Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fantastisch

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Fantastisch

Ongelezen bericht door veertje »

runninggirl schreef:
veertje schreef:Ja zo begreep ik het inderdaad. De dierenarts was even een voorbeeld, maar ik was eens aan het denken of het Finn zou kunnen ondersteunen op een wedstrijddag. Hij vindt het daar allemaal wel prima, beetje rondhangen, wandelen en aandacht krijgen, maar zodra hij iets moet doen dan merk je dat hij spanning heeft van alles er omheen. Dat is met veel oefenen al veel beter geworden, maar ik denk dat zoiets hem misschien nog wat extra kan ondersteunen. Verder trainen we dan natuurlijk gewoon verder zoals we al deden :wink:
Onze Jura was toen we in de stad woonden echt chronisch gestrest door alle prikkels. Dat hebben we toen met supplementen naar een aanvaardbaar niveau kunnen krijgen. Nu we in het dorp wonen heeft ze nog maar sporadisch een echt stressvolle dag. En dat moet ook kunnen en een gemiddelde hond herstelt daar prima van. Bij Jura is het echter zo dat ze dan erg in de stress blijft hangen en niet meer tot rust komt, ze is dan zo de hele dag wakker en aan het reageren op elk geluid (wat ze normaal dus niet doet). Dat zijn de momenten dat ik haar nog wel AminoCalm geef, als ik merk dat ze niet meer zelf tot rust komt. Maar dus niet bij voorbaat al.
Bij Finn is het helemaal niet zo extreem, stress is ook eigenlijk een zwaarder woord dan hoe het is. Hij vindt het best leuk zo'n dagen. Slaapt wat, wandelt lekker mee, snuffelt/speelt wat met honden, krijgt van iedereen aandacht etc. etc. Maar als je iets met hem wilt doen dan hebben al die prikkels wel invloed op hem.
Maar jij geeft het dan dus de dag zelf alleen?
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

veertje schreef:
Bij Finn is het helemaal niet zo extreem, stress is ook eigenlijk een zwaarder woord dan hoe het is. Hij vindt het best leuk zo'n dagen. Slaapt wat, wandelt lekker mee, snuffelt/speelt wat met honden, krijgt van iedereen aandacht etc. etc. Maar als je iets met hem wilt doen dan hebben al die prikkels wel invloed op hem.
Maar jij geeft het dan dus de dag zelf alleen?
Ja. De enige periode dat ze het 'preventief' krijgt is december i.v.m. vuurwerk.
Ik zal je later nog even een pb sturen, moet nu weg.
veertje
Zeer actief

Joris krijgt nu sinds een paar dagen 1 capsule per dag (grote honden dosering). Mijn moeder vindt hem een stuk alerter op alles wat ze doet. Hij plakt meer aan haar. Is dat herkenbaar?
runninggirl
Zeer actief

veertje schreef:Joris krijgt nu sinds een paar dagen 1 capsule per dag (grote honden dosering). Mijn moeder vindt hem een stuk alerter op alles wat ze doet. Hij plakt meer aan haar. Is dat herkenbaar?
Ik zou daar eerder een andere oorzaak voor zoeken. Bijvoorbeeld geluiden door sterke wind op dit moment? Daar zijn angstig aangelegde honden wel vaker gevoelig voor. Onze Jura is vandaag ook daar onrustig en alert door op alle geluiden (deuren die perongeluk dichtslaan, klapperende vitrage, etc).
veertje
Zeer actief

runninggirl schreef:
veertje schreef:Joris krijgt nu sinds een paar dagen 1 capsule per dag (grote honden dosering). Mijn moeder vindt hem een stuk alerter op alles wat ze doet. Hij plakt meer aan haar. Is dat herkenbaar?
Ik zou daar eerder een andere oorzaak voor zoeken. Bijvoorbeeld geluiden door sterke wind op dit moment? Daar zijn angstig aangelegde honden wel vaker gevoelig voor. Onze Jura is vandaag ook daar onrustig en alert door op alle geluiden (deuren die perongeluk dichtslaan, klapperende vitrage, etc).
Daar heeft hij normaal niet zo'n last van (alleen van onweer), dus dat verwacht ik niet. En gisteren waaide het ook minder, toen viel het haar ook op. Ik zou hem ook niet als angstig willen typeren. Maar hij is wel gevoelig voor stemmingen en die zijn de laatste tijd vrij wisselend voor hem.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de beoordelingen die ik door krijg over zijn gedrag niet zo hoeven te zijn zoals ik ze zelf zou beoordelen :wink: Ik zei al misschien ligt hij meer bij je, omdat hij meer ontspannen is en dus niet onder de salontafel hoeft te liggen. Komend weekend ben ik daar, dus dan kan ik het zelf beoordelen.

@Heavy: Dit was even vanuit praktisch oogpunt. En hij is zo'n 7.5-8 kilo, dus niet ver onder die 10kg. Als ik er ben gaat hij over op de kattendosering :wink:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik zie dit topic nu pas. Ga het zeker eens proberen. Misschien kan Millie zo aan huishoudelijke apparaten wennen (ze duikt altijd buiten het hondenhok in) en kan Lou in het algemeen wat relaxter zijn. Ben heel benieuwd.
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:Ik blijf nog steeds nieuwe dingen ontdekken bij Jip . Zo slaapt hij veel overdag . Eerder sliep hij nooit . Ik ben hem soms kwijt :80: dan ligt hij in een andere ruimte lekker te slapen dat is iets wat een paar maanden geleden nog ondenkbaar was

Ook wordt hij dikker terwijl hij juist minder eet en toch net zoveel beweegt als eerder.
Wat herkenbaar! Jura ligt sinds kort in een hoek van de tuin achter de schuur wel eens te slapen. Uit zicht!
Na de verhuizing ging ze sowieso wel slapen in de tuin (eerder echt niet), maar pas de laatste tijd ook echt in haar eentje in de tuin terwijl Mahru soms binnen ligt en dus ook dat ik haar wel eens kwijt ben.

Dat dikker worden is ook wel herkenbaar. Als Jura stresst dan verbruikt ze ook duidelijk meer energie. Ze schooit dan ook echt om eten terwijl ze dat anders niet doet.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Pixie is ook een stuk relaxter.
Herstelt sneller van een schrikmoment, is niet meer zo in zichzelf gekeerd.
Haar baasje kwam gisteren even op bezoek ( ze logeert hier een tijdje omdat ze aan het verhuizen zijn. ) En die merkte ook dat ze veel relaxter was.
We gaan nog even door, met de aankomende verhuizing, maar ik hoop dat ze het, eenmaal thuis weer af kunnen gaan bouwen.

Zit er een maximale tijd aan het gebruik? ( pixie krijgt een halve capsule per dag. )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
runninggirl
Zeer actief

Wat mooi hoe jullie nog zulke stappen vooruit blijven maken. :)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco raakte zaterdag wel weer fors overprikkeld bij de verenigingsdag van de markiesjesvereniging. Maar zondag was hij daar wel weer vrij goed van hersteld, terwijl dat eerder nog een paar dagen bleef sudderen.
Belangrijkste vind ikechter dat hij weer echt een blije hond is en nu vaker het spel met Gait initieert of juist echt niet ingaat op uitdagingen.
Die prikkelgevoeligheid zal wel blijven, maar dit is toch al een stuk prettiger voor hem (en ons ;) )
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:Oeps te vroeg gejuicht :oeps:
De onweer was van zaterdag op zondag en zondag waren we gewoon thuis .
Gisteren ben ik wel gaan werken maar toen was mijn dochter thuis :oohja: en die was beneden ivm met de voorspelde onweer .

Vanochtend was ze ook nog thuis maar lag op bed .
Ik ben gewoon gaan werken en Jip heeft dus zitten joelen vertelde ze :ugh:
De vloer was ook een beetje nat zag ik .

En hij is weer misselijk . Lijkt me geen toeval meer . Vanmorgen lag hij al te smekken en gisteren wilde hij 1 maaltijd niet eten maar ik dacht door de warmte . Nu maar weer een maagzuurremmer erin en de AminoCalm toch maar wat langer verhogen .

Had ik misschien toch beter toen het onweerde uit bed kunnen gaan en op de bank gaan liggen met hem ? Ook al is hij stil hij is toch wel bang . Ik ga dat in ieder geval volgende keer uitproberen .

Verder vraag ik me af wat ik kan doen met die misselijkheid . Misschien okugest geven ipv maagzuurremmers?
Ja, dat zou ik ook doen. Hier zijn ze niet erg onder de indruk van onweer maar ik ga toch altijd 's nachts even een keertje kijken tijdens onweer of ze ook echt slapen. Als er eentje toch wakker is dan blijf ik er toch voor de zekerheid bij. Die van ons zullen niet gaan joelen of blaffen of rondlopen bij zulke dingen. Maar angst kan zich natuurlijk heel verschillend uiten.
Vandaag met de harde wind en soms een dichtslaande deur hier of bij de buren dan komt Jura onder de tafel staan. Als ik haar niet geruststel dan blijft ze daar ook. Na geruststelling gaat ze meteen weer haar eigen gang. Dus het doet haar wel wat als ik er voor haar ben op zo'n moment.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik ben er vorige week mee gestopt, het zakje was leeg :) Weet niet of het door de warmte komt, maar Izzy is veel relaxter. Ik ga het gewoon even een maandje aankijken om te zien of het zo blijft.
veertje
Zeer actief

Bij Joris lijkt het ook zijn werk te doen :cheer: Hij is buiten veel minder reactief naar andere honden. Afgelopen weekend kwamen we een gorgelende, in de riem hangende Sint Bernard tegen en Joris liep gewoon door alsof die hond niet bestond :80: Ook in huis is hij minder chagrijnig als een van de andere honden in de buurt komt.
Volgens mij lijkt het hem ook meer rust te geven met alleen zijn, maar dat kan ik moeilijk beoordelen.

Nog een week en dan ga ik 2 weken met hem op vakantie, wie weet valt me nog meer op.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Heavy schreef:
Sandra&co schreef:Ik ben er vorige week mee gestopt, het zakje was leeg :) Weet niet of het door de warmte komt, maar Izzy is veel relaxter. Ik ga het gewoon even een maandje aankijken om te zien of het zo blijft.
Hoe is het met die mannelijke persoon gegaan ? Was ze minder bang of merkte je daar geen verschil?
Ze is wat relaxter ermee. Weet alleen niet of het komt door het poeder of door de training ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ben met Elco van tweederde capsule per dag naar een halve gegaan en dat lijkt prima te werken voor hem. Niet al te hyper (wat hij met een hele en daarna met 2/3e capsule wel had), maar ook niet terugvallen in het enorm gestresste en haast depressieve van voordat we met de aminocalm begonnen. Had ook al gekeken wat het effect van stoppen was (voordat we naar een halve capsule per dag gingen), maar toen zag je hem op de tweede dag wel weer gestresst raken en zijn we dus maar weer met de capsules begonnen. Voorlopig dus nog maar niet helemaal stoppen
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat fijn dat het nu zoveel beter is gegaan met Jip!
runninggirl
Zeer actief

Wat fijn dat hij het zo goed doet nu! Hopelijk vinden jullie snel wat voor de klachten van zijn maag, dat is ook niet niks. :(
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Heb je geen verschil gemerkt sinds je gestopt bent?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”