Sinds kort zet ik in elk geval puppypanelen in de keuken als er bezoek blijft: kan ze er toch bij zijn (wat ze verschrikkelijk graag wil) maar niet in een onbewaakt ogenblik sneppen als iemand plots iets van de grond raapt. Heb ik ook wat minder ogen in mijn rug nodig.
Ja is met Lais ook zo. Na een aantal uren kan ze je beter negeren, maar zelfs na dagen ben je nog geen vrienden, dat is echt andere koek.Machie schreef:Haha, ook Csiva reageert zo op vreemden. Vrienden met haar worden kost niet uren, maar dagen.
Over hoe het precies gaat bij minder bekenden kan ik je over een ruime maand vertellen. Dat breng ik Csiva voor 2 weken naar een vriendin van me omdat we op vakantie gaan. Met haar gaat ze super, haar vriend accepteert ze. Ik denk dat het snel okee is want het blijft een herdershond en ze wil altijd een baas hebben. Als ik er niet ben zoekt ze een ander uit om haar (voor dan) ziel en zaligheid aan te schenken. Zo heeft ze mijn moeder ook leren vertrouwen.
Haar pleasen met koek werkt niet. Vreten pakt ze altijd aan en dan springt ze ook rustig tegen je op. Maar koek maakt niet zomaar vrienden.
Zoekt Csiva het zelf ook weleens op om dan uit te vallen? Of onwijkt zij?
Ik ben benieuwd hoe het gaat met Csiva bij de oppas volgende maand