Bij Finn is het helemaal niet zo extreem, stress is ook eigenlijk een zwaarder woord dan hoe het is. Hij vindt het best leuk zo'n dagen. Slaapt wat, wandelt lekker mee, snuffelt/speelt wat met honden, krijgt van iedereen aandacht etc. etc. Maar als je iets met hem wilt doen dan hebben al die prikkels wel invloed op hem.runninggirl schreef:Onze Jura was toen we in de stad woonden echt chronisch gestrest door alle prikkels. Dat hebben we toen met supplementen naar een aanvaardbaar niveau kunnen krijgen. Nu we in het dorp wonen heeft ze nog maar sporadisch een echt stressvolle dag. En dat moet ook kunnen en een gemiddelde hond herstelt daar prima van. Bij Jura is het echter zo dat ze dan erg in de stress blijft hangen en niet meer tot rust komt, ze is dan zo de hele dag wakker en aan het reageren op elk geluid (wat ze normaal dus niet doet). Dat zijn de momenten dat ik haar nog wel AminoCalm geef, als ik merk dat ze niet meer zelf tot rust komt. Maar dus niet bij voorbaat al.veertje schreef:Ja zo begreep ik het inderdaad. De dierenarts was even een voorbeeld, maar ik was eens aan het denken of het Finn zou kunnen ondersteunen op een wedstrijddag. Hij vindt het daar allemaal wel prima, beetje rondhangen, wandelen en aandacht krijgen, maar zodra hij iets moet doen dan merk je dat hij spanning heeft van alles er omheen. Dat is met veel oefenen al veel beter geworden, maar ik denk dat zoiets hem misschien nog wat extra kan ondersteunen. Verder trainen we dan natuurlijk gewoon verder zoals we al deden
Maar jij geeft het dan dus de dag zelf alleen?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15