Net kwam de buurvrouw naar mij toe. Ze gaf aan dat ze Tobi horen janken/loeien als wij weg zijn. Hij zit dan echt de hele avond of de hele dag te janken zonder te stoppen.
Nu is mijn vriend al een aantal weken thuis, en als wij 's avonds weggaan houd dat dus in dat Tobi overdag gewoon gezelschap heeft gehad etc. Als wij werken is hij eigenlijk maar 3 a 4 uurtjes alleen. Hij wordt dan tussendoor uitgelaten door mijn vader of de uitlaatservice. We gaan 's avonds ook niet zonder Tobi weg als hij overdag alleen is geweest.
Echt lang is hij (in mijn ogen) dus niet alleen.
Maar ik schrik hier wel wat van. Vindt het heel vervelend dat de buren er last van hebben en wil geen gedoe met ze. De buurvrouw gaf ook aan dat zij best wil helpen, Tobi meer uitlaten of in huis nemen etc. Maar dat lijkt me ook geen oplossing? Ik dacht echt dat Tobi prima alleen thuis kon blijven. Heb hem nooit horen janken, maar hij zal onze auto/scooter/fiets wel herkennen en op tijd stoppen.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee? Ik heb geen idee hoe we dit nu moeten aanpakken