Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HR-Honden nieuwe wet "soort van RAD 2"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: HR-Honden nieuwe wet "soort van RAD 2"

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan me wel vinden in wat ze zegt hoor. Dus ik snap dat de goede onder de slechte lijden. Dat is ook logisch. We mogen allemaal niet harder rijden dan 130 in Nederland omdat niet iedereen Max Verstappen heet. We hebben allemaal last van regels gemaakt om bepaalde mensen in bedwang te houden. Maargoed. Dat is nu eenmaal zo.
Hier is een prachtig wandelgebied. Ik weet dat er 1 man loopt met een hele agressieve pitbull aan de riem en uiterst oplettend. Maar dat betekent voor mij wel mijn hondjes aanlijnen bij elke bocht die onoverzichtelijk is. Stel dat die man daar loopt en mijn hondjes kennis gaan maken met die hond omdat ze ineens om de hoek komen? Mijn hondjes doen niks en staan er dan wat te ruiken. Maar die hond zou ze meteen grijpen. Wat mij betreft is die muilkorf echt geen slecht idee. Iedereen blij. Zelfs die man zou blij moeten zijn. Ik muilkorfde mijn herder ook soms. Gewoon omdat ik wist dat ze kon happen naar mensen. Dus dan let je zelf op en neem je zelf maatregelen. Dat is blijkbaar teveel gevraagd voor veel eigenaren van Staffords gezien het aantal incidenten en dus moet de overheid weer ingrijpen....en dan zijn ook de lieve honden en de verantwoordelijke baasjes de dupe.
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: HR-Honden nieuwe wet

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Fotogravinnetje schreef:
stoffeltje schreef:Sorry hoor, maar ik vind sommige van jullie behoorlijk asociaal reageren!
Is het nou echt nodig om iemand belachelijk te maken omdat ze haar sheltie een mini lassie noemt?
Of is dit enkel en alleen omdat ze naast die sheltie ook een stafford heeft?
Het is vooral een teken van slecht inschatten van de kennis van je publiek. Op een hondenforum mag je redelijk wat rassenkennis verwachten, zeker van de niet al te zeldzame rassen. De sheltie is bepaald niet zeldzaam
Op een hondenforum verwacht ik liefhebbers van het fenomeen hond! ongeacht welk ras zij bezitten en hun kennis kan me nog minder boeien.zolang ze maar goed zijn voor hun hond.
Ik dacht dat we hier waren omdat we een gemeenschappelijke liefde voor honden delen en vanuit die liefde het beste willen voor onze honden.
Dus wat maakt het uit of iemand zijn sheltie een mini lassie noemt?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

stoffeltje schreef:
Fotogravinnetje schreef:
stoffeltje schreef:Sorry hoor, maar ik vind sommige van jullie behoorlijk asociaal reageren!
Is het nou echt nodig om iemand belachelijk te maken omdat ze haar sheltie een mini lassie noemt?
Het is vooral een teken van slecht inschatten van de kennis van je publiek. Op een hondenforum mag je redelijk wat rassenkennis verwachten, zeker van de niet al te zeldzame rassen. De sheltie is bepaald niet zeldzaam
Op een hondenforum verwacht ik liefhebbers van het fenomeen hond! ongeacht welk ras zij bezitten en hun kennis kan me nog minder boeien.zolang ze maar goed zijn voor hun hond.
Ik dacht dat we hier waren omdat we een gemeenschappelijke liefde voor honden delen en vanuit die liefde het beste willen voor onze honden.
Oke dus dan moet iedereen maar voldoen aan jouw verwachting .
Wat maakt het nu uit dat een ander daar wat anders van denkt/vind .
Maakt dat gelijk dat je geen hondenliefhebber bent dan.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
stoffeltje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
stoffeltje schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Oke dus dan moet iedereen maar voldoen aan jouw verwachting .
Wat maakt het nu uit dat een ander daar wat anders van denkt/vind .
Maakt dat gelijk dat je geen hondenliefhebber bent dan.?

Hoor je mij dat zeggen dan? volgens mij ben jij gewoon op rellen uit....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh dus je mag over mij wel wat denken en zeggen en niet over een Mini lassie.?
Vreemd hoor.
Niet dat het mij uitmaakt hoor ga je gang , ben niet zo fijngevoelig. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Bij níét hondenkenners gebruik ik de term minilassie ook wel.

Sheltie of nog leuker Shetland Sheepdog levert vaak een erg wazige blik op bij hen.
Minilassie als toevoeging zorgt dan voor iets helderdere blikken, hoewel nog niet altijd... (maar dat kan ook gewoon aan basisstand van hun gezicht liggen, natuurlijk...)
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Habibi schreef:Bij níét hondenkenners gebruik ik de term minilassie ook wel.

Sheltie of nog leuker Shetland Sheepdog levert vaak een erg wazige blik op bij hen.
Minilassie als toevoeging zorgt dan voor iets helderdere blikken, hoewel nog niet altijd... (maar dat kan ook gewoon aan basisstand van hun gezicht liggen, natuurlijk...)

Zie! dus geen enkele reden om iemand hierover belachelijk te maken :pffff:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Ik kan me wel vinden in wat ze zegt hoor. Dus ik snap dat de goede onder de slechte lijden. Dat is ook logisch. We mogen allemaal niet harder rijden dan 130 in Nederland omdat niet iedereen Max Verstappen heet. We hebben allemaal last van regels gemaakt om bepaalde mensen in bedwang te houden. Maargoed. Dat is nu eenmaal zo.
Hier is een prachtig wandelgebied. Ik weet dat er 1 man loopt met een hele agressieve pitbull aan de riem en uiterst oplettend. Maar dat betekent voor mij wel mijn hondjes aanlijnen bij elke bocht die onoverzichtelijk is. Stel dat die man daar loopt en mijn hondjes kennis gaan maken met die hond omdat ze ineens om de hoek komen? Mijn hondjes doen niks en staan er dan wat te ruiken. Maar die hond zou ze meteen grijpen. Wat mij betreft is die muilkorf echt geen slecht idee. Iedereen blij. Zelfs die man zou blij moeten zijn. Ik muilkorfde mijn herder ook soms. Gewoon omdat ik wist dat ze kon happen naar mensen. Dus dan let je zelf op en neem je zelf maatregelen. Dat is blijkbaar teveel gevraagd voor veel eigenaren van Staffords gezien het aantal incidenten en dus moet de overheid weer ingrijpen....en dan zijn ook de lieve honden en de verantwoordelijke baasjes de dupe.
Het zou mooi zijn als mensen zelf dat verstand zouden hebben en maatregelen zouden treffen die afdoende zijn. Als je in een losloopgebied loopt weet je dat er andere honden kunnen komen snuffelen als je hond dat niet trekt loop je er niet of muilkorft hem/haar.
Helaas ontbreekt dat verstand bij sommige en ik weet bijna wel zeker dat dat geen kwade opzet is maar echt een idee van mijn hond doet dat niet of mij overkomt zoiets niet.
De zogeheten roze brillen brigade. Hopelijk doet de aankomende cursus daar wat voor zodat die eens af gaan.

Wel ben ik van mening dat het risico van een hond voornamelijk door de baas wordt bepaald en dat die risico's wellicht wat verminderen als die met een ander ras gaan lopen maar dat is in de regel dan geen caveliertje :hmmm: . Voor hondjes met het formaat van de jouwe is een onopgevoede of agressieve hond van boven de 40 centimeter al funest. Wat dat betreft zou er weleens wat meer aandacht mogen komen voor hondentaal in het algemeen. Mensen doen soms onbewust zulke stomme dingen waar ze geen kwaad inzien en waar een hoop ellende mee zou kunnen worden voorkomen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Natas1991 schreef:Sorry hoor maar overdrijven is ook een vak en een beetje emphatie mag ook wel.
Toen ik mijn stafford 4,5 jaar geleden kocht was alles anders toen keek iedereen ernaar als naar elke andre hond. Nu kijkt iedeen alsof hij een monster is

Maar dat zijn ze ook voor velen.
Niet rottig bedoeld, waar blijft de empathie voor mensen die om moeten lopen omdat er weer zo,n gedrocht in de wijk los loopt?
Het is gewoon te vaak zo dat deze honden betrokken zijn geweest bij incidenten.
En ja dat komt door hun baasjes maar toch ook omdat ze gewoon heel erg hard kunnen bijten.
En het is niet gek dat niet iedereen zit te wachten op deze honden in de woonwijken.
Want laten we eerlijk zijn andere mensen worden slachtoffer van de hobby van een ander ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef:Ik kan me wel vinden in wat ze zegt hoor. Dus ik snap dat de goede onder de slechte lijden. Dat is ook logisch. We mogen allemaal niet harder rijden dan 130 in Nederland omdat niet iedereen Max Verstappen heet. We hebben allemaal last van regels gemaakt om bepaalde mensen in bedwang te houden. Maargoed. Dat is nu eenmaal zo.
Het zou mooi zijn als mensen zelf dat verstand zouden hebben en maatregelen zouden treffen die afdoende zijn. Als je in een losloopgebied loopt weet je dat er andere honden kunnen komen snuffelen als je hond dat niet trekt loop je er niet of muilkorft hem/haar.
Helaas ontbreekt dat verstand bij sommige en ik weet bijna wel zeker dat dat geen kwade opzet is maar echt een idee van mijn hond doet dat niet of mij overkomt zoiets niet.
De zogeheten roze brillen brigade. Hopelijk doet de aankomende cursus daar wat voor zodat die eens af gaan.

Wel ben ik van mening dat het risico van een hond voornamelijk door de baas wordt bepaald en dat die risico's wellicht wat verminderen als die met een ander ras gaan lopen maar dat is in de regel dan geen caveliertje :hmmm: . Voor hondjes met het formaat van de jouwe is een onopgevoede of agressieve hond van boven de 40 centimeter al funest. Wat dat betreft zou er weleens wat meer aandacht mogen komen voor hondentaal in het algemeen. Mensen doen soms onbewust zulke stomme dingen waar ze geen kwaad inzien en waar een hoop ellende mee zou kunnen worden voorkomen.
Eens. En ik ben inmiddels zover dat ik ingrijp bij elke rare hond. Merk dat de acties van mijn partner mij inmiddels ook zo maken. Want dat is wat het is. Elke grote hond kan zomaar en snel mijn hondjes mollen. En ik laat ze flink uit en krijg weinig steun van eigenaren van grote honden. Wil je alsjeblieft even je mechelse herder aanlijnen? Nee want hij doet niks... En vervolgens is het dus wel een gespannen hond die boven happende Tom gaat hangen die bang wordt. Laatst werd mijn partner gevraagd de hondjes los te laten want zijn honden waren lief en deden niks. Zo gezegd zo gedaan en meteen werd Bas gegrepen door de husky.

Onwetendheid. Mijn hondjes lokken gewoon agressie uit. Tom doet stoer maar is eigenlijk bang. Bas is stoer en lokt daarmee agressie uit met haar stijve houding en rechtopstaande terrierstaart. Ze doen niks maar andere honden doen hen wel wat. Erg vervelend.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En ik merk ook wel dat de bazen van sterke honden graag testen op zwakke hondjes. Met Dapper Cleo en Eva lijnde iedereen netjes aan als ik dat vroeg. Bij Bas en Tom doet echt niemand zijn best om ontmoetingen te voorkomen. Maakt ze niks uit want hun honden worden nooit gepakt en lopen 0 risico. Daarom ook dat ik wel blij ben met maatregelen etc. Als ik een stafford op me af heb stormen raak ik in paniek. Reden lijkt me duidelijk. Tom en Bas staan er en als de stafford stoer doet doen ze ook stoer terug. Zonder enig gevaar op bijten of wondjes maar een andere hond reageert daar weer op en kan mijn hondjes in enkele seconden doodschudden.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lanavandevledders schreef:kan me eigenlijk wel vinden in die regels,
behalve dat anonieme melden, mag voor mij ook met naam enz.
kort aanlijnen, werkt niet altijd, ik ken iemand die twee ankers mee moet nemen als hij met zijn hond gaat wandelen, die wandelt niet met zijn hond, zijn hond wandelt met de baas. [kom hem gelukkig zelden tegen]

ik vermijd drukke gebieden met veel mensen, kinderen en honden,
nou heb ik het voordeel dat hier weinig mensen met honden lopen, en wat er loopt is zelden los.
heb mijn hond altijd aangelijnd, behalve in het veld, waar dan niemand is, mag ze los.
ondanks dat mijn hond erg sociaal en lief naar mens en dier is, weet ik ook waar toe ze [het ras] in staat is.
ik wil koste wat kost, ongelukken voorkomen, en hoop nooit is een dergelijke situatie te komen.
Waarom moet je een naam hebben van de melder?
Ik kan je nu al vertellen dat als je de melding niet anoniem opneemt, niemand meer een melding durft te doen over Brutus de pitbull van 50kg die altijd los over straat loopt met zijn baasje Sjonnie of Anita die al bekend staan als de tokkies van de buurt. Ik kan je namelijk wel vertellen wat er als melder dan met je gebeurd bij bepaalde type baasjes en laten dat dan ook precies de baasjes zijn die regels aan hun laars lappen.
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:En ik merk ook wel dat de bazen van sterke honden graag testen op zwakke hondjes. Met Dapper Cleo en Eva lijnde iedereen netjes aan als ik dat vroeg. Bij Bas en Tom doet echt niemand zijn best om ontmoetingen te voorkomen. Maakt ze niks uit want hun honden worden nooit gepakt en lopen 0 risico. Daarom ook dat ik wel blij ben met maatregelen etc. Als ik een stafford op me af heb stormen raak ik in paniek. Reden lijkt me duidelijk. Tom en Bas staan er en als de stafford stoer doet doen ze ook stoer terug. Zonder enig gevaar op bijten of wondjes maar een andere hond reageert daar weer op en kan mijn hondjes in enkele seconden doodschudden.
Ik had buiten grote honden ook altijd kleine honden en ik laat onze honden sowieso niet testen op andere honden, dat herken ik dus niet.
De enige hond waarbij ik Orson bewust heb losgelaten was een Husky die een Yorkje had doodgebeten en waarvan de eigenaresse ''vergat'' de muilkorf weleens om te doen. Die was een gevaar voor Micron en het chihuahua mixje wat toen bij ons verbleef. Die mocht hij doelbewust wegjagen van mij wat hij ook met verve deed :mrgreen: , nooit geen last meer van die hond gehad , die ging in het vervolg honderden meters om als hij ons zag.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Brindlecardi schreef:
kort aanlijnen, werkt niet altijd, ik ken iemand die twee ankers mee moet nemen als hij met zijn hond gaat wandelen, die wandelt niet met zijn hond, zijn hond wandelt met de baas. [kom hem gelukkig zelden tegen]

nou heb ik het voordeel dat hier weinig mensen met honden lopen, en wat er loopt is zelden los.
heb mijn hond altijd aangelijnd, behalve in het veld, waar dan niemand is, mag ze los.
ondanks dat mijn hond erg sociaal en lief naar mens en dier is, weet ik ook waar toe ze [het ras] in staat is.
ik wil koste wat kost, ongelukken voorkomen, en hoop nooit is een dergelijke situatie te komen.
Ik kan je nu al vertellen dat als je de melding niet anoniem opneemt, niemand meer een melding durft te doen over Brutus de pitbull van 50kg die altijd los over straat loopt met zijn baasje Sjonnie of Anita die al bekend staan als de tokkies van de buurt. Ik kan je namelijk wel vertellen wat er als melder dan met je gebeurd bij bepaalde type baasjes en laten dat dan ook precies de baasjes zijn die regels aan hun laars lappen.
Daar komt bij ik denk dat ze echt wel kunnen onderscheiden of het een valse melding is of niet want dan zullen er vast meer meldingen zijn. Wijkagenten weten vaak best wel wie de overlastgevers in een wijk zijn en wie niet.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef:En ik merk ook wel dat de bazen van sterke honden graag testen op zwakke hondjes. Met Dapper Cleo en Eva lijnde iedereen netjes aan als ik dat vroeg. Bij Bas en Tom doet echt niemand zijn best om ontmoetingen te voorkomen. Maakt ze niks uit want hun honden worden nooit gepakt en lopen 0 risico. Daarom ook dat ik wel blij ben met maatregelen etc. Als ik een stafford op me af heb stormen raak ik in paniek. Reden lijkt me duidelijk. Tom en Bas staan er en als de stafford stoer doet doen ze ook stoer terug. Zonder enig gevaar op bijten of wondjes maar een andere hond reageert daar weer op en kan mijn hondjes in enkele seconden doodschudden.
Ik had buiten grote honden ook altijd kleine honden en ik laat onze honden sowieso niet testen op andere honden, dat herken ik dus niet.
De enige hond waarbij ik Orson bewust heb losgelaten was een Husky die een Yorkje had doodgebeten en waarvan de eigenaresse ''vergat'' de muilkorf weleens om te doen. Die was een gevaar voor Micron en het chihuahua mixje wat toen bij ons verbleef. Die mocht hij doelbewust wegjagen van mij wat hij ook met verve deed :mrgreen: , nooit geen last meer van die hond gehad , die ging in het vervolg honderden meters om als hij ons zag.
Natuurlijk doe jij dat niet. Maar wat wil je ook testen? Jij kent je honden. Ik herken het zelfs van mezelf. Ik liet Wuilus met elke hond die los was ongeacht. Ik dacht altijd tja...wat gaan ze mijn hond maken? En ze was super eerlijk en beet echt niet zomaar door. Ze was wel fel en hevig. Ik was jong en dom. Voelde bij Wuilus geen enkele neiging haar weg te houden bij buurtende honden omdat ze toch hoe dan ook de andere hond onder de duim kreeg. Toen was er geen pitbull rage of andere engheid op straat.

Ik probeer tegenwoordig vast te houden dat ik het op ga lossen. Ongeacht. Dat lijken mensen te voelen. Ze lijken meer rekening te willen houden met me. Ik ga voor mijn honden staan en dreig naar elke op ons af stormende hond die ik niet vertrouw. Kijk de baas boos aan en laat ze voelen dat ze een enorme trap voor hun bek krijgen als ze uithalen. :engel: Het lijkt alsof mensen dan sneller hun honden aanlijnen dan wanneer ik paniekerig Tom en Bas bij me ga houden. Dan ben ik een aansteller en moet niet zeiken. Zo maak ik mijn hondjes vals. Honden regelen het zelf wel.....pfffff :roll:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

stoffeltje schreef: Ik dacht dat we hier waren omdat we een gemeenschappelijke liefde voor honden delen en vanuit die liefde het beste willen voor onze honden.
Dan zijn we er toch?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zal vertellen wat er gebeurt als dat melden niet anoniem gebeurt. Hier in het park heeft iemand bij de dierenbescherming melding gemaakt van haar overbuurman, omdat ze bezorgd was om zijn honden. De dierenbescherming heeft verkeerd gehandeld en hem verteld dat zij dat had gedaan. Zij kan nu niet meer normaal over straat. Hij zit de hele dag op wacht en zodra ze naar buiten gaat gaat hij ook naar buiten. Blijft de hele tijd in haar buurt hangen. Schopt haar hond. Duwt haar, trekt aan haar haar, scheldt haar uit, bedreigt haar, loopt met een knuppel rond, of zwaaiend met de slipketting. Ik ben van 2 van die incidenten getuige geweest. Ze moet bijna elke week de politie bellen. En dit is dan nog een redelijk ongevaarlijk sujet. Dus. Anoniem melden. Goed idee.
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:
Tineke schreef:
Natuurlijk doe jij dat niet. Maar wat wil je ook testen? Jij kent je honden. Ik herken het zelfs van mezelf. Ik liet Wuilus met elke hond die los was ongeacht. Ik dacht altijd tja...wat gaan ze mijn hond maken? En ze was super eerlijk en beet echt niet zomaar door. Ze was wel fel en hevig. Ik was jong en dom. Voelde bij Wuilus geen enkele neiging haar weg te houden bij buurtende honden omdat ze toch hoe dan ook de andere hond onder de duim kreeg. Toen was er geen pitbull rage of andere engheid op straat.

Ik probeer tegenwoordig vast te houden dat ik het op ga lossen. Ongeacht. Dat lijken mensen te voelen. Ze lijken meer rekening te willen houden met me. Ik ga voor mijn honden staan en dreig naar elke op ons af stormende hond die ik niet vertrouw. Kijk de baas boos aan en laat ze voelen dat ze een enorme trap voor hun bek krijgen als ze uithalen. :engel: Het lijkt alsof mensen dan sneller hun honden aanlijnen dan wanneer ik paniekerig Tom en Bas bij me ga houden. Dan ben ik een aansteller en moet niet zeiken. Zo maak ik mijn hondjes vals. Honden regelen het zelf wel.....pfffff :roll:
Luus en Abra zijn ook geen slopers maar laten zeker ook niet alles over hun kant gaan maar ook dan zijn het geen slopers. Ze corrigeren en zijn klaar. Als mensen ze beangstigend vinden wat overigens zelden voorkomt(Abra is altijd mooi om haar kleur en Luus een bloedhond) dan houd ik er echt wel rekening mee. Kwamen laatst een dame tegen in losloopgebied met een vrij drukke opdringerige labpup en toen lijnde we ze even aan. Zij deed echt haar best maar kon haar hond toch niet bij zich houden/krijgen maar was duidelijk bang en dan ga ik gewoon het gesprek aan en geef aan dat als onze honden dat niet zouden trekken wij daar niet zouden moeten lopen of ze zouden moeten muilkorfen. Als mensen zien dat je hun angst serieus neemt dan voelen ze zich altijd beter en is er van beide kanten meer begrip. Later zagen we haar hond spelen met een Drent en die was me toch een partij wild met die pup die het echt niet leuk meer vond en iedere keer omgegooid werd terwijl eigenaars maar aan het kirren waren hoe leuk er gespeeld werd :ugh:
Luus en Abra kunnen beide prima volgen met andere honden/mensen en paarden en we laten ze nooit samen met een hond tegelijk spelen , wil Abra ook niet meer maar Luus nog wel en graag. Dan hebben we eerst even contact met een eigenaar, tenzij het een bekende hond is en gaat Abra altijd even aan de lijn.
We lopen vaak vroeg en doen dan veel zoekspelletjes met ze en dat vinden ze geweldig en hebben nergens anders interesse voor.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Tiny schreef:
stoffeltje schreef: Ik dacht dat we hier waren omdat we een gemeenschappelijke liefde voor honden delen en vanuit die liefde het beste willen voor onze honden.
Dan zijn we er toch?
En die liefde begint bij je verantwoording nemen voor je eigen, maar indien nodig, ook voor andermans hond. We willen allemaal met een hele hond weer naar huis ga ik vanuit.
Afbeelding

-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Natas1991 schreef:
Maatregelen HR-honden :

4 De eigenaar moet met iedere HR-hond een gehoorzaamheidscursus doorlopen bij een erkende hondenschool;

Als jullie straks allemaal gezellig met je super sociale HR hond op de erkende positieve hondenschool de verplichte cursus hebben, kom ik graag kijken vanachter het hek.

Ik verheug me vooral op de laatste 10 minuten waar ze nog even los mogen socialiseren.

Clicker in de hand en blokje kaas als hij het goed doet.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij ons wordt na 12 weken niet meer aan het eind gespeeld met andere honden en van 7 tot 12 weken worden ze per 2 of 3 in rennen gezet waarbij in iedere een en begeleider zit en er nog 1 buiten de rennen staat om pups van ren te wisselen of aan de eigenaar te geven afhankelijk van wat beter past. Zo is het voor iedereen leuk.
-tycho
Zeer actief

Domor schreef:Bij ons wordt na 12 weken niet meer aan het eind gespeeld met andere honden en van 7 tot 12 weken worden ze per 2 of 3 in rennen gezet waarbij in iedere een en begeleider zit en er nog 1 buiten de rennen staat om pups van ren te wisselen of aan de eigenaar te geven afhankelijk van wat beter past. Zo is het voor iedereen leuk.
Nee dat is niet leuk. Iedere hond die gewisseld is heeft al een slechte ervaring en stress te pakken.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier wordt helemaal niet gespeeld na de puppie les.
Ik zoek zelf wel mijn speel kameraadjes uit voor mijn pup.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Tineke
Zeer actief

-tycho schreef:
Natas1991 schreef:
Maatregelen HR-honden :

4 De eigenaar moet met iedere HR-hond een gehoorzaamheidscursus doorlopen bij een erkende hondenschool;

Als jullie straks allemaal gezellig met je super sociale HR hond op de erkende positieve hondenschool de verplichte cursus hebben, kom ik graag kijken vanachter het hek.

Ik verheug me vooral op de laatste 10 minuten waar ze nog even los mogen socialiseren.

Clicker in de hand en blokje kaas als hij het goed doet.
En juist als de raseigenschappen goed aan bod komen zal dit niet gebeuren :19:
Afbeelding

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Brindlecardi schreef:

het moet niet, het mag , voor jaren terug was hier verder op een aso man, waar bijna de hele buurt zich voor in de broek scheet, ame hoela, zijn honden liepen ook altijd los bij de straat, niemand die wat durfde zeggen, tot het moment dat ze achter onze schapen aangingen, nou toen heeft hij ons wel leren kennen, we hebben hoogst persoonlijk zijn honden gevangen en aan de dieren bescherming mee gegeven, hij stond achter het raam toe te kijken, later vertelde hij dat hij blij was dat die opvreters weg waren, bij de buren heeft hij toen nog wel stampei lopen maken, maar wij hebben hem nooit gezien, en hij wist drommels goed waar wij woonden, toch niet zo,n held zonder zijn bijters
-tycho
Zeer actief

Over raseigenschappen gesproken , mijn JR was pas toen hij 3 jaar was, in mijn ogen klaar om het op een veld te proberen met overal honden om hem heen.

Ik heb ons ingeschreven voor een beginnerscursus behendigheid met als enige doel; kan hij zijn aandacht een uur op mij richten.
Ook als er ergens op het veld een paar mechelaars met elkaar iets uit te vechten hebben. Want voor mijn hond is dat soort chaos geweldig leuk om een kijkje te gaan nemen.

De eerste 3 jaar van zijn leven had hij in mijn ogen niks te zoeken op een hondenschool.
Tineke
Zeer actief

-tycho schreef:Over raseigenschappen gesproken , mijn JR was pas toen hij 3 jaar was, in mijn ogen klaar om het op een veld te proberen met overal honden om hem heen.

Ik heb ons ingeschreven voor een beginnerscursus behendigheid met als enige doel; kan hij zijn aandacht een uur op mij richten.
Ook als er ergens op het veld een paar mechelaars met elkaar iets uit te vechten hebben. Want voor mijn hond is dat soort chaos geweldig leuk om een kijkje te gaan nemen.

De eerste 3 jaar van zijn leven had hij in mijn ogen niks te zoeken op een hondenschool.
Ja maar jouw hond staat niet model voor alle honden.
Afbeelding

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

-tycho schreef:
Domor schreef:Bij ons wordt na 12 weken niet meer aan het eind gespeeld met andere honden en van 7 tot 12 weken worden ze per 2 of 3 in rennen gezet waarbij in iedere een en begeleider zit en er nog 1 buiten de rennen staat om pups van ren te wisselen of aan de eigenaar te geven afhankelijk van wat beter past. Zo is het voor iedereen leuk.
Nee dat is niet leuk. Iedere hond die gewisseld is heeft al een slechte ervaring en stress te pakken.
Wel nee, er wordt gewisseld op het moment dat het spel minder evenwichtig wordt. Van tevoren is er al geselecteerd welke waarschijnlijk het best bij elkaar passen. Met regelmaat is het juist de drukste van het spel die een baantje op mag schuiven. Er wordt niet gebeukt, over gewalst, onaardig gespeeld of andere van dat soort negatieve ongein. Daar wordt op ingegrepen. De kleinste van mij woog 1.7kg (de ander 2.2) en was daarmee al niet de kleinste van de groep, toch heeft ze daar alleen maar positieve ervaringen opgedaan, we hadden ook gewoon labradors, rottweilerkruisingen en duitse doggen in de groep zitten. In tegenstelling tot op ons eigen terrein, waar tot twee keer toe opeens een franse bulldog op dook om haar eens flink omver te kegelen onder het mom van spelen (na de tweede keer ben ik dusdanig tegen de eigenaresse tekeer gegaan nadat ik haar hond te pakken had gehad, dat ze daarna niet meer dat stukje liep zonder hem aan te lijnen), daar is haar gedrag wel flink negatief van veranderd.

Bij ons op het trainingsveld hebben eigenlijk nog nooit wat honden iets uit te vechten gehad, maar als dat op jouw hondenschool gebruikelijk is snap ik dat je je hond daar niet voor zijn derde levensjaar heen wilde nemen.
-tycho
Zeer actief

Tineke schreef:
-tycho schreef:Over raseigenschappen gesproken , mijn JR was pas toen hij 3 jaar was, in mijn ogen klaar om het op een veld te proberen met overal honden om hem heen.

Ja maar jouw hond staat niet model voor alle honden.

Niet? Dus terriers en HR honden zitten niet snel hoog in de energie en opwinding?
laeken
Zeer actief

Ik vind niks mis met spelen. Je kan toch zelf kijken of dat goed gaat. Als ik een speelse pup heb mag hij de hele dag spelen als hij dat wil. Van spelen leren ze veel. Nesten honden zouden een jaar lang de hele dag spelen als je ze vrij rond liet lopen. Dat hoort zo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”