Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gehoorzaamheid naar andere mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Gehoorzaamheid naar andere mensen

Ongelezen bericht door Hippo »

Hippo luistert voor een SPA behoorlijk goed. Hij is een allemansvriend en als hij denkt dat het hem wat oplevert dan luistert hij ook naar een ander.

De mechels zijn een ander verhaal, het verschilt wat per hond, maar de meesten luisteren alleen naar mijn man en ik, naar mijn ouders en broer(die zien ze vaak) en tijdens de training ook best aardig naar de mensen van de club. Andere mensen worden genegeerd of vreselijk in de maling genomen :engel: .

Zie het vooral goed bij de mensen die onze vaste uitlaat zijn (zo'n 2 dgn per 2 wkn), Hippo trekt dan een beetje maar loopt braaf mee. De mechels variëren van redelijk meelopen tot zich echt misdragen :hmmm: .
Ook als de mechels zijn verkocht en overgedragen, dan wordt ik de week erna gebeld of geappt met een vraagstuk. Dat zijn echt van die 'doettie anders nooit' dingen zoals niet los willen laten van spullen, geen zin hebben om te volgen of 'hier te komen', volop trekken aan de riem ect. Ik moet dan altijd wel even lachen hoe goed ze dan de nieuwe geleider in de maling kunnen nemen :LOL: .
Ik heb ook wel gehad dat we ergens stonden te praten of zaten en dan mensen ongevraagd een commando geven aan de mechels, die kijken die persoon meestal aan of ze gek zijn geworden en reageren niet. Dan heb je wel eens zo'n idioot die dan het commando wil gaan afdwingen :piew: . Dan moet ik dus zelf ingrijpen, want dat wordt door de mechels niet geaccepteerd.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

blondie schreef:
Eefje83 schreef: En ook Aki luisterde alleen als hij zin had en ik goed in mijn vel zat. Had ik een rotbui dan deed hij er nog een schepje boven op .Dat maakte het wel uitdagend altijd :engel:
Ik moest altijd iets verzinnen om hem bezig te houden.
Die hem nu mee had was de hele tijd met hem aan het ballen :engel: dat scheelt een hoop, dan let hij alleen op de bal haha.
Ja dat is wel een manier ja :D . En als je dat niet erg vind kun je zo een prima wandeling hebben natuurlijk :ok:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie luistert naar mij en naar een ander meestal ook. Maar het is allemaal wat minder 'strak' bij de oppas. Ze komt, maar wel op haar eigen tempo. Als ik haar roep staat ze binnen een nanoseconde bij me.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”