Wel kan ik zeggen dat ik door snel de reacties door te lezen al gelijk wat handvatten heb gekregen. Af en toe is de oplossing heel simpel en dan denk je, waarom ben ik daar zelf niet opgekomen. Zoals vaak heb ik gelezen dat voorkomen beter is dan genezen, zeker in het geval van Maan, omdat ze zo stoicijns is. Nu eten we bijvoorbeeld vanavond op de bank een boterhammetje, het is tenslotte feest vandaag. Normaal als we dat doen loopt Maan steeds te struinen langs de banken en probeert ze haar slag te slaan. Nu heb ik dr mand verplaatst en bij ons neergezet, zodat ze er wel bij is en heb ik haar op dr plaats gezet. Nu ligt ze, na wat uhuhs van mij, braaf op dr plekje en kunnen mijn kids rustig hun boterhammetje opeten. Nadat ik de borden heb opgeruimd in de keuken (waar ze niet bij kan) heb ik haar gelijk wat lekkers gegeven en weer vrij gegeven. Geen correctie na de daad nodig gehad.
Zoals gezegd ga ik vanavond alle reacties nog even doorlezen. In iedere geval wel heel erg bedankt voor alle adviezen, ik kan hier echt iets mee.