Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buren klagen over Tobi.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Buren klagen over Tobi.

Ongelezen bericht door tobi__ »

Moet even van me afschrijven :help:

Net kwam de buurvrouw naar mij toe. Ze gaf aan dat ze Tobi horen janken/loeien als wij weg zijn. Hij zit dan echt de hele avond of de hele dag te janken zonder te stoppen.

Nu is mijn vriend al een aantal weken thuis, en als wij 's avonds weggaan houd dat dus in dat Tobi overdag gewoon gezelschap heeft gehad etc. Als wij werken is hij eigenlijk maar 3 a 4 uurtjes alleen. Hij wordt dan tussendoor uitgelaten door mijn vader of de uitlaatservice. We gaan 's avonds ook niet zonder Tobi weg als hij overdag alleen is geweest.

Echt lang is hij (in mijn ogen) dus niet alleen.

Maar ik schrik hier wel wat van. Vindt het heel vervelend dat de buren er last van hebben en wil geen gedoe met ze. De buurvrouw gaf ook aan dat zij best wil helpen, Tobi meer uitlaten of in huis nemen etc. Maar dat lijkt me ook geen oplossing? Ik dacht echt dat Tobi prima alleen thuis kon blijven. Heb hem nooit horen janken, maar hij zal onze auto/scooter/fiets wel herkennen en op tijd stoppen.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee? Ik heb geen idee hoe we dit nu moeten aanpakken :19:
_Esmee
dagmar88
Zeer actief

Re: Buren klagen over Tobi.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Een ip camera is echt een uitkomst met dat soort dingen. Dan weet je tenminste wat er gebeurt, wat wel en niet werkt.
tobi__
Zeer actief

Nanna schreef:Probeer eens om hem goed moe te maken voordat je weggaat. Lange wandeling, veel spelen. Daarna met een kongetje met leverworst in een bench die afgedekt is met een grote deken/ doek zodat het een donker hol lijkt.
Ook als hij al een tijd niet meer in de bench zit? Ik heb in september de bench al weggehaald, omdat ik hij toch niets sloopte en er ook niet uit zichzelf in ging liggen. Maar het is een idee!
_Esmee
tobi__
Zeer actief

dagmar88 schreef:Een ip camera is echt een uitkomst met dat soort dingen. Dan weet je tenminste wat er gebeurt, wat wel en niet werkt.
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Vooral omdat ik hier echt geen idee van had en graag wil weten hoe we het nu opnieuw kunnen trainen of zo.
_Esmee
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Weet je zeker dat het Tobi is en kloppen de uren dat hij jankt met de uren dat hij alleen zit? Hier wel eens een klagende (onder)buurvrouw gehad over het hele weekend (terwijl ik dat weekend met Prana elders was) en vervolgens in een week waarin ik ook niet thuis was (en Prana ook niet). Bleek het een hond uit een ander huis te zijn die ze hoorde.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
tobi__
Zeer actief

lieveheersbeestje83 schreef:Weet je zeker dat het Tobi is en kloppen de uren dat hij jankt met de uren dat hij alleen zit? Hier wel eens een klagende (onder)buurvrouw gehad over het hele weekend (terwijl ik dat weekend met Prana elders was) en vervolgens in een week waarin ik ook niet thuis was (en Prana ook niet). Bleek het een hond uit een ander huis te zijn die ze hoorde.
Wij hebben als enige een hond in het rijtje. Dus dat moet wel kloppen. Wel twijfel ik over de avonden. Want als mijn vriend speelt met Tobi en dan gaat Tobi blaffen/loeien tijdens het spelen. Maar de buurvrouw zei dat ze ons echt weg heeft zien rijden en daarna Tobi hoorde janken.
_Esmee
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

tobi__ schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:Weet je zeker dat het Tobi is en kloppen de uren dat hij jankt met de uren dat hij alleen zit? Hier wel eens een klagende (onder)buurvrouw gehad over het hele weekend (terwijl ik dat weekend met Prana elders was) en vervolgens in een week waarin ik ook niet thuis was (en Prana ook niet). Bleek het een hond uit een ander huis te zijn die ze hoorde.
Wij hebben als enige een hond in het rijtje. Dus dat moet wel kloppen. Wel twijfel ik over de avonden. Want als mijn vriend speelt met Tobi en dan gaat Tobi blaffen/loeien tijdens het spelen. Maar de buurvrouw zei dat ze ons echt weg heeft zien rijden en daarna Tobi hoorde janken.
Ik zou hem eerst opnemen of je het geloei/geblaf kunt vangen op beeld. Dadelijk had iemand een logé waar jij en je buurvrouw niet van wist. Wring je je in allerlei bochten terwijl hij nog wel goed alleen kan blijven. Blijkt het Tobi wel te zijn dan weet je dat ook zeker en kun je eraan werken.

Succes!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik zou het ook eerst even opnemen om te kijken wat er aan de hand is. Misschien is er een specifieke aanleiding waardoor hij gaat blaffen, of is het enkel een paar minuten en wordt het zwaar overdreven. Of is er zlfs niets aan de hand maar wil ze gewoon graag je hondje lenen als jullie weg zijn.
Pas als je zeker weet hoe en waarom, kun je gaan bedenken hoe je het oplost.

Ik kreeg een paar maanden terug een appje van de buurvrouw, of sara soms alleen was want ze was zo enorm aan het blaffen. Gelukkig heb ik een ip camera en kon ik zien dat ze alleen even naar Jess aan het blaffen was om haar uit te dagen tot een spel, en toen Jess niet reageerde is ze weer gaan slapen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eens.. maar voorlopig zie ik dit niet als klagen maar als "een probleem onder de aandacht brengen, mee willen denken over een oplossing". In gevallen als deze ben ik zo'n buur altijd "dankbaar" ;-) want nu weet je tenminste dat er iets is wat aandacht behoeft.
Ik zou buur zeker danken, niet overtrokken ofzo, maar wel aangeven dat je blij bent dat ze het kwam melden. Er zijn legio mensen die ook gewoon meteen de politie bellen namelijk. Geef aan dat je ermee aan de slag gaat zou ik zeggen.

Samen kom je in overleg een eind!

Suzanne
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Vriendelijk dat de buurvrouw aangeeft zelf Tobi ook wel extra te willen uitlaten. Ik zou het inderdaad even opnemen met de camera, of geluidsopname of zo'n app op de telefoon. Hier werkt het alleen zijn bij een hondje wat niet graag alleen is het beste met de Bench. Eerst moe wandelen / spelen, dan in de Bench, kauwding / gevulde kong erbij. En wat hier vooral goed werkt, als ik het vergeet gaat het niet zo goed, mijn pyjama en gedragen sokken bij haar in de Bench :lol1: Daar gaat ze dan met dr snuit op liggen. Ruikt vast vertrouwd :D Ik kan op de geluidopname horen of het goed gaat. Soms heeft ze zomaar een keer dat ze wel piept en blaft. Maar dat betekend niet dat het elke keer zo is. De volgende dag gaat het dan meestal weer goed. Succes!
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik gebruik bij Chef een babyfoon app ... iPad op zijn bench gericht en op mijn telefoon kan ik dan kijken en eventueel praten.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Heb hier ook een ip cam. Geeft mij ook meer rust gezien peer het echt moeilijk vond om alleen te zijn.

Goed wandelen, een lekkere gevulde Kong en rustig opnieuw opbouwen indien nodig.

Peer zit in een grote kamerkennel, los is hij alsnog onrustig en nu gaat hij slapen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Buren overdrijven vaak. Die ergeren zich en dan duren een paar minuten ineens heel lang. En omdat ze zich zolang hebben lopen op te vreten, doen ze uiteindelijk als ze je aanspreken alsof ze het helemaal niet erg vinden, gebeurt ook nog wel eens :lol1:
Mijn buurvrouw ook, zei dat ze uren achter elkaar geblaf hoorde op dagelijkse basis. Maar ze vond het niet erg zei ze, het zijn beesten.
Ik ben gaan opnemen (had geen zin in live-cameras. Ik heb een oude smartphone gebruikt en heb de voice recorder aangezet) en toen bleek dat er regelmatig iemand aanbelde, en dat ze dan niet langer dan enkele minuten achter elkaar blaffen. Niet alleen aanslaan, maar 3 a 4 minuten doorblaffen.
Ik ben nu wat voorzichtiger met mensen aan de deur. Ik laat pakketjes niet meer thuis bezorgen maar bij een afhaalpunt en mensen die langs komen weten dat ze beter niet kunnen aanbellen - als mn auto er niet staat ben ik er toch niet.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief

Ik weet niet of ik er blij mee ben dat ze het gezegd hebben. Natuurlijk wil ik niet dat zij overlast ervaren, maar het zou al tijden aan de gang zijn ,zoals ik het begreep eigenlijk vanaf het begin dat Tobi er was en ik heb ze regelmatig gesproken en gevraagd toen der tijd of ze hem hoorde als hij alleen was etc. Maar dat was steeds niet zo.

Dus dit valt me best rauw op mijn dak. En ook omdat ze aangaf dat 'de kinderen er nu nog geen last van hebben, maar ja dat kan natuurlijk wel gebeuren. En dat zou niet fijn zijn.' Aan de ene kant bracht ze het aardig, maar er zat ook best een flinke ondertoon in.

Nu is het nogal een babbelkous en ik heb via FB wel het idee gekregen dat ze kan overdrijven (had het er toevallig vanmorgen nog over met mijn vriend). Dus na jullie reacties ga ik niet te veel panikeren. We gaan op zoek naar een mogelijkheid om thuis te filmen. En dan aan de slag met wat daar uitkomt.
_Esmee
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat laatste idd: camera erop en daarmee aan de slag gaan. Geen paniek vooralsnog.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tobi__
Zeer actief

Heb een leuke ip camera gevonden. Hij geeft via de app op je telefoon een melding als er geluid wordt gedetecteerd. Dus dat is handig, dan kunnen we meteen een kijkje nemen als Tobi jankt of als de bel gaat.

Morgen al in huis!
_Esmee
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

JustJoyce schreef:Ik gebruik bij Chef een babyfoon app ... iPad op zijn bench gericht en op mijn telefoon kan ik dan kijken en eventueel praten.
Welke app is dit?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
tobi__
Zeer actief

Niika88 schreef:
tobi__ schreef:Heb een leuke ip camera gevonden. Hij geeft via de app op je telefoon een melding als er geluid wordt gedetecteerd. Dus dat is handig, dan kunnen we meteen een kijkje nemen als Tobi jankt of als de bel gaat.

Morgen al in huis!
Heb je een linkje? Ik wil eigenlijk ook wel zo iets voor Elba
Ik heb deze aangeschaft: https://www.ipcameracenter.nl/product/5 ... zwart.html

Heeft ook een terug praat functie en het beeld ziet er prima uit. Enige wat ik niet kan ontdekken is hoe je de camera simpel uitzet. Trek nu de stekker er maar uit, maar dan moet hij steeds weer helemaal opstarten.
_Esmee
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

JustJoyce schreef:Ik gebruik bij Chef een babyfoon app ... iPad op zijn bench gericht en op mijn telefoon kan ik dan kijken en eventueel praten.
werkt die ook als de Ipad in de standby stand valt?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of je kunt natuurlijk ook gewoon even bij de buurvrouw op bezoek gaan, dan kun je heel gemakkelijk luisteren.
tobi__
Zeer actief

Neeltje schreef:Of je kunt natuurlijk ook gewoon even bij de buurvrouw op bezoek gaan, dan kun je heel gemakkelijk luisteren.
Ik ga geen uren bij de buurvrouw zitten wachten tot hij gaat janken. Ze zou het ook gaan opnemen als ze het de volgende keer weer hoort. Dus komen er vast achter :ok:
_Esmee
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Sanne!! schreef:
Welke app is dit?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

joline schreef:
Sanne!! schreef:
Welke app is dit?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Baby monitor heet hij!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb een app (dog monitor geloof ik) waarmee ik op mijn telefoon, via mijn computer in de kamer kan kijken. Ik heb het veel gebruikt toen Millie klein was, om te zien hoe het ging. De app neemt ook elk geluid op. Dus je kunt zien hoeveel geluid er is geweest en alles terugluisteren. Een keer dacht ik dat ze toch wel erg tekeer was gegaan, bleek het dat de bovenburen aan het klussen waren, dat nam ie ook op.
In elk geval werkt het wel geruststellend, dat je altijd even kunt kijken en weet dat er niets aan de hand is.
tobi__
Zeer actief

Niika88 schreef:
tobi__ schreef:
Heeft ook een terug praat functie en het beeld ziet er prima uit. Enige wat ik niet kan ontdekken is hoe je de camera simpel uitzet. Trek nu de stekker er maar uit, maar dan moet hij steeds weer helemaal opstarten.
Ik heb het nagevraagd bij coolblue, de stekker er uit is inderdaad de enige manier helaas
Oo dat is wel jammer! Maar moet zeggen dat hij best snel opstart. Alleen is het iets om even rekening mee te houden als je weggaat.
_Esmee
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Weet je al iets meer?
Ik snap trouwens niet zo goed waarom je de camera zou uitzetten?
Afbeelding

Happy en Lemmi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Niika88 schreef:Omdat je anders constant meldingen krijgt op je tablet/smartphone etc van je eigen bewegingen in huis....niet echt nodig
Die meldingen kan je uitzetten ;)
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Die meldingen kosten ook heel veel mb's. Als je er een kaartje in kunt doen zou ik de beelden opnemen zodat je alles terug kunt kijken mocht het nodig zijn. En anders gewoon regelmatig kijken.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Niika88 schreef:Omdat je anders constant meldingen krijgt op je tablet/smartphone etc van je eigen bewegingen in huis....niet echt nodig
Die meldingen kun je gewoon uitzetten hoor....
Afbeelding

Happy en Lemmi
tobi__
Zeer actief

Tot nu toe geen gejank gezien/gehoord op de camera! De buren hebben ook niets gehoord ... dus vooralsnog kan ik geen actie ondernemen en ik hoop stiekem dat het een eenmalig iets was.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”