Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup stinkt uit oren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pup stinkt uit oren

Ongelezen bericht door malinois »

Benthe schreef:
Lizzie. schreef:
MarionG schreef:
Domor schreef:Qua brokken bevallen nutro choice me het beste aan brok. Maar op zich kan een hond inderdaad wel vegetarisch gevoerd worden, mits het voer optimaal in elkaar zit. Dit in tegenstelling tot een kat, die een obligate carnivoor is. Toch raad ik het in het eerste jaar zeker af. Het is veel lastiger om een goede vegetarische brok te maken waar voor pups voldoende in zit dan voor volwassen honden. Daarnaast heb je dan ook een duidelijker startpunt hoe vaak ze problemen met hun oren en huid hebben.

Ik doe het zelf niet, een goede brok met een schappelijk vleesgehalye dat goed verteerbaar is en betaalbaar (orijen e.d. vallen voor mij daarom af) waar de hond het goed op doet is voor mij ideaal. Ik ben zelf ook geen vegetarier dus die drive zit er bij mij ook niet achter.
Ik heb nu Eukanuba brokken voor hem.
oei, daar zou ik gelijk mee stoppen, word ook wel jeukanuba genoemd, meeste honden kunnen niet tegen dat merk.

Dat vind ik dan weer zo kort door de bocht.. als haar hond het er goed op doet dan mooi zo laten.. De ene hond wordt 20 met Aldi voer de andere met een ander merk of met vers voer..
Nou zo goed doet ie t niet blijkbaar... die oren kunnen er wel degelijk mee te maken hebben
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Lizzie. schreef:
Benthe schreef:

Dat vind ik dan weer zo kort door de bocht.. als haar hond het er goed op doet dan mooi zo laten.. De ene hond wordt 20 met Aldi voer de andere met een ander merk of met vers voer..
Zoals je heb kunnen lezen heeft de hond oor ontsteking, dus de hond doet het er niet goed op. Oor ontsteking is vaak gerelateerd aan voeding.

En zoals je zult weten zullen heel veel dingen dan uitgesloten moeten worden, het kan aan voeding liggen, het kan aan het haar in de oren liggen, het kan iets vanaf de geboorte zijn.... Het kan zelf een allergie vanuit buitenaf zijn of iets wat in huis zit...
MarionG
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MarionG »

Hij heeft geen oorontsteking, dat heeft de dierenarts gecontroleerd. En Eukanuba krijgt hij pas sinds gister (beetje gemixt met het oude voer).
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

MarionG schreef:Hij heeft geen oorontsteking, dat heeft de dierenarts gecontroleerd. En Eukanuba krijgt hij pas sinds gister (beetje gemixt met het oude voer).
Oren horen niet te stinken en dat ze vies zijn is toch een signaal dat het niet goed zit.
Mag ik vragen waarom je voor eukanuba kiest er zijn namelijke veel betere brokken en die ook nog eens stukken goedkoper zijn.
Afbeelding
MarionG
Vaste gebruiker

Lizzie. schreef:
MarionG schreef:Hij heeft geen oorontsteking, dat heeft de dierenarts gecontroleerd. En Eukanuba krijgt hij pas sinds gister (beetje gemixt met het oude voer).
Oren horen niet te stinken en dat ze vies zijn is toch een signaal dat het niet goed zit.
Mag ik vragen waarom je voor eukanuba kiest er zijn namelijke veel betere brokken en die ook nog eens stukken goedkoper zijn.
Nee ik snap dat dat niet normaal is daarom vraag ik me ook af wat het zou kunnen zijn. Ik heb nu puur oor gebruikt en er komt wel viezigheid los. Het is al een stukje beter geworden. Als het niet helemaal weg gaat dan ga ik terug naar de dierenarts.

Ik heb info gevraagd bij de dierenwinkel en die raadde me Eukanuba aan.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Hoe gaat het nu met de oortjes? Is het al wat verbeterd?
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
MarionG
Vaste gebruiker

lieveheersbeestje83 schreef:Hoe gaat het nu met de oortjes? Is het al wat verbeterd?
Inmiddels al de 2e kuur voor oorontsteking. Het ging niet over en ben naar de dierenarts gegaan. Dit keer was er wel iets te zien en heeft hij zalf gekregen, dat moest ik een week lang, 2x per dag in z'n oren spuiten.

Het is over gegaan maar kwam direct weer terug. Nu heb ik weer zalf gekregen, dit keer voor 2 weken. Nog een week te gaan nu, het gaat gelukkig al een stuk beter!

En die stank kwam echt uit z'n oren, nu z'n oren beter worden stinkt hij niet meer! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”