Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anti-anaalklierstanktips gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

anti-anaalklierstanktips gezocht

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind die anaalklierstank echt het goorste wat er is aan het hebben van een hond, die lucht moet ik echt van kokhalzen! Zodra ik het ruik gaat het actieplan in werking: datgene waar ze op lag of ook maar enigszins in de buurt van haar kont kwam (kussens, dekens, kleding als ze tegen je aan lag) gaat linea recta in de wasmasjien en ik maak haar poeperd schoon met een boel natte toilerpapierdoekjes. Dan is de oorzaak alvast weg, dat helpt al best. Maar die stank... die blijft zo vreselijk lang hangen! Het hangt gewoon in de lucht, en om Oor heen. Bleghhh :kotz:

Dus, wie heeft de gouden anti-anaalklierstanktip? Misschien eoa deo of spray of luchtverfrisser ofzo? Hoe doen jullie dat?
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: anti-anaalklierstanktips gezocht

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik lees even mee.
Hier ongeveer hetzelfde actieplan, behalve het stukje van de hond schoonmaken. Datdoettiezelf :cheer:
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

mijke schreef:Ik vind die anaalklierstank echt het goorste wat er is aan het hebben van een hond, die lucht moet ik echt van kokhalzen! Zodra ik het ruik gaat het actieplan in werking: datgene waar ze op lag of ook maar enigszins in de buurt van haar kont kwam (kussens, dekens, kleding als ze tegen je aan lag) gaat linea recta in de wasmasjien en ik maak haar poeperd schoon met een boel natte toilerpapierdoekjes. Dan is de oorzaak alvast weg, dat helpt al best. Maar die stank... die blijft zo vreselijk lang hangen! Het hangt gewoon in de lucht, en om Oor heen. Bleghhh :kotz:

Dus, wie heeft de gouden anti-anaalklierstanktip? Misschien eoa deo of spray of luchtverfrisser ofzo? Hoe doen jullie dat?
Rondje DA en de anaalklieren laten uitknijpen?
Alles wat je nu doet is symptoombestrijding, lijkt me :wink:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Niets. Ik heb nog nooit een hond gehad die hier last van had.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Arme jij, maar ik zat ook met verbazing te lezen, ik heb nog nooit een hond gehad met anaalklier stank. :U:
Sterkte :J:
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

labje schreef:
mijke schreef:Ik vind die anaalklierstank echt het goorste wat er is aan het hebben van een hond, die lucht moet ik echt van kokhalzen! Zodra ik het ruik gaat het actieplan in werking: datgene waar ze op lag of ook maar enigszins in de buurt van haar kont kwam (kussens, dekens, kleding als ze tegen je aan lag) gaat linea recta in de wasmasjien en ik maak haar poeperd schoon met een boel natte toilerpapierdoekjes. Dan is de oorzaak alvast weg, dat helpt al best. Maar die stank... die blijft zo vreselijk lang hangen! Het hangt gewoon in de lucht, en om Oor heen. Bleghhh :kotz:

Dit dus. Of ze zelf legen. Heb ik ook weleens zelf gedaan nadat ze bij Jarah verstopt zaten. Ben er ook mee naar de dierenarts geweest en die had het voorgedaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hier ook nog nooit een probleem gehad met stank. Wel 's van diaree ofzo maar dit? Nee.

Dan zou ik er idd een rondje DA aan wagen...

Suzanne
gonnie
Zeer actief

Budkes schreef:Arme jij, maar ik zat ook met verbazing te lezen, ik heb nog nooit een hond gehad met anaalklier stank. :U:
Mijn andere honden hadden er ook nooit last van, maar Jarah had een keer een ontstoken anaalklier.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

gonnie schreef:
Budkes schreef:Arme jij, maar ik zat ook met verbazing te lezen, ik heb nog nooit een hond gehad met anaalklier stank. :U:
Mijn andere honden hadden er ook nooit last van, maar Jarah had een keer een ontstoken anaalklier.
Ik heb weleens een hond gehad met ontstoken anaalklieren, heel heeeel lang geleden, dus ik ken de stank, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond gewoon in t dagelijks leven zeg maar anaalklierstank verspreid.
Gr. Aniek

Afbeelding
mijke
Zeer actief

labje schreef:

Nee hoor, anaalklieren laten uitknijpen zorgt er alleen maar voor dat er meer anaalklierzooi aangemaakt gaat worden en je ze dus nog vaker moet (laten) uitknijpen. Ze heeft het gelukkig helemaal niet vaak. Maar áls.... stinken!!
mijke
Zeer actief

Ja, verstopt is het duidelijk niet :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies leegt die dingen regelmatig spontaan, ondanks stevige drollen. Liefst als ze lekker ergens ontspannen ligt, een schoot bijvoorbeeld :kotz:
Ik knijp ze dus elke paar weken uit, merk niet dat het meer wordt dan hoor, in tegendeel juist.

Mijn ervaring is dat als je het nog ruikt, je gewoon wat gemist hebt met schoonmaken. Mijn controle plekken: muur, bank, leuning op konthoogte, kussentjes bank, de hakken van de hond, mouwen van mijn jas, sjaal, gehele vloeroppervlak, manden, dekens, mijn broekspijp.
Succes :engel:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

pioenroos schreef:Succes :engel:
Dank je :LOL:

Mijn ervaring is juist tegenovergesteld. Bij Oor gebeurt het ook meestal als ze ontspannen tegen me aan op de bank ligt (rothonden :P ), zojuist bijvoorbeeld had ze haar staart netjes tegen haar kont gevouwen en niet bewogen. Ik ondernam direct actie dus ik weet eigenlijk wel zeker dat ik alle mogelijke plekken heb schoongemaakt en alles in de nabije omgeving in de was heb gegooid. Toch blijft die walm nog gewoon een poos in de lucht hangen. Ik zoek eigenlijk gewoon iets van spray dat de geur afbreekt. Beetje zoals die anti-urine spray maar dan anti-kontstankwalm als luchtverfrisser zegmaar :P
pioenroos
Zeer actief

Gemalen koffie werkt goed om geurtjes te neutraliseren.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Jamaar hoe dan. Gewoon een handje koffie door de woonkamer strooien? :LOL:
pioenroos
Zeer actief

mijke schreef:Jamaar hoe dan. Gewoon een handje koffie door de woonkamer strooien? :LOL:
Dat zal vast ook wel werken ja :mrgreen:
Gewoon in een paar schaaltjes een bodempje neerzetten ruimt wellicht wat beter op :wink:
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Helpt het niet als je even een lucifer aansteekt? Geven ze ook als tip bij een stinkend toilet :-P
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

ZivaNomi schreef:
Hakkene schreef:Helpt het niet als je even een lucifer aansteekt? Geven ze ook als tip bij een stinkend toilet :-P
Hahaha.. Boem!!! :LOL:
Grijns:) oeps!
HillieS
Zeer actief

pioenroos schreef:Mies leegt die dingen regelmatig spontaan, ondanks stevige drollen. Liefst als ze lekker ergens ontspannen ligt, een schoot bijvoorbeeld :kotz:
Ik knijp ze dus elke paar weken uit, merk niet dat het meer wordt dan hoor, in tegendeel juist.

Mijn ervaring is dat als je het nog ruikt, je gewoon wat gemist hebt met schoonmaken. Mijn controle plekken: muur, bank, leuning op konthoogte, kussentjes bank, de hakken van de hond, mouwen van mijn jas, sjaal, gehele vloeroppervlak, manden, dekens, mijn broekspijp.
Succes :engel:
Beter schoonmaken dus :hmmm:
Maar Jamie heeft t zelfde als Miesje. Ik knijp overigens niet uit omdat hij t zelf dus leegt. De da had ook gezegd dat uitknijpen dan niet nodig was

Edit: de da zei dat toen ik het een keer noemde tijdens de gezondheidscheck trouwens. Ben er niet apart voor gegaan
Laatst gewijzigd door HillieS op 27 apr 2017 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Ik vond het bij Jarah eigenlijk alleen stinken toen ze ontstoken waren, toen ik ze na de ontsteking zelf uitkneep stonk het niet zo erg.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
mijke
Zeer actief

gonnie schreef:Ik vond het bij Jarah eigenlijk alleen stinken toen ze ontstoken waren, toen ik ze na de ontsteking zelf uitkneep stonk het niet zo erg.
Nou, het is echt niet ontstoken hoor. Het is niet dik, niet rood, ze heeft geen moeite met poepen, geen jeuk, geen pijn, doet niet aan sleetjerijden, wast niet overmatig, reageert niet als ik het aanraak etc. Volgens mij is het voor sommige honden gewoon normaal dat het eens in de zoveel tijd een keertje zomaar leegt. Ik zie echt absoluut 0 aanleiding voor de dierenarts, ze heeft er zelf geen last van. Alleen ik zei de gek :P
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Aura's anaalklieren lopen af en toe leeg, altijd op de bank. Toen we haar pas hadden was het elke 1-2 weken raak en toen ben ik ze zelf gaan legen. Geen verstopping en dun-vloeibare inhoud, dus minimale druk nodig. Nu is het nog maar af en toe nodig, zo eens in de 2-3 maanden.
pioenroos
Zeer actief

HillieS schreef: Maar Jamie heeft t zelfde als Miesje. Ik knijp overigens niet uit omdat hij t zelf dus leegt. De da had ook gezegd dat uitknijpen dan niet nodig was
Ik knijp ook niet uit omdat het moet maar omdat ik niet wil dat het op de bank terechtkomt :engel: Miesje moet toch regelmatig onder de douche ivm vieze hobby's en als ik dan voel dat ze vol zijn haal ik de druk eraf. Zo voorkom ik nu bijna ( :hmmm: ) altijd dat bank, bezoek of schoot onder de meuk zit.

Ik vind het trouwens ook vreselijk stinken hoor, en bij Mies is het echt niet ontstoken. Maar het went wel merk ik, mits het gekoppeld is aan uitknijpen en gelijk de boel helemaal inzepen :mann: Het is een lucht dat je uit duizenden herkent.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ah ik ben gelukkig niet de enige. Man man man wat is dat ranzig :kotz:
Onze golden leegte ze standaard als je haar borstelde :schrik: dat was gelukkig buiten dus dan kan je snel naar binnen vluchten.
Ik lees mee!
HillieS
Zeer actief

pioenroos schreef:
HillieS schreef: Maar Jamie heeft t zelfde als Miesje. Ik knijp overigens niet uit omdat hij t zelf dus leegt. De da had ook gezegd dat uitknijpen dan niet nodig was
Ik knijp ook niet uit omdat het moet maar omdat ik niet wil dat het op de bank terechtkomt :engel: Miesje moet toch regelmatig onder de douche ivm vieze hobby's en als ik dan voel dat ze vol zijn haal ik de druk eraf. Zo voorkom ik nu bijna ( :hmmm: ) altijd dat bank, bezoek of schoot onder de meuk zit.

Ik vind het trouwens ook vreselijk stinken hoor, en bij Mies is het echt niet ontstoken. Maar het went wel merk ik, mits het gekoppeld is aan uitknijpen en gelijk de boel helemaal inzepen :mann: Het is een lucht dat je uit duizenden herkent.
Bij Jamie is t misschien eens in de paar maanden hooguit.
Én ik heb leren banken he :wink:
En Jamie heeft geen vieze hobby's :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

kipo schreef:Aura's anaalklieren lopen af en toe leeg, altijd op de bank. Toen we haar pas hadden was het elke 1-2 weken raak en toen ben ik ze zelf gaan legen. Geen verstopping en dun-vloeibare inhoud, dus minimale druk nodig. Nu is het nog maar af en toe nodig, zo eens in de 2-3 maanden.
Hier een keer op bed (en dat toen véél) en toen werd ik wakker van het gelik en mocht ik dus genieten van de enorme stank totdat het lukte om weer in slaap te vallen :kotz: :jank: ...

mijke schreef:Nou, het is echt niet ontstoken hoor. Het is niet dik, niet rood, ze heeft geen moeite met poepen, geen jeuk, geen pijn, doet niet aan sleetjerijden, wast niet overmatig, reageert niet als ik het aanraak etc. Volgens mij is het voor sommige honden gewoon normaal dat het eens in de zoveel tijd een keertje zomaar leegt. Ik zie echt absoluut 0 aanleiding voor de dierenarts, ze heeft er zelf geen last van. Alleen ik zei de gek :P
Hier ook zo eentje, alleen heb ik het geluk dat ze zelf erg schoon is en ze het direct schoonwast. Dat scheelt echt enorm in de stank dus meestal ruik ik het niet zo. Behalve dus die ene keer in bed :blauwoog: .

Nou moet ik wel zeggen dat zij van de drie de minst harde drollen heeft, dus dat zou best uit kunnen maken in het legen/overlopen.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Ah getver! Apart dat je het onder normale omstandigheden ruikt. En erg vervelend natuurlijk :LOL:
Geen tips hoe je de geur wegkrijgt, maar ik weet niet hoe haar ontlasting is?
Wanneer de ontlasting stevig genoeg is worden de kliertjes tijdens het poepen geleegd, dus misschien dat daar nog wat te proberen is?
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hier een keer op de afstandsbediening :ugh: :ugh: :engel:
mijke
Zeer actief

Pienda schreef:Ah getver! Apart dat je het onder normale omstandigheden ruikt. En erg vervelend natuurlijk :LOL:
Geen tips hoe je de geur wegkrijgt, maar ik weet niet hoe haar ontlasting is?
Wanneer de ontlasting stevig genoeg is worden de kliertjes tijdens het poepen geleegd, dus misschien dat daar nog wat te proberen is?
Ja dat zou in theorie zo moeten werken, haar ontlasting is nu - hoewel gewoon goed - wat minder stevig dan toen we nog smuldier voerden. Op smuldier krijgt ze echt harde keutels. Maar ook toen had ze het eens ni de zoveel tijd hoor. Haar klieren zijn gewoon wat overijverig denk ik :P
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Hmm, als het echt regelmatig gebeurd, zou ik mischien toch eens naar de voeding kijken. Ik heb me eens laten vertellen, dat veel afvalstoffen in het voer kan zorgen voor vollere anaalklieren.
Of het zo is, weet ik niet.

Of eens eendennekken of kippennekken voeren, daar zit kraakbeen in, en zorgt voor wat stevigere ontlasting, waardoor bij volle klieren er vaak een gedeelte geleegd wordt tijdens poepen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”