Dus, wie heeft de gouden anti-anaalklierstanktip? Misschien eoa deo of spray of luchtverfrisser ofzo? Hoe doen jullie dat?
Moderator: moderatorteam
Rondje DA en de anaalklieren laten uitknijpen?mijke schreef:Ik vind die anaalklierstank echt het goorste wat er is aan het hebben van een hond, die lucht moet ik echt van kokhalzen! Zodra ik het ruik gaat het actieplan in werking: datgene waar ze op lag of ook maar enigszins in de buurt van haar kont kwam (kussens, dekens, kleding als ze tegen je aan lag) gaat linea recta in de wasmasjien en ik maak haar poeperd schoon met een boel natte toilerpapierdoekjes. Dan is de oorzaak alvast weg, dat helpt al best. Maar die stank... die blijft zo vreselijk lang hangen! Het hangt gewoon in de lucht, en om Oor heen. Bleghhh![]()
Dus, wie heeft de gouden anti-anaalklierstanktip? Misschien eoa deo of spray of luchtverfrisser ofzo? Hoe doen jullie dat?
Dit dus. Of ze zelf legen. Heb ik ook weleens zelf gedaan nadat ze bij Jarah verstopt zaten. Ben er ook mee naar de dierenarts geweest en die had het voorgedaan.labje schreef:Rondje DA en de anaalklieren laten uitknijpen?mijke schreef:Ik vind die anaalklierstank echt het goorste wat er is aan het hebben van een hond, die lucht moet ik echt van kokhalzen! Zodra ik het ruik gaat het actieplan in werking: datgene waar ze op lag of ook maar enigszins in de buurt van haar kont kwam (kussens, dekens, kleding als ze tegen je aan lag) gaat linea recta in de wasmasjien en ik maak haar poeperd schoon met een boel natte toilerpapierdoekjes. Dan is de oorzaak alvast weg, dat helpt al best. Maar die stank... die blijft zo vreselijk lang hangen! Het hangt gewoon in de lucht, en om Oor heen. Bleghhh![]()
Alles wat je nu doet is symptoombestrijding, lijkt me
Mijn andere honden hadden er ook nooit last van, maar Jarah had een keer een ontstoken anaalklier.Budkes schreef:Arme jij, maar ik zat ook met verbazing te lezen, ik heb nog nooit een hond gehad met anaalklier stank.![]()
Sterkte
Ik heb weleens een hond gehad met ontstoken anaalklieren, heel heeeel lang geleden, dus ik ken de stank, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond gewoon in t dagelijks leven zeg maar anaalklierstank verspreid.gonnie schreef:Mijn andere honden hadden er ook nooit last van, maar Jarah had een keer een ontstoken anaalklier.Budkes schreef:Arme jij, maar ik zat ook met verbazing te lezen, ik heb nog nooit een hond gehad met anaalklier stank.![]()
Sterkte
Nee hoor, anaalklieren laten uitknijpen zorgt er alleen maar voor dat er meer anaalklierzooi aangemaakt gaat worden en je ze dus nog vaker moet (laten) uitknijpen. Ze heeft het gelukkig helemaal niet vaak. Maar áls.... stinken!!labje schreef:Rondje DA en de anaalklieren laten uitknijpen?mijke schreef:Ik vind die anaalklierstank echt het goorste wat er is aan het hebben van een hond, die lucht moet ik echt van kokhalzen! Zodra ik het ruik gaat het actieplan in werking: datgene waar ze op lag of ook maar enigszins in de buurt van haar kont kwam (kussens, dekens, kleding als ze tegen je aan lag) gaat linea recta in de wasmasjien en ik maak haar poeperd schoon met een boel natte toilerpapierdoekjes. Dan is de oorzaak alvast weg, dat helpt al best. Maar die stank... die blijft zo vreselijk lang hangen! Het hangt gewoon in de lucht, en om Oor heen. Bleghhh![]()
Alles wat je nu doet is symptoombestrijding, lijkt me
Dank jepioenroos schreef:Succes
Dat zal vast ook wel werken jamijke schreef:Jamaar hoe dan. Gewoon een handje koffie door de woonkamer strooien?
Grijns:) oeps!ZivaNomi schreef:Hahaha.. Boem!!!Hakkene schreef:Helpt het niet als je even een lucifer aansteekt? Geven ze ook als tip bij een stinkend toilet
Beter schoonmaken duspioenroos schreef:Mies leegt die dingen regelmatig spontaan, ondanks stevige drollen. Liefst als ze lekker ergens ontspannen ligt, een schoot bijvoorbeeld![]()
Ik knijp ze dus elke paar weken uit, merk niet dat het meer wordt dan hoor, in tegendeel juist.
Mijn ervaring is dat als je het nog ruikt, je gewoon wat gemist hebt met schoonmaken. Mijn controle plekken: muur, bank, leuning op konthoogte, kussentjes bank, de hakken van de hond, mouwen van mijn jas, sjaal, gehele vloeroppervlak, manden, dekens, mijn broekspijp.
Succes
Nou, het is echt niet ontstoken hoor. Het is niet dik, niet rood, ze heeft geen moeite met poepen, geen jeuk, geen pijn, doet niet aan sleetjerijden, wast niet overmatig, reageert niet als ik het aanraak etc. Volgens mij is het voor sommige honden gewoon normaal dat het eens in de zoveel tijd een keertje zomaar leegt. Ik zie echt absoluut 0 aanleiding voor de dierenarts, ze heeft er zelf geen last van. Alleen ik zei de gekgonnie schreef:Ik vond het bij Jarah eigenlijk alleen stinken toen ze ontstoken waren, toen ik ze na de ontsteking zelf uitkneep stonk het niet zo erg.
Ik knijp ook niet uit omdat het moet maar omdat ik niet wil dat het op de bank terechtkomtHillieS schreef: Maar Jamie heeft t zelfde als Miesje. Ik knijp overigens niet uit omdat hij t zelf dus leegt. De da had ook gezegd dat uitknijpen dan niet nodig was
Bij Jamie is t misschien eens in de paar maanden hooguit.pioenroos schreef:Ik knijp ook niet uit omdat het moet maar omdat ik niet wil dat het op de bank terechtkomtHillieS schreef: Maar Jamie heeft t zelfde als Miesje. Ik knijp overigens niet uit omdat hij t zelf dus leegt. De da had ook gezegd dat uitknijpen dan niet nodig wasMiesje moet toch regelmatig onder de douche ivm vieze hobby's en als ik dan voel dat ze vol zijn haal ik de druk eraf. Zo voorkom ik nu bijna (
) altijd dat bank, bezoek of schoot onder de meuk zit.
Ik vind het trouwens ook vreselijk stinken hoor, en bij Mies is het echt niet ontstoken. Maar het went wel merk ik, mits het gekoppeld is aan uitknijpen en gelijk de boel helemaal inzepenHet is een lucht dat je uit duizenden herkent.
Hier een keer op bed (en dat toen véél) en toen werd ik wakker van het gelik en mocht ik dus genieten van de enorme stank totdat het lukte om weer in slaap te vallenkipo schreef:Aura's anaalklieren lopen af en toe leeg, altijd op de bank. Toen we haar pas hadden was het elke 1-2 weken raak en toen ben ik ze zelf gaan legen. Geen verstopping en dun-vloeibare inhoud, dus minimale druk nodig. Nu is het nog maar af en toe nodig, zo eens in de 2-3 maanden.
Hier ook zo eentje, alleen heb ik het geluk dat ze zelf erg schoon is en ze het direct schoonwast. Dat scheelt echt enorm in de stank dus meestal ruik ik het niet zo. Behalve dus die ene keer in bedmijke schreef:Nou, het is echt niet ontstoken hoor. Het is niet dik, niet rood, ze heeft geen moeite met poepen, geen jeuk, geen pijn, doet niet aan sleetjerijden, wast niet overmatig, reageert niet als ik het aanraak etc. Volgens mij is het voor sommige honden gewoon normaal dat het eens in de zoveel tijd een keertje zomaar leegt. Ik zie echt absoluut 0 aanleiding voor de dierenarts, ze heeft er zelf geen last van. Alleen ik zei de gek
Ja dat zou in theorie zo moeten werken, haar ontlasting is nu - hoewel gewoon goed - wat minder stevig dan toen we nog smuldier voerden. Op smuldier krijgt ze echt harde keutels. Maar ook toen had ze het eens ni de zoveel tijd hoor. Haar klieren zijn gewoon wat overijverig denk ikPienda schreef:Ah getver! Apart dat je het onder normale omstandigheden ruikt. En erg vervelend natuurlijk![]()
Geen tips hoe je de geur wegkrijgt, maar ik weet niet hoe haar ontlasting is?
Wanneer de ontlasting stevig genoeg is worden de kliertjes tijdens het poepen geleegd, dus misschien dat daar nog wat te proberen is?