Kan goed met andere honden én katten (je hebt toch katten?). Heel baasgericht hondje. Leuk middenmaatje van 15 kg. Twee jaar. Reu.
Ik ben er gek op, van die functioneel gebouwde mixjes. Niet te groot, maar ook niet ienieminie.

Moderator: moderatorteam

Onze jachtjuf fokt mooie Goldens. Niet te groot. Ze heten the power of gold.Manuma schreef:Een Golden vinden we ook heel erg leuk, net als de labrador maar na onderzoek vinden we de gezondheid een risico, epilepsie en kanker... en achteraf is de maat net even te groot. Nouja, volgens vriend dan.Pino01 schreef:Een leuke golden retriever. aktief buiten en thuis zijn het vloerkleedjes.
We hebben ook gekeken naar dit soort Goldens;
Ik kwam alleen terecht in een buitenlands doolhof qua informatie. Ik kreeg het idee dat het dan een behoorlijke werkhond wordt.
Ja die is echt heel erg leukkooi schreef:Toller?
Moei es kijke bij dat pupke van Maeve!maar eenmaal volwassen vind ik het nou niet van die makkelijke honden? Of kom ik ook daarvan de verkeerde tegen? We hebben in onze buurt een behoorlijke Toller-explosie.
Ja dat hoor/lees ik dus vaker. Voor mij een te groot risico als er andere leuke opties zijnNanna schreef:Een kennis van me heeft ze gefokt maar is gestopt omdat het te vaak bange schijtbakken zijn.Rebble schreef:Ik ben gek op honden met krullen en heb me er een klein beetje in verdiept voor een eventuele volgende hond maar de lagotto zou voor mij afvallen omdat ze nog wel eens angstig/onzeker zijn van wat ik gelezen heb. Ik ken er geen in het echt dus in hoeverre dat ook echt zo is weet ik niet maar het is wel iets waar ik me extra in zou verdiepen.

Dat valt te regelen toch?Manuma schreef:De korthaar collie trekt me al jaren, ik geloof dat ik er wel eens eerder een topic over gestart bentycha schreef:En een Triss?
Voldoet eigenlijk wel aan jouw beschrijving.Ik vind het heel leuke honden maar vriend kreeg ik niet heel enthousiast. Zijn opa had vroeger een collie en die beet dus hij heeft er niet veel positiefs van onthouden. Misschien moet hij ook Triss maar eens tegenkomen
![]()

Maar is niet iedere derde hond 'een beetje veel'? Jullie zullen er vast goed over nagedacht hebben, maar ik vind 3 honden echt een hele hand vol ten opzichte van 2. Ik heb momenteel de honden van mijn moeder te logeren. 3 aan de lijn, 1 altijd los. Kiwi heb ik geen omkijken naar maar die drie honden aan de lijn vind ik een heel gehannes, ondanks dat ze allemaal erg braaf zijn.Manuma schreef: Maar hij heeft het in zijn hoofd dat een grote hond naast deze twee te veel zal zijn.

Dat is echt even wennen, drie honden.Paisley schreef:Maar is niet iedere derde hond 'een beetje veel'? Jullie zullen er vast goed over nagedacht hebben, maar ik vind 3 honden echt een hele hand vol ten opzichte van 2. Ik heb momenteel de honden van mijn moeder te logeren. 3 aan de lijn, 1 altijd los. Kiwi heb ik geen omkijken naar maar die drie honden aan de lijn vind ik een heel gehannes, ondanks dat ze allemaal erg braaf zijn.Manuma schreef: Maar hij heeft het in zijn hoofd dat een grote hond naast deze twee te veel zal zijn.
Ze kunnen ook allemaal los in t park en buitengebied maar ik vind het toch niet ontspannen lopen ondanks dat ze allemaal 100% sociaal en ook best braaf zijn. Je bent niet voor jezelf aan het wandelen maar "honden aan het mennen". Mensen reageren ook anders op me dan wanneer ik met 2 loop, dus ik hengel alles naar binnen bij iedereen die ik tegen kom die mij en mijn honden niet persoonlijk kent. Ook als ik een fietser tegen kom kan ik met 2 er altijd wel voor zorgen dat ze niet in de weg lopen, maar met 3 of 4 wordt dat al snel moeilijker.
Ik vind t een gedoe. Ik droom stiekem wel eens over een derde hond maar volgens mij ben ik voor t komende kalenderjaar weer ff genezen
Oh ja, we zijn beide dol op de Cattle dog! Een vriend van ons heeft nu een pup, behoorlijk fel ding maar zo leergierig en ik vind ze prachtig! Ze staan er alleen niet om bekend zo sociaal te zijn als Didge. Een Didge zou hier heel leuk passen maar ja jij houdt hem zeker?Jeannettebo schreef:Een Didge![]()
Bij de wat actievere rassen kun je natuurlijk gewoon open staan voor herplaatsers, dan kun je een beetje inschatten hoe het energieniveau van de betreffende hond is en ook hoe het gedrag mbt andere honden is. Didge is vrij sociaal en is gewoon graag samen bezig en het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat het is. Hij is absoluut niet zo'n jager als Layla en kan daardoor veel los lopen. Didge is trouwens ongeveer 52cm

Ohhh ja met Tobi! Ik weet dat het slecht is maar ik val echt COMPLEET tot over mijn orentobi__ schreef:Ik voel een wandeling aankomen met alle potentiële rassen bij elkaar
Ha ha, ja, ik heb Didge net beloofd dat hij hier erfhond mag zijn.Manuma schreef:Oh ja, we zijn beide dol op de Cattle dog! Een vriend van ons heeft nu een pup, behoorlijk fel ding maar zo leergierig en ik vind ze prachtig! Ze staan er alleen niet om bekend zo sociaal te zijn als Didge. Een Didge zou hier heel leuk passen maar ja jij houdt hem zeker?Jeannettebo schreef:Een Didge![]()
Bij de wat actievere rassen kun je natuurlijk gewoon open staan voor herplaatsers, dan kun je een beetje inschatten hoe het energieniveau van de betreffende hond is en ook hoe het gedrag mbt andere honden is. Didge is vrij sociaal en is gewoon graag samen bezig en het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat het is. Hij is absoluut niet zo'n jager als Layla en kan daardoor veel los lopen. Didge is trouwens ongeveer 52cm

Het zijn, voor wat ik ervan heb gezien, geen allemansvriendjes die naar iedereen toelopen op het strand maar echt heel baasgerichte honden.Manuma schreef:Ohh die is leuk!![]()
De Lagotto heeft voordat ik Uma kreeg ook al op mijn lijst gestaan. Ik vind dat geweldig leuke honden. Zo kalm en toch lekker actief en die kop met krullenMijn zus is trimmer dus de vacht is geen probleem. We hebben geen katten, daar ben ik heel allergisch voor
Wij hebben Uma
![]()
Ik ga toch de Lagotto ook nog eens onder zijn neus schuiven. Hier lopen ze helaas nauwelijks maar waar ik voorheen woonde zag ik ze regelmatig en het waren allen leuke, sociale honden al zijn het geen allemansvriendjes geloof ik he? Als in; ze zijn wat gereseveerd?
Ik denk het truttige imago wat er heerst over de poedelManuma schreef:Hoe bedoel je, ondergeschikt?