Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: Handig?

Ongelezen bericht door Dingo »

Arrianne schreef: Slapen op de slaap kamer..Gimli komt in elk geval pertinent niet OP bed.. ze heeft wel een aantal nachten beneden geslapen..enkel het verschil met beneden en boven slapen is..dat ze boven tot 6:30 aan 1 ruk slaapt.. om half zeven zet ik haar op ons dak terras..waar ze vervolgens poept en plast.. (ze plast en poept al zeker twee weken niet meer op onze slaap kamer.. ze blijft dan keurig nog een half uurtje op haar kleedje liggen..dan ga ik douchen en aankleden om haar vervolgens rond acht uur gewoon uit te laten..slaapt ze beneden..(in bench).. wordt ze om 3 uur half 4 wakker..blaft piept .. Ik eruit..aankleden..gauw met hond naar buiten.. poepte ze ook wel.. (plassen had ze meestal al in de bench gedaan.. :cry: ).. enkel als ik haar vervolgens weer terug zette in de bench.. bleef ze zeker nog een uur mopperen.. met dat gevolg dat ik er na een week niet meer uitzag van het slaap gebrek..Ik heb dus gezegd..tot ze zinderlijk is..gewoon maar op de slaap kamer slapen..en dan gaat ze echt naar beneden... of...is dat te laat..????

gr, Arrianne
ik word hier dus echt niet goed van....lees hetzelf nog eens over...
Omdat jij er niet uitzag, moet je hond zich maar aanpassen, omdat je anders slaapgebrek hebt...als je hond dus plast in een bench(waar ik al helemaal geen voorstander van ben) ben je dus te laat.....dus gewoon iets eerder eruit ;) ;)
Als je een pup aanschaft, weet je dat er een hoop bij komt kijken, en 1 ding daarvan is je nachtrust...tja, als je graag uitgeslapen wakker wilt worden, had je geen hond moeten nemen...
Ik zie er liever niet uit, en een hond hebben die niet op hoeft te houden wanneer het mij uitkomt, dan lekker een half uurtje extra te pakken, maar dat mijn hond een half uur langer heeft moeten ophouden... t is maar wat je prefereert :cry:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief

Arrianne schreef:
Dingo schreef:
nee, maar binnen 9 dagen wel...blijft naar mijn mening een pup....
Ik dacht dat je doelde op de opmerking "een briard..niet het makkelijkste ras" ...het begon nl over rangorde..
Nee, ik doelde op de leeftijd, welke nog verschrikkelijk jong is, om al te praten over " niet zindelijk worden"...
AfbeeldingAfbeelding
Arrianne

Ongelezen bericht door Arrianne »

Hugo schreef:

Maar even on-topic, niet elke hond is het zelfde (gelukkig maar) en iedereen heeft zijn eigen opvoedkundige methode. Wanneer iets werkt bij de ene kan het de plank mis slaan bij de ander. Dus niet zomaar klakkeloos aannemen dat het maar goed is wat iemand zegt.
Dankje hugo... je zegt hetzelfde..maar op een hele andere manier.. wel zo prettig..
Maar nogmaals..ik weet natuurlijk niet zo 1...2...3... dat wat de ander zegt..fout of goed is.... en om idd over de topic te beginnen..het begon over rangorde.... veel mensen zweren erbij.. (puppy cursus..hier op het forum..)..maar sommige moeten die goedbedoelde adviezen gelijk de grond in boren.. omdat het volgens hun zo verschrikkelijk fout is.. En wie vertelt mij dan wie gelijk heeft.. ?????..
Laatst gewijzigd door Arrianne op 24 feb 2004 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Arrianne

Dingo schreef:
ik word hier dus echt niet goed van....lees hetzelf nog eens over...
Omdat jij er niet uitzag, moet je hond zich maar aanpassen, omdat je anders slaapgebrek hebt...als je hond dus plast in een bench(waar ik al helemaal geen voorstander van ben) ben je dus te laat.....dus gewoon iets eerder eruit ;) ;)
Als je een pup aanschaft, weet je dat er een hoop bij komt kijken, en 1 ding daarvan is je nachtrust...tja, als je graag uitgeslapen wakker wilt worden, had je geen hond moeten nemen...
Ik zie er liever niet uit, en een hond hebben die niet op hoeft te houden wanneer het mij uitkomt, dan lekker een half uurtje extra te pakken, maar dat mijn hond een half uur langer heeft moeten ophouden... t is maar wat je prefereert :cry:
En hier word ik niet goed van..
Ik neem mijn hond liever mee naar boven..zodat ze niet alleen is....ik gelijk bij haar ben als ze moet plassen..poepen.. dat ik dan beter slaap.. (omdat zij beter slaapt!!!) ...is slechts een bijkomend voordeel.. .. (wat ik blijkbaar beter niet had kunnen opschrijven..omdat negatievelingen dat gelijk aanpakken om je zodoende aan te praten dat ik dus geen hond had moeten nemen..ofwel..niet geschikt ben....pffff... zal jij weten.. :piew

enne..beter weter..ik slaap al 10 jaar niet meer uit..heb 3 kinderen..zucht..
Arrianne

twinkeltje schreef:is niet waar van zullen nooit mijn broertje heeft mooi als babby uit zijn luier gegeten hoor toen mijn mams ziek op bed lach dus zeg nooit nooit
over :piew gesproken..
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Even een vraag, heb je je er in verdiept wat het ras Briard inhield, of heb je hem gekozen omdat je het een mooie hond vond??

Grtz,
Hugo :-D
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Dingo
Zeer actief

Arrianne schreef:

enne..beter weter..ik slaap al 10 jaar niet meer uit..heb 3 kinderen..zucht..
ja en? daar kies je toch voor?
AfbeeldingAfbeelding
Arrianne

Hugo schreef:Even een vraag, heb je je er in verdiept wat het ras Briard inhield, of heb je hem gekozen omdat je het een mooie hond vond??

Grtz,
Nee hoor..ik ken het ras door en door.. we hebben Briards al 20 jaar in de familie.. (5 huizen verder).. daarnaast heb ik ontzettend veel gelezen over het ras..me erin verdiept..en heb ik bewust gekozen voor een hond totdat al mijn kinderen op school zitten..zodat ik heel veel tijd voor haar heb..ipv mijn aandacht moeten verdelen over 3 kleine kinderen in de luiers en een hond..
Arrianne

Dingo schreef:
hoor je mij klagen dan..??
nee ik heb bewust gekozen voor kinderen..en bewust gekozen voor een hond..ben niet over 1 nacht ijs gegaan..(zie boven)
Dingo
Zeer actief

Arrianne schreef:
Dingo schreef:
hoor je mij klagen dan..??
nee ik heb bewust gekozen voor kinderen..en bewust gekozen voor een hond..ben niet over 1 nacht ijs gegaan..(zie boven)
Arrianne schreef: enkel als ik haar vervolgens weer terug zette in de bench.. bleef ze zeker nog een uur mopperen.. met dat gevolg dat ik er na een week niet meer uitzag van het slaap gebrek..

gr, Arrianne
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Arrianne schreef:Ik denk dat legio honden op die manier (neus/plas) zindelijk zijn geworden.. zonder daar iets aan over te hebben gehouden.. maar nogmaals.. ik doe dat nu niet meer.. niet omdat mensen dat op het forum zeggen..maar omdat ik mezelf daar niet prettig bij voelt..want nogmaals.. niemand weet voor 100% wat wel/niet goed is..
Goed, het voorbeeld dat je dus werkelijk geen idee hebt. Honden zijn zindelijk geworden ONDANKS dat ze met hun neus door de pis gehaald zijn!! Waarom?? Omdat iedere hond in principe zindelijk wordt.
Het enige wat van ons verwacht wordt is dat we dat proces met enig beleid sturen, niet meer en niet minder.
Als je een pup met zijn neus door de pis haalt ben je wat mij betreft geen hond waard, want dan mist het je aan gezond verstand.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Arrianne schreef:
Hugo schreef:Even een vraag, heb je je er in verdiept wat het ras Briard inhield, of heb je hem gekozen omdat je het een mooie hond vond??

Grtz,
Nee hoor..ik ken het ras door en door.. we hebben Briards al 20 jaar in de familie.. (5 huizen verder).. daarnaast heb ik ontzettend veel gelezen over het ras..me erin verdiept..en heb ik bewust gekozen voor een hond totdat al mijn kinderen op school zitten..zodat ik heel veel tijd voor haar heb..ipv mijn aandacht moeten verdelen over 3 kleine kinderen in de luiers en een hond..
Maar als ik naar de karakter eigenschappen van de hond kijk en naar jouw verhaal ben je niet helemaal consequent, iets wat je bij dit ras wel moet zijn. Want een Briard heeft veel aandacht en voldoende leiding nodig, want een zekere eigenzinnigheid is hem niet vreemd.
Jij geeft toe aan de hond, zodat deze weer heeft gewonnen, want je vindt het zielig zo af en toe. Dus die slag is dan weer verloren. En ondanks dat je zegt dat je het ras door en door kent zou ik me toch nog maar even gaan verdiepen in het ras. Op internet is een scala aan voorbeelden te vinden. Voorbeeld: en je hebt het zelf al gemerkt:
U moet de kleine Briard met vaste hand duidelijk maken wat zijn plaats is binnen de familie. Consequent zijn in combinatie met veel spel en liefde, dat is de goede weg. Omdat de Briard erg gevoelig is, verdraagt hij geen harde aanpak, daar wordt hij dwars en nerveus van.
Grtz,
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Arrianne

Eline* schreef: Als je een pup met zijn neus door de pis haalt ben je wat mij betreft geen hond waard, want dan mist het je aan gezond verstand.
Alle mensen die dat ooit hebben gedaan zijn geen hond waard.. :piew

Nou gelukkig weet jij precies wat wel en niet goed is..en zal je waarschijnlijk perfect opgevoede honden hebben..
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door H&NN »

Martijn schreef:
H&NN schreef:Misschien ook een tip: laat de hond niet in de slaapkamer. De alfa slaapt waar hij wil en niemand mag dan bij hem.
- de alfa bevindt zich meestal (letterlijk) op een hoger niveau
- de alfa eet altijd eerst. De andere leden van de roedel krijgen de restjes, tenzij de alfa, besluit om die te bewaren
.

WOEHAHA!
- De hoogste in rang gaat altijd eerst door een nauwe doorgang

Wil je aub geen advies meer geven? Iemand zou dit serieus kunnen nemen.
Hey zit je mij uit te lachen? :cry2: Ik heb had even overgetypt uit dat boekje, misschien wel handig voor haar. (Dacht ik). Na ja, laat maar ;) :zwaai: Ik snap wel wat je bedoelt ;) In dat boekje stond het helemaal uitgelegd, maar vond ook niet alles interessant. Er staan ook wel goede dingen in! :roll:
Groetjes! Maud
s

Ongelezen bericht door s »

H&NN schreef:
Martijn schreef:
H&NN schreef:Misschien ook een tip: laat de hond niet in de slaapkamer. De alfa slaapt waar hij wil en niemand mag dan bij hem.
- de alfa bevindt zich meestal (letterlijk) op een hoger niveau
- de alfa eet altijd eerst. De andere leden van de roedel krijgen de restjes, tenzij de alfa, besluit om die te bewaren
.

WOEHAHA!
- De hoogste in rang gaat altijd eerst door een nauwe doorgang

Wil je aub geen advies meer geven? Iemand zou dit serieus kunnen nemen.
Hey zit je mij uit te lachen? :cry2: Ik heb had even overgetypt uit dat boekje, misschien wel handig voor haar. (Dacht ik). Na ja, laat maar ;) :zwaai: Ik snap wel wat je bedoelt ;) In dat boekje stond het helemaal uitgelegd, maar vond ook niet alles interessant. Er staan ook wel goede dingen in! :roll:
je hebt gelijk met die tips hoor
laat ze maar zeggen, er zijn er altijd die het beter weten :p: :?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Arrianne schreef:
Eline* schreef: Als je een pup met zijn neus door de pis haalt ben je wat mij betreft geen hond waard, want dan mist het je aan gezond verstand.

Nou gelukkig weet jij precies wat wel en niet goed is..en zal je waarschijnlijk perfect opgevoede honden hebben..
Nee hoor, ik heb geen perfect opgevoede honden. Ze zijn wel gelukkig en daar doe ik het voor. Ik wist ook niet alles toen ik mijn eerste eigen pup kreeg, maar ik had wel ieder recent boek gelezen wat er te vinden was.
Fouten kan je maken, maar niet dit soort fouten. Een hond met zijn neus door de pis halen is van ver uit de vorige eeuw. Als jij je niet hebt voorbereid op hoe je met een pup omgaat vind ik je dat kwalijk te nemen.
Als je niet het enthousiasme hebt je voor te bereiden , begin er dan maar gewoon niet aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
s

Eline* schreef:
Arrianne schreef:

Nee hoor, ik heb geen perfect opgevoede honden. Ze zijn wel gelukkig en daar doe ik het voor. Ik wist ook niet alles toen ik mijn eerste eigen pup kreeg, maar ik had wel ieder recent boek gelezen wat er te vinden was.
Fouten kan je maken, maar niet dit soort fouten. Een hond met zijn neus door de pis halen is van ver uit de vorige eeuw. Als jij je niet hebt voorbereid op hoe je met een pup omgaat vind ik je dat kwalijk te nemen.
Als je niet het enthousiasme hebt je voor te bereiden , begin er dan maar gewoon niet aan.
ik denk dat ik half en half nu kan volgen
ben een tijdje niet op het forum geweest, maar k heb dit alles nog is dorogelezen
mijn moeder deed dat ook met onze Coba
zijn neus in zijne pipi duwen
heel verkeerd maja
je moet de hond buiten heel goed belonen, doet da maar heel overdreven dan snapt hij het tenminste
binnen kan het altijd nog gebeuren, je hond is begod maar tien weken
onze hond deed zijn laatste pipi in huis toen hij zes maand was zoietske
als hij wakker wordt direct meebuiten gaan
als je gespeelt hebt direct mee buiten gaan en den blablablaal kan zoveel vertellen ma kijk
hij is nog ma tien weken, da is geen ramp, da is zelfs normaal dat hij soms nog is binnen doet, het is nu jouw taak om het te voorkomen
zie je hem snuffelen DAT IS HET MOMENT EN JE ZET HEM DIRECT BUTEN
ok je zal nu spijtig genoeg tien keren per dag ermee buiten moeten, ma da betert
hij zal het wel snappen als je maar goed overdreven beloond buiten en binnen niet
als hij binnne wat doet negeer of zeg FOEI
Arrianne

Hugo schreef: Maar als ik naar de karakter eigenschappen van de hond kijk en naar jouw verhaal ben je niet helemaal consequent, iets wat je bij dit ras wel moet zijn. Want een Briard heeft veel aandacht en voldoende leiding nodig, want een zekere eigenzinnigheid is hem niet vreemd.

Grtz,
Consequent ,.. wat ze niet mag..mag ze nooit..wat ze wel mag..mag ze altijd... zo nam ik haar vanaf dag 1 mee naar boven..omdat ik vond dat je een pup uit een nest niet zomaar moederziel alleen in een vreemd huis mocht laten.. vervolgens kreeg ik het advies dat niet meer te doen..en heb ik haar drie nachtjes beneden gehad.. waardoor ze erg slecht sliep..... maarja..ik wilde consequent blijven . toch heb ik haar na 3 nachten weer mee genomen..nu slaapt ze met gemak de hele nacht door.. om half zeven maakt ze me wakker met haar poot..en ga ik gelijk met haar naar buiten..al weken plast ze 's nachts niet meer.. ze voelt zich duidelijk veel veiliger zo.. (dus dan maar een keertje niet consequent).. dat is dan ook het enigste punt waarbij ik soepeler was..

Zelfs de fokster zegt dat je het boven slapen ook kan afbouwen.. dan weer wel..dan weer niet boven..en geloof me...zij is gewoon een top fokster die het ras door en door ken..ik vraag daarom voortaan liever advies aan haar.. dan hier een topic neer te zetten..waarbij van alles langs komt..en die allemaal mij wel even zullen vertellen wat ik allemaal zo verschrikkelijk fout doe..dat ik mijn pup verneukt.. en meer van dat soort opmerkingen..

ps...dit is niet aan jou gericht uiteraard Hugo..

Hugo.. bedankt voor je advies.. ik ga nu lekker slapen..de kleine meid vlak naast mijn bed op haar eigen dek bedje..want morgen is het weer een drukke dag met spelen..uitlaten..kroelen..en opvoeden..

:zwaai:
s

jeetjes dan kom ik hier is op dit forum en dan krijg je dit
zal wel weer wegblijven precies
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Arrianne schreef:[zij is gewoon een top fokster die het ras door en door ken..ik vraag daarom voortaan liever advies aan haar..
Was die topfokster ook diegene van de tik op de neus en de neus door de pis halen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

s schreef:jeetjes dan kom ik hier is op dit forum en dan krijg je dit
Wat zit jij je nou raar aangesproken te voelen? :piew
Maar Dag dan hoor!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Arrianne

s schreef: ik denk dat ik half en half nu kan volgen
ben een tijdje niet op het forum geweest, maar k heb dit alles nog is dorogelezen
mijn moeder deed dat ook met onze Coba
zijn neus in zijne pipi duwen
heel verkeerd maja
je moet de hond buiten heel goed belonen, doet da maar heel overdreven dan snapt hij het tenminste
binnen kan het altijd nog gebeuren, je hond is begod maar tien weken
onze hond deed zijn laatste pipi in huis toen hij zes maand was zoietske
als hij wakker wordt direct meebuiten gaan
als je gespeelt hebt direct mee buiten gaan en den blablablaal kan zoveel vertellen ma kijk
hij is nog ma tien weken, da is geen ramp, da is zelfs normaal dat hij soms nog is binnen doet, het is nu jouw taak om het te voorkomen
zie je hem snuffelen DAT IS HET MOMENT EN JE ZET HEM DIRECT BUTEN
ok je zal nu spijtig genoeg tien keren per dag ermee buiten moeten, ma da betert
hij zal het wel snappen als je maar goed overdreven beloond buiten en binnen niet
als hij binnne wat doet negeer of zeg FOEI
Ik zal je vertellen..mijn pup heeft nu hooguit nog 2/3 ongelukjes op een dag.. niet omdat ze (bijna) zindelijk is..maar gewoon omdat we haar heel goed in de gaten houden..veel naar buiten.... ik prijs haar de hemel in.. buiten..en zegt binnen..eheh.. ..niks meer..niks minder... het gaat gewoon perfect.. :ok: .. ze hoeft ook niet morgen zindelijk te zijn..
Arrianne

Eline* schreef:
Arrianne schreef:[zij is gewoon een top fokster die het ras door en door ken..ik vraag daarom voortaan liever advies aan haar..
Was die topfokster ook diegene van de tik op de neus en de neus door de pis halen?
nee muts :tong:
Arrianne

Eline* schreef:
s schreef:jeetjes dan kom ik hier is op dit forum en dan krijg je dit
Wat zit jij je nou raar aangesproken te voelen? :piew
Maar Dag dan hoor!
hahah..ik dacht precies het zelfde..S Maar jij hebt blijkbaar al langer ervaring hier..ik ook op internet hoor..maar meer in die chatrooms..daar kom ik dus al anderhalf jaar nooit meer..zitten altijd ruzie zoekers tussen..
ik dacht dat het hier heel anders zou zijn..gewoon mensen die je oprecht advies geven..maar sommige... :kotz:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Arrianne schreef:
Eline* schreef:
nee muts :tong:
Praat je nou ook al tegen jezelf?
Ik vind het een vrij relevante vraag, want je verkondigt hier adviezen die je hebt gekregen waar de honden geen brood van lusten. Als die topfokker vermeld in je onderschrift dat soort adviezen geeft is het dus geen topfokker maar een prutser. Vandaar dat het me wel zo aardig lijkt haar naam even te zuiveren door duidelijk te maken dat zij niks van doen heeft met achterhaalde puppenkwellingen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Arrianne schreef:hahah..ik dacht precies het zelfde..S Maar jij hebt blijkbaar al langer ervaring hier..ik ook op internet hoor..maar meer in die chatrooms..daar kom ik dus al anderhalf jaar nooit meer..zitten altijd ruzie zoekers tussen..
ik dacht dat het hier heel anders zou zijn..gewoon mensen die je oprecht advies geven..maar sommige... :kotz:
Je mag je in je wiek geschoten voelen, maar voorlopig heeft iedereen hier het beste voor met je pup. Doe er je voordeel mee.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Als ik dat zo lees doe ik het helemaal fout, maar laat mijn honden nou alle drie gewoon zindelijk zijn, zonder de neus door de pis te halen, en gewoon op mijn bed slapen, zonder rangorde problemen met mijzelf te hebben. Ze liggen verwend te wezen op de bank, hoeven niks te doen voor hun eten en krijgen echt nooit een tik.

Maar ze zijn wel vol vertrouwen.

Jammer hoor van je pup. Je kunt het zo leuk maken, die beginperiode.
Arrianne

Eline* schreef: Praat je nou ook al tegen jezelf?
Ik vind het een vrij relevante vraag, want je verkondigt hier adviezen die je hebt gekregen waar de honden geen brood van lusten. Als die topfokker vermeld in je onderschrift dat soort adviezen geeft is het dus geen topfokker maar een prutser. Vandaar dat het me wel zo aardig lijkt haar naam even te zuiveren door duidelijk te maken dat zij niks van doen heeft met achterhaalde puppenkwellingen.
Nou..ik heb met meer mensen contact in mijn leven dan alleen met de fokster van mijn hond.... want met een jonge hond willen mensen altijd graag zeggen wat je wel/niet moet doen..

Als het mijn fokster wel was geweest..had ik dat wel gezegd..want blijkbaar had zij daar dan achter gestaan.. aangezien ik niet zei dat zij dat was..had je dus ook zelf kunnen concluderen dat zij dat niet was!

snap je het nog..??..of gaat dit boven je pet.. :p:
Arrianne

Eline* schreef:
Arrianne schreef:hahah..ik dacht precies het zelfde..S Maar jij hebt blijkbaar al langer ervaring hier..ik ook op internet hoor..maar meer in die chatrooms..daar kom ik dus al anderhalf jaar nooit meer..zitten altijd ruzie zoekers tussen..
Je mag je in je wiek geschoten voelen, maar voorlopig heeft iedereen hier het beste voor met je pup. Doe er je voordeel mee.
ja enkel hebben veel mensen verschillende meningen..
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Arrianne schreef:Nou..ik heb met meer mensen contact in mijn leven dan alleen met de fokster van mijn hond.... want met een jonge hond willen mensen altijd graag zeggen wat je wel/niet moet doen..

Als het mijn fokster wel was geweest..had ik dat wel gezegd..want blijkbaar had zij daar dan achter gestaan.. aangezien ik niet zei dat zij dat was..had je dus ook zelf kunnen concluderen dat zij dat niet was!

snap je het nog..??..of gaat dit boven je pet.. :p:
Mijn pet te boven? Kind, probeer je een nieuwe taktiek uit? Mij omlaag halen om je eigen ego weer wat te herstellen?
Ik vind bij dit soort dingen het wel handig om even expliciet te vermelden dat je fokker niks met de gedane adviezen te maken heeft gehad.
Zo lullig voor de fokker anders.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”