Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Incident"

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: "Incident"

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:Ik kan me de frustratie wel voorstellen.
Ik heb er soms ook last van. En ik heb zelf een klein hondje kan je na gaan ;)

Zo'n wijf zou ik echt geen moeite mee hebben om die faliekant de huid vol te schelden.
Dan maar niet aardig daaaaag.
Ik heb groot en klein en kan het me ook wel voorstellen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Marion. schreef: Al is er een stukje uit geknipt, ik snap mevrouw ook voor geen meter. Hoe durf je iemand te commanderen dat zijn honden vast moeten, terwijl die aan de lijn zitten en je eigen honden los lopen. Èn ook nog eens bloedirritant zitten te doen :piew:
Inderdaad. Sterf toch.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tineke schreef:
toots schreef:Ze zat sowieso fout want honden moeten aangelijnd over straat ;)

Alleen in gebieden waar aangegeven staat dat honden los mogen. Met bordjes honden losloopgebied daar mogen honden los. Deze regel is er niet alleen voor grote honden kaar voor alle honden.
is ook zo maar als je hond zich zo misdraagt als deze doet lijkt me het verstandiger om dat aanlijnen sowieso te doen tot je er wat meer controle over hebt.

Zeker. Ik lijn Toots altijd aan als ik een aangelijnde hond tegen kom ook in een losloop gebied.
En als het dan nog dit soort honden zijn dan zou ik het sowieso niet opzoeken better safe than sorry ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik vind dat de beste man super netjes blijft. Het schelden is niet te horen maar zelfs dan vind ik dat hij netjes is. Je hoort hem in het begin nog roepen "is niet handig" en lacht er gerirriteerd bij. Volgens mijn loopt zijn partner achter hem met nog 2 van hun honden(als je de rest van zijn filmpjes bekijkt is duidelijk dat een roedeltje hebben). En mogelijk liep dat niet zo netjes als bij meneer en heeft hij er daarom wat uit geflapt.

Ik blijf tegenwoordig ook niet netjes meer bij zulke nitwits, ik heb er gewoon geen zin en geen geduld meer voor. Mensen snappen het gewoon echt niet lijkt wel. Laatst ook nog iemand die het normaal vond dat haar kooiker steeds achter Droef aan ging. De eerste keer dacht ik nog kan gebeuren en het was meer weg jagen(terwijl Droef niks deed maar toevallig aanwezig was) Daarna nog een keer, waarop ik er nog even een GVD uitflapte. De derde keer waren zowel het hondje als mevrouw voor mij. Ze heeft de volle lading van me gekregen incl de vraag of ze het idee had dat haar hondje het zou overleven als Droef wel wat terug zou doen. Daarop had ze niks te zeggen. Toen ik vervolgens ook nog aangaf dat ze vooral niet moest janken om haar dode of zwaar gewonde hondje aan mijn deur met eventuele politie want ik had getuigen(er waren meer mensen bij) was ze zo weer vertrokken.

Ik snap de man dus wel en het filmen tijdens een wandeling doen we hier op HF toch ook gewoon? Daar zou ik niks achter zoeken.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Tineke
Zeer actief

Paisley schreef:
Marion. schreef: Al is er een stukje uit geknipt, ik snap mevrouw ook voor geen meter. Hoe durf je iemand te commanderen dat zijn honden vast moeten, terwijl die aan de lijn zitten en je eigen honden los lopen. Èn ook nog eens bloedirritant zitten te doen :piew:
Inderdaad. Sterf toch.
En dat uit de mond van geen spa eigenaar :mrgreen:
Afbeelding

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Gelukkig hoeft het zo niet altijd te gaan.
Een paar weken geleden is mijzelf iets overkomen wat fout had kunnen aflopen.
Als ik naar het weitje ga kijk ik eerst de omgeving na of er mensen zijn met honden.
Niemand te zien dus ik gooi ze los.
Een poos later zie ik iemand aan komen met een staffordachtige aan de lijn dus Ziggy bij me geroepen en Rasta geroepen maar uitgerekend hij kreeg bananen in de oren en wou wel gezellig kennis komen maken.
Meneer bleef staan en Rasta ook, ff kijken op een afstandje en op mijn dreiging van Rátaaahh NÚ koos hij gelukkig eieren voor zijn geld en kwam braaf naar me toe.
Pfffff, sorry meneer meestal ben ik iets alerter en houd ik er rekening mee, ja zei hij ik lijn hem niet voor niets aan.
Verder gewoon rustig klein gesprekje en vriendelijke groet en gingen we weer verder dus zo kan het ook.
Ik was gewoon fout en had Rasta niet zo ver weg moeten laten lopen want buiten een bepaalde cirkel heeft ie soms zoiets van bekijk het maar .
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tineke
Zeer actief

Ptje schreef:Gelukkig hoeft het zo niet altijd te gaan.
Een paar weken geleden is mijzelf iets overkomen wat fout had kunnen aflopen.
Als ik naar het weitje ga kijk ik eerst de omgeving na of er mensen zijn met honden.
Niemand te zien dus ik gooi ze los.
Een poos later zie ik iemand aan komen met een staffordachtige aan de lijn dus Ziggy bij me geroepen en Rasta geroepen maar uitgerekend hij kreeg bananen in de oren en wou wel gezellig kennis komen maken.
Meneer bleef staan en Rasta ook, ff kijken op een afstandje en op mijn dreiging van Rátaaahh NÚ koos hij gelukkig eieren voor zijn geld en kwam braaf naar me toe.
Pfffff, sorry meneer meestal ben ik iets alerter en houd ik er rekening mee, ja zei hij ik lijn hem niet voor niets aan.
Verder gewoon rustig klein gesprekje en vriendelijke groet en gingen we weer verder dus zo kan het ook.
Ik was gewoon fout en had Rasta niet zo ver weg moeten laten lopen want buiten een bepaalde cirkel heeft ie soms zoiets van bekijk het maar .
Joh dat kan ons allemaal overkomen en als een hond dat niet kan trekken is dat het probleem van de eigenaar , dan lijn je hem maar aan of muilkorft hem. Maar jij hebt niet je muil open getrokken naar deze meneer , sterker nog je zei sorry en dan worden mensen in de regel al wat milder.
Deze dame , en het gedrag van haar hond lijkt me nu niet bepaald uit de lucht komen vallen , draait de situatie totaal om en dan kunnen mensen kwaad worden , al vind ik wat we zien nog mild. Maar goed we hebben klaarblijkelijk ook niet alles gezien :wink: De dame die na de Meneer passeert en wiens honden ook belaagd worden zegt gewoon wegwezen en loopt ook door.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb zo iets ook wel eens gehad ben ook menselijk. Maar dan bied ik mijn excuus aan en ga ik niet iemand lopen te vertellen dat hij daar niet met zijn honden mag lopen.

Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Mevrouw is natuurlijk harstikke fout maar als je twee honden aan de lijn hebt waarvan je weet dat die zullen gaan reageren op een vervelende manier en niet schromen om veters te maken van een vreemde hond heb je er m.i. in de openbare ruimte gewoon een korfje om te hangen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust, lijkt me. Nederland is nu eenmaal vol en druk en helaas zijn er altijd honden die op zo'n moment slecht luisteren om wat voor reden dan ook. Ik gooi mijn windhonden ook niet lekker los voor een sprintje op de braakliggende en voormalige tuindersakkers hier, er zitten namelijk hazen.
Laatst gewijzigd door Saba op 05 jun 2017 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als mevrouw op het hondenforum had gezeten had er nu een dergelijke topic gestaan:
Nah, dus ik liep daar met Milow. Gewoon te lopen weet je, rondje in de wijk, en opeens komt er iemand met van die vechtjoekels aan, die liepen echt niet aan de riem. Dus ik riep Milow dat-ie bij me moest komen maar net toen had-ie besloten dat-ie even niet wou luisteren niet! Dus ik scheet zeven kleuren stront want die honden hingen al aan de lijn en die eigenaar van ze had ze ook niet onder controle dus die begon me toch een portie uit te schelden :O: Echt als een tokkie! Dus ik probeer gewoon een net gesprek aan te gaan hè, dat hij die klotehonden uit de buurt van Milow moet houden en of hij ze misschien wat op kon voeden, maar toen werd hij agressief! Echt, ben me kapot geschrokken!
Reacties eronder:
Echt erg, ik hoop dat je je nog een beetje veilig voelt in de wijk!
Kun je geen melding maken bij de wijkagent? Zulke honden horen echt niet een woonwijk!
Aso gewoon!
Is alles goed met Milow, is die niet te erg geschrokken?
Waarom moeten we het wiel opnieuw uitvinden? In Duitsland zou dit nooit gebeurd zijn...
Tineke
Zeer actief

toots schreef:Ik heb zo iets ook wel eens gehad ben ook menselijk. Maar dan bied ik mijn excuus aan en ga ik niet iemand lopen te vertellen dat hij daar niet met zijn honden mag lopen.

Inderdaad dan hou je je grote waffel dicht en trekt het boetekleed aan , indien nodig , en loopt door.
Afbeelding

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tineke schreef:
En dat uit de mond van geen spa eigenaar :mrgreen:
In Huize Paisley ben ik zelf de klapkaak :engel:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wat een kutwijf. Zelf een loslopende hond die niet luistert en als een achterlijke zit te krijsen omdat ie schijnbaar een inzinking krijgt van honden in zijn buurt maar wel een ander gaan vertellen dat ie zijn aangelijnde honden moet aanlijnen en liefst verdwijnt uit de woonwijk als het kan.
Schenk dat mens een bril en wat Prozac.
-tycho
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -tycho »

Volgens de redenatie van sommigen zouden de Jack Russell´s ook de wijk moeten verlaten zelfs aangelijnd; als ik in die wijk wil gaan wandelen met mijn konijntjes. Want Russell´s maken konijnen dood. Dus gevaarlijk , dus hoort niet in de wijk thuis.

Als iedereen lekker zijn beest onschadelijk houdt is er niks aan de hand.
Chihuahua-paws
Zeer actief

@Sandra&eco dat klopt denk wel.
Heb nog niet zo lang geleden een toppic geopend over een loslopende Cane Corso kruising en kreeg daar idd de tip een melding te maken bij de wijkagent.
Ik vind ook dat deze honden niet los horen te lopen in een woonwijk, maar dat vind ik van elke hond.
Maar denk dat dat wel een beetje zo is dat de spa eigenaar standaard als fout afgeschilderd wordt ;)

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Sandra&co schreef:Als mevrouw op het hondenforum had gezeten had er nu een dergelijke topic gestaan:
Nah, dus ik liep daar met Milow. Gewoon te lopen weet je, rondje in de wijk, en opeens komt er iemand met van die vechtjoekels aan, die liepen echt niet aan de riem. Dus ik riep Milow dat-ie bij me moest komen maar net toen had-ie besloten dat-ie even niet wou luisteren niet! Dus ik scheet zeven kleuren stront want die honden hingen al aan de lijn en die eigenaar van ze had ze ook niet onder controle dus die begon me toch een portie uit te schelden :O: Echt als een tokkie! Dus ik probeer gewoon een net gesprek aan te gaan hè, dat hij die klotehonden uit de buurt van Milow moet houden en of hij ze misschien wat op kon voeden, maar toen werd hij agressief! Echt, ben me kapot geschrokken!
Reacties eronder:
Kun je geen melding maken bij de wijkagent? Zulke honden horen echt niet een woonwijk!
Aso gewoon!
Waarom moeten we het wiel opnieuw uitvinden? In Duitsland zou dit nooit gebeurd zijn...
Met dit verschil dat deze vechtjoekels aan de riem zaten.

Ik heb verder geen idee wat je met deze oude quotes wil bereiken. Zet dan in elk geval de namen erbij van de mensen die je quoot
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hier loopt ook zo'n type als die mevrouw in de wijk. Nu ja, ze krijst wel minder maar zegt dat dat haar hondjes 'alleen maar nieuwsgierig zijn'. Het zijn pekinezen die gillend achterop komen lopen, straat overstekend en al zodat auto's in de rem moeten. Vreselijk irritant en ik en andere hondeneigenaren hebben al vaak verzocht die honden aan de lijn te houden.
Laatste keer heb ik dan toch maar Mies er wat van laten zeggen en nu blijven die honden op 1 meter afstand van ons :cool2:

Daarnaast loopt er een nonchalante puber met een pittbull strak in de lijn voor hem uit patrouillerend. Hond is altijd aangelijnd dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt die jongen ergens van gaan lopen te beschuldigen :piew: En ik vind rationeel dat ook hij alle recht heeft op het plezier wat hij aan zijn hond beleefd.

Maar toch stiekem, hoe oneerlijk ook: liever een krijsende pekinees die in de hielen van Diem hangt dan het risico dat ik die pittbull vind bij zo'n opgeschoten knul :19: Het blijft een heel lastig probleem
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Sandra&co schreef:Als mevrouw op het hondenforum had gezeten had er nu een dergelijke topic gestaan:
Reacties eronder:
Aso gewoon!
:F:
Sandra&co

Re:

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Marion. schreef: Ik heb verder geen idee wat je met deze oude quotes wil bereiken. Zet dan in elk geval de namen erbij van de mensen die je quoot
Jezes, mens :LOL:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira had ook een kleine keffert in haar nek hangen afgelopen week in het bos. dat hondje bleef maar achter haar aankeffen en ook echt in haar nek springen steeds. Shira keek mij alleen meewarig aan en liep heel voorzichtig door met een meewarig hoofd.

Ik heb haar heel erg geprezen maar stond echt verbaasd over dat dat hondje niet terug geroepen werd net als in het filmpje. Zo'n kiftpartij vind ik niet sjiek dus ik zal nooit gaan staan schreeuwen op straat maar ik heb wel de hond een zacht schopje gegeven in de richting van z'n baas. Aan Shira's geduld zitten ook grenzen en ik wil dat ze weet dat ik het oplos en ze alleen maar hoeft af te wachten. Maar zou er nog bij moeten komen dat zo iemand de zaken om gaat draaien zeg.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een dombo's, allebei.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik had die kutkeffer weggepantoffelt en daarmee klaar. Met zulke viswijven in discussie gaan heeft geen zin. Maar die camera vind ik geen slecht idee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Shiloh86 schreef:Ik zie twee honden die súper kalm blijven in de handen van een (voor zover we zien) hele vriendelijke beleefde en verantwoordelijke man.... :U:

Zoals ik zei, ik ben ook echt geen fan van dit type, maar met deze man zou ik waarschijnlijk weinig moeite hebben in mijn wijk.
Mee eens

:ok:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik zie liever de klapkaken ook verdwijnen, omdat ik ze gevaarlijk vind. Als die knop omslaat die ze hebben...

Maar in het filmpje van de openingspost is toch echt de dame met keffer fout. Zij laat haar loslopende hond achter de 2 honden van meneer aan rennen en dan zeggen dat hij zijn honden aan moet lijnen? Zorg gewoon dat je hond niet in de buurt van zo'n klapkaak komt ( als die klapkaak is aangelijnd ). Ik neem ook afstand van klapkaken
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Dagelijkse kost, en dan komen ze Sjaakie sloffend halen en vragen ze of Muis niet gevaarlijk is...

Ik ga de discussie niet meer aan.. ;)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik snap niet waarom je zo in discussie gaat. Hij had er 3 minuten minder last van gehad als hij dat hele mens gewoon genegeerd had.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bewustwording misschien? Nu heeft miss keffer iig gehoord dat ze niet slim bezig is....doordringen doet het ws helaas toch niet ben ik bang
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Manuma schreef:Ik snap niet waarom je zo in discussie gaat. Hij had er 3 minuten minder last van gehad als hij dat hele mens gewoon genegeerd had.
Ik denk de welbekende druppel..
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Heavy schreef:Dit filmpje gaat heel internet over . Is denk ik bewust gefilmd om tegengas te geven op alle soms onterechte beschuldigingen naar vechthonden toe . Ik zou gillend gek worden als ik dit dagelijks moest meemaken :80:

Heb laatst twee keffers achter Heavy aangehad maar dat is dan ook de eerste keer in 9 jaar .
Als deze mensen elkaar dagelijks tegen komen vind ik het niet raar dat er een keer gebeten gaat worden hoor .

En dat zal bij een vechthond misschien een week duren en bij een herder misschien een paar maanden maar het resultaat is hetzelfde . Dit is gewoon uitlokkend gedrag waar elke hond vroeg of laat een keer op gaat reageren .
In Groningen hadden wij dit dus écht zo goed als dagelijks. Vervelend buurtende loslopende honden in de wijk. Zowel groot als klein en vrijwel altijd met baasjes waar niet mee te praten viel of die gewoon te dom waren. We woonden echt wel in een tokkenbuurt wat dat betreft. Tja meestal wat het gewoon snel doorlopen en je er niet te veel druk om maken, is voor je hond ook het beste...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Paisley schreef:
Inderdaad. Sterf toch.

Tot 47 seconde is het gewoon 1 opname. Van goeiemorgen tot lachend "niet echt handig" niks aan de hand. Aan het gekef en laatste beelden te zien kwam de mevrouw hém achterna en dáár zal ongetwijfeld dan ook een lichte woordenwisseling zijn gevallen waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat de eigenaar van die aangelijnde honden het even flink zat was. Wat een kut gekef zeg. Dat komt dan nog achter je aan ook!

Die had van mij ook zonder twijfel een grote muil kunnen verwachten. Eerder dan de mijnheer in kwestie heeft gedaan vermoed ik maar zo!

Brindlecardi schreef:Wat een dombo's, allebei.
Waarom allebei? Hij laat zijn niet op of om kijkende "sukkels"aangelijnd uit, wenst mevrouw nog netjes goeiemorgen waarna hij en zijn honden uitgekafferd worden door een niet luisterende kuttelikker waarvan de eigenaresse 3x niks doet, behalve een beetje zwakzinnig roepen dat de niet luisterende loslopende hond met bananen in de oren moet "komen" :19:

Ik durf er redelijk wat op te zetten dat diezelfde loslopende kuttelikker elke voorbijganger uitkaffert.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”