Sinds 3 weken hebben we er een Heidewachtel pup bij die nu een goeie 11 weken oud is. Genaamd Max den Derde (yep, tis de 3de max...gemakkelijk en te lui om iets anders te verzinnen
Hij woont hier samen met mijn duitse herderteef Senna van 7. Dat was even aankijken hoe dat ging omdat Senna niets van andere honden moet hebben maar ik heb ze voorzichtig met elkaar geintroduceerd en ondanks dat Senna de eerste paar dagen niets van de pup moest hebben is ze langzaam ontdooid en nu is het dikke mik tussen die 2. Ik sta er versteld van wat ze allemaal accepteerd van die duivel.
Max is nu na 3 weken al bijna helemaal zindelijk, gaat al zitten op commando, zitten als zijn eten er aan komt, slaapt de hele nacht door in zijn bench dus daar verder geen klachten. Pupje doet het super.
Maar.....dat beest heeft energie voor 6 pups. Speelt de godsganse dag met Senna (die hem overigens prima corrigeerd als hij te ver gaat) maar soms weet hij niet van ophouden en bijt dan naar alles wat beweegt inclusief mijzelf. Wat is nu de beste manier om een pup tot kalmte te krijgen want hij gaat vaker gewoon te ver. Hij is geboren op 24 december, komt uit de bijbelbelt dus je zou zeggen er moet iets goddelijks inzitten maar ik zou zweren dat ik af en toe horentjes op zijn kop zie
Verder wil ik nu wel eens weten hoe ver ik met hem mag lopen. Ik ga 3 a 4 keer per week naar het bos met de herder, Max gaat nu ook mee. Ik heb de route al drastisch ingekort tot een minuut of 20-30 waarvan ik hem deels nog draag maar dat wil hij niet meer. Ik heb zoiets van ik ga op mijn gevoel af en hij geeft wel aan wanneer hij te moe is maar je hoort en leest van alles.