Ik vind dat ik bij Sam al iets milder ben geworden. Die krijgt nog wel eens een 2de commando, of komt op zijn dooie akkertje aangelopen.
Dan heb je Hardy
We zijn lekker begonnen met de puppycurus, wat super leuk is!
Los lopen in een omheind parkje gaat goed! Hij komt regelmatig kijken (waar ik dan het commando "hier" aan koppel), en krijgt altijd wat lekkers. Er valt altijd iets te halen bij mij!
Hij is nu 2x uit onze tuin ontsnapt
De tweede keer scharrelde hij heerlijk rond, zag mij, maar zag niet het nut ervan in om te komen. Zelfs niet voor een bifi worstje.......
Afgelopen weekend heb ik hem los gelaten in een gebied wat niet omheind is. Aan de ene kant loopt de geluidswal en de andere kant de sloot. Als je de sloot volgt, kun je er uiteindelijk dmv een aarde wal overheen komen. Ofwel er is een ontsnapping mogelijkheid.
Hardy was helemaal happy en begon te rennen. Kwam een keer neuzen (wat lekkers erin), weer rennen kwam nog een keer kijken in vogelvlucht, en toen een vogel.......... Hier werd flink achteraan gerent, en mijn hartslag zat boven de 200
Na een minuut of 5 gerend te hebben, rende hij op mij af en sprong letterlijk in mijn armen *helemaal happy was Hardy*
Ik durfde hem niet meer los te laten (hebben = houden
Meteen kroop mij de gedachten: In hoeverre is het reeël om van Hardy te verwachten dat hij het commando "hier" gaat opvolgen? Of is dit het?
Ik weet dat het geen rottweiler is, maar mijn lieve schattige podenco die nog maar 2 maanden in NL is en graag ergens het nut van inziet voordat hij iets doet