Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijden op puppies?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zóya
Vaste gebruiker

Rijden op puppies?????

Ongelezen bericht door Zóya »

Hallo ik had een vraagje, Hier zijn regelmatig reuen in de buurt die op onze pup (teefje) van 3 maanden zitten te rijden,ik heb het dan over reuen meestal van alle leeftijden,meestal die in de pubertijd zitten en degene vanaf een jaar. Maar een volwassen hond behoort toch niet in hun "hitsige-periode" een puppie van 3 maanden te dekken/berijden :? ????? Of is dit normaal? Ik neem toch aan van niet? Laatst was er zelfs een reu die was zo hitsig (volgens mij was ie een jaar ofzo) maar hij reed continu op onze teefje. En we ondekten ook nog dat tie wat op inze hond heeft zitten piesen (ik zag op diverse plaatsen in haar vacht gele plekken) I vond dit zo allemachtig smerig!!! En dat maakt mij ook een beetje boos :pffff: !!! Ik heb geen hekel aan reuen,maar wel aan GEILE reuen! En helemaal als ze ook nog eens je puppie eronder mieren. Sorry voor alle reuen liefhebbers,maar dit moest er even uit. Er zijn hier ook genoeg reuen die lief zijn en niet rijden,maar je hebt van die stijgers erbij zitten.........
Ik ben wat dat betreft een echte teven liefhebber.

Gr Sharon. :zwaai:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het zijn geen geile reuen , maar het is hondentaal. Rijden is dominant gedrag. Zowel teven als reuen kunnen rijden op elkaar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik zie het verband tussen 'rijden' en 'niet lief zijn' niet eigenlijk :? .
Mijn teef rijdt ook maar een betere hond kan ik me niet wensen.
Groetjes Rob
Zóya
Vaste gebruiker

Hoi,
Ik weet het,maar hoort dat zo op puppies???? Meestal spelen de reuen gewoon met onze pup,maar dan worden ze op eens een beetje jewwetwel en dan begint het hobbelpaardje te dansen. Het wordt op den duur irritant,en het kan wel hondentaal zijn dat weet ik,maar hoe kan een volwaasen hond nou zoiets doen,als onze pup dominanmt is (en dat is ze soms ook) dan kan ze toch ook gewoon gecorigeerd worden? Of begrijp ik het nu allemaal verkeerd? mischien heb ik het ook wel verkeerd gebracht?????? En dat piesen dan? Hoort dat ook bij hondentaal?

Gr Sharon.
Zóya
Vaste gebruiker

Teven kunnen ook rijden ik weet er alles van,onze vorige teef reed ook tegen ons aan als ze tegen haar loopsheid aanzat.

Gr Sharon.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zóya schreef:Hoi,
Ik weet het,maar hoort dat zo op puppies???? Meestal spelen de reuen gewoon met onze pup,maar dan worden ze op eens een beetje jewwetwel en dan begint het hobbelpaardje te dansen. Het wordt op den duur irritant,en het kan wel hondentaal zijn dat weet ik,maar hoe kan een volwaasen hond nou zoiets doen,als onze pup dominanmt is (en dat is ze soms ook) dan kan ze toch ook gewoon gecorigeerd worden? Of begrijp ik het nu allemaal verkeerd? mischien heb ik het ook wel verkeerd gebracht?????? En dat piesen dan? Hoort dat ook bij hondentaal?

Gr Sharon.
Zowel het piezen op een andere hond als rijden op een andere hond is dominant gedrag. Ik ben wel met je eens dat het knap irritant kan zijn als je pup steeds bereden wordt. Honden corrigeren dominant gedrag van andere honden vaak door zelf dominant gedrag te gaan vertonen..corrigeren middels een grom of een grauw is meestal de tweede optie.
Ik zou zelf vragen of de eigenaar van de reu zijn hond eraf wil halen als de hond echt blijft rijden. Even een grote puppenbek snoeren is okee, maar het moet niet doorgaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

balou is daardoor een hekel gaan krijgen aan witte herders.
toen balou klein was werd er altijd op haar gereden door een witte herder genaamd harry. sindsdien ken ze geen witte herder uitstaan.
dat rijden is zo doorgegaan tot een maand of 5 toen zette balou wel zelf die hond op ze nummer maar leuk is het niet want ze is met geen ene witte herder te vertrouwen
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Eline* schreef:
Zóya schreef:Hoi,

Gr Sharon.
Zowel het piezen op een andere hond als rijden op een andere hond is dominant gedrag. Ik ben wel met je eens dat het knap irritant kan zijn als je pup steeds bereden wordt. Honden corrigeren dominant gedrag van andere honden vaak door zelf dominant gedrag te gaan vertonen..corrigeren middels een grom of een grauw is meestal de tweede optie.
Ik zou zelf vragen of de eigenaar van de reu zijn hond eraf wil halen als de hond echt blijft rijden. Even een grote puppenbek snoeren is okee, maar het moet niet doorgaan.
:mrgreen: Ik heb het hier precies andersom ... Beertje humpt wat af op mialn die op zijn beurt niet goed weet wat hij er mee aan moet :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef: :mrgreen: Ik heb het hier precies andersom ... Beertje humpt wat af op mialn die op zijn beurt niet goed weet wat hij er mee aan moet :mrgreen:
Maak jij je borst maar nat dan! Arme Milan! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Bedankt nogmaals voor reacties en uitleg, Balou ik kan me voorstellen dat je gek werd van witte herders !!! VLIEG ZE MAAR AAN (ze hoeft hem niet te vermoorden). Onze vorige vloog de reuen naar de strot als ze geen interesse had in een onderonsje. Tenzij dat ze haar Loopse-interesse kreeg. Dan was ze niet te houden. Klein of groot ze mochten haar voor 100% hebben! Ook erg irritant hoor. Maar omdat dit nog maar een puppie is vroeg ik mij af WAAROM? En dat bij een pup. Maar het is dus toch de Dominantie. Zal best kunnen. Zelfs Reuen worden hier door reuen gedekt. Ik dacht altijd dat als het mensen waren geweest dat ze dan op mannen zouden vallen,maar het is dus puur dominantie. Maar zodra ze wat ouder is dan is het haar pakkie an. Ze pakt die reuen dn wel aan.
Maar even een vraagje tussendoor he. Er woonde hier ook altijd een Flatcoated retriever reu. Deze reed letterlijk eb figuurlijk tegen mensen alle honde dus ook reuen. En altijd weer. We noemden die hond dus ook Geile ***** Noem liever geen namen. Maar goed,was dit ook domnantie? Hij proberde het bij mij,bij de hond,bij IEDEREEN 8O !!! Niet normaal. Ik vraag me af of DAT ook dominantie is of niet?

Gr Sharon.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Een hond wordt niet geil op mensen, evenals jij en ik niet geil worden van een mooie reu. ;)
Dus ja..dominantie!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

hahahaha,goed gezegt! Jah ik vat m nu wel! Bedankt!

Gr Sharon.
Zóya
Vaste gebruiker

Hoi Inge,
Wat bedoel je met "Schachten ze uit???" Bedoel als hun lippenstifje eruit komt ofzo? Leg es wat beter uit?

Gr Sharon.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Inge O schreef:'t is eigenlijk heel simpel te onderscheiden: schachten ze uit bij het rijden: geil!
anders is het gewoon machogedrag :mrgreen: .
8O :mrgreen: dan is balou altijd geil. pfff. altijd alstie gelegen heeft in zn mand al dan niet slapend, heeft meneer een odol. en dan niet alleen smorgens. :roll:
ook als hij gaat zitten komt z'n "mooie" lippenstift eruit.
tis niet echt een smakelijk gezicht. maarja. hij luisterd niet als ik zeg doe dat ding naar binnen. :mrgreen:
Zóya
Vaste gebruiker

hahahaha,nee dat heb ik bij deze reu niet gezien,maar er wonen wel wat reuen in de buurt die hun lippenstiftje er al uit hebben als je ze aait of of hij zit. Heel raar.Ja je ziet wel vaker dat reuen dat doen,ook als ze zich wassen of als je ze op hun buik wilt aaien dat je meteen al hun fluitje zit te aaien als het ware,dat vind ik toch de grootste nadelen van reuen,verder vind ik reuen even lief als teven. Maar heb zelf liever toch teven. Maar tuurlijk hebben deze ook zo hun nadelen,sommige hebben hinde van loopsheden en ontwijken dat liever,of baarmoederontsteking,of baarmoederkanker,maar ook Schijnzwangerschap. Dit was ook de reden dat wij ons vorige teefje moesten steriliseren en dat zij door de narcose 2 dagen erna door acute hartstilstand dood neer valt voor mijn ogen. Je ziet onder elke tekst of reactie van mij wel een stukje van een liedje staan,wat mij erg doet denken aan het gedichtje dat wij hier op de muur naast haar foto hebben hangen.

Gr Sharon.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zóya schreef:hahahaha,nee dat heb ik bij deze reu niet gezien,maar er wonen wel wat reuen in de buurt die hun lippenstiftje er al uit hebben als je ze aait of of hij zit. Heel raar.Ja je ziet wel vaker dat reuen dat doen,ook als ze zich wassen of als je ze op hun buik wilt aaien dat je meteen al hun fluitje zit te aaien als het ware,dat vind ik toch de grootste nadelen van reuen,verder vind ik reuen even lief als teven.
Wat ben jij een preuts typje zeg! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Hoi Baasje van Balou,dat zei ik net ook in mijn vorig verhaaltje,dat sommige reuen hun stifje er zomaar zonder reden uit hebben hangen. Ik heb zelfs een hamster gehad die zijn HEEEEEEEEELE lange lippenstift eruit haalde om te wassen en zelfs dat was geen mooi uitzicht/gezicht :kotz: . Maar mischien heeft ouw balou wel een hondse natte droom hahahahahaha :mrgreen: :-D :p: Maar dat zijn reuen en zo heb je ook weer nadelen van teven. Wat teven zijn ook geen heilige boontjes hoor.

Gr sharon.
Zóya
Vaste gebruiker

Ja dat ben ik zeker eline!!!! :mrgreen: Voor mijn gevoel hou ik daar niet van,maar verder vind ik reuen lief en soms nog liever dan teven (maar dat geldt niet voor allemaal,want er zitten een paar bij......) Ik aai graag op buikjes,maar bij de reu zit je gewoon vlak bij z'n fluit.......JA IK WEET HET IK BEN PREUTSIG!!!!! Jij hebt zeker zelf reuen he :mrgreen: jij bent dat dus wel gewend :-D (vat dit niet verkeerd op)

Gr sharon.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zóya schreef:Ja dat ben ik zeker eline!!!! :mrgreen: Voor mijn gevoel hou ik daar niet van,maar verder vind ik reuen lief en soms nog liever dan teven (maar dat geldt niet voor allemaal,want er zitten een paar bij......) Ik aai graag op buikjes,maar bij de reu zit je gewoon vlak bij z'n fluit.......JA IK WEET HET IK BEN PREUTSIG!!!!! Jij hebt zeker zelf reuen he :mrgreen: jij bent dat dus wel gewend :-D (vat dit niet verkeerd op)

Gr sharon.
Ik heb een reu ja , maar los daarvan zie ik niet wat een piemel anders is dan een hondenpoot of iemands hand. :? Het is gewoon een lichaamsdeel hoor. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Dat weet ik wel,maar zo heeft ieder weer zijn mening hieroiver he. Dus laten we hier geen lange discussie van maken,ik weet wel dat het een lichaams deel is,maar wij houden er gewoon niet van,en zo heb je ook mensen die weer niet van teven houden omdat ze loopsheden vies vinden b.v. Ik heb ook al in vele berichtjes gezegt dat ik géén hekel heb aan reuen. Maar dat heb je vast al wel gelezen.

Gr sharon.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zóya schreef:Dat weet ik wel,maar zo heeft ieder weer zijn mening hieroiver he. Dus laten we hier geen lange discussie van maken,ik weet wel dat het een lichaams deel is,maar wij houden er gewoon niet van,en zo heb je ook mensen die weer niet van teven houden omdat ze loopsheden vies vinden b.v. Ik heb ook al in vele berichtjes gezegt dat ik géén hekel heb aan reuen. Maar dat heb je vast al wel gelezen.

Gr sharon.
Oo, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het alleen grappig dat je "er" niet van houdt. Dat is alles! :mrgreen:
Ik moet overigens wel zeggen dat ik ook liever een tevenbuikje kus dan de buik van mijn reu! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Toen Diesel een pup was kwam ik vaak in contact met een dame met ook een pup.
Die pup was ouder en groter en sterker als Diesel. En liet dat graag zien.
In het spel bleef die andere hond mijn pup omvergooien en op hem rijden.
Hondentaal. Volgens de dame.
Prima.
Maar niet de hele tijd.
Want ik heb een pup , waarmee ik met beleid wandel, bepaalde spelletjes niet doe enzovoort.
Om zijn botjes gezond groot te laten worden.
Ik bepaal dus ook hoe er door andere honden met mijn pup gespeeld mag worden.
En nu lijn ik mijn lompe reu aan als hij te wild speelt met andere pups.
Of met te kleine hondjes.
Zóya
Vaste gebruiker

Oke Eline,das goed hoor,zo heeft ieder zijn "gedachten" erover. Het is soms ook lastig om uit een tekst te begrijpen of het positief of negatief wordt bedoelt. Wij passen ook welleens op een colliereu en dat gaat ook prima. Alleen is buikje aaien wat ingewikkeld en soms gebeurt het ook welleens dat je even denkt dat het een teefje is en dat je hem dat al weer bijna bij zijn fluit zit te strelen hihihi. De hond zal het fijn vinden,maar ik niet :p:

Gr Sharon.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb 2 teefjes maar de 1 rijd de ander plat
begind een piep show te lijken
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”