Vind ik dit toch triest

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... ond__.html
Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Maak de borst maar nat. Als straks de maatregelen doorgevoerd gaan worden komt er een ware hausse aan vechthonden richting asiel.
Só geen sín in
Nou dat zal wel meevallen, de asiels zijn al tijden behoorlijk leeg, en het wordt alleen maar leger. Hooguit voor 20% gevuld, qua honden.Rocco schreef:Nanna schreef:Maak de borst maar nat. Als straks de maatregelen doorgevoerd gaan worden komt er een ware hausse aan vechthonden richting asiel.
Só geen sín in
Dat ook nog eens....kunnen ze noooooit allemaal verwerken en herplaatsen natuurlijk............
daar heb jij gelijk in maar.......9 van de 10 honden die er zitten is een klapkaak en die raak je niet gauw kwijt. inslapen mag niet want dat is niet hondwaardig en krijg je de naam dat je alleen maar een "dodingsstation" bent.mijke schreef:Nou dat zal wel meevallen, de asiels zijn al tijden behoorlijk leeg, en het wordt alleen maar leger. Hooguit voor 20% gevuld, qua honden.Rocco schreef:Nanna schreef:Maak de borst maar nat. Als straks de maatregelen doorgevoerd gaan worden komt er een ware hausse aan vechthonden richting asiel.
Só geen sín in
Dat ook nog eens....kunnen ze noooooit allemaal verwerken en herplaatsen natuurlijk............
Idd., wat ontzettend sneu.Caro. schreef:Doodzielig, dat koppie![]()
Nou precies dat ja. Ik hoop ook echt dat de nieuwe regeling de honden zelf zal beschermen.lieke schreef:Idd., wat ontzettend sneu.Caro. schreef:Doodzielig, dat koppie![]()
![]()
Maar ik hou ook mijn hart vast nu er maatregelen komen. Het barst al in de asiels van dit soort honden en er zullen alleen maar meer bij komen. Wat heeft het in vredesnaam voor nut om dit soort stakkers maanden of jarenlang in een hok te houden? Dan is een spuitje een stuk genadiger.
En ik kan me voorstellen dat de verantwoordelijke spa-eigenaar niet naar het (plaatselijk) asiel gaat om de ellende van een ander in huis te halen. Die gaat naar een verantwoordelijke (stamboom)fokker.
Dat betekent dat dit soort honden toch zowat 0 kans hebben op een nieuwe baas.
Wat ik al vaker zeg: er is geen ras wat zo verschrikkelijk misbruikt en mishandeld wordt als de spa.
Even nieuwsgierig... zijn dat dan stamboomhonden of boomloze honden die op de herplaatsingslijst staan?Hippo schreef:De particuliere initiatieven voor het herplaatsen van SPA lopen nu al over. Zit al een paar maanden wachttijd op om via hen je hond te herplaatsen. Zal er zeker niet beter op worden.
In Zuidwolde zitten doorgaans 14 hokken vol, van de 70, en daarvan is denk ik driekwart moeilijk plaatsbaar. Veel staffords, verschillende soorten bulldogachtigen, bizarre kruisingen van meerdere pittige, hondagressieve rassen, een paar herders, een rottweiler. De langstzittende hond is stafford Dash, die zit er al meer dan 5 jaarRocco schreef:Hier in het Noorden ook niet snel leeg de klapkaakjes kenis van mij is daar vrijwilliger en daar zitten paar die er zeker langer dan 1 jaar zitten, en dan nog het percentage wat ze weer terug krijgen....
Zowel met als zonder stamboom, het maakt voor de herplaatsing niet zoveel uit. Als je voor € 200,- een pup van MP kunt trekken, waarom zou je dan voor een herplaatser gaan? En herplaatsers worden vooral gekozen op uiterlijk en karakter en niet op papiertjelieke schreef:Even nieuwsgierig... zijn dat dan stamboomhonden of boomloze honden die op de herplaatsingslijst staan?Hippo schreef:De particuliere initiatieven voor het herplaatsen van SPA lopen nu al over. Zit al een paar maanden wachttijd op om via hen je hond te herplaatsen. Zal er zeker niet beter op worden.
(Niet gebaseerd op feitelijke kennis, hoor, maar ik denk nl. dat stamboom-spa's over het algemeen bij eigenaren terecht komen die weten wat ze in huis halen en niet op een regenachtige woensdagnamiddag besluiten dat er een hond moet komen en die op zaterdag van marktplaats rukken.)
Dat zou ook kunnen ja, hoewel ik niet de indruk had dat die honden geplaatst werden bij mensen die specifiek voor dat ras gingen hoor. Maar daar kan ik naast zitten.Domor schreef:Ik denk dat de argentijn en sharpei nog relatief veel liefhebbers voor het ras heeft ten opzichte van het aantal herplaatsers. De SPA-achtige kruisingen ga ik met jou mee.
Gelukkig!joline schreef:Ach dat snoetje![]()
Gelukkig heeft ze al een nieuw baasje.
Ik weet niet welke asiel je bedoelt, maar dat in Born heeft altijd een wachtlijst, maar nooit meer dan 30 honden op de site, terwijl er 60 verblijven voor honden zijn.noekie schreef: Ken een asiel in Limburg wat een mega lange wachtlijst heeft.
Nee niet born.kipo schreef:Ik weet niet welke asiel je bedoelt, maar dat in Born heeft altijd een wachtlijst, maar nooit meer dan 30 honden op de site, terwijl er 60 verblijven voor honden zijn.noekie schreef: Ken een asiel in Limburg wat een mega lange wachtlijst heeft.
Onder het mom van wachtlijst nemen ze gewoon geen honden aan van moeilijker te plaatsen rassen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
We zijn ook een klein asiel; zouden willen dat we groter waren; we krijgen ontzettend veel aanmeldingen voor afstand uit andere regio's en van verschillende stichtingen en asielen die willen uitwisselen met moeilijke honden.mijke schreef:Nuja het zal wel van asiel tot asiel verschillen denk ik. 15 Kennels vind ik trouwens best een klein asiel!