In de praktijk heb je niks aan een grote stevige hond alleen die het niet doet....laeken schreef:Het is echt niet puur en alleen werklust hoor. Niet voor niks dat een paar jaar geleden iedereen met de zwarte mechelaars liep. Die kwamen en werden populair. Nu zie ik ze nooit meer. Dus puur en alleen op werklust geloof ik niet. Ik weet zeker dat er genoeg mensen liever met een flinke hond lopen dan een schriele gele mechel.Rocco schreef:laeken schreef:Ik vind die bovenste echt niks. Zet daar de kop van een pitbull op en je bent klaar. Beter gezegd, als die hond gecoupeerd was zag ik er 0,0 herder in en zou ik er gif op innemen dat het eenRocco schreef:2 budkes
Klopt via Berry II zie ik dit nog wel eens terug en deze hond is veeeel gebruikt. nakomelingen zijn o.a Max van Douwe van Groningen en Nico Middendorp deze vererven ook dikkere koppen. Er zal niet speciaal op gefokt worden omdat de werkeigenschappen altijd vooraan staan aan het uiterlijk binnen de KNPV.
Deze is wel extreem in zijn bouw Rico Vergossen
Dit is Max vind ik een mooi verhouding staande hond met ook een brede kop
Als je de FCI stamboom mechelaar en Hollander tegenkomt waar ik af en toe wel eens mee samen wandel zijn dit hele andere honden in hun vacht en bouw
bastaard pitbull was.
Deze hond is ook niet gefokt om het uiterlijk maar omdat hij doet als het nodig is en dat deed ie was een super goede hond.
Heb wel het idee dat bij fokkers als Rosans en Celiks home, Rednies tegenwoordig ook naar het mooie kleurtje wordt gekeken, maar daar kijk ik nooit naar is voor mij ondergeschikt.
Zwart is ook afhankelijk als er goede honden zijn voorheen had je hele goede over Ronnie Verbeek, en van Dijk lijnen en Kepa Kennels, Berghorst etc maar als de honden niet goed zijn gaan ze er ook niet mee fokken.
Met het feit of de hond blijft bij de fokker, of wordt verkocht naar het buitenland of naar een politiekorps gaat.
Nu heb je Brutus die veel gebruikt wordt dat is ook een goede zwarte hond en nu zie je ook weer opkomst zwarte jonge honden.
Zelfde als met X Hollandse herders toevallig heeft Hans Pegge weer een leuke Hollander en dan zie je automatisch ook weer meer nesten X Hollandse herders