Bonnie F schreef:Ik heb Zappa laten castreren omdat hij simpelweg niet met zijn hormonen om kon gaan en ik hem echt bedrukt vond. Eerst chemisch geprobeerd en voila, van een hysterische, bemoeizuchtige idioot naar een speelse, te begeleiden idioot. De doorslag was dat hij weer speels, vrolijk en grappig werd. Toen het mes er maar in gezet. Qua bespiering heeft hij wel iets ingeleverd en zijn vacht is veranderd. Minder mooi en het verharen duurt langer. Maar daar heeft hij geen last van.
Hier ongeveer hetzelfde. Uiteindelijk op zijn 5e de knoop (ballen) doorgehakt, want hij was compleet gestoord en er viel niet mee te lopen buiten:
alleen al een plasje van een andere reu gaf complete hysterie, laat staan als hij een andere reu zag
Eenmaal in huis was het weer een fantastische hond, maar buiten was hij een totale ramp op 4 poten en hij speelde dus totaal niet, hij rende niet, hij
was alleen maar totaal gefocused op andere reuen en compleet gestrest.
Ook eerst chemisch laten castreren en na een paar weken kreeg ik ineens een hond te zien die bereikbaar was, die ineens even gek ging rennen en
tijd had voor wat leuke dingen buiten.
Toen hem dus definitief laten castreren.
Hij houdt nog steeds niet van middelgrote tot grote reuen, maar is daar niet meer constant mee bezig. Hij kan ontspannen buiten en ziet hij dan
een andere reu dan gaat hij nog steeds even tekeer, maar is wel bereikbaar en het zakt ook weer af (eerder bleef hij net zolang hysterisch buiten
totdat we weer thuis waren).
Hij is gelukkig niet aantrekkelijk geworden voor andere reuen, dus geen last van rijden of achtervolgingen.
Teven en pups vindt hij nog steeds leuk en hij is nu ontspannen genoeg om daar ook even mee te spelen.
Zijn vacht is wel voller geworden en inderdaad langer verharen en ja, wat minder gespierd/strak geloof ik ook wel.
Honger had hij altijd al, dus dat is niet veranderd.
Ja, ik vind het ook 'zonde' van een reu om hem te castreren, daarom is hij ook pas met zijn 5e gecastreerd, maar soms is het niet anders
vanwege medische redenen of vanwege zulke opspelende hormonen waardoor het voor de mens én de hond niet leuk meer is.
Ik vind zo'n hond dan echt niet ineens 'verminkt' of minder hond, mijn hond is gewoon nog een reu... en ja liever had ik hem nog met
ballen gezien, maar ook zonder ballen blijft hij gewoon een hond.