Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch vind ik het triest

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Toch vind ik het triest

Ongelezen bericht door Rocco »

Al die negatieve en vaak terechte berichten over diverse vechthonden

Vind ik dit toch triest :evil: gun dit geen enkele hond maar de asiels worden steeds voller met dit soort honden, Vakantie staat weer voor de deur....etc etc .....

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... ond__.html
Laatst gewijzigd door Rocco op 25 mei 2017 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Re: Toch vind ik het triest

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ooh, die weet echt niet wat haar gebeurd.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Het is ook triest.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Rocco
Zeer actief

Nanna schreef:Maak de borst maar nat. Als straks de maatregelen doorgevoerd gaan worden komt er een ware hausse aan vechthonden richting asiel.
Só geen sín in :19:

Dat ook nog eens....kunnen ze noooooit allemaal verwerken en herplaatsen natuurlijk........... :scratch: .
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Rocco schreef:
Nanna schreef:Maak de borst maar nat. Als straks de maatregelen doorgevoerd gaan worden komt er een ware hausse aan vechthonden richting asiel.

Dat ook nog eens....kunnen ze noooooit allemaal verwerken en herplaatsen natuurlijk........... :scratch: .
Nou dat zal wel meevallen, de asiels zijn al tijden behoorlijk leeg, en het wordt alleen maar leger. Hooguit voor 20% gevuld, qua honden.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Heel triest. Die honden vragen hier ook niet om.
_Esmee
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijke schreef:
Rocco schreef:

Nou dat zal wel meevallen, de asiels zijn al tijden behoorlijk leeg, en het wordt alleen maar leger. Hooguit voor 20% gevuld, qua honden.
daar heb jij gelijk in maar.......9 van de 10 honden die er zitten is een klapkaak en die raak je niet gauw kwijt. inslapen mag niet want dat is niet hondwaardig en krijg je de naam dat je alleen maar een "dodingsstation" bent.
ellen
Afbeelding
tobi__
Zeer actief

Ik maak me meer 'zorgen' over het herplaatsen van al die honden inderdaad. De asiels zullen vast plek hebben. Maar dan zitten die honden daar. En dan? Denk dat er dan toch wel asiels zijn die hun niet inslapen beleid gaan veranderen toch.
_Esmee
mijke
Zeer actief

Ja als het vol gaat lopen en niet meer doorloopt, dan zal dat wel moeten lijkt me.
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

Waar baseer jij op dat asiels vrij leeg zitten? Bij de asiels waar ik kom is dat duidelijk niet zo, Ze zitten niet bomvol, maar duidelijk niet zo.

Maar wanneer deze regeling ingaat houdt ik mijn hart vast, er zitten nu al disproportioneel veel 'klapkaken' in asiels en dat gaat nog veel erger worden.
mijke
Zeer actief

Dat baseer ik op het feit dat daar soms artikelen over in de krant staan, dat mensen die in asiels werken dat zeggen, en op het feit dat dat in ieder geval geldt voor het asiel zuidwolde en winschoten. Maar het kan natuurlijk best dat er uitzonderingen zijn hoor, ik ken niet alle asiels in nederland :P Er zijn ook asiels die, om de leegte te vullen, hondjes uit het buitenland halen voor adoptie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Doodzielig, dat koppie :ugh: :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rocco
Zeer actief

Hier in het Noorden ook niet snel leeg de klapkaakjes kenis van mij is daar vrijwilliger en daar zitten paar die er zeker langer dan 1 jaar zitten, en dan nog het percentage wat ze weer terug krijgen....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Caro. schreef:Doodzielig, dat koppie :ugh: :cry:
Idd., wat ontzettend sneu. :blauwoog:

Maar ik hou ook mijn hart vast nu er maatregelen komen. Het barst al in de asiels van dit soort honden en er zullen alleen maar meer bij komen. Wat heeft het in vredesnaam voor nut om dit soort stakkers maanden of jarenlang in een hok te houden? Dan is een spuitje een stuk genadiger.
En ik kan me voorstellen dat de verantwoordelijke spa-eigenaar niet naar het (plaatselijk) asiel gaat om de ellende van een ander in huis te halen. Die gaat naar een verantwoordelijke (stamboom)fokker.
Dat betekent dat dit soort honden toch zowat 0 kans hebben op een nieuwe baas.
Wat ik al vaker zeg: er is geen ras wat zo verschrikkelijk misbruikt en mishandeld wordt als de spa.
:cry:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

De particuliere initiatieven voor het herplaatsen van SPA lopen nu al over. Zit al een paar maanden wachttijd op om via hen je hond te herplaatsen. Zal er zeker niet beter op worden.
tobi__
Zeer actief

lieke schreef:
Caro. schreef:Doodzielig, dat koppie :ugh: :cry:
Idd., wat ontzettend sneu. :blauwoog:

Maar ik hou ook mijn hart vast nu er maatregelen komen. Het barst al in de asiels van dit soort honden en er zullen alleen maar meer bij komen. Wat heeft het in vredesnaam voor nut om dit soort stakkers maanden of jarenlang in een hok te houden? Dan is een spuitje een stuk genadiger.
En ik kan me voorstellen dat de verantwoordelijke spa-eigenaar niet naar het (plaatselijk) asiel gaat om de ellende van een ander in huis te halen. Die gaat naar een verantwoordelijke (stamboom)fokker.
Dat betekent dat dit soort honden toch zowat 0 kans hebben op een nieuwe baas.
Wat ik al vaker zeg: er is geen ras wat zo verschrikkelijk misbruikt en mishandeld wordt als de spa.
:cry:
Nou precies dat ja. Ik hoop ook echt dat de nieuwe regeling de honden zelf zal beschermen.
_Esmee
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hippo schreef:De particuliere initiatieven voor het herplaatsen van SPA lopen nu al over. Zit al een paar maanden wachttijd op om via hen je hond te herplaatsen. Zal er zeker niet beter op worden.
Even nieuwsgierig... zijn dat dan stamboomhonden of boomloze honden die op de herplaatsingslijst staan?

(Niet gebaseerd op feitelijke kennis, hoor, maar ik denk nl. dat stamboom-spa's over het algemeen bij eigenaren terecht komen die weten wat ze in huis halen en niet op een regenachtige woensdagnamiddag besluiten dat er een hond moet komen en die op zaterdag van marktplaats rukken.)
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Rocco schreef:Hier in het Noorden ook niet snel leeg de klapkaakjes kenis van mij is daar vrijwilliger en daar zitten paar die er zeker langer dan 1 jaar zitten, en dan nog het percentage wat ze weer terug krijgen....
In Zuidwolde zitten doorgaans 14 hokken vol, van de 70, en daarvan is denk ik driekwart moeilijk plaatsbaar. Veel staffords, verschillende soorten bulldogachtigen, bizarre kruisingen van meerdere pittige, hondagressieve rassen, een paar herders, een rottweiler. De langstzittende hond is stafford Dash, die zit er al meer dan 5 jaar :80: en sommige anderen zitten er ook al best lang. Toch was ik nog wel verbaasd hoe snel ze voor andere relatief lastig plaatsbare honden nieuwe baasjes vinden soms. Maar meestal gaat het dan niet om stafs of pitbulls, maar om argentijnse dog, hondagressieve sharpei, SPA-achtige kruisingen etc. Die hebben denk ik toch iets minder last van algemene bekendheid van rasgerelateerde agressieproblemen? Gok ik hoor.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik denk dat de argentijn en sharpei nog relatief veel liefhebbers voor het ras heeft ten opzichte van het aantal herplaatsers. De SPA-achtige kruisingen ga ik met jou mee.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

lieke schreef:
Hippo schreef:De particuliere initiatieven voor het herplaatsen van SPA lopen nu al over. Zit al een paar maanden wachttijd op om via hen je hond te herplaatsen. Zal er zeker niet beter op worden.
Even nieuwsgierig... zijn dat dan stamboomhonden of boomloze honden die op de herplaatsingslijst staan?

(Niet gebaseerd op feitelijke kennis, hoor, maar ik denk nl. dat stamboom-spa's over het algemeen bij eigenaren terecht komen die weten wat ze in huis halen en niet op een regenachtige woensdagnamiddag besluiten dat er een hond moet komen en die op zaterdag van marktplaats rukken.)
Zowel met als zonder stamboom, het maakt voor de herplaatsing niet zoveel uit. Als je voor € 200,- een pup van MP kunt trekken, waarom zou je dan voor een herplaatser gaan? En herplaatsers worden vooral gekozen op uiterlijk en karakter en niet op papiertje
mijke
Zeer actief

Domor schreef:Ik denk dat de argentijn en sharpei nog relatief veel liefhebbers voor het ras heeft ten opzichte van het aantal herplaatsers. De SPA-achtige kruisingen ga ik met jou mee.
Dat zou ook kunnen ja, hoewel ik niet de indruk had dat die honden geplaatst werden bij mensen die specifiek voor dat ras gingen hoor. Maar daar kan ik naast zitten.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ach dat snoetje :(:
Gelukkig heeft ze al een nieuw baasje.
Stabij Odie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

joline schreef:Ach dat snoetje :(:
Gelukkig heeft ze al een nieuw baasje.
Gelukkig!
Rocco
Zeer actief

Gelukkig maar hoop dat ze het treft in de nieuwe omgeving
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Het is een sneu gezicht maar gelukkig reageren niet alle nieuwe honden zo in de kennel.
Dat kranten in een artikel vertellen dat asielen geen honden hebben betekend niet dat het om alle asielen gaat.
Ze gaan echt niet overal navragen.
Ken een asiel in Limburg wat een mega lange wachtlijst heeft.
Wij hebben officieel 15 kennels voor asielhonden en op dit moment ook 15 honden en dan nog 5 op de wachtlijst.

Onze langstzittende stafford ooit heeft 11 mnd gezeten voordat ze geplaatst werd, verder lukt het meestal wel binnen de 6 mnd.
We krijgen best veel reacties op de spa's maar lang niet iedereen is geschikt, de roze Brillenbrigade zien we liever niet.
Tot nu toe nog geen extra aanmeldingen van HR honden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

noekie schreef: Ken een asiel in Limburg wat een mega lange wachtlijst heeft.
Ik weet niet welke asiel je bedoelt, maar dat in Born heeft altijd een wachtlijst, maar nooit meer dan 30 honden op de site, terwijl er 60 verblijven voor honden zijn.
Onder het mom van wachtlijst nemen ze gewoon geen honden aan van moeilijker te plaatsen rassen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

kipo schreef:
noekie schreef: Ken een asiel in Limburg wat een mega lange wachtlijst heeft.
Ik weet niet welke asiel je bedoelt, maar dat in Born heeft altijd een wachtlijst, maar nooit meer dan 30 honden op de site, terwijl er 60 verblijven voor honden zijn.
Onder het mom van wachtlijst nemen ze gewoon geen honden aan van moeilijker te plaatsen rassen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Nee niet born.
Animal's faith in Maastricht, daar hebben we na het krantenartikel pas geleden contact mee gehad.
mijke
Zeer actief

Nuja het zal wel van asiel tot asiel verschillen denk ik. 15 Kennels vind ik trouwens best een klein asiel!
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

De asiels in Maastricht, Heerlen en Geleen zijn reeds geruime tijd in Born ondergebracht waarna Maastricht geprivatiseerd is en waar nu o.a. een hotel, iets met gedragstherapie én een herplaatsingsite (fysiek) is gevestigd.
Maastricht is dus geen echt asiel meer vandaar het lage aantal kennels... :wink:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

mijke schreef:Nuja het zal wel van asiel tot asiel verschillen denk ik. 15 Kennels vind ik trouwens best een klein asiel!
We zijn ook een klein asiel; zouden willen dat we groter waren; we krijgen ontzettend veel aanmeldingen voor afstand uit andere regio's en van verschillende stichtingen en asielen die willen uitwisselen met moeilijke honden.
In de kennel hebben we 26 hokken maar we zijn ook pension dus we kunnen ze niet vullen met alleen asielhonden en houden altijd plek over voor spoedopnames en zwerf.
Dus meestal zitten er wel een stuk of 19 honden.
Daarentegen hebben we wel ontzettend veel buitenruimte waar de honden de hele dag van kunnen genieten en dat zouden we echt niet willen missen voor meer kennels
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”