook nog voor politieagent en ga je me nou lekker aangeven, stoer hoor! En dat ik voortaan maar ergens anders moest gaan lopen als het me niet aanstond. Om te janken dat soort mensen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Dat de situatie anders is als je een klein hondje hebt, begint mij ook duidelijk te worden.
Mensen laten hun loebassen gewoon hun gang gaan, lekker nonchalant want zij hebben niks te vrezen. Als ze zien dat jij je hondje aangelijnd hebt en dat diertje van angst in elkaar kruipt, dan roepen ze eens van loebas, kom hier, of ze fluiten. In het beste geval blijven ze op afstand staan kijken hoe jij het oplost.

Vanmorgen op het bankje bij het park. Komen er twee mannen aan met twee labs, een retriever, een terrier, een rotti en een staff.

De staff had een stok in de bek en had geen belangstelling, de retriever en de terrier benaderden Joena voorzichtig.
Maar de labs en de rotti waren van dik hout. Hondje kruipt piepend onder de bank. De heren zien dit, maar lopen op hun gemakje door. Hun een zorg toch? :boos:

Jorla was ook een bangerd, maar die had haar uiterlijk nog mee. Als iemand dan riep hij doet niks, kon ik nog zeggen: Zij wel, daarom heb ik haar aangelijnd. :cool2:

Voordeel van dit hondje is dat ze mensen aan het lachen brengt. Mensen vinden haar grappig en schattig en ik krijg zo veel vriendelijke gezichten. :sunny:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Acuut omdraaien als je ze weer ziet. Eerlijk gezegd ben ik blij voor je dat het niet escaleerde toen jij Tobi op ging tillen terwijl zij erboven hingen. Het is te zot voor woorden dat die mensen het gedrag van hun duo op dat moment niet konden onderbreken.
Mijn hond zou eerlijk gezegd niet meer naar de andere hond toe mogen als hij niet "normaal" kan doen en een andere hond regelmatig op zijn rug gaat liggen ter overgave.
Ze hebben niets met elkaar te schaften vind ik. Leuk als loslopende honden het goed met elkaar kunnen vinden, maar als dat niet zo is, is dat m.i. ook wel vrij snel duidelijk. Dan heb je je honden bij je te houden, groet je elkaar tijden passeren en kan iedereen daarna weer vrolijk zijn weg vervolgen.
63673J

Kruimel53 schreef:
jvanringen schreef:
Ri@nne schreef:
Kruimel53 schreef:Langzamerhand wel een eind OT maar toch: ik kom het op cursus ook heel vaak tegen. Dat eigenaren echt volstrekt geen benul hebben en helemaal niet zien wat hun eigen hond en de andere hond(en) zoal tegen elkaar zeggen. Soms besteed ik de helft van de cursus aan het uitleggen van gedrag van honden onderling, wanneer en waarom het handig is om je pup uit een situatie te halen. Dat soort zaken.

Ik kwam laatst een stoere kerel met een sjiewawa tegen die de dreumes ff op de arm nam toen de IJzen de hoek om kwamen. Gelijk had 'ie, dat heb ik ook tegen hem gezegd. Al bedoelen de heren het goed, ze zijn lomp en zo'n onderdeur is maar zo kapot.

Ik wou dat ik jou een keer tegenkwam..! Ik krijg alleen maar commentaar, scheldpartijen en bedreigingen :schrik: Omdat ik mijn bloedeigen hondje optil als ik het even niet vertrouw..
Ik deed het ook met Polly hoor, optillen. Krap 5 kilo, en geboren met een totaal verwrakt skeletje, die liet ik echt niet als speelgoed gebruiken, en dan kreeg ik ook altijd de wind van voren van al die mensen die hun eigen hond niet onder controle wensen te houden.

Nu ook weer, met mijn oppashondjes. Ik loop met een beagle en een oud wit hondje, blind aan 1 oog, vrijwel doof, artrose, die werd laatst ook gegrepen door een RR van nu bijna een jaar oud. Ik kreeg die hond bijna niet weg, en die man maar schreeuwen dat ik het moest laten gaan want dan regelden ze het zelf. Ja hoor, tuurlijk. Ik vroeg of hij z'n hond voortaan bij zich wilde houden, omdat ze natuurlijk helemaal geen partij voor elkaar waren en honden bovendien hier aangelijnd moesten. Waarop hij zei: oh, speel je in je vrije tijd ook nog voor politieagent en ga je me nou lekker aangeven, stoer hoor! En dat ik voortaan maar ergens anders moest gaan lopen als het me niet aanstond. Om te janken dat soort mensen.
Ja, akelig volk. En weet je wat het erge is? Dat je dan als fatsoenlijke hondeneigenaar gebiedsverbod krijgt omdat dat soort Tokken de openbare ruimte overnemen..
Zijn hond loopt altijd los en luistert voor geen meter, ik loop er dus ook niet meer op de tijden dat hij er een kans is dat hij er ook loopt. Mega-irritant, maar ja.
63673J

Kruimel53 schreef:
jvanringen schreef:
Ri@nne schreef:

Ja, akelig volk. En weet je wat het erge is? Dat je dan als fatsoenlijke hondeneigenaar gebiedsverbod krijgt omdat dat soort Tokken de openbare ruimte overnemen..
Zijn hond loopt altijd los en luistert voor geen meter, ik loop er dus ook niet meer op de tijden dat hij er een kans is dat hij er ook loopt. Mega-irritant, maar ja.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Vandaag kwam ik de rottweiler en het baasje net op het laatste stukje tegen. De hond was druk in de bosjes aan het snuffelen, en het baasje liep meteen naar mij toe. Ze vroeg hoe het met Tobi ging en dat ze wel geschrokken was van gisteren. Ze had er buikpijn van, blabla. Ik heb gezegd dat ik het ook echt niet leuk vond en het wachten is tot het fout gaat. We hebben het er nog over gehad en kwamen tot de conclusie dat die twee honden samen vooral het gevaar zijn. De rottweiler nu had totaal geen aandacht voor Tobi en Tobi ook niet voor haar. Maar ze gaf wel aan dat ze haar hond zal aanlijnen als ze weer met de andere hond loopt en ik hun tegenkomen.

Stelde me wel gerust dat zij het zelf dus ook niet normaal vond hoe het gegaan was en dat de honden elkaar nu gewoon negeerde en er geen spanning was verder.

Nu nog alleen die straathond en baasje tegenkomen en een praatje maken. Heb zelf het gevoel dat zij totaal niet doorheeft hoe haar hond op andere honden reageert en wat dat veroorzaakt.
_Esmee
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

tobi__ schreef:Vandaag kwam ik de rottweiler en het baasje net op het laatste stukje tegen. De hond was druk in de bosjes aan het snuffelen, en het baasje liep meteen naar mij toe. Ze vroeg hoe het met Tobi ging en dat ze wel geschrokken was van gisteren. Ze had er buikpijn van, blabla. Ik heb gezegd dat ik het ook echt niet leuk vond en het wachten is tot het fout gaat. We hebben het er nog over gehad en kwamen tot de conclusie dat die twee honden samen vooral het gevaar zijn. De rottweiler nu had totaal geen aandacht voor Tobi en Tobi ook niet voor haar. Maar ze gaf wel aan dat ze haar hond zal aanlijnen als ze weer met de andere hond loopt en ik hun tegenkomen.

Stelde me wel gerust dat zij het zelf dus ook niet normaal vond hoe het gegaan was en dat de honden elkaar nu gewoon negeerde en er geen spanning was verder.

Nu nog alleen die straathond en baasje tegenkomen en een praatje maken. Heb zelf het gevoel dat zij totaal niet doorheeft hoe haar hond op andere honden reageert en wat dat veroorzaakt.
Nou fijn in ieder geval dat deze eigenaar wel in zag dat het niet helemaal ok verliep, en dat ze nu naar je toe is gekomen en aan heeft gegeven dat ze haar eigen hond voor de zekerheid bij zich zal houden in het vervolg bij passeren als ze met de andere hond oploopt. En ook voor mijn gevoel wel in de gaten houdt hoe haar hond alleen reageert op Tobi. Vanavond dus totaal niet. Dus zoals ze aangeeft is ze wel geschrokken van hoe de honden samen op Tobi reageerden.

Ik zou dan ook gewoon passeren en niet alsnog de honden naar elkaar toe laten gaan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

tobi__ schreef:Vandaag kwam ik de rottweiler en het baasje net op het laatste stukje tegen. De hond was druk in de bosjes aan het snuffelen, en het baasje liep meteen naar mij toe. Ze vroeg hoe het met Tobi ging en dat ze wel geschrokken was van gisteren. Ze had er buikpijn van, blabla. Ik heb gezegd dat ik het ook echt niet leuk vond en het wachten is tot het fout gaat. We hebben het er nog over gehad en kwamen tot de conclusie dat die twee honden samen vooral het gevaar zijn. De rottweiler nu had totaal geen aandacht voor Tobi en Tobi ook niet voor haar. Maar ze gaf wel aan dat ze haar hond zal aanlijnen als ze weer met de andere hond loopt en ik hun tegenkomen.

Fijn! Hopelijk ziet het andere baasje ook dat het geen leuk gedrag is en wil ze ook zonder gedoe meewerken.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Kijk, dat is top! Wellicht werd ze de vorige keer ook overvallen door het gedrag van haar eigen hond en had ze wat tijd nodig om het te laten bezinken en te bedenken wat ze er eigenlijk van vond en hoe ze er in het vervolg op zal reageren. Fijn dat ze al uit jezelf naar je toe kwam! Dat loopt een stuk rustiger stel ik me voor, wetende dat dat ene baasje in ieder geval hetzelfde er tegen aan kijkt als jij en zelf adequate maatregelen zal nemen voortaan. :ok:
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

tobi__ schreef:Dank je voor de reacties, sterkt mij toch wat meer dat het inderdaad niet klopt. Ging mezelf bijna schuldig voelen dat Tobi ging liggen :19: De volgende keer lijn ik Tobi sowieso aan als ik ze tegenkom en zal dan ook vragen of zij dit ook willen doen. Als dat niet gebeurt zal het een ander soort gesprek worden.
Je kan het ook gewoon ontlopen, heeft Tobi nergens last van :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”