De mechels zijn een ander verhaal, het verschilt wat per hond, maar de meesten luisteren alleen naar mijn man en ik, naar mijn ouders en broer(die zien ze vaak) en tijdens de training ook best aardig naar de mensen van de club. Andere mensen worden genegeerd of vreselijk in de maling genomen
Zie het vooral goed bij de mensen die onze vaste uitlaat zijn (zo'n 2 dgn per 2 wkn), Hippo trekt dan een beetje maar loopt braaf mee. De mechels variëren van redelijk meelopen tot zich echt misdragen
Ook als de mechels zijn verkocht en overgedragen, dan wordt ik de week erna gebeld of geappt met een vraagstuk. Dat zijn echt van die 'doettie anders nooit' dingen zoals niet los willen laten van spullen, geen zin hebben om te volgen of 'hier te komen', volop trekken aan de riem ect. Ik moet dan altijd wel even lachen hoe goed ze dan de nieuwe geleider in de maling kunnen nemen
Ik heb ook wel gehad dat we ergens stonden te praten of zaten en dan mensen ongevraagd een commando geven aan de mechels, die kijken die persoon meestal aan of ze gek zijn geworden en reageren niet. Dan heb je wel eens zo'n idioot die dan het commando wil gaan afdwingen