Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond zou geschikt zijn?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Welke hond zou geschikt zijn?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik kan het toch niet laten om mijn stille liefde even te laten zien, meer aan jou denkend dan aan je vriend, aangezien je mechelaars leuk vindt. Dit lijkt toch een soort minimechelaartje met tippende oortjes?
Kan goed met andere honden én katten (je hebt toch katten?). Heel baasgericht hondje. Leuk middenmaatje van 15 kg. Twee jaar. Reu.
Ik ben er gek op, van die functioneel gebouwde mixjes. Niet te groot, maar ook niet ienieminie.

Afbeelding
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ohh die is leuk! :I:

De Lagotto heeft voordat ik Uma kreeg ook al op mijn lijst gestaan. Ik vind dat geweldig leuke honden. Zo kalm en toch lekker actief en die kop met krullen :lief: Mijn zus is trimmer dus de vacht is geen probleem. We hebben geen katten, daar ben ik heel allergisch voor :( Wij hebben Uma :lol1:
Ik ga toch de Lagotto ook nog eens onder zijn neus schuiven. Hier lopen ze helaas nauwelijks maar waar ik voorheen woonde zag ik ze regelmatig en het waren allen leuke, sociale honden al zijn het geen allemansvriendjes geloof ik he? Als in; ze zijn wat gereseveerd?
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik ben gek op honden met krullen en heb me er een klein beetje in verdiept voor een eventuele volgende hond maar de lagotto zou voor mij afvallen omdat ze nog wel eens angstig/onzeker zijn van wat ik gelezen heb. Ik ken er geen in het echt dus in hoeverre dat ook echt zo is weet ik niet maar het is wel iets waar ik me extra in zou verdiepen. Een Barbet staat heel hoog op mijn lijst maar die zijn wel weer wat groter.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Manuma schreef:
Pino01 schreef:Een leuke golden retriever. aktief buiten en thuis zijn het vloerkleedjes.
Een Golden vinden we ook heel erg leuk, net als de labrador maar na onderzoek vinden we de gezondheid een risico, epilepsie en kanker... en achteraf is de maat net even te groot. Nouja, volgens vriend dan.

We hebben ook gekeken naar dit soort Goldens;
Afbeelding
Ik kwam alleen terecht in een buitenlands doolhof qua informatie. Ik kreeg het idee dat het dan een behoorlijke werkhond wordt.
kooi schreef:Toller?

Moei es kijke bij dat pupke van Maeve! :I:
Ja die is echt heel erg leuk :lief: maar eenmaal volwassen vind ik het nou niet van die makkelijke honden? Of kom ik ook daarvan de verkeerde tegen? We hebben in onze buurt een behoorlijke Toller-explosie.
Onze jachtjuf fokt mooie Goldens. Niet te groot. Ze heten the power of gold.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Een gemiddelde golden is groter dan een grote poedel
Afbeelding
Barkley
Zeer actief

Van de week was ik op een verjaardag waar een grote poedel was en die was echt een heel bescheiden maatje.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

De 'grote' poedel van mijn tante is ook maar 17kg. :engel:
Laatst gewijzigd door klaproos op 01 mei 2017 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Deze krullenbol? Ik vind het altijd jammer bij deze honden dat je de gezichtsuitdrukking en het lijf niet goed ziet, maar voor elk wat wils.

Afbeelding
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Manuma
Zeer actief

Weet je wat ik denk dat het is? Hij kon met Cody slecht overweg, die trok bij hem heel erg aan de lijn en het was voor hem een hand vol. Het was teveel en ik denk dat hij bang is dat alle grote honden zo'n enorme "extra" zijn. Ik zelf vind de grote maat (vanaf 50 cm) het leukste. Die staan op aaihoogte, gemakkelijk met snoep uitdelen en ik voel me prettig met grote honden. Ik denk ook dat het dan qua spelen met Manu een goede partij is.
We gaan straks 3x zo groot wonen met een goede tuin en nu wonen we in een typische stadswoning dus is het al snel vol als er twee honden liggen.
Als ik werk laat hij de honden uit en dat doet hij lekker aangelijnd over straat op wat perkjes. Hij wil niet klooien met drie grote honden die als ze een kat zien hem omver trekken (wat ze nu wel doen :engel: ).
Daarom willen we er pas aan als we in het nieuwe huis wonen, in juli.

Hij is al dik een jaar weg van de poedel, als hij er een op straat ziet is het net een klein kind en hij heeft de kapsels al uitgezocht. Ik vind alle honden leuk maar de poedel heeft wel het energielevel, ruit niet, is sociaal en heeft dat baasgerichte dat ik graag wil. Ik denk dus dat de poedel de beste keuze is en als ik mag kiezen zou het een herder zijn met een stockvacht. Maar nu is het zijn beurt vooraan te staan qua eisen. De poedel zou perfect passen hier en inderdaad, zo groot zijn ze niet. Maar hij heeft het in zijn hoofd dat een grote hond naast deze twee te veel zal zijn.
Dus Judith; help :F:

Ik vind een Corgi of een krullenhond ook leuk. Een bastaard ook. Ik ben niet zo moeilijk, ik word verliefd en ga ermee aan de slag. Ik pas me wel aan maar hij heeft die eigenschap wat minder. Hij zoekt makkelijk. Een hond die met hem mee schuifelt, die zich snel aan kan passen, hond en mens leuk vindt en los kan lopen. En in huis moet ie slapen maar dat doen ze nu ook dankzij mijn activiteiten dus dat komt wel goed. Ook al blijkt de hond meer nodig te hebben, ik vind dat leuk.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Nanna schreef:
Rebble schreef:Ik ben gek op honden met krullen en heb me er een klein beetje in verdiept voor een eventuele volgende hond maar de lagotto zou voor mij afvallen omdat ze nog wel eens angstig/onzeker zijn van wat ik gelezen heb. Ik ken er geen in het echt dus in hoeverre dat ook echt zo is weet ik niet maar het is wel iets waar ik me extra in zou verdiepen.
Een kennis van me heeft ze gefokt maar is gestopt omdat het te vaak bange schijtbakken zijn.
Ja dat hoor/lees ik dus vaker. Voor mij een te groot risico als er andere leuke opties zijn
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Manuma schreef:
tycha schreef:En een Triss?
Voldoet eigenlijk wel aan jouw beschrijving.
De korthaar collie trekt me al jaren, ik geloof dat ik er wel eens eerder een topic over gestart ben :D Ik vind het heel leuke honden maar vriend kreeg ik niet heel enthousiast. Zijn opa had vroeger een collie en die beet dus hij heeft er niet veel positiefs van onthouden. Misschien moet hij ook Triss maar eens tegenkomen ;)
Dat valt te regelen toch? :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb niet alles gelezen maar een pup uit t nest van t zusje van Mojo????
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Manuma schreef: Maar hij heeft het in zijn hoofd dat een grote hond naast deze twee te veel zal zijn.
Maar is niet iedere derde hond 'een beetje veel'? Jullie zullen er vast goed over nagedacht hebben, maar ik vind 3 honden echt een hele hand vol ten opzichte van 2. Ik heb momenteel de honden van mijn moeder te logeren. 3 aan de lijn, 1 altijd los. Kiwi heb ik geen omkijken naar maar die drie honden aan de lijn vind ik een heel gehannes, ondanks dat ze allemaal erg braaf zijn.
Ze kunnen ook allemaal los in t park en buitengebied maar ik vind het toch niet ontspannen lopen ondanks dat ze allemaal 100% sociaal en ook best braaf zijn. Je bent niet voor jezelf aan het wandelen maar "honden aan het mennen". Mensen reageren ook anders op me dan wanneer ik met 2 loop, dus ik hengel alles naar binnen bij iedereen die ik tegen kom die mij en mijn honden niet persoonlijk kent. Ook als ik een fietser tegen kom kan ik met 2 er altijd wel voor zorgen dat ze niet in de weg lopen, maar met 3 of 4 wordt dat al snel moeilijker.

Ik vind t een gedoe. Ik droom stiekem wel eens over een derde hond maar volgens mij ben ik voor t komende kalenderjaar weer ff genezen :engel:
Laatst gewijzigd door Paisley op 01 mei 2017 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Nog een activiteit die je met een corgi kunt doen!....

Dock Diving :P

:goeie: TE aandoenlijk
Afbeelding
Barkley
Zeer actief

Als je nu een Heule grote hond uitnodigt samen met een poedel dan lijkt de poedel al snel heel beschaafd :P
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Een Didge :engel:
Bij de wat actievere rassen kun je natuurlijk gewoon open staan voor herplaatsers, dan kun je een beetje inschatten hoe het energieniveau van de betreffende hond is en ook hoe het gedrag mbt andere honden is. Didge is vrij sociaal en is gewoon graag samen bezig en het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat het is. Hij is absoluut niet zo'n jager als Layla en kan daardoor veel los lopen. Didge is trouwens ongeveer 52cm
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik voel een wandeling aankomen met alle potentiële rassen bij elkaar :Q:
_Esmee
Manuma
Zeer actief

Paisley schreef:
Manuma schreef: Maar hij heeft het in zijn hoofd dat een grote hond naast deze twee te veel zal zijn.
Maar is niet iedere derde hond 'een beetje veel'? Jullie zullen er vast goed over nagedacht hebben, maar ik vind 3 honden echt een hele hand vol ten opzichte van 2. Ik heb momenteel de honden van mijn moeder te logeren. 3 aan de lijn, 1 altijd los. Kiwi heb ik geen omkijken naar maar die drie honden aan de lijn vind ik een heel gehannes, ondanks dat ze allemaal erg braaf zijn.
Ze kunnen ook allemaal los in t park en buitengebied maar ik vind het toch niet ontspannen lopen ondanks dat ze allemaal 100% sociaal en ook best braaf zijn. Je bent niet voor jezelf aan het wandelen maar "honden aan het mennen". Mensen reageren ook anders op me dan wanneer ik met 2 loop, dus ik hengel alles naar binnen bij iedereen die ik tegen kom die mij en mijn honden niet persoonlijk kent. Ook als ik een fietser tegen kom kan ik met 2 er altijd wel voor zorgen dat ze niet in de weg lopen, maar met 3 of 4 wordt dat al snel moeilijker.

Ik vind t een gedoe. Ik droom stiekem wel eens over een derde hond maar volgens mij ben ik voor t komende kalenderjaar weer ff genezen :engel:
Dat is echt even wennen, drie honden.
Tara van DeDiana heeft hier ook ruim een week gelogeerd en die wilde hij wel houden. Dat is ook een rustige hond, clownesk, gemakkelijk. Cody liep te trekken aan de riem omdat hij bang was van hem, hij kon er helemaal niets mee. We hebben ook weleens de twee honden van Sulluna te logeren, dat vindt hij ook geen probleem. Dan loopt er wel eentje los. En de grote hond van een vriendin van me is er ook weleens een dag en daar loopt hij ook mee. En die honden zijn nou niet sukkelig, maar ze zijn te sturen en dat vindt hij prettig. Eigenlijk is Uma nog de irritantste van iedereen, die staat voor je voeten en loopt ineens van links naar rechts bijvoorbeeld maar daar kan hij alles van hebben :smile2:

Ik vond drie honden wel veel met Cody erbij. Dat heb ik hier ook weleens geschreven, maar dat kwam vooral omdat hij zo'n gebruiksaanwijzing had en mijn andere twee honden vragen ook aandacht tijdens de wandeling. Als in: superalert zijn. Nu is dat al behoorlijk afgenomen het laatste half jaar, ze zijn wat makker. Cody was bang van fietsers, harde geluiden, plotse gebeurtenissen, brommers etc.

Kijk, een hond hoeft geen brave robot te worden, absoluut niet. En als een hond er eenmaal is denk ik dat je je altijd wel aanpast. Maar het punt is vooral dat we echt bewust moeten zoeken naar een sociale hond die flexibel is. Die om kan gaan met prikkels van buitenaf en dan niet op slot schiet. Natuurlijk schrikken ze, vinden ze een hond stom of weet ik wat. Maar als hij drie keer per dag met een uitvallende hond moet gaan wandelen wordt hij heel ongelukkig. Of als hij in de stress moet schieten als er een buurtende hond komt, want dat heb je hier dagelijks in de stad. Alles kan, als je een pup neemt weet je ook niet hoe hij uitgroeit en we doen geen hond weg. Maar dan heb je in elk geval een bewuste keuze gemaakt.
Daarom denk ik eerlijk gezegd aan een herplaatser, dan kun je toch beter inschatten hoe het karakter zich in jouw roedel kan vormen. Onze huidige honden zijn stabiel; Uma minder maar ze is in huis stabiel en ze is zolang ze met ons is een en al rust. Manu is een lobbes, die maak je de pis niet lauw. Dus daar zie ik ook niet snel problemen in. Maar wat ik ook wel snap is dat hij ook eens een puppentijd mee wil maken en van jongs af aan met een hond bezig wil zijn. Ik denk ook dat hij dat heel erg goed kan en hij zal met alle plezier cursussen gaan volgen.

Hij wil eigenlijk pas een grote hond als een van onze huidige twee er niet meer is en dat duurt nog even hoop ik. Maar wat ik al zei, het is ook maar waar we tegenaan lopen. Hij blijft wel hangen op de poedel en de Corgi. En ik vind dat allebei heel leuk. Al zou ik het met een Corgi wel heel jammer vinden als de hond onze wandelingen niet trekt. Maar dat lijkt me eigenlijk sterk? En Manu kan ook leuk spelen met kleine honden, die speelt toch nauwelijks, maar hij is wel vriendelijk. En Uma heeft dan hopelijk een maatje waar ze wel tegenaan mag liggen. Van Manu mag ze dat niet, ze probeert het wel dagelijks en hij loopt dan luid mopperend weer weg. Met Cody en Tara kon ze zo heerlijk snurken, samen liggen bij de baas :I: Zij heeft wel behoefte aan dat contact.
Manuma
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Een Didge :engel:
Bij de wat actievere rassen kun je natuurlijk gewoon open staan voor herplaatsers, dan kun je een beetje inschatten hoe het energieniveau van de betreffende hond is en ook hoe het gedrag mbt andere honden is. Didge is vrij sociaal en is gewoon graag samen bezig en het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat het is. Hij is absoluut niet zo'n jager als Layla en kan daardoor veel los lopen. Didge is trouwens ongeveer 52cm
Oh ja, we zijn beide dol op de Cattle dog! Een vriend van ons heeft nu een pup, behoorlijk fel ding maar zo leergierig en ik vind ze prachtig! Ze staan er alleen niet om bekend zo sociaal te zijn als Didge. Een Didge zou hier heel leuk passen maar ja jij houdt hem zeker? :mann:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Je vriend wil graag een hond waar hij om kan lachen???? Zoek niet verder!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds bij mij in de opvang!
Manuma
Zeer actief

tobi__ schreef:Ik voel een wandeling aankomen met alle potentiële rassen bij elkaar :Q:
Ohhh ja met Tobi! Ik weet dat het slecht is maar ik val echt COMPLEET tot over mijn oren :I: :I: :I: op het uiterlijk van de Corgi Pembroke. De Cardigan vind ik iets minder schattig maar ook zo vreselijk aandoenlijk. De poedel vind ik zo majestueus, die prachtige, dansende gangen. Ik zal kraaltjes in de oren rijgen en kammen en de staartpluim verven :I: Ik vind ze werkelijk prachtig.

De Lagotto vind ik heel stoer. Dan vind ik de Wetterhoun ook heel gaaf maar ik gok dat dat met mijn vriend niet gaat matchen.
Dan de korthaar EN de langhaar Collie, ook geweldig mooi en vooral de blik in hun ogen met dat punthoofd spreekt me ontzettend aan. Maar toch, die Mechelaar... Oooooit neem ik een Mechelaar. Misschien als Manu is gaan hemelen, dan is dat weer mijn eigen, prachtige hond waar ik alles mee ga ondernemen.

De Cattle Dog vind ik fantastisch, heerlijk compact en fanatiek en de behaarde Peruaan of een Mojo is ook iets waar ik helemaal voor val.
Ik denk ook dat ik met best wat rassen door een deur kan, maar dat is omdat ik me graag aanpas aan de hond. Al zou ik niet meer op zondagmiddag naar het strand kunnen omdat mijn hond minder sociaal is vind ik dat ook zelfs niet zo erg. Als ik er maar een maatje van goud aan heb. Maar mijn vriend heeft niet zoveel geduld als ik, die wil gewoon iets dat in zijn leven past. Hij is ook helemaal weg van Uma omdat ze zo graag knuffelt en overal mee naartoe kan omdat ze gewoon gaat liggen en je hoort of ziet haar niet. Hij is ook dol op Manu hoor maar dat vindt hij al veel werk want je moet hem een commando geven wat ie moet doen :lol1: Het is aan alle kanten duidelijk dat dat echt mijn hond is.
Eigenlijk is de Podenco of een Whippet voor hem perfect, maar ik wil dat niet. Geen drie jachthonden tegelijk, dat vind ik geen leuk wandelen meer. Ik heb er keihard aan gewerkt en doe dat nog, zodat ze los kunnen.

Lastig. Er is zoveel leuks.

De Schapendoes valt trouwens af, toch te blafferig en hij wees ook de Puli direct af maar hij zag alleen de vilten. Ik heb wat korte Puli's laten zien en van "onze" Puli in het park verteld en nu laten we die optie ook nog open.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Manuma schreef:
Jeannettebo schreef:Een Didge :engel:
Oh ja, we zijn beide dol op de Cattle dog! Een vriend van ons heeft nu een pup, behoorlijk fel ding maar zo leergierig en ik vind ze prachtig! Ze staan er alleen niet om bekend zo sociaal te zijn als Didge. Een Didge zou hier heel leuk passen maar ja jij houdt hem zeker? :mann:
Ha ha, ja, ik heb Didge net beloofd dat hij hier erfhond mag zijn.
Maar ik vind het vooralsnog meevallen eigenlijk, bij een cattledag lopen er ook gerust een stuk of tien door elkaar. Hier in ch zit ook een fokker die toch sociale exemplaren fokt volgens mij, althans, haar twee dames kunnen zo'n beetje met iedere hond.
Daarom zeg ik hou je oren en ogen open voor herplaatsers.
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Hier is Judith to the rescue :engel:

Ik hoor jullie steeds terugkomen op de poedel. Als het een poedel is zoals Dana dan kunnen er 20 katten voorbij vliegen maar dan blijft ze braaf bij je lopen (ok als ze losloopt vindt ze het lollig om even er achteraan te gaan maar als de kat blijft zitten is het niet boeiend). Dana trekt absoluut niet aan de riem, hobbelt als een braaf paradepaardje al trots kijkend naar je van of ze het wel goed doet.
Dana (en ook Dino moet ik zeggen) zijn super braaf, luisteren goed (Dino loopt al vanaf maandagmiddag, zijn eerste dag, los).

Wat ik het fijne vind aan de poedel is het sociale, het leergierige en de slimheid. En het baasgerichte, ze willen graag bij je zijn, zijn ontzettende knuffelkonten (en dat is lekker zo'n lekker zachte vacht waar je in kan verdwijnen :engel: ).
Ja ik heb "moeite" gehad met het opvoeden van Dana, ze kon best wel pittig zijn qua gedrag, maar nu als volwassen hond ben ik echt heel blij met haar qua gedrag.
Nu ik Dino er naast zie, zie ik er heel veel van terug, leergierig, sociaal (het is een intacte reu maar een mietje). Kijkt niet op of om naar katten.

Ik heb zo'n gevoel dat we maar even moeten afspreken, dat vrienlief maar even Dana met een rondje mee laat lopen met Manu en Uma, ik heb gezien hoe Dana en Uma liepen bij Monster, en volgens mij ging dat wel heel goed :mrgreen: :cheer:

En mijn 2e advies, ga een keer bij Bouvierpoedel langs, hij heeft nu nog 4 poedels (waarvan 2 nichtjes en een halfzusje van Dana). Dan kan je op een ongecompliceerde manier kennismaken met poedels. Kees heeft ook geen reuzen van poedels. En hij houdt van ouwehoeren over poedels :engel: :engel:

Dan krijg je namelijk dit soort taferelen een ex die absoluut niet van poedels hield, maar ja ik wilde zo graag en had afgesproken bij Bouvierpoedel. En binnen no time was hij gecharmeerd van de poedel :engel: (de hond is Loes, half zus van Dana)
Afbeelding
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Die kop :LOL: :LOL: Hij is heel leuk maar ik wil geen 2 Podenco's, ik vind 1 zo'n diva meer dan genoeg :LOL: Ik denk wel dat wij altijd 1 Podenco zullen blijven hebben, wat een heerlijke honden zijn dat en ik ben er nog geeneen tegengekomen die niet leuk is :I:
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

Een Lapinporokoira (Laplandse herder) zou misschien ook wel passen. (reuen zitten tussen de 51-55 cm)
Gehoorzaam maar zelfstandig en zeker niet slaafs, houden van een actief leven maar een dag minder is ook niet erg. Ze zijn heel veelzijdig qua hondensporten maar geen honden waar je de top mee behaald. (ze zijn wel meester in speurwerk)
In huis over het algemeen rustig en houden er van om bij je te liggen. Ze zijn ook ontzettend "clownesk".
Zijn verder geen honden die je continu aankijken met een blik van "wat gaan we doen baas". Maar ze zijn er als ze er moeten zijn.
Zijn over het algemeen ook sociaal naar mensen en andere honden maar niet opdringerig.
Poro's kunnen wel blafferig zijn maar dat is vind ik goed te sturen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als je de schapendoes te kefferig vind, schrap dan de Puli maar van je lijstje ;)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik lees mee. Oh ja en ik zeg werklijn Golden. Maar het wordt vast een Poedel ;)
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Manuma schreef:Ohh die is leuk! :I:

De Lagotto heeft voordat ik Uma kreeg ook al op mijn lijst gestaan. Ik vind dat geweldig leuke honden. Zo kalm en toch lekker actief en die kop met krullen :lief: Mijn zus is trimmer dus de vacht is geen probleem. We hebben geen katten, daar ben ik heel allergisch voor :( Wij hebben Uma :lol1:
Ik ga toch de Lagotto ook nog eens onder zijn neus schuiven. Hier lopen ze helaas nauwelijks maar waar ik voorheen woonde zag ik ze regelmatig en het waren allen leuke, sociale honden al zijn het geen allemansvriendjes geloof ik he? Als in; ze zijn wat gereseveerd?
Het zijn, voor wat ik ervan heb gezien, geen allemansvriendjes die naar iedereen toelopen op het strand maar echt heel baasgerichte honden.

Ik lees diverse mensen over Lagotto = schijtbak....dat heb ik idd ook gehoord. Guus was alleen panisch voor vuurwerk en vind ik derhalve niet typisch schijtbakkerig maar idd. wel iets dan om rekening mee te houden.

Maarruh...de Poedel was jarenlang een ondergeschikt ras maar lijkt helemaal in ere hersteld te worden.
Manuma
Zeer actief

Hoe bedoel je, ondergeschikt?
Judith
Zeer actief

Manuma schreef:Hoe bedoel je, ondergeschikt?
Ik denk het truttige imago wat er heerst over de poedel
Mensen zien het niet als hond, maar als een oudewijven hondje
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”